zal ik even meegaan?
Als het eerste gesprek niet goed gaat misschien...

Nee hoor, ik kan het (tot nu toe) heel goed vinden met mijn baas.
Ik werk er nog maar een maand, maar toch!

Evengoed bedankt voor 't aanbod!
toch best een goede training kerel, ondanks dat je lichamelijk wat zwakker was dan normaal!
zelfs op hun topdagen zijn er velen die jouw gewichten niet halen op je zwakke dagen!
Ja, maar ikben een zeur, en ongeduldig, en nooit tevreden!

En dan heb ik het nog over mijn "betere" karaktereigenschappen...

Het was wel veel minder dan ik in gedachten had trouwens...
Ik had het vorige week, ****ing spierpijn in m'n benen, vrijdag een k*ttraining, zaterdag keelpijn, zondag/maandag/dinsdag ziek.
En nu nog steeds een snotneus.
Beter goed oppassen, veel vitamines erin knallen!
Ja, ik neem wel veel vit.C nu.
Eigenlijk altijd wel hoor, maar nu extra veel!

Ben jij er nu helemaal vanaf, weer helemaal fit..?
Hier blijft het maar kwakkelen...
Ik ben vandaag wel al 20x wezen
Het bezoek bij de reumatoloog was aan de éne kant wel positief, aan de andere kant een klein beetje beangstigend...

Ik heb hier en daar wat kalk in mijn gewrichten als gevolg van kleine ontstekingtjes in de gewrichtskapsels, en de peesaanhechtingen...
Ik moest wel in beweging blijven, dus wel blijven sporten, maar mag niet de pezen te zwaar belasten.
Nou, dat ga ik dan ook niet meer doen, "te" zwaar belasten!

Ik heb 'm verteld dat mijn klachten eerder verminderd waren sinds ik weer aan het trainen ben, en dus niet van plan was er mee te stoppen!

Daar had hij wel begrip voor, en hij keurde het ook niet af.
Alleen moest ik alles "wat pijn doet" vermijden.
Daar kan ik wel mee leven.
Zo weet ik dat bankdrukken, en alles wat ik boven m'n hoofd moet drukken, goed in de gaten moet houden.
Die geven wel eens wat "last" naderhand.
Daar train ik wel rond!
Om zijn reactie te vermijden heb ik op zijn vraag "hoe veel gewicht" ik dan gebruik bij de oefeningen, maar een beetje het ontwijkende antwoord "best veel" gegeven.
Dat leverde een "begrijpende" blik van hem op.

De meeste mensen, en zeker artsen en fysiotherapeuten, zijn het niet zo heel erg eens met wat wij onder normale trainings gewichten verstaan is mijn ervaring...