XXL Nutrition

Ouwe vent training (1966)

Nou ja, je betaalt in ieder geval niet voor niets rioolbelasting...

• Topic Starter Topic Starter
Ik zit er over te denken maar weer eens wat structuur in m'n trainingen te krijgen...
Ik wil na wat "warming up" 3 sets van 3 - 5 reps doen op de volgende oefeningen, met de bijbehorende gewichten.
Ik ben er niet 100% zeker van dat het volledige schema haalbaar is, maar ga het eens een kans geven.
E.v.t. opbouwende kritiek is welkom, maar wees gewaarschuwd, ik heb oefeningen genomen die "me wel liggen" en waar ik denk ik met plezier mee kan trainen.
De "Zercher squats" heb ik nog nooit gedaan, maar aangezien ik geen haltersteunen tot m'n beschikking heb, lijkt het me wel een geschikte oefening, aangezien ik squats als de "ultieme" been oefening zie...
Sommigen zullen denken dat ik wat veel voor de onderarmen doe, maar dat is iets wat ik eens een tijdje wil proberen.

Eerste dag:
Zercher squats 130
Deadlifts 130
Pendlay rows 130
Wide grip lat pull down 130
Barbell curls 60
Hammer curls 24
Reverse curls 40
Standing side bents 50

Tweede dag:
Bench presses 130
Incline dumbbell presses 50
Overhead barbell presses 60
Upright rows 60
Narrow grip bench presses 100
Dumbbell wrist curls 20
Dumbbell reverse wrist curls 14
Lying leg raises
Seated rope crunches 24

En dan weer langzaam omhoog met de gewichten! :D

Train je in een sportschool of thuis?
En wil je een soort splittraining gaan doen? Een twee dagen split zo te zien?
En met een dag rust ertussen? Dus dag1>dag2>rust>dag1>etc. ?

Train je in een sportschool of thuis?
En wil je een soort splittraining gaan doen? Een twee dagen split zo te zien?
En met een dag rust ertussen? Dus dag1>dag2>rust>dag1>etc. ?
Ik train in een sportschool.
Thuis doe ik wel eens wat grip en onderarm training met grippers, een voorhamer, en wrist roller enzo (al staat dat even op een laag pitje i.v.m. vermoede overtraining van mijn onderarmen...)

Als de energie hog is, bijv. in mijn vrije week inderdaad:
dag:1, dag:2, rust, dag:1, dag:2, rust, rust, enz.
En als ik het drukker heb in de werkweek kan ik er een beetje mee scharrelen: dag:1, rust, dag:2, rust, rust, dag:1, rust, dag:2, enz.
Je snapt 'm wel, lekker flexibel.

Laatst bewerkt:
Vandaag opgestaan na slechts 4 uren slaap.
Als je dan de Muscle & Fitness moet geloven ben ik nu zo'n 37kg spiermassa verloren tijdens de nacht... :D
Onzin, maar erg opbouwend zal het niet zijn, dat slechte slapen van de laatste dagen.
Nog steeds keelpijn, beetje krakkemikkig, maar ik geef het nog een kans!
Buffelen! ;)

precies buffelen! een paar caffeine tabletten en er tegen aan!:D
sterkte!

Vandaag opgestaan na slechts 4 uren slaap.
Als je dan de Muscle & Fitness moet geloven ben ik nu zo'n 37kg spiermassa verloren tijdens de nacht... :D
Onzin, maar erg opbouwend zal het niet zijn, dat slechte slapen van de laatste dagen.
Nog steeds keelpijn, beetje krakkemikkig, maar ik geef het nog een kans!
Buffelen! ;)

Ook ik slaap steeds slecht, gemiddeld zo'n 5 uur. Dat is al vele jaren zo, ik ben gewoon een nachtelijke piekeraar. Heeft op mijn training geen invloed, ik geloof dat een mens zijn lichaam zich aanpast aan alle omstandigheden.

Ook ik slaap steeds slecht, gemiddeld zo'n 5 uur. Dat is al vele jaren zo, ik ben gewoon een nachtelijke piekeraar. Heeft op mijn training geen invloed, ik geloof dat een mens zijn lichaam zich aanpast aan alle omstandigheden.
We zullen het zien... ;)
Als je wilt zul je het hier straks kunnen lezen... :rolleyes:

Eerste dag:
Zercher fullsquats 130
Leg press
Deadlifts 130
Pendlay rows 130
Wide grip lat pull down 130
Barbell curls 60
Hammer curls 24
Reverse curls 40 eruit halen, 2 biceps oefeningen na rugtraining is genoeg
Standing side bents 50

Tweede dag:
Bench presses 130
Incline dumbbell presses 50
Overhead barbell presses 60
Upright rows 60 vervangen door side raises voor side delts
Narrow grip bench presses 100
Triceps oefening erbij, bv dips of skull crushers
Dumbbell wrist curls 20
Dumbbell reverse wrist curls 14
Lying leg raises
Seated rope crunches 24

En dan weer langzaam omhoog met de gewichten! :D

zo zou ik hem doen als je een 2 dagen split wilt doen.
Oja en beginnen met deadlift, en daarna benen.

zo zou ik hem doen als je een 2 dagen split wilt doen.
Oja en beginnen met deadlift, en daarna benen.
Ik ga m'n plan zowiezo een beetje bijstellen...
Dit naar aanleiding van de laatste training... ;)

Deadliften voor de squats is misschien wel een idee...
Reverse curls zie ik zelf eigenlijk meer als een onderarm oefening.
Alleen al vanwege het gewicht, doet de biceps niet veel.
Samen met de hammer curls heb je zo de Brachialis (die in mijn werk enorm word aangesproken, en dus slecht te stimuleren is.) flink aangepakt vanuit twee verchillende(?) richtingen, IMHO ;)
Side laterals krijg ik eigenlijk altijd last van... :o
Die ligt me op de één of andere manier niet zo... ???
Misschien als ik hem heel licht doe, maar wat heeft ie dan nog voor nut..?
Ik moet eerder snijden in de oefeningen, dan er nog toevoegen trouwens...
Zeker nu, op dit moment...
Ik denk dat ik het beste zo rond de 15 sets per dag kan gaan zitten, met een max. van 20 sets.
Heb ik dan een "goede dag" dan kan ik altijd nog eens iets extra's doen...
Ben een beetje zwak... :o
Tnx. voor de info, Dude! :cool:

Laatst bewerkt:
Begonnen met de:
Zercher squats, (bovenbenen "parallel" aan de vloer)
8x20
5x80
5x110
3x130
1x130 (hier storte ik even in... :o )
3x130

Deadlifts,
3x3x140 (ging goed, maar de onderrug begint wel behoorlijk "moe" te worden... :( )

Pendlay rows,
0,87649x140 (ik dacht toen nog dat het 130kg was trouwens... :o )
3x3x120 (ik dacht hier met 110kg bezig te zijn, een beetje misrekend! :rolleyes: ik vond hem al zo zwaar, ik dacht nog: die 110 ging toch heel makkelijk de laatste keer..? :p )

Wide grip lat pull down,
3x3x130 (zwaar voor heel de rug, ook de onderrug, en vooral op de grip inmiddels... :rolleyes: )

Standing barbell curls,
3x3x60 (ik begin hier behoorlijk last van mijn onderrug te krijgen, dus hou het voor gezien... :( )

Ik heb het dus niet voor elkaar gekregen om mijn plan volledig uit te voeren, maar heb er niet zo'n slecht gevoel over als gisteren.
Ik ben gewoon niet helemaal fit, en ben al lang blij dat die Zerchers lukten.
Ik ben trouwens bewust niet "ass to the grass" gegaan tijdens het kniebuigen.
Niet alleen vanwege het feit dat ik niet op gras train, maar meer om een beetje voorzichtig te doen met de onderrug.
Toch iets te veel gevergt van m'n onderrug voor mijn gevoel...
Ik ga het schema een beetje aanpassen, en ga nog eens goed nadenken of ik het wel steeds zo "op het scherp van de snede" moet spelen met m'n rug... ???
Als ik de onderrug zwaar belastende oefeningen niet doe, of wat lichter, voelt mijn onderrug heel sterk aan, maar nu "voel ik 'm goed".... :(
Ik ga nog eens kijken naar de Rippetoe methode, en die zal ik eens wat verder modificeren naar mijn eigen voorkeur.
Squats moet ik voorzichtig mee zijn, evenals deadlifts, en de pendlays direct na deze twee is zowiezo geen goed idee geloof ik...

Ik begin te vermoeden dat ik een beetje overwerkt/overtraind ben...
Snel moe...
Slecht slapen...
Weinig eetlust...
Het zou zomaar eens kunnen.
Vanavond maar eens flink "op stap" denk ik...
Er is een goed optreden van "Ian Siegel" hier in de plaatselijke blues/jazz club, dus kan ik daar wel eens een biertje gaan doen... :bierbang: :D

Maar, al met al, toch wel een redelijk goede training.
Beter dan gisteren qua gevoel! :cool:

Laatst bewerkt:
Zercher squats... bleh... dat vind ik zo'n gehannes met die stang in de elebogen. Je hebt er ook zo'n harnas voor, dat ging beter, maar ik doe hem thuis niet. Liever frontsquats.

Het klinkt misschien flauw... maar zorg eens voor een paar keer goed slapen... ik kan me heel goed voorstellen dat dit de hoofdoorzaak is van het gebrek aan energie, eetlust, etc. Als de oorzaak in onrust in de bovenkamer ligt, dan zou ik zeggen ga lekker biertje drinken idd, maar anders zou ik er gewoon eens optijd in duiken :).

Zercher squats... bleh... dat vind ik zo'n gehannes met die stang in de elebogen. Je hebt er ook zo'n harnas voor, dat ging beter, maar ik doe hem thuis niet. Liever frontsquats.

Het klinkt misschien flauw... maar zorg eens voor een paar keer goed slapen... ik kan me heel goed voorstellen dat dit de hoofdoorzaak is van het gebrek aan energie, eetlust, etc. Als de oorzaak in onrust in de bovenkamer ligt, dan zou ik zeggen ga lekker biertje drinken idd, maar anders zou ik er gewoon eens optijd in duiken :).
Het klinkt niet flauw, maar wel makkelijker dan het is...
Gisteren zat ik om 21.30 al te slapen in de bank, dus ik om 22.00 in bed, wat denk je...?
Wakker tot na 03.00 !
Het is voor mij doen lange tijd goed gegaan, maar nu ben ik weer terug bij af lijkt het...
Heb jaren "niet goed geslapen" door zorgen (kleine zelfstandige ondernemer)
Ik kan slecht tegen situaties waarin ik geen controle heb over dingen.
Dat kan door allerlei oorzaken zijn trouwens...
Nu zit ik ook in zo'n situatie die wat "onzeker" is, en ik dus niet onder controle heb.
En dat heeft zijn weerslag.
Wat die Zerchers betreft...
We hebben geen squatrek of losse haltersteunen bij ons op de sportschool, dus moet je een beetje inventief zijn.
Het komt wel behoorlijk aan op de brachialis trouwens...
Niet alleen van het drukken, maar ook van de spanning op die spier om de halter daar te houden...
Maar het is wel een manier om te kunnen kniebuigen.

De onderrug valt gelukkig wel mee.
Ik geloof niet dat ik "iets beschadigd" heb, en heb goede hoop dat ik binnen de kortste keren helemaal geen last meer zal hebben. :cool:

Vandaag i.v.m. omstandigheden pas vanavond gaan trainen.
Dan is het altijd zo druk...
Dat werkt soms een beetje op mijn zenuwen...
Maar goed... :D

Incline bench press,
20x20
12x50
3x3x100

One arm rows,
3x8x50

Wide grip lat pull down,
8x100
8x110
6x120
5x130
5x130

Bent over side laterals,
8x14
8x16

Standing cable side laterals,
8x12
8x14
8x16

Standing cable front raises,
8x10
8x12
8x14 Is een beetje een "aanlopende" lat pully die ik hiervoor gebruikte... Niet ideaal...

Hierna hield ik het voor gezien, voel me nog steeds niet "sterk"...
Ooit gaat het weer wel over, en zal ik over m'n dipje heenkomen (hoop ik....) ;)

Mooi zo kerel. Je gaat snel vooruit!

Terug
Naar boven