XXL Nutrition

Ouwe vent training (1966)

yeah buddy ... ik vind het alleraardigst dat je het toch maar weer doet kerel ... easy does it :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.222
Na de laatste tijd wat willekeurige trainingen te hebben gedaan, die niet de moeite van het plaatsen waard waren, heb ik besloten helemaal terug naar het begin te gaan.
Ik ga proberen weer een fatsoenlijke basiskracht op te bouwen, door met lichte gewichten te beginnen, en rustig aan weer op te bouwen.
Ik hoop zo de "sluimerende" blessures, waar ik nu geen last van heb, maar die ik soms nog wel een beetje voel, voor te blijven.
Vooral de knieën zal ik moeten ontzien...

Vandaag even wat,

Squats,
5x20
5x40
5x60 Gelukkig kon ik dit gewicht bij wijze van spreken nog wel op één been doen, en voelde het enorm lekker eigenlijk.
Mijn rechterknie deed nog even een beetje raar bij de eerste twee sets, maar bij de derde was het al haast weg.
Nog even overdenken of ik de volgende keer 100kg doe, of eerst nog een keer 80kg ofzo...

Deadlift,
5x60
5x80
5x100 Ik had eergisteren nog deadlifts gedaan, dus dit was gewoon even om 'alles' weer een beetje te doorbloeden.
Perfecte techniek, duhuh...
Maar in ieder geval wel er heel goed op gelet.

Bench press,
5x100 Damn, dat voelde zwaar...
5x100
5x100 Hier niks meer aan de hand gelukkig.
Gewoon een goede 'arch' zetten, voor zover dat mogelijk is met mijn dikke lichaampje...
Schouders goed 'vast' zetten, bar flink vastpakken en uit elkaar trekken.
En dan lekker spanning opbouwen en redelijk makkelijk drukken.
Ik had eergisteren ook al gedrukt, en had nog een beetje spierpijn daarvan...

Vanaf hier ga ik op het gemakje verder.
Weinig volume, compounds, half uurtje tot drie kwartier trainen, en klaar!
En nu maar hopen dat ik nu heel blijf! ;)

Het verstand komt met de jaren ;)
Dit klinkt heel verstandig...rustig opbouwen met compounds (back to the basic)...goede wijn behoeft geen krans.
Daarbij dient het inderdaad de hoogste prioriteit te hebben dat je "heel" blijft!
Jij weet als geen ander wat goed voor je is...laat je niet verleiden tot gewichten die op dit moment te veel van je vergen en je het risico loopt om weer in de lappenmand te komen.
Ik weet dat het allemaal vervelend is...ik merk zelf ook dat ik veel meer wil dan ik aankan..."we zijn "oud", en we willen nog altijd wat" ;)

Succes! :) ga je volgen

5x100 Hier niks meer aan de hand gelukkig.
Gewoon een goede 'arch' zetten, voor zover dat mogelijk is met mijn dikke lichaampje...
He Hummer. Wat ik nog wel eens vergeet is dat ook met gewichten rond de 50-70% van je 1RM je vorm moet houden. En dan bedoel ik eigenlijk, net doen alsof er een vrachtwagen aan komt zetten, alsof je je 1RM van plan bent. Voor je gevoel een beetje zinloos en overdreven, maar toch helpt het. Ik verslons nog wel eens de vorm als ik weet dat er resp. weinig gewicht aan komt. Resultaat: blessure-gevoeligheid, dat heeft dan nog geen effect, maar als je dan nog meer reps doet diezelfde training met misschien nog meer gewicht, dan forceer je de blessure. Ten tweede voelt een licht gewicht dan toch nog zwaar omdat je er gewoon slapjes bij ligt.

• #2.226
Het verstand komt met de jaren ;)
Dit klinkt heel verstandig...rustig opbouwen met compounds (back to the basic)...goede wijn behoeft geen krans.
Daarbij dient het inderdaad de hoogste prioriteit te hebben dat je "heel" blijft!
Jij weet als geen ander wat goed voor je is...laat je niet verleiden tot gewichten die op dit moment te veel van je vergen en je het risico loopt om weer in de lappenmand te komen.
Ik weet dat het allemaal vervelend is...ik merk zelf ook dat ik veel meer wil dan ik aankan..."we zijn "oud", en we willen nog altijd wat" ;)
En het voordeel van rustig aan de draad een beetje oppakken is dat ik er niet zo tegenop zie om er aan te beginnen.
Even vlug de oefeningen doen, en klaar.
Tot ik weer de geest krijg, en er met volledige motivatie tegenaan wil gaan.
Ik heb maar een halter tot 145kg, dus echt heel gek kan ik de eerste tijd toch niks doen! ;)
Het zal niet spectaculair zijn jongen...
Maar je bent van harte welkom! ;)

---------- Toegevoegd om 12:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:38 ----------

He Hummer. Wat ik nog wel eens vergeet is dat ook met gewichten rond de 50-70% van je 1RM je vorm moet houden. En dan bedoel ik eigenlijk, net doen alsof er een vrachtwagen aan komt zetten, alsof je je 1RM van plan bent. Voor je gevoel een beetje zinloos en overdreven, maar toch helpt het. Ik verslons nog wel eens de vorm als ik weet dat er resp. weinig gewicht aan komt. Resultaat: blessure-gevoeligheid, dat heeft dan nog geen effect, maar als je dan nog meer reps doet diezelfde training met misschien nog meer gewicht, dan forceer je de blessure. Ten tweede voelt een licht gewicht dan toch nog zwaar omdat je er gewoon slapjes bij ligt.
Dat klopt wel, net als laatst bij het bankdrukken...
Dat leek zo zwaar, tot ik de goede houding aannam, en wat spanning opbouwde.
Toen was het gelukkig weer een 'peuleschilletje'! :D
Ik zet vaak blessures in tijdens mijn werk...

Ja daar heb ik weer minder last van op mijn werk ;). Toetsenbord moet het nog wel eens ontgelden, maar daar heb ik zelf verder weinig last van.

• #2.228
Ja daar heb ik weer minder last van op mijn werk ;). Toetsenbord moet het nog wel eens ontgelden, maar daar heb ik zelf verder weinig last van.
Bij mij gaat het zo:
We wachten op wat komen gaat, zittend op de bank ofzo.
Dan lopen/fietsen we een paar honderd meter.
Dan pakken we een licht touwtje van 15 tot 20 meter lang, en gooien dat zo hard, explosief en ver mogelijk weg en omhoog naar het schip.
Mensen op het schip doen aan dat lichte touwtje een zware meertros waar het schip mee vastgelegd moet worden, en die trek ik dan op de wal.
Zo'n meertros vergt soms wel een kleine 100kg denk ik om op de wal te krijgen.
Dit herhaalt zich dan nog minimaal 2x, en dan hebben we weer even rust waarin we lopen/fietsen, en even afwachten tot het schip weer vertrekt uit de sluis.
Je snapt dat je dan plotseling 'koud' enorm explosief moet gooien, en dat levert voor veel mensen die dit werk doen nogal wat problemen op.
Zo ook voor mij...
Maar ach, nog 24 jaren, en ik kan met pensioen! :thumbs:

• #2.229
Bent over laterals 10x5
Dumbbell Front raises 10x5
Side laterals 10x5
Bench presses, 8x60, 10x60, 8x70, 8x80, 5x90, 5x100, 5x110
Ez-bar curls 12x30, 12x40, 12x50, 12x60

Mooi wat schouderwerk om alles warm te krijgen en daarna benchen. Hoe voelde het allemaal aan?

Verder nog wat dikke curls met 60kg.

Superdude !

Verstandige warm up naar je bench toe kerel ;)

• #2.232
Alsnog maar wat commentaar op het drukken en curlen...

Ik had even geen tijd/zin om er wat commentaar bij te geven...
Ik had meer zin om even lekker in bad te gaan, en wat te lezen... :p

Mooi wat schouderwerk om alles warm te krijgen en daarna benchen. Hoe voelde het allemaal aan?

Verder nog wat dikke curls met 60kg.
Ik heb dat de vorige keer ook gedaan, alleen dan alles 20 herh. en dat beviel goed.
Het lijkt er op of 10 herhaligen ook al genoeg is, dus dacht ik meer over te houden voor het bankdrukken.
Maar dat viel tegen...
Tot 100kg lach ik om het gewicht, maar daarboven ga ik toch mijn ellebogen wat voelen, en een aanhechting in mijn linkerelleboog steekt dan ook wat.
Dat is de blessure die ik toen met mijn setje van 12x120 opgelopen ben...
Ik heb ook nog even 120kg uitgepakt, maar heb 'm teruggelegd.
Bang om me te overzetten...
En dan heb ik er eigenlijk ook gelijk genoeg van moet ik eerlijk bekennen.
Ik ben geloof ik zo'n type die slecht toe durft te geven dat ie "geen twintig meer is"... :rolleyes:
Ach, en die ez curls had ik gewoon even zin in.
Zestig kilo gaat me nog makkelijk af hoor, ook al voel ik die ook wel een héél klein beetje in mijn ellebogen.

Superdude !

Verstandige warm up naar je bench toe kerel ;)
Thanks Rob, maar ik ben verre van een superdude hoor, met mijn dikke lichaam, kale kop, ongeschoren b**kes, hangpens, haar uit m'n oren en neus, en mijn lage zelfdunk omdat ik niet meer kan bankdrukken... ;)
Maar verstandig een beetje opwarmen heb ik inmiddels geleerd!
Misschien eens een beetje vaker van die dumbbell oefeningen doen, want in tegenstelling tot vroeger, doen die me geen pijn.
Gewoon, lichtjes, met nagenoeg gestrekte armpjes, en een mooie strikte vorm.
Niet meer net als toen met ruim dertig kilo, en maar zwaaien en zwiepen! :D

hallo!! zijn we hier aan het fitnessen ofzo?:mad:

het zit tussen je oren! gewoon knallen!

hallo!! zijn we hier aan het fitnessen ofzo?:mad:

Gedraag je skinnie, Hummy is tenminste verstandig!
Wel ergerlijk dat hij dumbbelltjes gebruikt om op te warmen wat voor mij vroeger mijn normale gewichten waren :(

@Ik ben geloof ik zo'n type die slecht toe durft te geven dat ie "geen twintig meer is"... :rolleyes:

High five! :)

Wel ergerlijk dat hij dumbbelltjes gebruikt om op te warmen wat voor mij vroeger mijn normale gewichten waren :(

@Ik ben geloof ik zo'n type die slecht toe durft te geven dat ie "geen twintig meer is"... :rolleyes:

sorry.....:o

• #2.238
het zit tussen je oren! gewoon knallen!
Hahahaha, dat is waar voor een gedeelte.
Ik krijg er ook maar niet echt zin in om echt ertegenaan te gaan, maar dat komt ook door die ellendige pijntjes die ik heb.
Ik heb dat vroeger trouwens ook altijd gehad hoor.
Een half jaar trainen als een beest toen nog, en dan weer een paar maanden deloaden! :D
Ach, we zien wel, misschien ga ik wel weer darten...

• #2.240

Jernz, jij bent een meisje, die moeten niet zwaar trainen! ;)
High Five, right back at ye girl! :D

Ach Skinnie, wie kan jou nou wat kwalijk nemen..? ;)

Terug
Naar boven