AndroidHealthClinic

Ouwe vent training (1966)

schouders zowiezo een gevoelige spier - toen ik nog ji-jitsu deed + kt waren de schouders vaak die problemen veroorzaakte - nu alleen met kt heb ik nergens meer last van , maar echt soepel ben ik nou ook weer niet

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag een redelijk lange dag gewerkt...
3 dagen griep gehad....
Eigenlijk een beetje moe, maar direct na het werk een whey shake'je genomen en naar de sportschool! :rolleyes:

One arm dumbbell rows,
20x30
15x40
15x50 (Heel strikt!)

Wide grip lat pull down,
5x135
4x130
3x120
2x110
2x100 Dit was een set van 16 herhalingen (bruut zwaar!)
8x100

Pendlay rows,
5x100
5x110
5x120
5x120 (Heel strikt!)

Stiff legged deadlift & barbell shrugs,
1x120 & 20xshrugs
1x120 & 20xshrugs
1x120 & 20xshrugs
1x120 & 20xshrugs
1x120 & 20xshrugs

Incline dumbbell curls,
8x22 (strikt!)

One arm preacher curls,
9x20 (strikt, maar links klein beetje hulp van rechts gegeven...)

Standing dumbbell curls,
8x22 (strikt!)

Standing hammer curls,
12x22
6x18
6x14 (dit was weer één set van 24 herhalingen, strikt!)

10x20
8x14 (Één set van 18 herhalingen, strikt!)

Standing dumbbell curls,
12x14 (Strikt, dus geweldige pomp!)

Rug is lekker "leeg"... :rolleyes:
Biceps hebben een heerlijke pomp, al waren ze heel zwak na deze rugtraining. ;)

M'n ziekte heeft toch wat "tol" geëist geloof ik... :eek:

De grip gaf na mijn "rustdagen" geen krimp! :cool::D:D:D:D
Waren de onderarmen misschien toch een beetje overtraind.... :(

Jezus Hummer, volle bak! Fikse gewichten man. Die latpull is absurd...
Wide grip lat pull down,
5x135
4x130
3x120
2x110
2x100 Dit was een set van 16 herhalingen (bruut zwaar!)
8x100
Ik snap alleen dat verhaaltje van die 16 herhalingen niet. Ben je in een keer doorgegaan dan, pinnetje verschoven en meteen verder, geen rust, zodat het 1 setje is? Hoe dan ook... enorm gewicht voor die oefening, ik sta versteld!

Hoe is het met je vetpercentage ?
Begint dat al een beetje te dalen?
of boeit dat je verder niet, en ga je gewoon verder trainen puur op kracht?

ik vind je trouwens nog helemaal niet oud.
ik train met me maat en zijn vader die traint nu pas een jaartje mee en is 52.
Die bankt ook 100 kilo, en doet alles fanatiek mee.

Jezus Hummer, volle bak! Fikse gewichten man. Die latpull is absurd...

Ik snap alleen dat verhaaltje van die 16 herhalingen niet. Ben je in een keer doorgegaan dan, pinnetje verschoven en meteen verder, geen rust, zodat het 1 setje is? Hoe dan ook... enorm gewicht voor die oefening, ik sta versteld!
:D Ja, dat was één set... :D
Gaan tot de max, pin verzetten, en verder, enz. enz. :rolleyes:
Ik kan je vertellen dat dat er wel in hakt! :eek:
Daar hou ik wel van, flink intensief tekeergaan.
Zo doe ik ook graag descending/aflopende sets bij andere oefeningen, waarbij het gewicht steeds daalt en je nog een paar reps doet met het lichtere gewicht.
Dat doe ik bijv. heel graag bij de dumbbell curls.
Ik moet wel zeggen dat ik wel eens bang ben een hartaanval te krijgen na zo'n setje... :eek:

Hoe is het met je vetpercentage ?
Begint dat al een beetje te dalen?
of boeit dat je verder niet, en ga je gewoon verder trainen puur op kracht?

ik vind je trouwens nog helemaal niet oud.
ik train met me maat en zijn vader die traint nu pas een jaartje mee en is 52.
Die bankt ook 100 kilo, en doet alles fanatiek mee.
Mijn vetpercentage weet ik niet echt.... :(
Maar dat het (nog steeds...) veels te veel is, is wel zeker... :o
Maar ik ben zo langzamerhand wel steeds meer (vet)gewicht aan het omzetten naar spiermassa geloof ik.
Ik kreeg gisteren bijvoorbeeld nog al een compliment van een (ex...?) wedstrijd bodybuilder, die opmerkte dat ik weer sterker was geworden, en volgens hem slechts een kilo of tien in gewicht omlaag moest... ???
Het lijktmij dat mijn gewicht nog wel wat meer omlaag kan, maar volgens hem was het met het omzetten van vet naar spieren meegerekend echt niet (veel) meer dan tien kilo. :p
Ik hoop dat hij gelijk heeft! :cool:
Ik denk wel een halve kilo tot een kilo per week af te vallen in vetmassa, en dat is volgens sommigen perfect. ;)
Misschien als ik binnenkort eens genoeg moed verzameld heb zal ik eens een vetpercentage meter bestellen, dan krijg ik er iets meer zicht op... :p
Maar ik moet wel toegeven dat het sterker worden, en het lekker fysiek afzien, me het meest bevallen van de training.
Plus dat ik me er een stuk beter bij voel als ik train! :cool:

En oud..?
Ja, wanner ben je oud...?
Op mijn leeftijd moet je je in ieder geval niet te veel illusies meer maken qua resultaten in deze liefhebberij/sport.
Als je jong bent gaat alles zo veel makkelijker dan wanneer je boven de veertig bent...:o

:D Als ik nu 60kg moet "clean'en" breek ik haast in tweeën, terwijl ik 10-12 jaar geleden nog setjes front press deed met 140kg, na de halter één keer "ge clean'ed" te hebben... :(:(
Nee, het word er niet beter op, met ouder worden! ;)

Maar wie weet... :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Gisteren om 22.45 uur gaan slapen, 02.45 uur wakker tot 05.30 uur, er uit, gewerkt tot 17.00 uur.
18.40 uur gaan trainen van 18.50 uur tot 20.15 uur.

Incline dumbbell press. (eerste keer...)
15x32
15x38
12x42
8x46
5x50

Pec-dec flyes, (eerste keer....)
12x30
12x50
12x70
12x95
12x95
12x95

Side laterals, (beetje oppassen met de schouders, en niet boven schouderhoogte gekomen met de handen, en de duimen naar beneden!)
8x14
8x16
8x18
8x20
6x22

Standing dumbbell french press, (eerste keer...)
8x32
8x38
8x42

Pully push down, descending/aflopende sets,
Losse set(?!) 0,95x80kg :D (Fail!!! :o)
6x70, 4x65, 3x60, 3x55, 5x50 (één set)
5x70, 4x65, 3x60, 4x55, 6x50 (één set)

Incline presses was leuk dat die 50's lukten. :cool:
Side laterals deden geen zeer! :D
Triceps enorme pomp! :cool:
Super zware triceps sets, heel vermoeiend... :o

Ondanks de vermoeidheid, en de enorme drukte, toch wel een lekkere training.
Het is wel gezellig, maar wat is het 's morgens lekker rustig... :rolleyes:

Je trainingen gaan vooruit in volume Hummer, en je klinkt ook steeds enthousiaster, en terrecht!!! Als ik zo al die gewichten zie dan stel ik me toch echt een beste tank voor. Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar beeldmateriaal ;). Wat betreft de leeftijd... met Zippie eens, we zijn nog jong man. Mijn oom is nu 61 jaar en doet nog mee aan powerlift wedstrijden in Master's III klasse, haalt vrolijk nog 600 punten!! Enige wat ik zelf ook al merk is dat het niet meer vanzelf gaat, de conditie moet je in de gaten houden, gevoeliger voor blessures, en over het algemeen heb je minder tijd dan vroeger ;), maar een beest ben je nog steeds :D.

Trouwens, als je je druk maakt om een hartaanval (wellicht een geintje, maar daar zit vaak toch een kern van waarheid in, anders had je misschien andere woorden gekozen), is dat toch iets om rekening mee te houden. Je huidige lichaamsverhoudingen kunnen wel een gepaard gaan met conditioneel minder onderhouden bloedtransportsysteem. Misschien zou je naast de kneiterharde KT ook een beetje aan je conditie moeten gaan werken? Of een beetje letten op je eten/drinken? Bodyfat % heeft mij nog nooit geinteresseerd eigenlijk, en dat zal het ook wel niet doen omdat ik 1) niet echt dik ben, en 2) mezelf niet als BB-er beschouw maar KT-er. Zou ik me in jouw geval ook niet mee bezig houden, maar misschien wel je lichaamsgewicht blijven bijhouden, en toch een poging wagen om die 10kg eraf te rammen. Dat zou een mooie prestatie zijn om te halen voor, zeg, je 45ste?

Ben het wel met paljas eens..
Dat niet alleen, ik op me 21ste, ben ook wat zwaarder geworden, in spier en door de bulk ook wat vet, nu kon ik door been blessure lange tijd niet aan me conditie werken,
Ik voelde me al slecht en sloom en eerder moe voelen, en werd weer tijd dat ik aan me conditie er bij moest werken, en het werkt en voelt nog beter.
Ook een voordeel bij je krachttraining in mijn ogen!!

verder zit het met de kracht wel goed;)

pittige training... vooral de dumbbell incline pres 5 x 50 voor de eerste keer... klasse!

Gisteren om 22.45 uur gaan slapen, 02.45 uur wakker tot 05.30 uur, er uit, gewerkt tot 17.00 uur.
18.40 uur gaan trainen van 18.50 uur tot 20.15 uur.

Incline dumbbell press. (eerste keer...)
15x32
15x38
12x42
8x46
5x50

Pec-dec flyes, (eerste keer....)
12x30
12x50
12x70
12x95
12x95
12x95

Side laterals, (beetje oppassen met de schouders, en niet boven schouderhoogte gekomen met de handen, en de duimen naar beneden!)
8x14
8x16
8x18
8x20
6x22

Standing dumbbell french press, (eerste keer...)
8x32
8x38
8x42

Pully push down, descending/aflopende sets,
Losse set(?!) 0,95x80kg :D (Fail!!! :o)
6x70, 4x65, 3x60, 3x55, 5x50 (één set)
5x70, 4x65, 3x60, 4x55, 6x50 (één set)

Incline presses was leuk dat die 50's lukten. :cool:
Side laterals deden geen zeer! :D
Triceps enorme pomp! :cool:
Super zware triceps sets, heel vermoeiend... :o

Ondanks de vermoeidheid, en de enorme drukte, toch wel een lekkere training.
Het is wel gezellig, maar wat is het 's morgens lekker rustig... :rolleyes:

t*ring wat een gewichting weer - ziet er allemaal goed uit , ik heb wel eens s 'avonds getraind - het ging , ik train liever s'ochtends

Je trainingen gaan vooruit in volume Hummer, en je klinkt ook steeds enthousiaster, en terrecht!!! Als ik zo al die gewichten zie dan stel ik me toch echt een beste tank voor. Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar beeldmateriaal ;). Wat betreft de leeftijd... met Zippie eens, we zijn nog jong man. Mijn oom is nu 61 jaar en doet nog mee aan powerlift wedstrijden in Master's III klasse, haalt vrolijk nog 600 punten!! Enige wat ik zelf ook al merk is dat het niet meer vanzelf gaat, de conditie moet je in de gaten houden, gevoeliger voor blessures, en over het algemeen heb je minder tijd dan vroeger ;), maar een beest ben je nog steeds :D.

Trouwens, als je je druk maakt om een hartaanval (wellicht een geintje, maar daar zit vaak toch een kern van waarheid in, anders had je misschien andere woorden gekozen), is dat toch iets om rekening mee te houden. Je huidige lichaamsverhoudingen kunnen wel een gepaard gaan met conditioneel minder onderhouden bloedtransportsysteem. Misschien zou je naast de kneiterharde KT ook een beetje aan je conditie moeten gaan werken? Of een beetje letten op je eten/drinken? Bodyfat % heeft mij nog nooit geinteresseerd eigenlijk, en dat zal het ook wel niet doen omdat ik 1) niet echt dik ben, en 2) mezelf niet als BB-er beschouw maar KT-er. Zou ik me in jouw geval ook niet mee bezig houden, maar misschien wel je lichaamsgewicht blijven bijhouden, en toch een poging wagen om die 10kg eraf te rammen. Dat zou een mooie prestatie zijn om te halen voor, zeg, je 45ste?
:thumb:Joh, ik ben al 4-5 dagen ziek, en weeg nog maar 132,5kg! :D
En ik woog 29 juli nog 146kg! ;)
Als ik dit nog even volhoud, dan kom ik straks nog in de "bantamklasse" uit op powerlifting wedstrijden! :p
Bestaat die klasse eigenlijk nog..? ???
Ik let pas sinds augustus een beetje op mijn voeding, maar ben als de dood nog zwakker te worden door spiermassa verlies... :o
Maar zo lang de weegschaal om de zo veel tijd wat "minder" laat zien, en de mensen die er kijk op hebben wat "meer" zien qua spieren, ga ik de goede kant op! :cool:
Gisteren trouwens wat tips gegeven aan een paar "jonge gasten" van een jaar of zeventien, hier op de sportschool.
Tips ivm bankdrukken, de houding en de boog zetten enzo.
Die gasten gelijk helemaal enthousiast, prachtig!
Die jongens drukken tot 122,5kg op de bank, voorwaar niet slecht voor 17jaar jong! :D
Ik heb één van die jongens 2 setjes Lat pull down gecoached, op mijn manier... :D
Die liep tot ik naar huis ging constant aan z'n rug en biceps te voelen van de pijn.
Geweldig vond hij het.
Was de gezonde vorm van pijn trouwens éh...
De pijn waar "we" het allemaal voor doen! ;)
"Ze" spraken gelijk af in het vervolg meer op "mijn" manier te gaan trainen, want ze hadden wel het idee dat dat iets meer deed dan die vrouwensetjes die ze anders altijd deden. :D

Tnx. voor de reactie trouwens Dude! :cool:
Ben het wel met paljas eens..
Dat niet alleen, ik op me 21ste, ben ook wat zwaarder geworden, in spier en door de bulk ook wat vet, nu kon ik door been blessure lange tijd niet aan me conditie werken,
Ik voelde me al slecht en sloom en eerder moe voelen, en werd weer tijd dat ik aan me conditie er bij moest werken, en het werkt en voelt nog beter.
Ook een voordeel bij je krachttraining in mijn ogen!!

verder zit het met de kracht wel goed;)
Jullie hebben gewoon gelijk hoor, een beetje cardio kan voor mij geen kwaad, al heb ik duidelijk niet eerder last van vermoeidheid en buitenademigheid dan mijn lichtere/slankere collega's bijv.
Niet dat dat veel zegt natuurlijk... :o
Maar ja, cardio verlaagt natuurlijk ook weer de testosteron aanmaak in je lichaam, en op mijn leeftijd is dat al wat minder dan bij jullie "jonge gasten" éh... :(
Maar voor "de lucht" zou het geen kwaad kunnen inderdaad.
Aan de andere kant, als ik meer lucht had zou ik waarschijnlijk gewoon weer wat verder gaan met m'n setje, en net zo "kapot" staan te hijgen aan het dumbbell rek als ik nu doe....

Tnx. Dude! ;)
pittige training... vooral de dumbbell incline pres 5 x 50 voor de eerste keer... klasse!
Het magische getal "50" Bro! ;)
De dumbbells lukt wel al, nu m'n armen nog op 50 zien te krijgen... :o
Maar ik was er wel gelukkig mee hoor! :rolleyes:
Man, van het dumbbell rek naar je bankje lopen, gaan zitten met de dumbbells op de knieën, dan gaan liggen en die dumbbells recht boven je zien te krijgen is al een oefening op zich! :eek:
En dan moet je nog beginnnen!!!! :eek:
En dat is allemaal nog niks, maar de volgende keer wil ik natuurlijk wel minstens 3 sets met die 50's doen éh! ;)
En dan verongeluk ik er misschien wel mee... :o

Tnx. Bro! :cool:
t*ring wat een gewichting weer - ziet er allemaal goed uit , ik heb wel eens s 'avonds getraind - het ging , ik train liever s'ochtends
Ja, i.v.m. mijn werk kan het soms niet anders, en moet ik wel... :(
Maar laat mij ook maar ´s morgens trainen hoor.
Al was het wel leuk om een beetje met dioe jonge gasten te praten enzo, wel gezelliger dan wanneer ik bijna alleen bezig ben. :cool:

Tnx. man! :cool:

Mooie trainingen "Hummer", ****ing sterk! :bow:

Ik ben het eens voorgaande posts, zeker verstandig om cardio te doen.
Naast de extra calorieën die je verbandt ter bevordering van verlaging van je te hoge vet %, heeft het ook vele positieve effecten op je hart-en vaatstelsel. Dat is bij iedereen van "levensbelang", maar op latere leeftijd is een gezond hart-en vaatstelsel nog veel belangrijker.

Daarnaast komt het uiteraard je krachttraining ten goede, meer zuurstofopname is minder puffen en hijgen tijdens en tussen de sets.

Mooie trainingen "Hummer", ****ing sterk! :bow:

Ik ben het eens voorgaande posts, zeker verstandig om cardio te doen.
Naast de extra calorieën die je verbandt ter bevordering van verlaging van je te hoge vet %, heeft het ook vele positieve effecten op je hart-en vaatstelsel. Dat is bij iedereen van "levensbelang", maar op latere leeftijd is een gezond hart-en vaatstelsel nog veel belangrijker.

Daarnaast komt het uiteraard je krachttraining ten goede, meer zuurstofopname is minder puffen en hijgen tijdens en tussen de sets.
Ja ja... ;)
Ik zal wel een beetje gaan crosstraineren! :rolleyes:
Dat is dan nog de enige cardio die ik wel te pruimen vind... :D
Alleen trapte ik de laatste keer zo'n ding aan gort! :o
Dat hadden ze nog nooit meegemaakt! :eek:
De sportschool niet, en de fabrikant niet... :p
Kan een mens ook te hard crosstraineren..? ;)
Ik ben ook al een keer door een zonnebank gedonderstraald daar... :o
Ook leuk om te gaan vertellen...:rolleyes:
Ik: Éh euh, Stephanie...
Sportschool vrouwtje: Ja, hé ben je al klaar met de zonnebank, moet je weg..?
Ik: Nee hoor, ik ben door de glasplaat gedonderd, dus als je even mee wilt gaan kijken...
S.V'tje: Oh, ok... Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt...
Ik: Stil... :o
S.V'tje: Beetje lacherig... :p

(Sportschoolvrouwtje was gelukkig een heel goede vriendin van me, ooit... :D )

Nee, doe mij eigenlijk maar halters, dumbbells, en rood vlees! ;)

ja lache als je zwaar bent, bij de kapper laatst... pompt hij de stoel omhoog... zakt hij gelijk weer terug:D

ja lache als je zwaar bent, bij de kapper laatst... pompt hij de stoel omhoog... zakt hij gelijk weer terug:D
Bij de kapper is wel de laatste plaats waar ik voor schut ga staan waarschijnlijk... :rolleyes:
Da doek zelf wel met de Mach III ;)
Ik zit totaal niet met mijn gewicht, als ik die armen maar eens boven de 50 krijg!!!! :duh:

Gewerkt tot 03.00 uur, 6 uur geslapen, nog een klein beetje ziek...
1,25 uur getraind, van 11.15 uur tot 12.30 uur...

Incline leg press,
12x80
12x160
12x220
8x300
8x380
5x410

Incline toe press,
15x220
15x220
12x220
12x220
12x220
14x220

Squats,
1x20x50

Hyperextensions,
15xBW
15x5
12x15
12x20

Seated rope crunches,
1x8x48

CARDIO!!!
Cross trainer,
1x10 min. :rolleyes:

Ging lekker, 410kg op de leg press voor de eerste keer weer eens gedaan.
Die zware sets spraken ook enorm de hamstrings en de bilspieren aan...
Dat was goed te voelen! ;)
De hyperextensions daarna ook voor de eerste keer eens met gewicht gedaan, ging lekker.
Totaal geen last van de tussenwervel op dit moment/tijdens deze training.
Het was niet veel, maar voelde lekker.
Ik zou graag mijn training beperken tot 45min. maar dat red ik echt niet met deze gewichten en deze intensiteit... :o

:thumb:Joh, ik ben al 4-5 dagen ziek, en weeg nog maar 132,5kg! :D
En ik woog 29 juli nog 146kg! ;)
Als ik dit nog even volhoud, dan kom ik straks nog in de "bantamklasse" uit op powerlifting wedstrijden! :p
Bestaat die klasse eigenlijk nog..? ???
Ik let pas sinds augustus een beetje op mijn voeding, maar ben als de dood nog zwakker te worden door spiermassa verlies... :o
Maar zo lang de weegschaal om de zo veel tijd wat "minder" laat zien, en de mensen die er kijk op hebben wat "meer" zien qua spieren, ga ik de goede kant op! :cool:
Gisteren trouwens wat tips gegeven aan een paar "jonge gasten" van een jaar of zeventien, hier op de sportschool.
Tips ivm bankdrukken, de houding en de boog zetten enzo.
Die gasten gelijk helemaal enthousiast, prachtig!
Die jongens drukken tot 122,5kg op de bank, voorwaar niet slecht voor 17jaar jong! :D
Ik heb één van die jongens 2 setjes Lat pull down gecoached, op mijn manier... :D
Die liep tot ik naar huis ging constant aan z'n rug en biceps te voelen van de pijn.
Geweldig vond hij het.
Was de gezonde vorm van pijn trouwens éh...
De pijn waar "we" het allemaal voor doen! ;)
"Ze" spraken gelijk af in het vervolg meer op "mijn" manier te gaan trainen, want ze hadden wel het idee dat dat iets meer deed dan die vrouwensetjes die ze anders altijd deden. :D

Tnx. voor de reactie trouwens Dude! :cool:

No problem! 122.5kg op je 17de is idd absurd! Pas maar op, die jongens blijven je vanaf nu om advies vragen :). En 146kg naar 132.5kg daar zou je geen last van moeten hebben in termen van kracht hoor. Ik kan mij voorstellen dat wat meer lichaam ook wat meer steun biedt, maar met 132.5kg zeg ik, er zit nog zat steun! Minder BW is niet automatisch zwakker, dat geldt imho pas beneden een bepaald BMI.

Laatst bewerkt:
No problem! 122.5kg op je 17de is idd absurd! Pas maar op, die jongens blijven je vanaf nu om advies vragen :). En 146kg naar 132.5kg daar zou je geen last van moeten hebben in termen van kracht hoor. Ik kan mij voorstellen dat wat meer lichaam ook wat meer steun biedt, maar met 132.5kg zeg ik, er zit nog zat steun! Minder BW is niet automatisch zwakker, dat geldt imho pas beneden een bepaald BMI.
Wat ik bedoelde is dat wanneer je snel, veel afvalt, je lichaam automatisch ook spiermassa gaat "verbranden" i.p.v. alleen vet, wat de bedoeling is.
Vet weg, spieren er bij!
Daar gaan we voor! ;)
Volgens mijn dietiste merk je het als je spieren verbrand direct aan je kracht, die verminderd dan direct, volgens haar.
Ik denk dat dit niet 100% het geval hoeft te zijn, omdat je best kracht kunt behouden met wat minder massa.
Zeker in de beginfase wanneer je weer bent begonnen met trainen.
Ik ben natuurlijk nog geen 4 maanden bezig, na een afwezigheid van véle, véle jaren.... :o
Maar bij mij word de kracht alleen maar meer, dus zal er niks aan de hand zijn. ;)

Tijdje "rust" genomen met de "Captains Of Crush" grippers, maar vandaag weer eens wat gedaan.

Guide, 5x L&R
Sport, 5x L&R
Trainer, 5x L&R
Nr.1 5x L&R
Nr.2 5x :cool: L&R
Nr.2 6x :cool: L&R
Nr.2 5x :cool: L&R
Enkele keren de Nr.2 L&R niet meer dichtgekregen... :o

Was toch iets sterker dan de laatste keer dat ik er mee getraind heb.
De Nr.2 blijft een "beestachtige" gripper! :rolleyes:

Ik heb em ook. Stuk beton is het :).

Terug
Naar boven