AndroidHealthClinic

Ouwe vent training (1966)

Ziet er bruut uit! Netjes uitgedachT!

• Topic Starter Topic Starter
Ziet er bruut uit! Netjes uitgedachT!
s niet echt van mezelf hoor.... :o
Ik zit nog een beetje te veel vastgeroest in een ouwerwetse manier van denken over trainings schema's. :(
Maar hoe meer ik er over nadenk, en er over lees, hoe meer ik er van overtuigd ben dat dit soort super basic trainingen de way to go zijn! :cool:

Rippetoe, Bill Star :thumb:

Net nog een studie uit in de MD ... spiergroepen meerdere keren per week trainen,
is niet geschikt voor gevorderde, natural BB'ers. (was de eindeconclusie).

Ik bedenk mij dus niet meer en ga lekker verder met split & variatie in oefeningen en sets

Net nog een studie uit in de MD ... spiergroepen meerdere keren per week trainen,

Ik bedenk mij dus niet meer en ga lekker verder met split & variatie in oefeningen en sets
Sh.. :rolleyes:
What to do, what to do..? ???

Toch maar splitten...?

Kan ik niet over meepraten.
Vanaf november splitschema gevolgd en boek hier megaresultaten op.
In maart ga ik beginnen met een full body schema van een lid van dbb hierbij het schema wellicht heb je er iets aan

Bijlagen

Sh.. :rolleyes:
What to do, what to do..? ???

Toch maar splitten...?

Tja, voornaamste reden dat ze gaven was toch dat je meer spiergroei bereikte
als je je spier verder afmatte in één dag dan dat je dat zou doen gespreid over
meerdere dagen. Iets met de satelite cells etc, ...

Als je wilt kan ik de pagina's wel even inscannen en posten ;)

Maar vooral ook ivm je herstel. En dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Tja, voornaamste reden dat ze gaven was toch dat je meer spiergroei bereikte
als je je spier verder afmatte in één dag dan dat je dat zou doen gespreid over
meerdere dagen. Iets met de satelite cells etc, ...

Als je wilt kan ik de pagina's wel even inscannen en posten ;)

Maar vooral ook ivm je herstel. En dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Als je het niet te veel moeite vind om te doen, ben ik wel geïntereseerd in die pagina's.
Er zijn zo veel tegenstrijdige principes die op zich heel geloofwaardig zijn, dat ik inmiddels er meer voor voel te doen wat me zelf he lekkerste bevalt...
De laatste dagen waren nodig voor herstel, vandaag tot te laat moeten werken om nog te kunnen gaan trainen...
Misschien morgen... :rolleyes:

Ik ben ook een echte split fan en geen fb-fan. Zoals ik overal verkondig.
Ik voel gewoon aan m'n lichaam dat ik na een brute training lange tijd rust nodig heb. Ik moet er niet aan denken om binnen een paar dagen dezelfde spiergroep nog een keer te pakken.
Misschien interessant voor een powerlifter, maar voor een bodybuilder die als enige doestelling hypertrofie heeft mijn inziens niet de meest doeltreffende methode.

Maargoed ieder z'n ding.

Begin wel te twijvelen.
Alleen ik zie veel brute gasten op een FB schema trainen en daar heel veel resultaat meeboeken. Ik ga het gewoon proberen vanaf maart en aanvoelen hoe mijn lichaam erop reageert.....
Loo heb je het wel eens geprobeerd topper? Zo, nee probeer het eens een keer?

Als je het niet te veel moeite vind om te doen, ben ik wel geïntereseerd in die pagina's.
Er zijn zo veel tegenstrijdige principes die op zich heel geloofwaardig zijn, dat ik inmiddels er meer voor voel te doen wat me zelf he lekkerste bevalt...
De laatste dagen waren nodig voor herstel, vandaag tot te laat moeten werken om nog te kunnen gaan trainen...
Misschien morgen... :rolleyes:

Zal vanavond eens even achter mijn pc en scanner gaan zitten kerel ;)

Hummer,

Check impo! Probeer dat fullbody nou gewoon eens uit....er zijn ook voldoende studies over dat het FB schema uiterst effectief is.

Gewoon dat schema eens gaan proberen zonder al te diep in de materie te duiken.
Jij kent jouw lichaam het beste wellicht reageer je hier supergoed op...

Just try it!

Ik ben ook een echte split fan en geen fb-fan. Zoals ik overal verkondig.
Ik voel gewoon aan m'n lichaam dat ik na een brute training lange tijd rust nodig heb. Ik moet er niet aan denken om binnen een paar dagen dezelfde spiergroep nog een keer te pakken.
Misschien interessant voor een powerlifter, maar voor een bodybuilder die als enige doestelling hypertrofie heeft mijn inziens niet de meest doeltreffende methode.

Maargoed ieder z'n ding.
Full body, en dan 2 dagen rust is wel te doen, maar ik heb dan een paar dingen die me niet aanstaan...
Als ik iedere spiergroep goed wil aanpakken ben ik helemaal kapot op een gegeven moment, en de spiergroepen die later aan de beurt zijn, pak ik toch wat minder...
Ik ben veel te lang bezig, meestal 1,5 uur, wat ik eigenlijk te lang vind...
Ik ben er van overtuigd dat het voor powerlifting ideaal is.
3x in de week met iedere dag de nadruk op 1 van de 3 oefeningen lijkt me gewoon een goede manier.
Als ik FB wil doen moet ik na 1 dag trainen echt 2 dagen rust nemen, wat op zich goed is, maar voor mij meestal net iets te lang om er helemaal in te blijven.
Ik hoop dat dit te snappen is....
Na 3 dagen rust ben ik weer al wat lui geworden, en een beetje lamlendig....
Beter doe ik iedere dag iets.
Begin wel te twijvelen.
Alleen ik zie veel brute gasten op een FB schema trainen en daar heel veel resultaat meeboeken. Ik ga het gewoon proberen vanaf maart en aanvoelen hoe mijn lichaam erop reageert.....
Loo heb je het wel eens geprobeerd topper? Zo, nee probeer het eens een keer?
Gewoon proberen!
Kijken wat jij er van vind.
Je zal ongetwijfeld een veel betere conditie hebben dan ik heb, dus wie weet!
Zal vanavond eens even achter mijn pc en scanner gaan zitten kerel ;)
Dat zou mooi zijn, dan zie ik het morgen wel na mijn werk.
Alvast bedankt voor de moeite! :thumb:
Hummer,

Check impo! Probeer dat fullbody nou gewoon eens uit....er zijn ook voldoende studies over dat het FB schema uiterst effectief is.

Gewoon dat schema eens gaan proberen zonder al te diep in de materie te duiken.
Jij kent jouw lichaam het beste wellicht reageer je hier supergoed op...

Just try it!
Ja Imponderabilia(?! ik heb het opgezocht om te weten wat hij er in Godsnaam mee bedoelde...) doet het er goed op!
Misschien is het wel wa voor jou/mij..?
Wie weet ga ik het nog wel eens proberen.
Het is wel echt een krachtschema dacht ik.
Maar ja, met kracht komt ook massa denk ik...
En kracht heeft een mens niet vlug te veel natuurlijk...
Massa wel daarentegen... ???
Spiermassa niet snel natuurlijk! :rolleyes:
Ik begin te raaskallen/raastypen... :p
Ik ga m'n training even posten! ;)

Back, Traps, Biceps... Splt! Nee geen banana split...

Hyperextensions,
12xBW

Deadlift,
10x60
5x120
3x150
0,765x170 :mad:
0,675x170 :mad:

Bent over row,
2x120 :mad:
8x90
8x100
7x110

Lat pull down supinated grip,
6x135 :( iets te weinig rust genomen na de BOR's :rolleyes:
8x135
4x135

Cross bench pull-over,
13x40 Zwaar op dit moment van de training... :o

Seated cable shrugs,
12x40 (2x dus 80)
13x40
9x40 Was de eerste keer op deze manier, was goed! :cool:

Standing barbell curl,
6x50 Ik dacht nog even een lange pomp set te doen om mijn 45 minuten vol te maken... :o
Dat had ik dus verkeerd gadacht.
Wel een goed teken dat ook de biceps "leeg" was! :thumb:

Zoals al gezegd, binnen 3 kwartier klaar met alles.
Dat was een streven van me, dus een redelijke training geweest voor een ouwe vent. ;)
M'n grip speelde me weer een beetje parten, maar dat komt door m'n werk waar ik ook nogal vee aangewezen ben op gripkracht, en dus de onderarmen flink vermoei.
Eens straps kopen want voral de lat pull downs kunnen nog wel wat herhalingen bij als mijn grip het maar niet zou begeven.... :rolleyes:

Toch een sterke training kerel, ondanks een paar fails. Neem je volgende keer dan wel ;)
En top dat je het binnen de 45min kan houden.

Een goede training Hum, maar ik heb de indruk dat je teveel tijd besteed aan twijfelen. Dat is niet nodig, als het je doel is je kracht op te bouwen moet je gewoon de basisoefeningen doen en klaar is kees. Al die ingewikkelde systemen zijn voor niets nodig.
Zo bijvoorbeeld:
Maandag en vrijdag:
Bench press 3 werksets van 4-8 (op vrijdag 8-12)
Bent over row 3 werksets van 4-8 (op vrijdag 8-12)
Military press 3 werksets van 4-8 (op vrijdag 8-12)
Deadlift 3 werksets van 4-8 (op vrijdag 8-12).

Woensdag:
Squats 5 werksets van 4-12 en 2 werksets van 15-25.

Voila meer is er niet nodig voor optimale spierwinst. Doe de oefeningen all out en tot de laatste ademtocht en succes is verzekerd. Je kan er nog wat buik bijvoegen maar vergeet voorlopig traps, voorarmen, kuiten en de isolatieshit. Als de grote massa er is kan je dat nog altijd doen.
Niet langer trainen dan 45 minuten tot een uur!
Maar wat je ook doet, stop met twijfelen vriend!

Goede training inderdaad.
En wat dressed hierboven schreef 100% mee eens.
Maak gewoon een beslissing voor de komende maand en evalueer daarna wat het met jou heeft gedaan!

succes bro

Toch een sterke training kerel, ondanks een paar fails. Neem je volgende keer dan wel ;)
En top dat je het binnen de 45min kan houden.
Thanks man :thumb:
Ja, 45 min. tot een uur vind ik eigenlijk lang genoeg per training.
Ik heb gelezen dat je na 45 min. weer al een beetje catabole toestanden voor je kiezen krijgt, dus... :D
Een goede training Hum, maar ik heb de indruk dat je teveel tijd besteed aan twijfelen. Dat is niet nodig, als het je doel is je kracht op te bouwen moet je gewoon de basisoefeningen doen en klaar is kees. Al die ingewikkelde systemen zijn voor niets nodig.
Zo bijvoorbeeld:
Maandag en vrijdag:
Bench press 3 werksets van 4-8 (op vrijdag 8-12)
Bent over row 3 werksets van 4-8 (op vrijdag 8-12)
Military press 3 werksets van 4-8 (op vrijdag 8-12)
Deadlift 3 werksets van 4-8 (op vrijdag 8-12).

Woensdag:
Squats 5 werksets van 4-12 en 2 werksets van 15-25.

Voila meer is er niet nodig voor optimale spierwinst. Doe de oefeningen all out en tot de laatste ademtocht en succes is verzekerd. Je kan er nog wat buik bijvoegen maar vergeet voorlopig traps, voorarmen, kuiten en de isolatieshit. Als de grote massa er is kan je dat nog altijd doen.
Niet langer trainen dan 45 minuten tot een uur!
Maar wat je ook doet, stop met twijfelen vriend!

Misschien heb je wel gelijk.... ???
Zal ik je advies gewoon eens opvolgen..? :shrug:
Maar dan wil ik ook je voedingsschema volgen! :brew:
Ik twijfel inderdaad veel tussen al die verschillende opvattingen over wat de beste manier zou zijn.
Gelukkig is het heel eenvoudig om wel gewoon te blijven trainen, en dus blijf ik op de goede weg! ;)
Bedankt voor het advies, ik zal het zeker eens goed overdenken! :D
Goede training inderdaad.
En wat dressed hierboven schreef 100% mee eens.
Maak gewoon een beslissing voor de komende maand en evalueer daarna wat het met jou heeft gedaan!

succes bro
Maar jij doet toch ook niet echt wat Dressed zegt, Sarge..? :D
Toch bedankt voor het advies! :cool:

sorry voor de lange post :o hoop dat je er iets aan hebt ;)

2eyl8iu.jpg

v7qseg.png

e6vq4p.jpg

2nbhe8k.jpg

Goede artikels Rob, en daaruit blijkt nog maar eens dat er geen vast schema bestaat voor iedereen. Het is gewoon kwestie te voelen wanneer je lichaam klaar is voor de volgende training. Eigenlijk kan je dus elk programma volgen wat je wilt, als je het maar aanpast zodat je lichaam genoeg rust.

Terug
Naar boven