MuscleMeat

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.101
Sta er van te kijken wat voor basiskracht je hebt.. na zo'n lange stop.
Zelf heb ik de Heavy grippers ipv Coc's.
Tot voor kort zei ik altijd dat ongetraind altijd wel 130kg op de bank drukte, maar sinds mijn blessures van de afgelopen maanden zou ik zoiets nu liever niet meer zeggen.
Ja, "ze" stopten ineens met de COC's in NL éh...?
Ik geloof dat het allemaal niet zo veel uitmaakt, welke je gebruikt.
Als je er maar minstens één hebt die je nog niet kunt! ;)

Hoe voelde de training aan? Was deze licht? Eerlijk antwoorden Hummer. ;)
Nee, op een gegeven moment werd het natuurlijk wel zwaar.
Maar mijn nieuwe plan moet makkelijk "even" te doen zijn.
Ik voel me goed nu.
Gisteravond wel een beetje "dikke olie" in de gewrichten.
Maar dat heb ik na een dag werken ook.
De afgelopen maanden voelde ik soms ook pijntjes hier en daar, die ik vroeger altijd toeschreef aan "te" zwaar trainen.
Dat was dus niet terecht, want ik had ze ook toen ik haast dagenlang niet bewogen had, en alleen op de bank had gezeten/gelegen (ik pleeg een zeer gewaagde cross-over tussen zitten en liggen te gebruiken als favoriete positie op de bank)

zozo kerel, dat is al aardig getraind ... the force is with you, use it wisely :p

Lekkere training jonghe! ;)

• #2.104
Gelukkig dat het goed ging!
Volgende keer nog wat kruipolie gebruiken dan heb je nergens meer last van :D

• #2.106
Gelukkig dat het goed ging!
Volgende keer nog wat kruipolie gebruiken dan heb je nergens meer last van :D
Ja, zeg dat wel. :thumbs:
Kruipolie..?
Kweet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat op de juiste plaats moet krijgen dan... :rolleyes:
Wel lekker spierpijn in de rug inmiddels...
Daarnet begonnen met mijn revalidatieschema, dat ik ongeveer een week wil volhouden, maar werd weg geroepen na een paar oefeningetjes... :rolleyes:

:roflol: Sure....

• #2.108
Vanmorgen even:

Push ups with single arm dumbbell rows 16kg (Damn, wat viel dat tegen! 5 herhalingen gedaan...)
Two handed woodchops 16kg (Dat stelt niets voor, zal ik de volgende keer eens met de kettlebell doen denk ik.)

Bench presses 20, 30, 40, 50 & 60kg (Alles 15 herhalingen, met de 60kg gestopt bij 15herhalingen omdat de snelheid er al uit ging! Linkerschouder voelt een beetje raar, geen pijn, maar raar...)

Nu moest ik even 4 gaten bij boren, omdat ik floor press wilde doen, maar de haltersteunen niet ver genoeg naar beneden konden...

Floor presses 60kg (Voor het eerst eens gedaan, is best een lekkere oefening, alleen moet je er wel voor zorgen dat je ellebogen tegelijk de grond raken...)

Tsja, en toen moest ik weg, en straks weer...
Vanavond de rest misschien...

---------- Toegevoegd om 13:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:20 ----------

Ja, net ja! ;)

Vanmorgen even:

Push ups with single arm dumbbell rows 16kg (Damn, wat viel dat tegen! 5 herhalingen gedaan...)
Two handed woodchops 16kg (Dat stelt niets voor, zal ik de volgende keer eens met de kettlebell doen denk ik.)

Bench presses 20, 30, 40, 50 & 60kg (Alles 15 herhalingen, met de 60kg gestopt bij 15herhalingen omdat de snalheid er al uit ging!)

Nu moest ik even 4 gaten bij boren, omdat ik floor press wilde doen, maar de haltersteunen niet ver genoeg naar beneden konden...

Floor presses 60kg (Voor het eerst eens gedaan, is best een lekkere oefening, alleen moet je er wel voor zorgen dat je ellebogen tegelijk de grond raken...)

Tsja, en toen moest ik weg, en straks weer...
Vanavond de rest misschien...

---------- Toegevoegd om 13:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:20 ----------

Ja, net ja! ;)

Lekker maat! Ik zal maar eens een Hummeriaans woordenboek gaan kopen.;):D

Er zijn mensen met blessures die een dagje rust tussen de training hebben ivm herstel en zo :dunno:, stelletje losers zijn 't......:rolleyes:

qua trainingen begin je qua woordenschat al op dumba te lijken
keep it up big boy

• #2.113
Lekker maat! Ik zal maar eens een Hummeriaans woordenboek gaan kopen.;):D
Ik weet niet of er zoiets is als een Hummeriaans naar Dumbadiaans woordenboek... :p

Opdrukken met de handen op dumbbells, en dan om de beurt één hand omhoog brengen langs je zij.

En met een dumbbell van je linkerheup, naar je rechterschouder en visa versa.

Ik denk dat je dan voldoende weet éh..? ;)

keep it up big boy

Ha ha. Straks gaat iedereen zo trainen.:eek:

Ik weet niet of er zoiets is als een Hummeriaans naar Dumbadiaans woordenboek... :p

Opdrukken met de handen op dumbbells, en dan om de beurt één hand omhoog brengen langs je zij.

En met een dumbbell van je linkerheup, naar je rechterschouder en visa versa.

.

Ik denk dat je dan voldoende weet éh..? ;)

Absoluut. Leuke manier van trainen.:) Er komt binnenkort wsl een leuk woordenboekje

• #2.115
Er zijn mensen met blessures die een dagje rust tussen de training hebben ivm herstel en zo :dunno:, stelletje losers zijn 't......:rolleyes:
Mietjes, dat zijn het!:D
Wij bij de commando's trainden soms 26 uur/dag man! ;)

Ha ha. Minimaal 7x per week en 2x op een dag trainen; zo ging dat BB-en toch???;)
Dacht ik ook, ik heb wat in te halen! :p

keep it up big boy
En deze heb ik niet eens zelf verzonnen hoor!
Zijn gewoon hele echte serieuze beach boy oefeningen, maar dat opdrukken mispakte ik me even mee...
Misschien omdat ik een tikkeltje zwaar ben ofzo... :o

thx, ik vroeg het me ook al af :D
glij je niet gigantisch op je b**kes als je je opdrukt op dumbbells? of heb je vierkante?

• #2.117
thx, ik vroeg het me ook al af :D
glij je niet gigantisch op je b**kes als je je opdrukt op dumbbells? of heb je vierkante?
Nee, ronde, en veel te grote qua diameter.
Daarom was het ook zo moeilijk o.a.
En ook daarom is het zo'n goede oefening voor de buikspiertjes.
Het viel me enorm tegen, maar met kleinere dumbbelltjes zal het een stuk makkelijker gaan denk ik, die rollen minder makkelijk volgens mij.
Maar ja, dan word het wel heel erg beach boy'ish, als je ook nog kleine (bij voorkeur Chromen) dumbbelltjes ga gebruiken... :rolleyes:

• #2.118
Vandaag even geprobeerd om de Military Press te doen, maar dat deed zeer aan mijn schouder...:mad:

Dan maar een beetje bankdrukken,
30x20
20x30
12x40
12x50
8x60
8x70
8x80
5x90
5x100
5x110
2x120... Ineens was het op... ???
...x100 voelde niet goed meer...

Ik had wat weinig rust genomen tussen de 110 en de 120 omdat Petra (mijn vrouw voor de lezers ;)) er even achter ging staan, just in case...
Het geeft me wel een beetje een idee van waar ik nu sta.

Waarom nou weer zo zwaar banken met een blessure? Weet dat deze gewichten normaal niks voor je zijn maar je hebt een blessure kerel.

Waar woon je? Denk dat ik maar eens lang moet komen om jou het een en ander bij te brengen. ;)

• #2.120
Waarom nou weer zo zwaar banken met een blessure? Weet dat deze gewichten normaal niks voor je zijn maar je hebt een blessure kerel.

Waar woon je? Denk dat ik maar eens lang moet komen om jou het een en ander bij te brengen. ;)
Hahahaha, geen centje pijn hoor! :thumbs:
Het is nog nooit iemand gelukt me te laten luisteren, dus spaar je de moeite. ;)
Nee hoor, je had me overtuigd, maar ik heb geen last meer van die schouder.
Ik heb wel lang genoeg op mijn krent gezeten zeker éh..?
Het is op den duur gewoon een opgave om er aan te beginnen, terwijl ik een tijd heb gehad dat ik haast niet kon wachten om weer te gaan trainen.
Kniebuigen gaat dus helemaal niet éh...
Even een keer of 5 gezakt met de stang, en mijn knie stond al in brand... :mad:

Terug
Naar boven