Fitness Seller

Ouwe vent training (1966)

als je wat wilt verbranden + wat droger worden dan zou ik het toch eens proberen
het kan ook zijn dat het te zwaar is voor al die grote bbuilders;)

Een fikse eerste training Hum. Goed gedaan. Om conditie op te bouwen kun je ook wat medleys erbij pakken.:)

Wat je zegt over dat eten kan ik in meegaan Hummer, vet komt niet uit het niets. Zeker als je al een flink lijf hebt en lichamelijke arbeid verricht, eet je ook meer, je lichaam vraagt om energie, en als dat meer van het slechte spul is, krijg je er een gratis speklaag bij cadeau. Maar om nou te zeggen dat je niet 'gelooft' in cardio... :D. Dat het de krachttraining enigszins in de weg kan staan, dat geloof ik wel, om dezelfde reden dat Jarno Hams net iets anders gebouwd is dan Robert Gesink. Maar dat neemt nog niet weg dat je met cardio vet kan verbranden. Als dat niet lukt, of je denkt dat het niet werkt omdat andere omstandigheden ervoor zorgen dat je op hetzelfde gewicht blijft, dan heb je gewoon niet de jusite manier gevonden, of je maakt schuld aan andere dingen. Bijvoorbeeld compensatie: je krijgt meer honger door de inspanning, eet meer rotzooi, dus je blijft gelijk of komt zelfs aan. Of door de cardio ontwikkelen bepaalde spiergroepen zich de eerste paar weken extra (hardlopen met BW van 150kg is soort lunges met 70kg voor iemand van 80kg ;)), waardoor je eerst even aankomt.

Ik denk in al mijn arrogantie dat het gewoon een mindset is in jouw geval :P.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f127/beste-vorm-cardio-voor-vetverbranding-103458/

PS: oh ja, nog gefeliciteerd met je trainingshervatting. Je startgewichten zijn ontmoedigend voor de rest.

Laatst bewerkt:
Eindelijk weer wat niceheid in je log. Goede training. Jou normale niveau is mijn top niveau of nog verder. :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.386
Dan ben ik benieuwd.
Naar welk gewicht wil je toe..?

150kg en 12%

:D

maar heb zo'n vermoeden dat ik wat minder moet cheaten/zuipen in het weekend :)
Dat wil ik ook wel, maar ik maak dezelfde fout(en) als jij... :o

moet je nog effe op die loopband/fiets enz...
ik ga meestal in de buurt van een een mooie dame zitten ( lekker wijf is uit toch )
en dan komt het helemaal goed;)
De keer dat ik een lekker wijf in mijn sportschool zie, loopt ze te stofzuigen of te dwijlen, de schat! ;)

wel vaag, want de meeste bbers die ik ken doen gewoon 45 mins rustig cardio, maar de meningen zijn er overal extreem over verdeeld :)
Heel veel BB'ers weten ook niet goed hoe ze het aan moeten pakken, en doen dan maar gewoon wat iedereen doet.
En als je dan genetisch bevooroordeelt bent, of je zit flink aan de roids, dan kom je er wel mee weg natuurlijk.
Maar als je je spiermassa wilt behouden, en je wilt vet kwijt, is de reguliere cardio niet de weg denk ik.
Maar als je vind dat je meer dan voldoende spiermassa hebt, dan is er werkelijk niets dat je in de weg staat natuurlijk.

als je wat wilt verbranden + wat droger worden dan zou ik het toch eens proberen
het kan ook zijn dat het te zwaar is voor al die grote bbuilders;)
Dat kan natuurlijk ook...

Een fikse eerste training Hum. Goed gedaan. Om conditie op te bouwen kun je ook wat medleys erbij pakken.:)
Wat ratte medleys is inderdaad ook nog een idee! :D
Maar daar geloof ik wel meer in hoor, in zulke dingen.
Ik hoef ook geen conditie om 12km te kunnen joggen.
Ik wil de conditie om een uur lang keihard te kunnen trainen.
En die komt weer wel! :thumb:

Wat je zegt over dat eten kan ik in meegaan Hummer, vet komt niet uit het niets. Zeker als je al een flink lijf hebt en lichamelijke arbeid verricht, eet je ook meer, je lichaam vraagt om energie, en als dat meer van het slechte spul is, krijg je er een gratis speklaag bij cadeau. Maar om nou te zeggen dat je niet 'gelooft' in cardio... :D. Dat het de krachttraining enigszins in de weg kan staan, dat geloof ik wel, om dezelfde reden dat Jarno Hams net iets anders gebouwd is dan Robert Gesink. Maar dat neemt nog niet weg dat je met cardio vet kan verbranden. Als dat niet lukt, of je denkt dat het niet werkt omdat andere omstandigheden ervoor zorgen dat je op hetzelfde gewicht blijft, dan heb je gewoon niet de jusite manier gevonden, of je maakt schuld aan andere dingen. Bijvoorbeeld compensatie: je krijgt meer honger door de inspanning, eet meer rotzooi, dus je blijft gelijk of komt zelfs aan. Of door de cardio ontwikkelen bepaalde spiergroepen zich de eerste paar weken extra (hardlopen met BW van 150kg is soort lunges met 70kg voor iemand van 80kg ;)), waardoor je eerst even aankomt.

Ik denk in al mijn arrogantie dat het gewoon een mindset is in jouw geval :P.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f127/beste-vorm-cardio-voor-vetverbranding-103458/

PS: oh ja, nog gefeliciteerd met je trainingshervatting. Je startgewichten zijn ontmoedigend voor de rest.
Je hebt wel gelijk, maar iedereen die ik flink cardio zie doen, word er niet echt flinker van.
Ze vermageren, maar niet op een manier die ik graag wil.
Een collega van me is de laatste tijd weer een mooi voorbeeld...
Vent ziet er niet meer uit, terwijl hij altijd een flinke kerel was.
Zoals ze bij Joe DeFranco trainen, dat is wel een goede manier denk ik.
Sleetjes trekken, sleetjes duwen, banden omgooien, sprintjes trekken, auto's duwen, enz. enz.
Niet dat ik dat doe hoor, maar dat is wel beter denk ik.
Als je langer dan 20 minuten cardio doet reageerd je lichaam niet op een manier die je als krachtsporter wilt, daarvan ben ik overtuigd.
Als je een gespierd, sterk lichaam wilt, en je wilt een coopertest van 3km kunnen lopen, dan is dat nog wel te combineren denk ik.
Maar wil je groot, sterk en gespierd zijn, en de marathon kunnen lopen, dan ga je toch flinke compromissen moeten sluiten in één van de twee disciplines.
Nee, ik denk dat voor mij, en vele anderen vetverbranding het beste is te bewerkstelligen door goede voeding en HIIT cardio.

Eindelijk weer wat niceheid in je log. Goede training. Jou normale niveau is mijn top niveau of nog verder. :D
Nog even en je vliegt me zo ver voorbij dat ik wel een klein meisje lijk, let maar op! :thumbs:

• #2.387
Even proberen hoor....

[URL="http://www.defrancostraining.com/index.php] Hier heb ik het "Washed up meathead" schema vandaan gehaald

Laatst bewerkt:
Klein foutje hummer. Er moet nog een / voor de laatste URL] geplaatst worden.

[URL="http://www.defrancostraining.com/index.php] Hier heb ik het "Washed up meathead" schema vandaan gehaald[/URL]

Hmm maar de link werk ook niet goed. Plaats de link van die website eens?

Laatst bewerkt:
  • #2.389
Klopt, mooi. Hummer weer blij.

Lekkere training Hummer

En tja, cardio hé ... wat moet je ervan denken. Ik heb mij al suf gecardio'd. Niet alleen de
laatste jaren, maar een hele tijd ervoor ook. En guess what, ik sta nog steeds waar ik stond
op BF% & metabolisme versnelling. Dus ja, je kan kcals verbranden met cardio. Maar daar heb
je imo dan ook alles mee gezegd. Alles valt of staat met je voeding, en let's face it, daar zijn
wij geen helden in :roflol:

Hoe dan ook, is het wel gezond en makkelijk om toch iets of wat conditie te hebben ;)

Hummy, je bent niet de enige die "moet" leren leven met een dik lichaam...
Ik ben altijd al aan de forse kant geweest en toen ik eenmaal in de lengte was uitgegroeid ging het in de breedte gewoon verder :o

Men zegt dat alles samenhangt met bewegen en eetpatroon.
Welnu, in het verleden at en dronk ik alleen maar volle zuivelproducten (melk, kwark, yoghurt enz.) Tegenwoordig ben ik overgestapt op de magere variant.
Een liter volle melk heeft zo'n 30 gram vet, een liter magere melk 0.
Met wat ik drink en eet scheelt me dat minimaal 500 caloriën per dag.
Daarnaast ben ik ruim een jaar geleden verhuisd en ga ik nu met de fiets iedere dag naar het werk. Dat deed ik voorheen ook, alleen had ik eerst een afstand van 4 km af te leggen en nu 20km!
Ik fiets 1 uur per dag (met een matige snelheid van 20km)...met mijn BDW is dat goed voor een verbruik van ruim 1000 caloriën per uur.
Dat scheelt in totaal zo'n 1500 caloriën...per dag!
Wat ben ik inmiddels afgevallen.......niets, nothing, nichts, rien, enz.
Integendeel, ik ben ruim 5 kg zwaarder geworden!

En natuurlijk eet ik incidenteel een stuk rijstevlaai met slagroom en ook wel eens een monatoetjes (maar dat deed ik van tevoren ook).

Nu moet ik heel eerlijk bekennen dat ik dat allemaal ook niet doe om af te vallen...wat ik wel erken is dat overgewicht ook een bepaald gezondheidsrisico met zich mee brengt. En of dat overgewicht nu spiermassa of vetmassa gerelateerd is speelt niet zo'n heel grote rol (o.k., overgewicht door spiermassa zal minder ongezond zijn), het is allemaal overgewicht wat je body moet trotseren. Letten op mijn voeding en bewegen doe ik dan ook niet om af te vallen, maar om gezond te blijven...ik heb op dit moment een prima bloeddruk, cholestorolspiegel en suikergehalte en wil dat ook graag nog een hele tijd zo houden.

Afvallen lukt, maar dan moet je me in soort van concentratiekamp (sorry voor de uitdrukking) stoppen waar ik de hele dag niets of nauwelijks iets te eten krijg en keihard lichamelijk moet werken...dan zal ik afvallen...andere manieren zijn vrees ik minder geschikt. Ik ben vaak genoeg flink afgevallen, maar dat gewicht kwam er even snel weer aan...dus sluit ik me aan bij Hummer's uitspraak: ik zal moeten leren leven met een dik lichaam :).

• #2.395
Lekkere training Hummer

En tja, cardio hé ... wat moet je ervan denken. Ik heb mij al suf gecardio'd. Niet alleen de
laatste jaren, maar een hele tijd ervoor ook. En guess what, ik sta nog steeds waar ik stond
op BF% & metabolisme versnelling. Dus ja, je kan kcals verbranden met cardio. Maar daar heb
je imo dan ook alles mee gezegd. Alles valt of staat met je voeding, en let's face it, daar zijn
wij geen helden in :roflol:

Hoe dan ook, is het wel gezond en makkelijk om toch iets of wat conditie te hebben ;)
Tnx. Rob.
Cardio'en doe ik niet graag, en mijn dieet gaat nooit langer dan een paar uur goed...
Nee, ik ben 'daar' geen held in idd... :o

Hummy, je bent niet de enige die "moet" leren leven met een dik lichaam...
Ik ben altijd al aan de forse kant geweest en toen ik eenmaal in de lengte was uitgegroeid ging het in de breedte gewoon verder :o

Men zegt dat alles samenhangt met bewegen en eetpatroon.
Welnu, in het verleden at en dronk ik alleen maar volle zuivelproducten (melk, kwark, yoghurt enz.) Tegenwoordig ben ik overgestapt op de magere variant.
Een liter volle melk heeft zo'n 30 gram vet, een liter magere melk 0.
Met wat ik drink en eet scheelt me dat minimaal 500 caloriën per dag.
Daarnaast ben ik ruim een jaar geleden verhuisd en ga ik nu met de fiets iedere dag naar het werk. Dat deed ik voorheen ook, alleen had ik eerst een afstand van 4 km af te leggen en nu 20km!
Ik fiets 1 uur per dag (met een matige snelheid van 20km)...met mijn BDW is dat goed voor een verbruik van ruim 1000 caloriën per uur.
Dat scheelt in totaal zo'n 1500 caloriën...per dag!
Wat ben ik inmiddels afgevallen.......niets, nothing, nichts, rien, enz.
Integendeel, ik ben ruim 5 kg zwaarder geworden!

En natuurlijk eet ik incidenteel een stuk rijstevlaai met slagroom en ook wel eens een monatoetjes (maar dat deed ik van tevoren ook).

Nu moet ik heel eerlijk bekennen dat ik dat allemaal ook niet doe om af te vallen...wat ik wel erken is dat overgewicht ook een bepaald gezondheidsrisico met zich mee brengt. En of dat overgewicht nu spiermassa of vetmassa gerelateerd is speelt niet zo'n heel grote rol (o.k., overgewicht door spiermassa zal minder ongezond zijn), het is allemaal overgewicht wat je body moet trotseren. Letten op mijn voeding en bewegen doe ik dan ook niet om af te vallen, maar om gezond te blijven...ik heb op dit moment een prima bloeddruk, cholestorolspiegel en suikergehalte en wil dat ook graag nog een hele tijd zo houden.

Afvallen lukt, maar dan moet je me in soort van concentratiekamp (sorry voor de uitdrukking) stoppen waar ik de hele dag niets of nauwelijks iets te eten krijg en keihard lichamelijk moet werken...dan zal ik afvallen...andere manieren zijn vrees ik minder geschikt. Ik ben vaak genoeg flink afgevallen, maar dat gewicht kwam er even snel weer aan...dus sluit ik me aan bij Hummer's uitspraak: ik zal moeten leren leven met een dik lichaam :).
Ik weet wat je bedoelt.
Ik was altijd al wat zwaarder als de rest van mijn leeftijdsgenootjes, al was ik nooit (te) dik.
Dat kwam later pas!
Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, stoppen met "de dingen die mij dik maakten"...
Maakte niks uit!
Maar ik zoek altijd de makkelijke weg hoor, het moet niet te zwaar worden, dat dieten! :D
I'll live with it! ;)

Klopt, mooi. Hummer weer blij.
Tnx. mate! :thumbs:

Dan lees ik toch gewoon eerst pagina's door :rolleyes:

Jij hebt tenminste alweer een lekkere training neergezet!
Nu alleen nog die kaken op elkaar naaien en het plaatje is helemaal compleet :p ;)

Eindelijk weer een beetje normaal getraind, ik hoop dat je zo lekker door kan gaan Hummy :)

• #2.397
Dan lees ik toch gewoon eerst pagina's door :rolleyes:

Jij hebt tenminste alweer een lekkere training neergezet!
Nu alleen nog die kaken op elkaar naaien en het plaatje is helemaal compleet :p ;)

Eindelijk weer een beetje normaal getraind, ik hoop dat je zo lekker door kan gaan Hummy :)
Thanks pretty lady.
Het komt bij jou ook weer wel goed. ;)
M'n kaken op elkaar naaien, hmmm.... :finger:

• #2.399
:D
Die optie kwam zo maar even bij me naar boven, maar ja, je voelt er niets voor....
Soepdieetje dan? ;)
Lijkt me ook niks eigenlijk...
Ik weet zeker dat je dan enorm veel zin krijg in 'vast' voedsel.
Ik ben nu begonnen met het nieuwe 'upsidedown Montignac dieet'.
Dan begin je met de laatste fase van het originele dieet.
De fase waarin je weer 'alles' mag! :D

Lijkt me ook niks eigenlijk...
Ik weet zeker dat je dan enorm veel zin krijg in 'vast' voedsel.
Ik ben nu begonnen met het nieuwe 'upsidedown Montignac dieet'.
Dan begin je met de laatste fase van het originele dieet.
De fase waarin je weer 'alles' mag! :D

:roflol:

Geniet er maar lekker van, je hebt je winterjas toch nog nodig de komende maanden!

Terug
Naar boven