AndroidHealthClinic

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.401
  • #2.403
Hahaha...veel plezier! :)

• #2.406
Heb ik nu echt een Audi A5 gewonnen? :roflol:

• #2.409
Ach, hij heeft lekkere haalbare doelen...
1x250 pull-ups:eek:, 40km uitlopen en 20km zwemmen:rolleyes:en natuurlijk nog ff de 100m binnen de 12 sec lopen. (zucht)
En dan zeggen ze dat ik gek ben;)

Sorry, maar ik weet echt niet wat jullie willen. Eerst zorgen jullie ervoor dat ik de taalpurist moet uithangen; en wat nu, moet ik nu mijn filosofische kant laten zien ?

Om het dan toch maar even kort te houden... Een doel stellen in je leven is een goed idee. Maar met 1 doel, die je binnenkort zal halen ben je niet veel. Ik stel liever vele doelen, waarbij de haalbaarheid erg verschillend is, zodat ik in mijn leven nooit op een punt kom waar ik geen doel meer voor ogen heb. Maar daarom ben ik nog niet gek?!

Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik weet echt niet wat jullie willen. Eerst zorgen jullie ervoor dat ik de taalpurist moet uitgangen; en wat nu, moet ik nu mijn filosofische kant laten zien ?

Ik ben geen taalpurist, en uiteraard kan ik me vergissen...maar is het niet uitHangen i.p.v. uitGangen...ik zal er maar vanuit gaan dat het een typfoutje was, toch :p

En voordat ik kritiek krijg over een al dan niet correcte spelling: typfout of typefoutje...lees eerst maar eens onderstaande a.u.b....b.v.d.

Typefout of typfout?

[Afbeelding niet meer beschikbaar] Wat is juist: typefout of typfout? [Afbeelding niet meer beschikbaar] Typfout ligt volgens ons meer voor de hand dan typefout, hoewel die laatste vorm de officiële spelling is.
Het woord is van oorsprong een samenstelling van type en fout; type is een zelfstandig naamwoord met verschillende betekenissen, waaronder 'gegoten letter'. Een typefout was van oorsprong een fout in het zetwerk: er stond een verkeerde (gegoten) letter in het zetsel. Maar tegenwoordig kent bijna niemand die technische achtergrond meer en is deze betekenis van type nauwelijks meer bekend.
In het Groene Boekje en de meeste woordenboeken staan desondanks nog altijd typecursus, typefout en typemachine. Het Witte Boekje (2006) rekent die vormen niet fout, maar kiest in principe voor samenstellingen met de werkwoordstam typ (die zónder e wordt geschreven): typcursus, typfout en typmachine. De gedachte aan 'het typen' overheerst immers (en niet die aan 'het type'): een typcursus is een 'cursus om te leren typen', een typfout is een 'fout bij het typen', een typmachine is een 'machine om mee te typen'. Op dezelfde manier zijn samenstellingen als zetfout (van zetten) en tikfout (van tikken) gevormd.
Een extra nadeel van de spelling met type is nog dat die een andere uitspraak suggereert: [tiepefout] of zelfs [taipfout]. Typfouten zijn overigens geen taalfouten – wie een typfout maakt, weet wel hoe het moet, maar doet het uit slordigheid of gehaastheid verkeerd.

Ik ben geen taalpurist, en uiteraard kan ik me vergissen...maar is het niet uitHangen i.p.v. uitGangen...ik zal er maar vanuit gaan dat het een typfoutje was, toch :p

En voordat ik kritiek krijg over een al dan niet correcte spelling: typfout of typefoutje...lees eerst maar eens onderstaande a.u.b....b.v.d.

Typefout of typfout?

[Afbeelding niet meer beschikbaar] Wat is juist: typefout of typfout? [Afbeelding niet meer beschikbaar] Typfout ligt volgens ons meer voor de hand dan typefout, hoewel die laatste vorm de officiële spelling is.
Het woord is van oorsprong een samenstelling van type en fout; type is een zelfstandig naamwoord met verschillende betekenissen, waaronder 'gegoten letter'. Een typefout was van oorsprong een fout in het zetwerk: er stond een verkeerde (gegoten) letter in het zetsel. Maar tegenwoordig kent bijna niemand die technische achtergrond meer en is deze betekenis van type nauwelijks meer bekend.
In het Groene Boekje en de meeste woordenboeken staan desondanks nog altijd typecursus, typefout en typemachine. Het Witte Boekje (2006) rekent die vormen niet fout, maar kiest in principe voor samenstellingen met de werkwoordstam typ (die zónder e wordt geschreven): typcursus, typfout en typmachine. De gedachte aan 'het typen' overheerst immers (en niet die aan 'het type'): een typcursus is een 'cursus om te leren typen', een typfout is een 'fout bij het typen', een typmachine is een 'machine om mee te typen'. Op dezelfde manier zijn samenstellingen als zetfout (van zetten) en tikfout (van tikken) gevormd.
Een extra nadeel van de spelling met type is nog dat die een andere uitspraak suggereert: [tiepefout] of zelfs [taipfout]. Typfouten zijn overigens geen taalfouten – wie een typfout maakt, weet wel hoe het moet, maar doet het uit slordigheid of gehaastheid verkeerd.

Denk je nu serieus dat ik mij bezig houd met zo'n onzin:D Ik vind gewoon dat het stoort als er veel van die domme fouten in een zin staan. En de dt-regel is toch een basis die iedereen onder de knie moet hebben...Wat als je een sollicitatie brief moet schrijven? Ook vol met dt-fouten? Denk dat je dan toch even mag gaan verder doppen ;)

Denk je nu serieus dat ik mij bezig houd met zo'n onzin:D Ik vind gewoon dat het stoort als er veel van die domme fouten in een zin staan. En de dt-regel is toch een basis die iedereen onder de knie moet hebben...Wat als je een sollicitatie brief moet schrijven? Ook vol met dt-fouten? Denk dat je dan toch even mag gaan verder doppen ;)

ik/me fouten zijn een stuk dommer, dus :stfu:

Geef die gast eens een topic ban!

Kweenie wat jou echt al dan niet bezig houdt...ik weet wel dat als het je zo irriteerd wat de d/t regel betreft je hier op dit forum niet veel vrienden zult maken...grammatica is niet zo'n hot item...en dan moet je uiteraard zelf geen schrijf/typfouten maken, want dan is er altijd iemand (zoals ikke..die dat dan opvalt :p). Als ik belangrijke brieven schrijf, dan maak ik altijd gebruik van de optie Spelling controle in Word...ik hoop niet dat dit nu ook nodig is op dit forum, want dan wordt het toch wel erg omslachtig allemaal ;).

• #2.417
Ik krijg het idee dat jij nog een heel klein jongetje bent eigenlijk.
Iemand die nog niet veel heeft meegemaakt, en derhalve nogal makkelijk, en kort door de bocht oordeelt en veroordeelt.
Ik neem mezelf even als voorbeeld.
Ik ben in 1982 van school gekomen, en dat was een technische school waarop je meer praktijk lessen dan theoretische kreeg.
Natuurlijk heb ik op de lagere school wel dt toestanden geleerd, maar dat is al zo lang geleden...
Dus vanaf mijn zestiende heb ik nooit meer een echte noodzaak gevoeld mijn Nederlands bij te schaven of op te waarderen.
Maar wat ik me wel afvraag is waar je in Gods naam het plezier vandaan haalt om zulke berichten te posten, en mensen tot vervelends toe te irriteren er mee...
Ik wil wel eens aan mijn broer vragen of hij jou berichten onder de loep neemt.
Kijken of daar niets meer te verbeteren valt...
Laat ook maar ook, dat intereseerd me eigenlijk helemaal niets.

---------- Toegevoegd om 17:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:14 ----------

Kweenie wat jou echt al dan niet bezig houdt...ik weet wel dat als het je zo irriteerd wat de d/t regel betreft je hier op dit forum niet veel vrienden zult maken...grammatica is niet zo'n hot item...en dan moet je uiteraard zelf geen schrijf/typfouten maken, want dan is er altijd iemand (zoals ikke..die dat dan opvalt :p). Als ik belangrijke brieven schrijf, dan maak ik altijd gebruik van de optie Spelling controle in Word...ik hoop niet dat dit nu ook nodig is op dit forum, want dan wordt het toch wel erg omslachtig allemaal ;).
:roflol:

---------- Toegevoegd om 17:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:15 ----------

ik/me fouten zijn een stuk dommer, dus :stfu:
:roflol:

---------- Toegevoegd om 17:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:15 ----------

Geef die gast eens een topic ban!
Nog even... :roflol:

Laatst bewerkt:
  • #2.418
Opmerking: Ik was redelijk wakker en voelde mij niet slecht. Ik was wel niet helemaal gemotiveerd en had geen energieboost maar ik ging er natuurlijk voor als altijd. De squat ging weer zoals telkens in de opwarming wat raar, misschien omdat het gewicht wat te laag was. Maar ik heb dus weer een nieuwe PR kunnen zetten erop. Ik had van deze keer ook geen excuus om een handdoek in mijn nek te leggen want ik was die vergeten op mijn kot. Het voelde pijnlijk aan, maar ik heb mij geconcentreerd op de oefening en het is mij gelukt. De Press die ging helaas niet zo goed vooruit als ik had gedacht en ik blijf steken op de 30kg, maar heb wel wat meer reps kunnen doen. Het verhogen van het gewicht bij de powerclean ging niet, ik faalde telkens en heb dan maar verlaagd. Helaas blijkt nu dat ik nog minder heb gecleaned dan de vorige keer, maar ik heb wel alle reps telkens kunnen doen :)
Ik wijt het ten dele aan het feit dat ik maar 50min had om alle oefeningen te doen. Hopelijk de volgende keer beter :)

---------- Toegevoegd om 15:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:20 ----------

Opmerking: De laatste trainingen beginnen mij wat tegen te vallen. Ik zie niet telkens bij elke oefening die vooruitgang helaas. De squat blijft goed gaan, de deadlift was van deze keer misschien iets te hoog gegrepen en de bench press begint iets vast te lopen. Het zou kunnen dat het te wijten is aan mij niet steeds houden aan het voedingsschema, misschien moet ik ook iets meer beginnen eten. Ook vandaag voelde ik even weer even bij de squat die pijn rechts onder mijn buik. Al bij al is er toch vooruitgang, helaas niet wat ik had verwacht

Zomaar even wat highlights uit mijnheer zijn eigen log...
Hoe is het mogelijk dat iemand met een dergelijk taalgebruik zit te zeuren tegen anderen over wel of niet dt enzo... :rolleyes:

By The way!
Ik laat het hier verder bij hoor.
We stoppen met zeuren over taalgebruik, leestekens gebruik, déés en téés, enz. enz.
Oké? ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven