XXL Nutrition

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren begonnen met werken om 22.00uur tot vanmorgen 10.00uur.
Redelijk zware dienst, en heel slecht geslapen van 11.00uur tot 15.30uur...
Nog wat geïrriteerd naar het plafond liggen staren omdat ik eigenlijk graag nog wat had geslapen!
Om 16.45uur maar gaan trainen, op karakter! :D

Parallel grip lat pull down,
15x60kg
12x80kg

Narrow parallel grip lat pull down,
10x90kg
8x100kg

Wide grip lat pull down to the neck,
6x110kg
6x120kg

Wide grip lat pull down to the front,
5x130kg
5x135kg

Alle sets heel netjes/correct uitgevoerd.
De laatste sets met 130 en 135 op 5 afgekapt ivm grip... :o
Ik heb straps nodig! :rolleyes:

Pendlay rows,
5x130kg (gedeeltelijk, niet geheel tot tegen de buik gekregen... :o )
4x5x110kg

Stiff legged deadlifts, + shrugs,
3x1x110kg + 3x15x110 shrugs
2x1x110kg

Deadlifts doe ik nog steeds heel voorzichtig ivm de problemen met de onderrug in het verleden!
Maar de kracht is ook niet erg groot in de onderrug, waarschijnlijk door de aanhoudende blessures in het verleden... :o
Komt goed! :D

Incline dumbbell curls,
1x12x20kg
1x10x22kg (Alles heel strikt!)

Standing one arm dumbbell preacher curls,
1x10x22kg
1x8x22kg (Heel strikt, maar een beetje geforceerd/met hulp van de andere arm ivm uitputting... :o )

Standing EZ barbell curls,
1x12x30kg (Proberen, was al lang geleden... :p )
1x10x40kg
1x10x50kg
1x10x60kg (Ging eigenlijk heel makkelijk qua kracht, maar begin hier wel behoorlijk uitgeput te geraken... :o )

Voor de biceps alles heel strikt uitgevoerd.
EZ barbell curls was een gokje omdat deze oefening me in het verleden nogal eens problemen bracht met de polsen.
Nu een klein beetje een vreemd gevoel in de polsen bemerkt, maar dat verdween vrij snel! :cool:
Komt goed! :D

Standing dumbbell hammer curls,
3x12x22kg

Superset abdominal machine crunches + weighted hyperextensions,
3x20x68kg (abdominal crunches)
3x12x20kg (hyperextensions)

Hierna hield ik het voor gezien met het oog op (misschien?) weer een (zware?) nachtdienst... :rolleyes:
Tijd voor een whey shake'je en wat vast voer! :cool:

Laatst bewerkt:
Stevig programma Hummer! Wat voor nachtdiensten draai je eigenlijk?

sterke ez curls!

Stevig programma Hummer! Wat voor nachtdiensten draai je eigenlijk?
Ik werk in een (soort van geregelde...?) consignatiedienst... :rolleyes:
Mijn werkweek begint op dinsdag om 06.00uur, en eindigt een week later op dinsdag om 06.30uur.
Wij weten nooit wanneer we "opgeroepen" worden.
Dat kan direct om 06.00uur zijn, maar in principe ook pas op woensdag in de loop van de dag....
Na de oproep werken we in principe maximaal 13 uren, en gaan we daarna minimaal 11 uren naar huis.
En dat een hele week lang! :eek:
Maar daarna zijn we dan wel een week vrij! :cool:
Hartstikke leuk/mooi werk trouwens.
De meesten die het doen, zouden niets anders willen! ;)
Het grootste ongemak is dat je op de meest verschillende tijden moet zien te kunnen slapen.... :(

Hoi,

Ik heb je log gevonden.
Mag ik vragen welke motivatie je hebt om vier verschillende Parallel lat pulls te doen?

Precies dezelfde vraag voor:
Stiff legged deadlifts, + shrugs. Welke motivatie om 1 set Shrugs te doen i.p.v 2 bijvoorbeeld?
Of lees ik er overheen.....

Sterke biceps hoor!

Goede training en respect voor je mentaliteit!

GRT Friso

goeie training , gevarieerde rug/biceps-training

Hoi,

Ik heb je log gevonden.
Mag ik vragen welke motivatie je hebt om vier verschillende Parallel lat pulls te doen?

Precies dezelfde vraag voor:
Stiff legged deadlifts, + shrugs. Welke motivatie om 1 set Shrugs te doen i.p.v 2 bijvoorbeeld?
Of lees ik er overheen.....

Sterke biceps hoor!

Goede training en respect voor je mentaliteit!

GRT Friso
De 4 verschillende lat pull downs deed ik deze keer puur voor de variatie, en het warmt wel lekker op.
Meestalbegin ik met deadlifts en pendlays of bent over rows, voor ik aan de lat pully ga zitten.
Ik dacht, laat ik eens wat anders doen vandaag! :D
Beginnen met de deadlift en pendlays bevalt me beter trouwens... :rolleyes:

Ik had 3 sets shrugs gedaan i.c.m. 3 sets deadlifts.
Dat stond er niet zo duidelijk... :o

Biceps doe ik niet graag...
Trekken heb ik een hekel aan! ;)
Maar soms gaat het wel lekker, en kan ik best zwaar gaan.
In het verleden wel eens een weddenschapje gedaan, barbell curls met 140kg, en dumbbell curls met 42kg (ik geloof dat het 42kg was, is alweer zo lang geleden...)
Dat waren op dat moment trouwens wel "compound" oefeningen voor de rug en biceps hoor... :eek:
Niet echt strikt zeg maar...:rolleyes:
Maar gisteren waren alle reps heel strikt! :cool:
Ik denk dat de barbell curls op een goede dag wel 70-75kg kunnen zijn voor een kort setje...
Maar ik moet altijd een beetje oppassen voor blessures, vooral ontstekingen van/aan de aanhechtingen... :(

Vandaag weer gewerkt tot 07.30uur, gisteren begonnen om 21.00uur...
Het zal me benieuwen of ik er vandaag nog toe kom te gaan trainen, anders morgen weer! ;)

geen ouwe vent training, maar sterke vent training....

nee, meen ik echt! ik ben blij dat ik met die minigewichtjes die ik gebruik die dikke klauwen blijf houden. ik vind het echt knap dat je met al die eerste trainingen van die zware gewichten gebruikt. eerlijk... ik durf het niet meer......

Zéér sterke trainingen, ik ben onder de indruk! Zal jouw log blijven volgen!

nee, meen ik echt! ik ben blij dat ik met die minigewichtjes die ik gebruik die dikke klauwen blijf houden. ik vind het echt knap dat je met al die eerste trainingen van die zware gewichten gebruikt. eerlijk... ik durf het niet meer......
Niet durven komt natuurlijk niet voor in het vocabulaire van de ware commando... ;)
Ben jij dat..? ???
Van de avatar foto... :eek:
Ik zal "ze" (m'n armen) binnenkort ook eens meten... :(
Als ze dan niet op minimaal 49cm zitten, ga ik op biljarten! :rolleyes:

Zéér sterke trainingen, ik ben onder de indruk! Zal jouw log blijven volgen!
Als ik zo eens naar jouw stats kijk... :eek:
Dan ga je zelf ook niet slecht! :cool:
Tnx. en welkom! ;)

:roflol:

eens met de rest, ga is wat cardio doen hummer :P
Ja ja... :(
Vanavond slaap ik weer naast m'n wuufje, dus zit er wel een half uurtje cardio aan te komen! :D

hey hummer! ja avatar ben ik (steeds dezelfde tattoe's) maar zwaar trainen? ik geef je een lijstje met spierscheuringen die ik heb gehad... grote linker lat finaal afgescheurd, linker biceps, linker middelste schouderkop. linker triceps, links nog een onderste rugspier, linker bovenbeen, nee niet alles links:D heb beide onderarmen diverse malen gescheurd mmm... ik zit te wachten tot mijn borstspier scheurt:rolleyes: ben eigenlijk superecto... niet gebouwd voor zwaar trainen... en heb nog mijn polsomtrek gemeten 19,5 cm
maar die gewichten die jij gebruikt: klasse!

hey hummer! ja avatar ben ik (steeds dezelfde tattoe's) maar zwaar trainen? ik geef je een lijstje met spierscheuringen die ik heb gehad... grote linker lat finaal afgescheurd, linker biceps, linker middelste schouderkop. linker triceps, links nog een onderste rugspier, linker bovenbeen, nee niet alles links:D heb beide onderarmen diverse malen gescheurd mmm... ik zit te wachten tot mijn borstspier scheurt:rolleyes: ben eigenlijk superecto... niet gebouwd voor zwaar trainen... en heb nog mijn polsomtrek gemeten 19,5 cm
maar die gewichten die jij gebruikt: klasse!
Ik denk dat jij meer "rechts" georienteerd bent... :D
Klote man... :eek:
Ik heb wel eens iets gehad, maar wat jij daar allemaal opnoemt is me gelukkig bespaart gebleven... :rolleyes:
Wat een dunne polsjes man! :D;)
Mijn polsen zijn een fractie dikker dan die van jou, dus moeten een paar armen van 60cm er wel in zitten bij mij... ;)
Bijna toe aan m'n pensioen, en ik wil nog grote armen... :o
Geen wonder dat mijn vrouw wel eens verzucht: "hoe oud denk je nou eigenlijk dat je bent..?" :D
Maare, mooi toch dat je met zulke armen kan blijven lopen zonder dat je je eigen in de vernieling moet trainen. :cool:

Ik denk dat jij meer "rechts" georienteerd bent... :D
Klote man... :eek:
Ik heb wel eens iets gehad, maar wat jij daar allemaal opnoemt is me gelukkig bespaart gebleven... :rolleyes:
Wat een dunne polsjes man! :D;)
Mijn polsen zijn een fractie dikker dan die van jou, dus moeten een paar armen van 60cm er wel in zitten bij mij... ;)
Bijna toe aan m'n pensioen, en ik wil nog grote armen... :o
Geen wonder dat mijn vrouw wel eens verzucht: "hoe oud denk je nou eigenlijk dat je bent..?" :D
Maare, mooi toch dat je met zulke armen kan blijven lopen zonder dat je je eigen in de vernieling moet trainen. :cool:

Ja dat zeggen vrouwen altijd, de mijne ook hoor! Trek er mij niets van aan en blijf trainen tot mijn zeventigste (als de gezondheid wat mee wil).

Ja dat zeggen vrouwen altijd, de mijne ook hoor! Trek er mij niets van aan en blijf trainen tot mijn zeventigste (als de gezondheid wat mee wil).
Ja, zo lang het lichaam het toestaat, en je er plezier aan hebt, gewoon lekker doortrainen! :cool:
Ik heb er veel plezier aan, en voel me nu, na een maandje of vier trainen al een stuk fitter/beter, dus: "all's not lost voor een ouwe vent!" :D

Mooie training Hummer, zeker na een slechte nachtrust. :hedbang:

Waarom stiffed leg deadlifts ipv gewone? Die zijn hoofdzakelijk voor je hamstrings, niet voor je (onder)rug....

Terug
Naar boven