Fitness Seller

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
Na het één en ander gelezen te hebben, en er eens een beetje over nagedacht te hebben, ben ik op het volgende uitgekomen.

Training: A
Squats
Deadlifts
Bent over rows
Cross bench pull-overs
Lat pully pull downs, supinated grip
Seated rope crunches

Training: B
Bench presses
Incline bench presses
Standing military presses
Upright rows
Parallel bar dips
Standing side bents

En dan steeds met 1 of 2 dagen rust er tussen.
Misschien eens 3 dagen... :rolleyes:
Misschien eens 2 dagen achter elkaar trainen! :eek:

In principe kan ik hiermee vele kanten op.
Ik denk op dit moment ook dat het een redelijk uitgebalanceerd schema is.

Morgen eens beginnen. :thumb:

Tja kan lukken Hummer maar ik persoonlijk zou het zo niet doen. Squats en deadlift na elkaar gaat al je energie al weghalen en dan moet je al inleveren op wat er achter komt. Na de bench press en incline bench press ga je imo niet veel kracht in de schouders meer overhouden, en dit terwijl je zei dat je dringend eens iets aan je military moest doen. Zo zullen de schouders imo achter blijven.
Mijn programma zou er zo uitzien:
A:
Squats.
Military press.
Upright rows.
Side laterals.
Dips.
Side bends.

B:
Bench press.
Incline bench.
Bent over row.
Lat pulls.
Deadlift.
Rope crunches.

De pullovers bieden weinig voordelen vindt ikzelf maar je kan ze uiteraard nog steeds toevoegen. Ik zou persoonlijk tussen A en B steeds 2 dagen rust pakken.
't Is maar een idee he Hum, jij moet natuurlijk zelf weten wat je het beste vindt.

Probleem met jou is dat je volgende week weer wat anders doet.

Ik doe dat ook hoor, maak een programma en wijk er dan elke keer soms ver van af, zodat ik eigenlijk nooit een vast programma heb (nog erger dus). Wat niet wil zeggen dat ik niet steeds volgens een bepaald syteem werk.

Het aangegeven schema zou ik volgen hummer...
Deadlift en squat op een dag doen is imo ook overkill!
Ga ervoor en laat ons weten wat je ervaringen zijn topper..

Ik ben met je eens dat je wel eens van je gemaakte schema kan afwijken black. Spanksta wisselt wel erg vaak van trainingsmethode; dan weer een split vervolgens een fullbody en de volgende dag weer UB/LB. Dit kan volgens mij niet de bedoeling zijn en geef EPK daarin gelijk. Spanksta volg een schema voor minimaal 1 maand en bestudeer eens rustig wat het met jouw lichaam doet.

Ik train nu zelf sinds november en ben begonnen met een redelijk zwaar splischem t/m januari. Nu heb ik een nieuw zwaarder plitschema voor 1 maand t/m maart. Vervolgens ga ik voor 8 weken een fullbody schema volgen om te kijken hoe mijn lichaam hierop reageert.
Dit wordt het schema wellicht hebben jullie hier ook iets aan(het is van impo);

Bijlagen

Ik heb er ook al aan zitten denken dat Prince Squat en King Deadlift op één dag wel eens wat veel zou kunnen blijken te zijn....
Ik ben al een paar keer behoorlijk kapot geweest na een training waarin zeker borst en schouders niet super hard aangepakt waren.
Vooral conditioneel pakt de Squat een hoop van je, en dan moet je de rest nog doen!
De deadlift doe je meestal met voor jou zware gewichten, dus is een aanslag op je zenuwstelsel...
Ik heb iets te veel theorieën gelezen denk ik...
Ik kan geen keus meer maken!
Aande éne kant geloof ik wel heel erg in Full body training, en dan dus alle spiergroepen in één training éh!
Sommige mensen vinden alle spiergroepen verdeeld over 2 of meer dagen ook full body, maar daar denk ik anders over.
Sh..
What to do, what to do..? ;)
Ik heb net m'n bordje pap op, dus ik ga maar gewoon weer eens wat doen.
Instinctief trainen zeg maar!
Of ik eigenlijk ooitiets anders doe... :rolleyes:
Bedankt voor de aandacht en de inbreng jongens! :thumb:

doe 4daagse split kanje elke spiergroep goed knallen!

doe 4daagse split kanje elke spiergroep goed knallen!
Da's waar... :rolleyes:

Vandaag:

Bench presses,
10x20
10x60
8x100
4x140
6x130
7x120

Seated dumbbell presses,
7x36
8x34
3x36

Upright rows,
8x60
8x70
3x80

Parallel bar dips,
11xBW
6xBW
3xBW (3 sets met minder dan 1 minuut rust er tussen!)

Deadlifts,
10x60
5x100
2x150
1x150

Bent over rows,
8x90
8x110
5x120

Lat pully pull down,
9x135
5x135
3x135

Weer bijna 1,5 uur mee bezig geweest... :o
Ik wil eigenlijk 3 kwartier tot een uur trainen...
Ik zal moeten splitsen éh?! :rolleyes:
Bankdrukken valt me weer tegen.
Seated dumbbell presses gingen eigenlijk best goed, heel strikt! :thumb:
De dips gingen zo boven verwachting gemakkelijk de eerste herhalingen, dat ik ter plaatse besloten heb bijna geen rust te nemen en even door te knallen. :D
Ik heb meer kracht in bepaalde spiergroepen dan er tot nu uit komt... :o
Dat moet haast wel! ;)
Ik ga m'n training opsplitsen, en er voor zorgen dat ik binnen een uur klaar ben.
Desnoods train ik vanaf nu elke dag! :D
Nonsens natuurlijk...
Ik ga op mijn gevoel af, maar weet wel dat ik 1,5 uur te lang vind.
Dat gaat ten koste van alles wat ik doe na het eerste half uur tot 3 kwartier.

Het was me al eens opgevallen dat ik meetal het lekkerste train als ik niets gegeten heb voor ik ga.
Ik weet dat dit nooit aangeraden word, maar ik ervaar het wel zo...
Nu hoorde ik vandaag dat de afgifte van het groeihormoon 3x zo hoog is als je gaat trainen zonde te eten, als wanneer je eerst (goed) eet.
Any thoughts..?

Laatst bewerkt door een moderator:

Vandaag:

Bench presses,
10x20
10x60
8x100
4x140
6x130
7x120

Seated dumbbell presses,
7x36
8x34
3x36

Upright rows,
8x60
8x70
3x80

Parallel bar dips,
11xBW
6xBW

Deadlifts,
10x60
5x100
2x150
1x150

Bent over rows,
8x90
8x110
5x120

Lat pully pull down,
9x135
5x135
3x135

De dips gingen zo boven verwachting gemakkelijk de eerste herhalingen, dat ik ter plaatse besloten heb bijna geen rust te nemen en even door te knallen. :D
Dat moet haast wel! ;)
Ik ga m'n training opsplitsen, en er voor zorgen dat ik binnen een uur klaar ben.
Nonsens natuurlijk...
Ik ga op mijn gevoel af, maar weet we dat ik 1,5 uur te lang vind.
Dat gaat ten koste van de alles wat ik doe na het eerste half uur tot 3 kwartier.

Het was me al eens opgevallen dat ik meetal het lekkerste train als ik niets gegeten heb voor ik ga.
Nu hoorde ik vandaag dat de afgifte van het groeihormoon 3x zo hoog is als je gaat trainen zonde te eten, als wanneer je eerst (goed) eet.
Any thoughts..?

Dat zijn serieuze gewichten Hummer, bench van 140 x 4, shoulder press van 36 kg enz. Sterk!
Een uur training is ook volgens mij het maximum.
Trainen zonder te eten, ik weet het niet, ik eet altijd een uur tot anderhalf uur voor de training, daar voel ik mij zelf het beste bij. Je enige richtingwijzer moet zijn onder welke omstandigheden JIJ het beste traint, niet teveel letten op wetenschappelijke onderzoeken wat dat betreft.

Dat zijn serieuze gewichten Hummer, bench van 140 x 4, shoulder press van 36 kg enz. Sterk!
Een uur training is ook volgens mij het maximum.
Trainen zonder te eten, ik weet het niet, ik eet altijd een uur tot anderhalf uur voor de training, daar voel ik mij zelf het beste bij. Je enige richtingwijzer moet zijn onder welke omstandigheden JIJ het beste traint, niet teveel letten op wetenschappelijke onderzoeken wat dat betreft.
Nee, maar het was zo frappant dat ik dat al lange tijd weet, dat ik zonder eten veel lekkerder train, maar ik lees juist overal dat je goed moet eten voor de training.
Als ik veel koolh. neem dan ben ik zo loom en lui als de neten!
Eiwitten heb ik niet echt veel last van geloof ik.
Suiker moet ik helemaal vermijden, dan is er geen gang meer in me te branden!
Dus ik was altijd maar aan het eten voor het trainen omdat dit zo hoort!
En nu dit!
Ditkwam trouwens oorspronkelijk af van iemand die suikerziekte heeft, en met z'n insuline heeft geëxperimenteerd om z'n trainingsresultaten omhoog te krijgen.
Bij mij was het alleen maar een gevoel, een ervaring.

Hummer = 100 BEEST!

Vandaag:

Bench presses,
10x20
10x60
8x100
4x140
6x130
7x120

Seated dumbbell presses,
7x36
8x34
3x36

Upright rows,
8x60
8x70
3x80

Parallel bar dips,
11xBW
6xBW

Deadlifts,
10x60
5x100
2x150
1x150

Bent over rows,
8x90
8x110
5x120

Lat pully pull down,
9x135
5x135
3x135

Dat moet haast wel! ;)
Nonsens natuurlijk...
Ik ga op mijn gevoel af, maar weet wel dat ik 1,5 uur te lang vind.
Dat gaat ten koste van alles wat ik doe na het eerste half uur tot 3 kwartier.

Any thoughts..?

Lol uprightrows met 80 wtf! en die dumbbell press is neem ik aan voor de schouders beestachtig bro..!

Bench is ook zeer sterk...vegeet maar wat ik hierboven heb geschreven; je bent gewoon in bijna alles zeer sterk!

Tnx. Sarge. :thumb:

Is een goede training geweest gisteren.
Goed gevoel in m'n schouders, dikke rug, armen een beetje stijvig...
Die lat pull downs doe ik de laatste paar keer met een supinated grip(?!) dus zoals je een gewone barbell curl pakt zeg maar éh, toch...? ???
Daardoor voel ik m'n rug veel beter! :thumb:
En ik begin nu te geloven dat de biceps en triceps niet veel meer nodig hebben dan dat ze meegepakt worden in de basisoefeningen/compounds.

Misschien toch Rippetoe....

Is een goede training geweest gisteren.
Goed gevoel in m'n schouders, dikke rug, armen een beetje stijvig...
Die lat pull downs doe ik de laatste paar keer met een supinated grip(?!) dus zoals je een gewone barbell curl pakt zeg maar éh, toch...? ???
Daardoor voel ik m'n rug veel beter! :thumb:
En ik begin nu te geloven dat de biceps en triceps niet veel meer nodig hebben dan dat ze meegepakt worden in de basisoefeningen/compounds.

Misschien toch Rippetoe....

Juist wat je zegt Hum, de biceps worden al meegepakt met de rug, maar als je de reverse grip pulldown doet dan schakel je de biceps voor het grootste deel uit en vervalt wat deze oefening betreft dus alle voordeel voor de biceps. Toch maar een oefening voor biceps toevoegen dan?

Juist wat je zegt Hum, de biceps worden al meegepakt met de rug, maar als je de reverse grip pulldown doet dan schakel je de biceps voor het grootste deel uit en vervalt wat deze oefening betreft dus alle voordeel voor de biceps. Toch maar een oefening voor biceps toevoegen dan?

Is dit ook voor echte massa dressed? Of moet je voor echte massa nog wel een setje Bi of Tri erbij pakken?

Is dit ook voor echte massa dressed? Of moet je voor echte massa nog wel een setje Bi of Tri erbij pakken?

Als je Rows, Chins of latpulls en Deadlift doet dan heb je geen extra oefeningen voor biceps nodig. Doe je presses dan heb je geen extra oefeningen voor triceps nodig. Imo zijn oefeningen voor biceps en triceps isolatieoefeningen. Wil je het boeltje afwerken nadat je al flink wat massa hebt dan kan je die oefeningen toevoegen.
Maar als je dus reverse grip pulldown doet zoals Hummer dan schakel je al voor deze oefening de gunstige werking op de biceps uit.
Er zijn heel veel powerlifters en strongmen die nooit oefeningen speciaal voor de armen doen en toch grote armen hebben.
Imo is het beste systeem om massa te kweken je te concentreren op de compounds (waar volgens mij geen biceps en triceps oefeningen bij thuishoren). Je moet je concentreren op het juiste aantal 'grote' oefeningen om de grootste massa te bouwen.
Grote oefeningen imo zijn:
Bench press of/en Incline bench press/Military press/Bent over row/Deadlift/Chins of lat pulls to front/Squats en als je moeilijke kuiten hebt nog calf raises er bij. Doe je deze oefeningen dan train je alles op de beste manier volgens mij.

Laatst bewerkt:
Supinated/reverse grip is toch met de duimen naar buiten, en dus een goede grip om de biceps mee te pakken toch..?
Dus met je handpalmen naar je gezicht toe zeg maar.
Man, al die gekke benamingen! :rolleyes:
Ik voel in ieder geval de biceps goed als ik hem zo doe.
En wat je zegt over de biceps en de triceps mee trainen of niet.
Ik ben het inmiddels al een heel eind met je eens, terwijl ik vroeger heilig geloofde in aparte biceps en triceps oefeningen.
Gewoon wat harde doorpakken op de compounds is denk ik voldoende.

Supinated/reverse grip is toch met de duimen naar buiten, en dus een goede grip om de biceps mee te pakken toch..?
Dus met je handpalmen naar je gezicht toe zeg maar.
Man, al die gekke benamingen! :rolleyes:
Ik voel in ieder geval de biceps goed als ik hem zo doe.
En wat je zegt over de biceps en de triceps mee trainen of niet.
Ik ben het inmiddels al een heel eind met je eens, terwijl ik vroeger heilig geloofde in aparte biceps en triceps oefeningen.
Gewoon wat harde doorpakken op de compounds is denk ik voldoende.

Ja zo bedoel je, ik had het even verkeerd voor, het is als je de duimen voor de stang houdt dat je de biceps uitschakeld. Neen sorry Hum, jij hebt gelijk. Jouw pulls werken wel degelijk biceps en rug.

Ja zo bedoel je, ik had het even verkeerd voor, het is als je de duimen voor de stang houdt dat je de biceps uitschakeld. Neen sorry Hum, jij hebt gelijk. Jouw pulls werken wel degelijk biceps en rug.
Dat dacht ik ook. :thumb:

Rippetoe is dan ook wel naar jouw smaak denk ik, Dressed.
Misschien moet ik dat gewoon eens een tijdje proberen..?

!

Bill Star! :thumb:

Monday (Heavy Day)

Back Squats: 5 x 5
Bench Press: 5 x 5
Bent-Over Rows: 5 x 5
Incline Dumbbell Press: 2 x 20
Calf Raises: 3 x 30

Wednesday (Light Day)

Back Squats: 5 x 5 light weight
Stiff-Leg Deadlifts: 4 x 10