AndroidHealthClinic

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga al mijn sets tot failure, en ik bedoel écht tot failure, en begin dan met mijn zwaarste gewicht (na een 3-tal warming ups natuurlijk), in omgekeerde pyramide dus. Ik doe dan ook maar een set of 5-6 per spiergroep en slechts 1 of maximum 2 oefeningen (en de 2e dan nog maar 1 setje). Het is eigenlijk gewoon een kwestie van gewoonte, en het maakt je training zo effectief als maar mogelijk is imo. Kan je wel maar alles 1 x per week trainen natuurlijk!
Ik denk dat ik het wel met je eens bent... ???
Alleen heb ik zelf wat meer "warming up" nodig denk ik... :o
Maar een descending/aflopende set (qua gewichten) is wel één van mijn favorieten om mee te trainen.
DAn heb je inderdaad niet zo veel sets nodig... :p
Ik ben nog echt aan het aftasten wat me het beste ligt.
Ik probeer van alles, maar ben er nog niet uit... :rolleyes:
Maar minder sets en meer intensiteit is wel waar ik naartoe wil.
Vroeger deed ik echt van die Arnold Schwarzenegger trainingen...
Dat kan ik nu niet meer aan... :o
Is ook niet (meer) nodig denk ik... :p

Shit ik moet gaan shéék'n, en trainen! :D

ja train ze!!
ik ben ook zo'n tot failuretype met alle sets, met halve en kwart reps er achteraan.. kort maar krachtig... rug 8 sets, borst 7 sets, biceps en triceps 6 sets, schouders 3 sets

Vandaag gesjéékt met weinig koolh. :D
En wat denk je..? ???
Heerlijke training! ;)

Deadlift,
8x60
8x90
6x120
4x130
1x140
1x140
0,98357x150 (weer niet gelukt! :mad: volgende week dan... :D )

Hyperextensions,
12x20
10x30 (dit lijkt echt wel genoeg reps met dit gewicht! :eek: zou dit dan tot failure zijn..? ??? )
10x40 (echt nagenoeg failure hoor, heel zwaar! :o )
9x50 (dit was echt tot failure! :eek: )
Heerlijke oefening, geweldige pomp ook in de hamstrings! :cool: en mijn rug voelt geweldig aan! :cool: )

Wide grip lat pull down,
5x135
4x135
1x135
5x120
7x100
5x70 (één grote lange superset van gemaakt! :eek: hoe bedoel je tot failure..?! :D voelt wel fantastisch aan trouwens dat bodybuilding! ;) wat een pomp in m'n rug! :cool: niet verpesten door nog zo'n set te proberen... ;) )

Straight arm lat pull down,
0,000001x100 (dat gaat dus echt niet! :eek: Tom Platz deed die "vroeger" toch gewoon aan de rekstok..? met een eigen gewicht van zo'n 115kg! :eek: nou ja... :o )
0,000002x70 (dat ging dus nog steeds niet... :p )
13x50 (kijk, dat leek er meer op! :D )
12x50 (geweldige pomp is nog meer geworden nu! :cool: )

Bent over rows,
8x100
6x110

Pendlay rows,
5x120
3x130 (dit gewicht krijg ik niet meer tegen de buik... :o en die hangt toch laag genoeg hoor bij deze oefening... :p )

De rug is op dit moment wel een eind op... :rolleyes:

Dumbbell shrugs,
13x40
12x50
7x50 (op is op... :p doen inmiddels ook een beetje pijn in de polsen... :o )

Hammer curl,
17x30 (dit geeft me dus echt wel een kick! :cool: ouwe vent of niet! :D )
13x30 (and the kick goes on... :p )

Dumbbell curls,
13x20
9x14
9x12 (als superset, gigantische pomp in de bovenarmen, vooral de brachialis! :cool: )

12x18
9x14 (als superset... :p ik denk dat ik wel genoeg gehad heb voor vandaag... ;) )

Lekkere training eindelijk weer eens! :cool:
Oké, de 150kg deadlift is weer niet gelukt, maar dat deed me niet zo veel deze keer.
Voor de rest gewoon een lekker gevoel aan overgehouden.
En sinds het een hobby is, is dat toch eigenlijk ook de bedoeling. ;)

Ik heb wel met de zware gewichten wat last van "de kalk in mijn gewrichtskapsels" die de reumatoloog ontdekt heeft...
Ik had die last natuurlijk al een tijdje, maar wist niet wat het was...
Dat is inmiddels door röntgenfoto's wel duidelijk geworden... :(
Ouwe vent éh..?! ;)

Het heen en weer slepen van de (zware..?) dumbbells en barbells is eigenlijk al bijna een training op zich...
Voor de hyperextensions is het toch al snel een meter of 10 lopen met die zooi... :eek:
Eigenlijk kan ik wel enkele sets "farmers walk" als extra oefening vermelden in het log... ???
Deadliften en bent over rows laad ik de halter op tot 100kg, en loop dan vanaf een bankje naar een plek voor het bankje mee.
Dat vermoeid natuurlijk ook allemaal best wel...

Maar allez! :rolleyes:
Lekkere training geweest! :cool:
Morgenochtend maar even benen gaan doen, daar had ik even geen zin meer an... :p

Amai brute training kerel. Niet normaal je krachstats!

Eigenlijk had ik de benen gisteren moeten doen, maar had er geen zin meer in...
Dus vandaag maar eens aan de slag gegaan! ;)

Seated leg extensions,
12x60
12x60 (klote gevoel in m'n rechterknie... ??? )

Zercher squats,
20x20
12x60
8x80
8x90
8x100 (goede oefening, wel heftig op de onderrug omdat ik de halter van een halterbankje moet pakken... en zwaar! maar allemaal heel strikte herhalingen gemaakt met een goede "hip drive" :cool: )

Incline leg presses,
12x200
8x260
8x320
8x350
8x350 (zwaar hoor na die "Zerchers"... :rolleyes: )

Incline toe presses,
30x200
20x260
15x320
12x320 (zwaar... bij de laatste bewegingen maak ik de beweging boven niet helemaal meer af... :o :D )

Voor de rest tussendoor steeds setjes gedaan van de volgende oefeningen.

"Standing jaw muscle excercise" (totaal ongeveer 30minuten. ;) )

"Standing wannabe trainer explanation excercise" (hier ook wel een goed kwartier aan besteed t.b.v. een paar jonge gasten die ik uitgelegd heb wat "negatieve herhalingen" en "geforceerde herhalingen" zijn, om ze over "een plateau" bij het bankdrukken te helpen... :p )

De benen zitten ondanks het lage volume toch lekker "vol" dus toch wel een lekkere training geweest. :cool:

Lekker Hummer!

Laag volume? kan ik alleen van dromen!

Deadlift,
Hyperextensions,
Wide grip lat pull down,
Straight arm lat pull down,
Bent over rows,
Pendlay rows,
Dumbbell shrugs,
Hammer curl,
Dumbbell curls,

Eigenlijk had ik de benen gisteren moeten doen, maar had er geen zin meer in...
Dus vandaag maar eens aan de slag gegaan! ;)
Naast de training van gisteren?
Je maakt een grapje?

Seated leg extensions,
Zercher squats,
Incline leg presses,
Incline toe presses,

"Standing jaw muscle excercise"
"Standing wannabe trainer explanation excercise"
De benen zitten ondanks het lage volume toch lekker "vol" dus toch wel een lekkere training geweest. :cool:
Dat geloof ik graag kerel!;)

Lekker bezig geweest, je pakt echt veel oefeningen man.

GRT Friso

Wat mij opvalt. Je kan wel 130 pendlay rowen, wat ik heel sterk vind. Maar 150 krijg je niet gedeadlift. Oftewel een hele slechte lb?

Ja best wel, tnx. :cool:

Laag volume? kan ik alleen van dromen!
Ik zie bij jou in je log toch ook dingen waar ik diep respect voor heb hoor.:cool:
En je vetpercentage zou ik ook wel willen! :D
Alhoewel... dan is m'n vrouw nog ongeruster als ik eens "alleen" weg ga... ;)

Dat geloof ik graag kerel!;)

Lekker bezig geweest, je pakt echt veel oefeningen man.

GRT Friso
Ja, vind je..?
Ik heb juist het idee dat ik de hoeveelheid redelijk beperkt hou... :rolleyes:
Misschien omdat vroeger iedereen "Schwarzenegger style" trainde, en enorme hoeveelheden sets en reps deed.
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste twee trainingen lekker op m'n gemakje heb gedaan, en niet binnen een uur klaar was er mee... :o
Maar dat vind ik eigenlijk wel lekker... ;)

Wat mij opvalt. Je kan wel 130 pendlay rowen, wat ik heel sterk vind. Maar 150 krijg je niet gedeadlift. Oftewel een hele slechte lb?
Ja, dat vind ik ook raar... :(
Dat is compleet uit balans, dat weet ik wel maar kan er echt niks aan veranderen... ???
Die pendlays is wel echt helemaal volle bak voor me hoor.
Soms krijg ik de laatste herhalingen dan ook niet meer helemaal omhoog, en tegen mijn buik of borst.
Maar ik krijg die 150kg gewoon niet uitgestrekt... :o
Hij gaat een eind omhoog, maar dan houd het ineens op...
Er zit ook wel een beetje angst van mij bij...
Ik heb lang geleden (ruim 20 jaar) een tussenwervel verschoven gehad in mijn rug, en eigenlijk altijd wel geregeld last gehouden daarvan.
Maar ik moet zeggen dat het veel beter gaat met mijn rug sinds ik weer aan het trainen ben.
Even geleden verschoof die wervel weer... :mad:
Terwijl ik in m'n bed lag! ???
Nu voelt mijn rug weer "lekker sterk" aan gelukkig. :cool:
Kijk, toen deed ik de deadlift eigenlijk nooit, maar kon zo incidenteel wel "gewoon" 180kg pakken.
Kniebuigen deed ik ook tegen de 200kg (niet helemaal tot op de grond... :p ) ook toen ik m'n wervel ervantusssen klooide... :(
Ik ga er stug mee door, want tot nu toe vind ik het een heerlijke oefening om te doen! :cool:

Bedankt voor de aandacht mannen! :D

ha die hummer , veel gewicht maar dat zijn we gewend van je - waarom pak je na de deadlift / bb rows / pendlay rows , de zercher squat ? zoals jezelf al zegt , het is een behoorlijke belasting van de onderrug , diezelfde onderrug die je de vorige dag ook al zwaar heb aangepakt

ha die hummer , veel gewicht maar dat zijn we gewend van je - waarom pak je na de deadlift / bb rows / pendlay rows , de zercher squat ? zoals jezelf al zegt , het is een behoorlijke belasting van de onderrug , diezelfde onderrug die je de vorige dag ook al zwaar heb aangepakt
Het is een "fine line" die ik betreed, iedere training weer...
Een heel fijn lijntje tussen de onderrug lekker getraind te hebben, en 'm overzet hebben...
Maar de laatste dagen gaan perfect! :cool:
Misschien ben ik er straks wel helemaal bovenop, en kan ik ook einedelijk die 150kg eens van de grond snokken! ;)

Na weer "te" veel koolhydraten (6 boterhammen met 3 tomaten, beetje mayo :D en wat oude kaas) met het lood in de schoenen gaan trainen...
Ik had weer zo iets van: "zou ik niet lekker op de bank gaan liggen..? :o )
Maar dat pakte even wat anders uit! :cool:

Naar aanleiding van een "discussie" in een ander onderwerp hier, begonnen met de biceps om eens te zien "waar" ik daar mee stond... ;)

Standing ez-barbell curls,
25x20
12x50 (mooi strikt)
8x60 (nog steeds heel netjes)
6x70 (het wordt al wat moeilijker om 'm netjes te houden... :D )
2x80 (iemand vroeg aan me wat dit voor oefening was, of het iets voor een sterkste man wedstrijd was..? :D jullie snappen dat de "juiste" uitvoering hier ver te zoeken was! ;) )
Het geeft trouwens wel een lekker opgevuld gevoel in de biceps, al protesteerden mijn onderarmen inmiddels wel een beetje met die 80kg... :rolleyes: 70kg is een mooi gewicht voor de laatste "redelijk" strikte set! :cool:

Standing Hammer curls,
10x36
8x40
even 50's gepakt, maar dat wordt te zot, maar weer snel terug gelegd... :p
8x40

Standing dumbbell curls,
Een "Giant set" van:
8x30
8x20
9x14
10x12 (helemaal kapot na deze enorme "Giant set"...)

"Giant set" van:
6x32
6x22
4x16
5x14 (commentaar overbodig... :D )

Een enorme pomp in de biceps, en vooral de onderarmen, die lijken nu wel van beton... :cool:

Seated dumbbell shoulder press,
10x20
8x26
8x32
8x36 (eerste keer sinds lange tijd i.v.m. de kalk in mijn schouder... :( de schouders hadden wel wat zwaarder gekunt, maar om de dumbbells op de schouders te krijgen vanaf de knieën was 36 wel de max. pas bij de 2de poging had ik ze op de schouders om de oefening aan te vangen... :rolleyes: vond het wel goed gaan! :cool: )

Standing side laterals,
8x20
8x22
en een "Giant set" van:
8x22
6x18
5x16
3x14 (zwaar! :eek: en kapot... :rolleyes: )

Nog even op karakter:
Bent over "cable" laterals,
15x7,5 (3,75)
12x15 (7,5)
10x22,5 (11,25)
8x30 (15)
8x40 (20) (was sinds lange tijd dat ik deze oefening eens heb geprobeerd.)
Alle gewichten van de "cable" laterals moeten door 2 gedeelt worden, want er loopt een dubbele draad naar de gewichten... :o

Hierna had ik het wel een beetje gehad, en ben met een zeer tevreden gevoel naar huis gegaan, waarna ik een flinke shake van eiwitten en creatine(?!) heb genomen.
Volgende keer nog iets beter..? :D
Let's hope so! ;)

Sick ass trainingen Hummer! :eek:
Ga zo door.

Ik zie dat je wat aan het rommelen met je pre-workout meal.
Time je je carbs wel goed?
Je moet wel rekening houden met de glychemische index van voeding.
Als je verkeerd timed dan kan je echt een beroerde training hebben.
Zorg gewoon dat er een uurtje tot anderhalf tussen je laatste carb-meal en je training zit, dan zit je in principe wel goed. En geen snelle kh's, die moet je eigenlijk alleen direct na je training nemen.

Zo...

Sick ass trainingen Hummer! :eek:
Ga zo door.

Ik zie dat je wat aan het rommelen met je pre-workout meal.
Time je je carbs wel goed?
Je moet wel rekening houden met de glychemische index van voeding.
Als je verkeerd timed dan kan je echt een beroerde training hebben.
Zorg gewoon dat er een uurtje tot anderhalf tussen je laatste carb-meal en je training zit, dan zit je in principe wel goed. En geen snelle kh's, die moet je eigenlijk alleen direct na je training nemen.

Rommelen is niet het juiste woord hoor... :o
Ik had het vandaag nogal druk, en was "vergeten" te eten.
Ik heb dan eigenlijk veel te kort voor het eten die boterhammen gegeten, en werd er weer helemaal loom en lui van... :(
Gelukkig kon ik deze keer putten uit de enorme hoeveelheid karakter die ik bezit, en heb er een heerlijke training van weten te maken! :cool:

Als iemand zich geroepen voelt adviezen te geven "hoe goed te eten voor een dikz*k met kracht en spiertoename aspiraties"..? ;)
Go Your gang zou ik zo zeggen! :D

Ik heb al eens wat verschillende manieren van eten geprobeerd, maar kom er niet helemaal uit... :o
Ik geloof niet zo in die diëten met van die vastgestelde percentage verhoudingen van eiwitten, koolh. en vetten...
Als ik een diëet samen stel dat genoeg eiwitten bevat (zo'n 300gr./dag) en ook voldoende vetten (30%) dan kom ik aan een behoorlijk aantal kcal. en ga ik niet "afvallen" denk ik...
Ik moet eigenlijk nodig wat kilo's kwijt, maar wil ook niet verzwakken...
Hoeveel gram goede vetten zou ik per dag tot me moeten nemen om "goed" bezig te zijn?
Ik heb echt het idee dat ik niet veel koolh. nodig heb om goed te functioneren, dus zou liever de juiste hoeveelheid eiwit nemen, en de juiste hoeveelheid vet, en dan de koolh. wat beperken om niet op al te veel kcal. te komen...
Maar ik kom er nog wel uit... ;)

My arms hurt like hell.... :eek:
Heb ik toch iets goed gedaan... :rolleyes:
Maar wat extra eiwitjes nemen voor het herstel... ;)

Terug
Naar boven