Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

)

Ja, dat klopt wel.Ja HIT is wel een goede methode, lekker veel intensiteit in een korte tijdspanne. Let wel op Hum dat je niet teveel van die sets superslow begint te doen,want dat leid tot overtraining zonder dat het een meerwaarde geeft aan de spiergroei. Beter alles explosief en zo snel mogelijk de opwaartse beweging en normaal laten zakken.
In elk geval heb ik de indruk dat de HIT methode goed bij jou past.

Full body!

Dat is wel een beetje het idee erachter ja, maar volgens mij kunnen de meeste mensen daar niet voldoende intensief voor trainen...Ook goed om aan te denken is dat hoe meer ervaren je wordt in heavy duty hoe minder sets je mag/moet doen omdat je steeds meer en meer intensiteit in die paar sets kan steken.
Het walhallah van de heavy duty zoals Mentzer het voorschreef is om slechts een 8 tot 12 sets te doen in een tijdspanne van 10 dagen, maar dat niveau is ook voor mij helaas nog een verre droom.

Dat is wel een beetje het idee erachter ja, maar volgens mij kunnen de meeste mensen daar niet voldoende intensief voor trainen...
Zo ben ik met de squats gestopt omdatik een beetje lucht te kort begon te komen (er komt nog steeds een hoop slijm los uit mijn longen, door het griepje denk ik..)
Ik ga het een beetje combineren met andere principes in de toekomst denk ik.
Gewoon zoals ik het het fijnst vind om te trainen.
Het is maar een hobby/sport éh!![]()

Jij snapt het, vriend!
Dealifts bijvoorbeeld, vind ik helemaal niks om meer dan 3-5 herhalingen mee te doen.
En dan wil ik de halter nog elke herhaling neerleggen ook.
Vind ik beter voor de rug...
En sommige dingen wil ik gewoon op tempo doen.
Andere weer lekker losjes, cheating!
Ik begin m'n draai wel een beetje te vinden, eindelijk...
Alleen wordt ik niet veel sterker, daar moet snel verandering in komen!
Ik weet wel dat ik me stukken beter voel als ik getraind heb.
Ik kan er beter maar niet meer mee stoppen...
Als ik langer dan 3 dagen niets doe, word ik luier, en strammer!
Ik moet alleen eens iets van cardio vinden dat ik op kan brengen...
Ik heb en kettlebel gekocht van 24 kg, daar kan ik ook wel een beetje mee cardio'en heb ik gemerkt.![]()
Ja Hum de halter neerleggen na elke herhaling is ook de correcte techniek van de dead, diegenen die de rug bij de dead onder constante spanning houden door hem niet neer te leggen spelen met hun gezondheid. Dit is nu juist een oefening waar het continuous tension principe niet mag toegepast worden. Je moet de kracht de tijd geven he, Rome is ook niet op één dag gebouwd. Op onze leeftijd wordt je snel luier en strammer ja, wat zeg ik onze leeftijd, je ziet bij mijn avatar staan dat ik 48 ben maar in feite ben ik al 53 (heb gevraagd om dat te veranderen), dus jij bent nog flink wat jonger.

Dat heb ik ook begrepen, dat de deadlift dus werkelijk "dead" moet liggen bij aanvang.
Ik heb 'm ook wel eens gedaan met constante spanning op de (onderrug)spieren, maar dan word al snel duidelijk dat dit nooit de bedoeling kan zijn!
Op je 53e nog de prestaties neerzetten die jij doet..?
Respect man, echt!
Dan heb ik nog 10 jaren de tijd om je te overtreffen!
Werk aan de winkel dus!
"May good luck be your friend, in whatever you do.
And may trouble be always, a stranger to you."![]()
Tuurlijk!ik ben pas op 42j begonnen, dus moet ook nog jaren kunnen doorgaan
bench : 6x75kg
squat : 6x110kg
deadlift : 2x130kg
BOR : 6x70kg
MP ( zittend) 4x50kg

Nu de gewichten zo laag waren het meeste cold turkey, maar beter is even een opwarmsetje denk ik...De t*ring, gruwelijk dat nieuwe trainingsschema van je Hummer!
Aardig gek!
Wat ik me afvraag, doe je voor je werkset ff 1 of 2 opwarmsetjes, of begin je "cold turkey" aan die set?