XXL Nutrition

Ouwe vent training (1966)

Met, of zonder onderhandse grip?
Want je bent nog al een sterk menneke, en dan is een gescheurde aanhechting van je biceps zo gerealiseerd natuurlijk éh..? ;)
Misschien beter een behoorlijk rechtop uitgevoerde bent over row. :thumb:

shit dat kan ik heel moeilijk is bij mij idd allemaal stijf goed dat je het zegt ik probeer hem wel op versc hillende manieren ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.883
Vandaag begonnen met trainen samen met Nick, maar die is nog niet voldoende hersteld om weer al te trainen.

Ik heb dan maar even wat squats geprobeerd, maar dat was weer helemaal niks...

10x20 Dit ging goed! :thumb:
5x30
5x40
5x50
5x90 Gaat nog steeds redelijk, al ga ik niet zo héél diep... :o
5x100 PIJN! :mad: Rechterknie gaat echt niet... :(

Niks nieuws onder de zon hoor.
Eigenlijk wist ik dit al natuurlijk, maar toch hoop ik iedere keer weer... :rolleyes:

shit dat kan ik heel moeilijk is bij mij idd allemaal stijf goed dat je het zegt ik probeer hem wel op versc hillende manieren ;)
Probeer maar eens wat, dan kom je er wel achter wat je het beste ligt.

hmm jammer man, dat het echt niet goed.

kun je niet een adductor en abductor neerzetten? ;)

• #2.885
hmm jammer man, dat het echt niet goed.

kun je niet een adductor en abductor neerzetten? ;)
Nee joh, dan heb ik binnen een maand schaamlippen! :rolleyes:

Ach, nog even en ik vergeet gewoon dat ik benen heb, en wat SQUATS voor je kunnen doen.
Misschien doe ik dan wel wat setjes "Squat walkouts" dan heb je wel het voordeel van de squat voor je core enzo.

Ik hoop alleen wel dat mijn elleboog en schouder eens wat meer opknappen, anders blijft er niet veel over natuurlijk... :(

heb je eigenlijk wel eens met knee wraps gesquat? of maakt dat niks uit?

• #2.887
heb je eigenlijk wel eens met knee wraps gesquat? of maakt dat niks uit?
Nee, nooit gedaan, heb ik ook niet.
Ik doe alles rauw! :D ;)
Nee joh, ik heb ook als ik niet squat last van mijn knieën soms.
Ook al zeggen "ze" (de dokters in het ziekenhuis) dat ik geen overmatige slijtage op mijn knieën heb, ik weet het niet hoor...

hmm, jammer man
naja, je kunt altijd nog als een superdude trainen :) beetje abs werk enzo!

Hi hairy Hummer, voor jou alleen nog halve squats! ;)

lockouts + abs hummie

• #2.892
Tsja... :rolleyes:

W8 maar af jongen. ;)

---------- Toegevoegd om 20:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:24 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=DP3g-I9Sf9s

Niets dan lof & respect voor Dave, maaaaaaaaaaaaaar...zoals hij drukt is bij de IPF afkeur! (niet dat dat een zorg voor hem zal zijn ;)) Hij kipt het hoofd altijd bij het uitdrukken, laat de bar wel heel erg laag zakken en op een ander filmpje is te zien dat hij niet zijn voetzolen plat op de grond heeft staan.

• #2.894
Ik kipte vroeger ook altijd mijn hoofd...
Hij zegt dat je eigenlijk op je nek en traps moet gaan liggen, met een flinke arch.
Dat laag zakken is het resultaat van de stand van zijn armen.
Bij de IPF mag je tot hoe laag zakken?
En als je voeten niet lekker staan, "plat" op de grond.
Mag je dan "hakken" dragen..? ;)
Heb jij al eens nagedacht om een "speed" dag in te lassen, Hugz?

Ik kipte vroeger ook altijd mijn hoofd...
Hij zegt dat je eigenlijk op je nek en traps moet gaan liggen, met een flinke arch.
Dat laag zakken is het resultaat van de stand van zijn armen.
Bij de IPF mag je tot hoe laag zakken?
En als je voeten niet lekker staan, "plat" op de grond.
Mag je dan "hakken" dragen..? ;)
Heb jij al eens nagedacht om een "speed" dag in te lassen, Hugz?

Bij de IPF moet er contact zijn met het borstbeen...lager wordt niet geaccepteerd...alhoewel het bij superzwaargewichten vaak moeilijk te zien is waar de borst op houdt en de buik begint :o

Speeddag ???...hummy ik ben alleen maar snel in moe worden en mijn bord leeg eten ;)
Ik zou wel eens serieus wat met chains willen proberen...maar dat wordt dan na het NK.

• #2.896
Ik vroeg het me af omdat ik heel vaak lees dat snelheid zo belangrijk is om veel te drukken op de bank, en je het voornamelijk kunt ontwikkelen door met 45-60 procent van je max te trainen (8x3)
Die kettingen zullen best nuttig voor je zijn denk ik.
Al denk ik zelf dat je het niet "te" moet overdrijven omdat jij maar 1-ply drukt.
Kijk die Amerikanen met hun 3-ply en Denim shirts enzo, die hebben wel wat aan heel veel ketting, maar ik denk dat het voor jou net zo goed is, of misschien wel beter om de kettingen wat te beperken en het halter gewicht relatief wat hoger te houden.
Maar ik heb er natuurlijk geen ervaring mee.
Ik lees het wel in je log. :thumb:

Ik vroeg het me af omdat ik heel vaak lees dat snelheid zo belangrijk is om veel te drukken op de bank, en je het voornamelijk kunt ontwikkelen door met 45-60 procent van je max te trainen (8x3)
Die kettingen zullen best nuttig voor je zijn denk ik.
Al denk ik zelf dat je het niet "te" moet overdrijven omdat jij maar 1-ply drukt.
Kijk die Amerikanen met hun 3-ply en Denim shirts enzo, die hebben wel wat aan heel veel ketting, maar ik denk dat het voor jou net zo goed is, of misschien wel beter om de kettingen wat te beperken en het halter gewicht relatief wat hoger te houden.
Maar ik heb er natuurlijk geen ervaring mee.
Ik lees het wel in je log. :thumb:

Mja...met 45-60% tripples maken...kweenie...heb dat eens gedaan...8x3x120kg met korte pauzes...ik verzuurde erg snel, maar verder geen voordeel ervan ondervonden. Het voordeel van chains lijkt me dat het richting de eindfase van de beweging steeds zwaarder wordt (wat dus weer lijkt op shirted drukken). Met bands heb je dat ook, maar bands zijn ook weer een stuk blessuregevoeliger...je moet heel goed ermee uitkijken, voordat je het weet heb je een halter in je gezicht liggen.
We zullen zien wat het gaat worden...iedere keer als ik weer mijn wedstrijdpr kan verbeteren ben ik tevreden en daarbij is het vooral de kunst om ook heel te blijven! Het herstel gaat stukken langzamer dan vroeger en ik word ook blessuregevoeliger, pijntjes hier, kwaaltjes daar...maar daar weet jij ook alles van :).

• #2.898
Je zegt het Hugz... :o

• #2.899
Beetje bankdrukken.

Bankdrukken:

20x20
12x60
8x90
5x110
5x120
3x130
2x140

Voor het eerst weer eens 140kg gepakt. :thumb:
Elleboog voelt redelijk goed, niet echt pijnlijk, wel gevoelig.
Rechterschouder helemaal geen last nu... ???
Linkerschouder héél licht gevoelig. ???
Al met al ging het goed.
Een iets smallere greep gepakt als normaal.
Onderarmen vertikaal tov de grond in de laagste positie. :thumb:

gaat goed man, nice :) over 2 maanden alle pijntjes weg!

Terug
Naar boven