AndroidHealthClinic

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
Mooie training Hummer, zeker na een slechte nachtrust. :hedbang:

Waarom stiffed leg deadlifts ipv gewone? Die zijn hoofdzakelijk voor je hamstrings, niet voor je (onder)rug....
Hoezo pakje dan de (onder)rug minder..?
Door de "stiff legs" pak je toch alleen de benen minder...
Ik heb er eigenlijk niet echt een reden voor trouwens... :rolleyes:
Ik moet echt eens iets aan die deadlift gaan doen.
Tijdje last gehad van m'n tussenwervel, maar dat is over, dus geen excuus meer om het gewicht eens een beetje omhoog te brengen. ;)

Je pakt minder verschillende spieren in de benen, maar verschuift de focus naar de hamstrings, die zwaarder wordt belast dan bij conventionele DL. Dat is ook de reden (denk ik) dat de SLDL meestal lichter wordt uitgevoerd dan DL, en daardoor wordt de rug minder belast?

Je pakt minder verschillende spieren in de benen, maar verschuift de focus naar de hamstrings, die zwaarder wordt belast dan bij conventionele DL. Dat is ook de reden (denk ik) dat de SLDL meestal lichter wordt uitgevoerd dan DL, en daardoor wordt de rug minder belast?
Daar zit inderdaad wel wat in... :rolleyes:
Toch wordt ie ook veel gedaan/aangeraden door de "kenners" ;)

Ik raad em ook niet af, ook niet als rugoefening, net zo min als dat ik incline benchpresses af zou raden omdat je daar ook veel schouders mee pakt ipv borst tov flat bench. Afwisseling is goed, maar ik zou niet alleen maar SLDLs blijven doen, maar ook eens gewoon DLs.

Hoezo pakje dan de (onder)rug minder..?
Door de "stiff legs" pak je toch alleen de benen minder...
Ik heb er eigenlijk niet echt een reden voor trouwens... :rolleyes:
Ik moet echt eens iets aan die deadlift gaan doen.
Tijdje last gehad van m'n tussenwervel, maar dat is over, dus geen excuus meer om het gewicht eens een beetje omhoog te brengen. ;)

Juist.

Als je puur je (onder)rug wilt trainen kan je beter een gewone deadlift doen, om de reden die Paljas geeft.

Redelijk goed geslapen, maar wakker geworden met wat keelpijn...
Toch nog een vleugje griep denk ik...
Ik had er wel zin in om te gaan trainen, maar heb eigenlijk niet genoeg tijd vandaag om alles op mijn gemak te doen, zoals ik graag doe.
Maar goed... :rolleyes:

Bankdrukken,
12x20
12x50
10x80
8x110
6x120
4x130
Al met al misschien niet zo heel slecht, maar ik had er een kl_te gevoel bij.
Ik had graag de 140 een paar keer gedrukt, maar voelde dat het er echt niet inzat vandaag... :mad:

Schuin dumbbell drukken,
0x50
Ik stond met de dumbbells in mijn handen, klaar om op de bank te gaan zitten en te beginnen, maar ze voelden zo zwaar aan dat ik ze maar heb teruggelegd... :o

Standing front press,
12x20 Voor het gevoel... :p
6x50
6x60
4x70
De 70 niet helemaal uitgestoten om de triceps nog wat te sparen...
Ik zit er al helemaal door... :o

Seated french press (30graden rugleuning)
8x60
Dit voelde ook weer zo zwaar dat ik voor vandaag "de pijp even aan Maarten" geef... :o

Een beschamende voorstelling was het...
Alleen de front press was niet zo slecht, qua gevoel.
En het bankdrukken was niet zo heel slecht eigenlijk natuurlijk, maar toch...
Een slecht gevoel bij alles wat ik deed! :eek:
Ik heb 'm toch maar eerlijk opgetekent, opdat het een les kan zijn voor de toekomst. ;)

Ik ga maar eens een "vast" schema plan maken om te volgen, zodat ik wat meer gedwongen word als ik eens, zoals vandaag, "het gevoel" niet heb.

Ik ben er van overtuigd dat het gewoon die klote griep is die hier heerst...
Zwak, moe, diaree, spierpijn...
Heel veel mensen hebben het op dit moment.
En ik heb het inmiddels al twee weken een beetje... ???
Het zet niet echt door, maar je word er ook niet echt vrolijker van! :eek:

Nou ja, morgen beter zullen we maar denken! :D

Dumbbells terug leggen zonder andere te nemen? Shame on you ;)

:jk:

Ja, als je niet in je normale doen zit, kan een training soms meer dan gewoon tegenvallen.
Dan zakt je de moed in je schoenen. Gewoon uitkijken naar volgende weken ;)

Jammer Hummer. Zal het virusje wel zijn hoor. Goed drinken/eten/vitamientjes/slaap...

Dumbbells terug leggen zonder andere te nemen? Shame on you ;)

:jk:

Ja, als je niet in je normale doen zit, kan een training soms meer dan gewoon tegenvallen.
Dan zakt je de moed in je schoenen. Gewoon uitkijken naar volgende weken ;)
Ja, ik kon het niet meer opbrengen... :o
Morgen benen, kuiten, buik...
Misschien gaat het dan weer wat beter! ;)
Ik heb vandaag nog wat belangrijke en spannende dingen te doen, dus mijn hoofd staat er ook niet helemaal naar...
Laat ik het dan o.a. daar ook maar op steken...
En die diaree doet er ook geen goed aan! :toilet:

hebben we allemaal weleens... slappe dag. ik had maandag een supertraining en gisteren leken de gewichten wel 2 x zo zwaar. even goed opfokken voor de volgende training.
hoop dat je snel opknapt!

Troost je, zit ook al zo'n 14 dagen in een dipje, weinig zin om te trainen. Lopende neus en veel hoofdpijn, stomme winter!

hebben we allemaal weleens... slappe dag. ik had maandag een supertraining en gisteren leken de gewichten wel 2 x zo zwaar. even goed opfokken voor de volgende training.
hoop dat je snel opknapt!
Tnx. man! :cool:

Ik ga zo eerst even naar het ziekenhuis, voor wat uitslagen van tests die door een reumatoloog waren opgedragen, en daarna naar mijn baas...:rolleyes:
Een gesprekje over centjes...:rolleyes:

Wish me luck! :D

zal ik even meegaan?:D

toch best een goede training kerel, ondanks dat je lichamelijk wat zwakker was dan normaal!
:thumbs:

zelfs op hun topdagen zijn er velen die jouw gewichten niet halen op je zwakke dagen!
;)

Ik ben er van overtuigd dat het gewoon die klote griep is die hier heerst...
Zwak, moe, diaree, spierpijn...
Heel veel mensen hebben het op dit moment.
En ik heb het inmiddels al twee weken een beetje...
Het zet niet echt door, maar je word er ook niet echt vrolijker van!

Ik had het vorige week, ****ing spierpijn in m'n benen, vrijdag een k*ttraining, zaterdag keelpijn, zondag/maandag/dinsdag ziek.
En nu nog steeds een snotneus.

Beter goed oppassen, veel vitamines erin knallen!

Als het eerste gesprek niet goed gaat misschien... :D
Nee hoor, ik kan het (tot nu toe) heel goed vinden met mijn baas.
Ik werk er nog maar een maand, maar toch! ;)
Evengoed bedankt voor 't aanbod! :thumb:

toch best een goede training kerel, ondanks dat je lichamelijk wat zwakker was dan normaal!
:thumbs:

zelfs op hun topdagen zijn er velen die jouw gewichten niet halen op je zwakke dagen!
;)

Ja, maar ikben een zeur, en ongeduldig, en nooit tevreden! ;)
En dan heb ik het nog over mijn "betere" karaktereigenschappen... :evil2:
Het was wel veel minder dan ik in gedachten had trouwens... :o

Ik had het vorige week, ****ing spierpijn in m'n benen, vrijdag een k*ttraining, zaterdag keelpijn, zondag/maandag/dinsdag ziek.
En nu nog steeds een snotneus.

Beter goed oppassen, veel vitamines erin knallen!
Ja, ik neem wel veel vit.C nu.
Eigenlijk altijd wel hoor, maar nu extra veel! :D
Ben jij er nu helemaal vanaf, weer helemaal fit..?
Hier blijft het maar kwakkelen...
Ik ben vandaag wel al 20x wezen :toilet:

Het bezoek bij de reumatoloog was aan de éne kant wel positief, aan de andere kant een klein beetje beangstigend... ???
Ik heb hier en daar wat kalk in mijn gewrichten als gevolg van kleine ontstekingtjes in de gewrichtskapsels, en de peesaanhechtingen...
Ik moest wel in beweging blijven, dus wel blijven sporten, maar mag niet de pezen te zwaar belasten.
Nou, dat ga ik dan ook niet meer doen, "te" zwaar belasten! :D
Ik heb 'm verteld dat mijn klachten eerder verminderd waren sinds ik weer aan het trainen ben, en dus niet van plan was er mee te stoppen!;)
Daar had hij wel begrip voor, en hij keurde het ook niet af.
Alleen moest ik alles "wat pijn doet" vermijden.
Daar kan ik wel mee leven.
Zo weet ik dat bankdrukken, en alles wat ik boven m'n hoofd moet drukken, goed in de gaten moet houden.
Die geven wel eens wat "last" naderhand.
Daar train ik wel rond!

Om zijn reactie te vermijden heb ik op zijn vraag "hoe veel gewicht" ik dan gebruik bij de oefeningen, maar een beetje het ontwijkende antwoord "best veel" gegeven.
Dat leverde een "begrijpende" blik van hem op. ;)
De meeste mensen, en zeker artsen en fysiotherapeuten, zijn het niet zo heel erg eens met wat wij onder normale trainings gewichten verstaan is mijn ervaring... ;)

Om zijn reactie te vermijden heb ik op zijn vraag "hoe veel gewicht" ik dan gebruik bij de oefeningen, maar een beetje het ontwijkende antwoord "best veel" gegeven.
Dat leverde een "begrijpende" blik van hem op. ;)
De meeste mensen, en zeker artsen en fysiotherapeuten, zijn het niet zo heel erg eens met wat wij onder normale trainings gewichten verstaan is mijn ervaring... ;)

ook die mensen stellen hun mening vaak bij als vanuit de wetenschap bewezen wordt dat krachttraining gezond is!

maar voor alles geld: .....met mate!
;)

Terug
Naar boven