Dressed Black
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 34
Na weer "te" veel koolhydraten (6 boterhammen met 3 tomaten, beetje mayoen wat oude kaas) met het lood in de schoenen gaan trainen...
Ik had weer zo iets van: "zou ik niet lekker op de bank gaan liggen..?)
Maar dat pakte even wat anders uit!
Naar aanleiding van een "discussie" in een ander onderwerp hier, begonnen met de biceps om eens te zien "waar" ik daar mee stond...
Standing ez-barbell curls,
25x20
12x50 (mooi strikt)
8x60 (nog steeds heel netjes)
6x70 (het wordt al wat moeilijker om 'm netjes te houden...)
2x80 (iemand vroeg aan me wat dit voor oefening was, of het iets voor een sterkste man wedstrijd was..?jullie snappen dat de "juiste" uitvoering hier ver te zoeken was!
)
Het geeft trouwens wel een lekker opgevuld gevoel in de biceps, al protesteerden mijn onderarmen inmiddels wel een beetje met die 80kg...70kg is een mooi gewicht voor de laatste "redelijk" strikte set!
Standing Hammer curls,
10x36
8x40
even 50's gepakt, maar dat wordt te zot, maar weer snel terug gelegd...
8x40
Standing dumbbell curls,
Een "Giant set" van:
8x30
8x20
9x14
10x12 (helemaal kapot na deze enorme "Giant set"...)
"Giant set" van:
6x32
6x22
4x16
5x14 (commentaar overbodig...)
Een enorme pomp in de biceps, en vooral de onderarmen, die lijken nu wel van beton...
Seated dumbbell shoulder press,
10x20
8x26
8x32
8x36 (eerste keer sinds lange tijd i.v.m. de kalk in mijn schouder...de schouders hadden wel wat zwaarder gekunt, maar om de dumbbells op de schouders te krijgen vanaf de knieën was 36 wel de max. pas bij de 2de poging had ik ze op de schouders om de oefening aan te vangen...
vond het wel goed gaan!
)
Standing side laterals,
8x20
8x22
en een "Giant set" van:
8x22
6x18
5x16
3x14 (zwaar!en kapot...
)
Nog even op karakter:
Bent over "cable" laterals,
15x7,5 (3,75)
12x15 (7,5)
10x22,5 (11,25)
8x30 (15)
8x40 (20) (was sinds lange tijd dat ik deze oefening eens heb geprobeerd.)
Alle gewichten van de "cable" laterals moeten door 2 gedeelt worden, want er loopt een dubbele draad naar de gewichten...
Hierna had ik het wel een beetje gehad, en ben met een zeer tevreden gevoel naar huis gegaan, waarna ik een flinke shake van eiwitten en creatine(?!) heb genomen.
Volgende keer nog iets beter..?
Let's hope so!![]()
Sterke training bro! Brute EZ curls ook!

en wat oude kaas) met het lood in de schoenen gaan trainen...
)

70kg is een mooi gewicht voor de laatste "redelijk" strikte set! 
de schouders hadden wel wat zwaarder gekunt, maar om de dumbbells op de schouders te krijgen vanaf de knieën was 36 wel de max. pas bij de 2de poging had ik ze op de schouders om de oefening aan te vangen...
en kapot... 

. En het is volgens mij reverse grip pulldown