AndroidHealthClinic

Ouwe vent training (1966)

Beste lijst gripsetjes :)...

• Topic Starter Topic Starter
Na een week van héél erg onregelmatige diensten, eindelijk tijd om te trainen! :cool:
Off course voel ik me niet echt helemaal top na een week zulke diensten, maar ik had er toch zin in. ;)
Begonnen met de leg press.
Een beetje aftasten i.v.m. de tussenwervel...:rolleyes:
Het was weer al even geleden dat ik precies voor die reden al even niet meer "serieus" benen had getraind... :o
Maar het ging lekker! :D
Bij het bankdrukken voelde ik de vermoeidheid al een beetje toeslaan, en voelde me niet echt heel sterk. :(
Geen spotter te bekennnen, dus dat viel weer al een beetje tegen...
Voor de zekerheid even aan een jonge gast die er liep gevraagd om te spotten.
Gelukkig hoefde hij niets te doen, want hij was duidelijk niet erg ervaren in de krachtsport. ;)
Al met al was ik niet echt heel erg ontevreden over het bankdrukken... :(:rolleyes:
Tussen de oefeningen door wat "kettlebell" oefeningen gedaan om de schouders en de rug wat los te maken.
Maar bij gebrek aan kettlebells heb ik halterschijven gebruikt. ;)
De deadlift is ook nog een beetje tricky i.v.m. de tussenwervel, maar het ging best goed, al kan ik de deadlift (nog) niet zwaar. :o
Hierna zat ik er eigenlijk al een beetje door... :o
Toch nog even (bijna) het voorgenomen programma afgemaakt! :D

Incline leg presses, warming up, 5x220, 5x280, 5x280 het gewicht van de "kar" reken ik niet mee.
Bankdrukken, warming up, 5x100, 5x120, 4x130
Deadlifts, w.u. 5x100, 1x130, 1x130, 1x160 mislukt..., 1x130 met ongeveer 20 shrugs tijdens laatste set.
Parallel bar dips, 1x8 reps, was een beetje kapot... :o
22 reps Hyperextensions.
10 reps Rope crunches met 2x24kg

Het lijkt miet veel... :rolleyes:
Maar ik vond het genoeg voor vandaag! ;)

Qua volume nog best veel hoor. Die bench is lekker hoor, zo even uit de losse pols :). En dips, met jouw lichaam is voor mij +40kg!!! Ik zeg: :thumbup:!!

Ik vind die legpresses altijd erin hakken, ook omdat je je borstkas in elkaar drukt. Bloeddruk stijgt, ademhaling wordt geblokkeerd, ik neem altijd even een minuutje of 3/4 rust na zo'n oefening.

Qua volume nog best veel hoor. Die bench is lekker hoor, zo even uit de losse pols :). En dips, met jouw lichaam is voor mij +40kg!!! Ik zeg: :thumbup:!!

Ik vind die legpresses altijd erin hakken, ook omdat je je borstkas in elkaar drukt. Bloeddruk stijgt, ademhaling wordt geblokkeerd, ik neem altijd even een minuutje of 3/4 rust na zo'n oefening.
Als ik die veertig kilo maar eens kwijt was... :o
Dan dip ik wel met een riem! :D
Maar ik ben bang dat ik dat nooit meer mee ga maken... :rolleyes:
Tsja, leg presses...
Je kunt nooit de ene leg press machine met de andere vergelijken.
Wat op de éne een hoop gewicht is, is soms op een andere best goed te doen.
Vroeger (!) op een andere leg press deed ik wel eens setjes van 5 met 680kg! :eek:
Dat zal op deze niet gaan denk ik... :rolleyes:
Zo veel schijven kun je er niet eens aan hangen! ;)
Maar terwijl ik dit schrijf, een uur of 10 na de training, kan ik je zeggen dat ik de beentjes al redelijk heb gevoeld...
Tijdens het werk nog wat gelopen en gefietst, en toen deden ze zich al een beetje gelden... :p
Morgen een dagje rust, en dan woensdag maar weer eens kijken! :D

Ach ja, die 40 kilo zal er snel genoeg 30, 20 etc worden ;)
Gewoon volhouden !

Training ziet er goed uit. Vooral die deads

Ach ja, die 40 kilo zal er snel genoeg 30, 20 etc worden ;)
Gewoon volhouden !

Training ziet er goed uit. Vooral die deads

Jij bent echt het toonbeeld van een positieveling éh?! :D

In tegenstelling tot jouw, wederom positieve kijk op mijn deadlifts, ben ik pas tevreden als ik setjes doe met 200kg! :D

Geduld is niet één van mijn betere karaktereigenschappen... :o

idd een aardige deadlift + een sterke bench heb je

idd een aardige deadlift + een sterke bench heb je
Tnx, Dude. :cool:

Ik ben op mijn weg naar de 180kg met de bench. :rolleyes:
Dat heb ik hééél lang geleden gedrukt, en zou ik wel leuk vinden weer te kunnen... ;)

M'n beste van de afgelopen tijd is één keer 4 bijna 5x140kg geweest, dus is het niet een onrealistische goal hoop ik. :D

180 pffffffffffffffffff - nee dat ga ik nooit halen

Vandaag, verkouden (op de tocht gestaan! :p ) en voelde me niet echt "toppie"... :(
Toch even gaan trainen om 08.00 uur :cool:

Warming up gedaan door met halterschijven wat "kettlebell" bewegingen te maken.
Dit is ook best al intensief... ;)

Standing power clean and presses,
1xclean en 12 reps met 50kg
1xclean en 5 reps met 60kg
1xclean en 5 reps met 65kg
1xclean en 5 reps met 70kg (de armen niet geheel uitgestrekt omdat dit eigenlijk "te zwaar" was voor me... Maar omdat Robke 'm ook kan, wil ik het ook kunnen! :D )

Upright rows,
4x5x60kg

Standing side laterals,
1x5x14kg
1x5x16kg
1x5x18kg
1x5x20kg

Pendlay rows,
5x100kg
5x110kg (eigenlijk een beetje zwaar...:o Maar wel een goede set van gemaakt, ook netjes zonder te cheaten! :cool: )
5x100kg

Na deze sets ben ik gewoon een beetje draaierig...

Bent over rows,
3x20x60kg (Dit voelde de eerste paar herhalingen héél licht aan na de Pendlays met 100kg! ;) )

Hier ditto, draaierig...

Parallel grip lat pull downs,
3x5x100kg (Voelde zoals meestal "K_T" aan... ??? Trekken éh... :rolleyes: )

Hyperextensions,
1x20x zonder extra gewicht.

Incline sit ups,
1x20x zonder extra gewicht.

Standing side bents,
1x20x40kg

Ach ja, beter dan op de bank blijven zitten éh..? :(
Maar ik ben er niet echt blij mee...
Soms kun je zo'n lekker voldaan gevoel hebben na een training, maar dat was vandaag niet het geval.
De rest van de week eens een beetje iets anders trainen, om het wat interesanter te maken voor me! ;)

Misschien morgen eens een aparte "armendag" ofzo doen... :rolleyes:

Nice Hummer, mooi doorgezet. Die sideraises zijn pittig!

Nice Hummer, mooi doorgezet. Die sideraises zijn pittig!
Ja, als ik zie wat de meeste mensen bij die oefening voor gewicht gebruiken...
Ik doe ze nooit, maar als ik ze weer een tijdje doe, pak ik er zo 30kg mee voor korte sets.
Op dit moment voel ik eigenlijk meer de pijn in mijn gewrichten tijdens de side laterals.
Ik doe misschien soms een beetje veel grip training e.d.
Daar herstel je slecht van volgens mij.
En ik heb ook best wel belastend werk wat de onderarmen betreft...
Heb soms een beetje last van de ellebogen, de polsen, en de schouders...
Maar dat ben ik al gewend.
Ik heb een beetje reumatische klachten, zonder dat er enig spoor van reuma is te vinden in mijn bloed!
Dat is eigenlijk goed nieuws natuurlijk, maar het is wel lastig dat er dus ook geen medicijn tegen voor te schrijven is.
Pijnstillers zijn voor watjes natuurlijk, dat begrijp je! :D

Ja, als ik zie wat de meeste mensen bij die oefening voor gewicht gebruiken...
Ik doe ze nooit, maar als ik ze weer een tijdje doe, pak ik er zo 30kg mee voor korte sets.
Op dit moment voel ik eigenlijk meer de pijn in mijn gewrichten tijdens de side laterals.
Ik doe misschien soms een beetje veel grip training e.d.
Daar herstel je slecht van volgens mij.
En ik heb ook best wel belastend werk wat de onderarmen betreft...
Heb soms een beetje last van de ellebogen, de polsen, en de schouders...
Maar dat ben ik al gewend.
Ik heb een beetje reumatische klachten, zonder dat er enig spoor van reuma is te vinden in mijn bloed!
Dat is eigenlijk goed nieuws natuurlijk, maar het is wel lastig dat er dus ook geen medicijn tegen voor te schrijven is.
Pijnstillers zijn voor watjes natuurlijk, dat begrijp je! :D

Ja pijnstillers zijn niet de oplossing denk ik, ik houd er ook niet van. Ik krijg ook steeds vaker van die pijntjes hier en daar, meestal omdat ik weer wat overbelast heb met een domme actie. Soms heeft het ook iets te maken met een hardnekkige blessure, zwak punt, of iets met botten ofzo.. er gewoon doorheen rammen is misschien ook niet altijd zo goed voor je, maar ja, je kent het, dan moet je die oefening overslaan die je op je lijstje had staan, dat gaat natuurlijk niet door :D!

Ja pijnstillers zijn niet de oplossing denk ik, ik houd er ook niet van. Ik krijg ook steeds vaker van die pijntjes hier en daar, meestal omdat ik weer wat overbelast heb met een domme actie. Soms heeft het ook iets te maken met een hardnekkige blessure, zwak punt, of iets met botten ofzo.. er gewoon doorheen rammen is misschien ook niet altijd zo goed voor je, maar ja, je kent het, dan moet je die oefening overslaan die je op je lijstje had staan, dat gaat natuurlijk niet door :D!
Ja, zo dacht ik ook altijd...
Tot ik eens doorgetraind heb met een slijmbeursontsteking in mijn schouders!
Man, wat deed dat op een gegeven moment een pijn...
Heel mijn schouder warm en rood...
Drie injecties er in...
Niet meer kunnen liggen...
Zittend geslapen, een dag of vijf! :eek:

Nee, beter kun je iets beter luisteren naar je lichaam(pje) :D

Maar misschien leren we het wel nooit... :rolleyes:

bor na pendlay sterk!

Ja, zo dacht ik ook altijd...
Tot ik eens doorgetraind heb met een slijmbeursontsteking in mijn schouders!
Man, wat deed dat op een gegeven moment een pijn...
Heel mijn schouder warm en rood...
Drie injecties er in...
Niet meer kunnen liggen...
Zittend geslapen, een dag of vijf! :eek:

Nee, beter kun je iets beter luisteren naar je lichaam(pje) :D

Maar misschien leren we het wel nooit... :rolleyes:

zeker pittige sideraises pfff 20 kilo.... en die slijmbeursonsteking is die 100% genezen? misschien idee voor de volgende keer: matras op de grond leggen en je brakke schouder over de rand... valt te doen

zeker pittige sideraises pfff 20 kilo.... en die slijmbeursonsteking is die 100% genezen? misschien idee voor de volgende keer: matras op de grond leggen en je brakke schouder over de rand... valt te doen
Tnx. Dude,

Het valt me op dat iedereen anders denkt over bepaalde gewichten bij bepaalde oefeningen.
Ik vind zelf 20kg maar "zo zo" voor side raises.
Voor m'n schouder begon op te spelen deed ik die met 30+kg (waarschijnlijk heb ik ze daar ook mee "om zeep" geholpen...)
Na de slijmbeursontsteking(en) zijn mijn schouders nooit meer hetzelfde geworden...
Laatst zag ik in Robke z'n log dat hij neck presses deed met 70+kg.
Iets wat ik vroeger ook wel deed, en dus dacht ik dat ik dat nu ook nog wel zou kunnen...
Not! :o
Dat ging gewoon niet meer...
Ik stak vroeger de ontstekingen op het (zwaar) bankdrukken, maar denk nu dat het eerder door de (extreme) schoudertrainingen kwam, want de laatste tijd heb ik ondanks het bankdrukken totaal geen last van mijn schouder(s)
Nu even een paar keer de schouders gericht aangepakt, en ik heb weer gelijk zo'n bijzonder gevoel in mijn (vooral rechter) schouder(s) :(
Die tip met de matras ga ik hopelijkniet meer nodig hebben...
Ik probeer het liever te voorkomen in de toekomst.
Dan maar geen zware gerichte schoudertrainingen meer!
Ik heb toch niet meer zo veel te bewijzen als vroeger.
Ik ben bootman, geen portier.;)
Ik ben een dikz*k, geen bodybuilder.:D
Ik ben een vader en echtgenoot, geen player.:p
Je ziet, ik heb eigenlijk geen reden meer om hard te trainen, behalve de voldoening die ik er zelf uithaal! :cool:

Terug
Naar boven