MuscleMeat

Ouwe vent training (1966)

hele familie aan het trainen, goed man :)

Toch weer wat gedaan big bro. Geniet van het bankliggen. ;)

Blijf wel een beetje voorzichtig met die schouder hé

stretchen en opwarmen niet vergeten Hummer ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.845
is toch niet sjlecht hummer:) (p.s. probeer eens een tijdje niet meer te bankdrukken met stang alleen met de dumbbells bij mij is zo de pijn na een half jaar weg gegaan)

gr fr
De pijn in mijn schouder is niet van het bankdrukken, maar loop ik op tijdens mijn werk.
Ik heb wel wat aan dumbbells, maar niet echt voldoende om daar mee te bankdrukken.
Twee verstelbare dumbbells heb ik, maar die zijn te verstellen middels een 13mm ring/steeksleutel :D dus ook niet echt ideaal te noemen...

hele familie aan het trainen, goed man :)
Ja, op onze dochters na heeft iedereen de geest gekregen geloof ik. ;)

Toch weer wat gedaan big bro. Geniet van het bankliggen. ;)
Gedaan, en inmiddels weer een beetje bijgeslapen. :p

Blijf wel een beetje voorzichtig met die schouder hé
Ik denk dat ik maar eens een maand of zes niet moet gaan werken. :D

stretchen en opwarmen niet vergeten Hummer ;)
Hmm, dat vergeet ik eigenlijk altijd... :o
Op wat zwaaien, zwiepen van mijn armen en een licht setje (of twee) na, doe ik helemaal niks om op te warmen.

Hmm, dat vergeet ik eigenlijk altijd... :o
Op wat zwaaien, zwiepen van mijn armen en een licht setje (of twee) na, doe ik helemaal niks om op te warmen.

We zijn geen 20 meer hé ;) Dan wordt dat allemaal net wat belangrijker. Ik doe altijd wat licht spul
zodat ik al een beetje pomp heb en er al wat zweetdrupjes op mijn hoofd staan ;)

Toch kunnen jullie ouwe knakkers lachen ik heb ook verschillende aandoeningen maar door de sport zijn mijn klachten (schouder, nekhernia, knie meniscus ) beduidend minder geworden ik geef wel toe dat ik door een hel ben gegaan maar tegen alle verwachtingen in gaat het steeds beter.

gr fr

een goeie w-up is idd in jou geval niet verkeerd
hummie
voorkomt vaak een hoop ongein
dus ik adviseer om voor de training eens lekker 5 km te gaan hardlopen:D

Ik zou toch wat rotator cuff oef doen 2stukk 3sx20h voor elk en dan benchen,ik denk dat het een stuk minder gaat worden dan.
En proberen het schoudergewr soepel te houden door stretchen tussen de sets in....

• #2.852
We zijn geen 20 meer hé ;) Dan wordt dat allemaal net wat belangrijker. Ik doe altijd wat licht spul
zodat ik al een beetje pomp heb en er al wat zweetdrupjes op mijn hoofd staan ;)
Zweetdrupjes..? :kots:
Nee, daar doe ik niet aan hoor.
Dan gaat het te vee op werk lijken. ;)
Ik heb ook wel eens wat lateral raises enzo gedaan voor ik bijv. ging bankdrukken, maar dat doe ik niet iedere keer.
Meestal even een lange set met de stang, en ééntje met 40 of 60kg ofzo.
Maar je hebt wel gelijk, het is een goede manier om ellende te voorkomen.

Toch kunnen jullie ouwe knakkers lachen ik heb ook verschillende aandoeningen maar door de sport zijn mijn klachten (schouder, nekhernia, knie meniscus ) beduidend minder geworden ik geef wel toe dat ik door een hel ben gegaan maar tegen alle verwachtingen in gaat het steeds beter.

gr fr
Da's mooi en ik snap wel wat je bedoelt.
Ik heb dat heel goed gemerkt met deadlifts, die hebben nagenoeg een wonder verricht voor mijn rugklachten.
Maar ook nu, nu ik weinig doe, en soms weken niet deadlift, heb ik nog steeds geen of toch véél minder last van mijn rug dan hiervoor. :thumb:

een goeie w-up is idd in jou geval niet verkeerd
hummie
voorkomt vaak een hoop ongein
dus ik adviseer om voor de training eens lekker 5 km te gaan hardlopen:D
5km hardlopen..? :eek:
Wil jij aub eens je verstand gebruiken..? :rolleyes:
Als ik 5km moet hardlopen beland ik waarschijnlijk op de intensive care. :o

Jij spoort ook niet! :D

En jij bent een meeloper!
Je weet wel beter. :p

Ik zou toch wat rotator cuff oef doen 2stukk 3sx20h voor elk en dan benchen,ik denk dat het een stuk minder gaat worden dan.
En proberen het schoudergewr soepel te houden door stretchen tussen de sets in....
Een nieuwe bezoeker van mijn trainingslog waarin waarschijnlijk het minst getraind word van alle logs, welkom! :thumb:
Je hebt ook gelijk wat die rotator cuff oefeningen betreft, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik die nooit of nauwelijks doe.
Ja, toen ik erg last had van mijn schouder deed ik dislocates voor ik ging slapen, en die waren goed.
Maar nogmaals, mijn huidige last komt door onopgewarmd zo hard als ik kan een werplijn weggooien tijdens mijn werk.
Mijn collega's en ik zijn het er al een tijdje over eens dat we eigenlijk eerst zouden moeten opwarmen, maar niemand doet het ooit... :headbang:

wat zou dat lekker zijn he
6 maanden niet werken
lekker buffelen
here we come again

5km hardlopen..? :eek:
Wil jij aub eens je verstand gebruiken..? :rolleyes:
Als ik 5km moet hardlopen beland ik waarschijnlijk op de intensive care. :o
Als je nou niet te ver er vandoor woont kun je er meteen heen lopen :)
'Hallo, daar ben ik weer!'

• #2.857
  • #2.858
Veel last gehad van mijn rug vandaag, dus:

Rumanian deadlifts:
20x20
12x30
12x40
12x50

Deadlifts:
12x60
10x90
5x120
3x140

Bent over rows:
12x20
12x60
12x90
10x110
8x120

Barbell shrugs:
45x120

Fat man wide grip pull ups:
3x8xBw

Rug voelt beter. :thumbs:
Klein uurtje bezig geweest, samen met Nick.
Nick heeft nog crunches en lying leg raises gedaan, maar dat heb ik niet nodig.
Mijn buik is al groot genoeg! :D

Laatst bewerkt:
Bent over rows hiervan heb ik altijd last van mijn onderrug

---------- Toegevoegd om 20:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:00 ----------

Heb ik vandaag ook geprobeerd 3 setjes maar was niet noemenswaardig om te vermelden in mijn log

• #2.860
Ja, met Bent over rows moet je wel een beetje oppassen natuurlijk.
Maar sinds ik weet dat ze eigenlijk vrij rechtop moeten worden uitgevoerd vind ik de belasting alleen minder.
Vroeger deed ik eigenlijk meer Pendlay rows zonder "deadstops", en dat is toch wel zwaarder natuurlijk als je rug horizontaal is...
Maar vooral deadlifts zijn heilzaam voor me.

Ik wilde Dumbbell curls doen, maar dat deed zoveel pijn in mijn linkerelleboog dat ik gestopt ben voor ik begonnen was... :mad:
Isolatie biceps en triceps is nauwelijks te doen de laatste tijd...
Zo hebben we allemaal wel wat denk ik... :rolleyes:

Terug
Naar boven