XXL Nutrition

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
Split training va vandaag: borst, schouders, triceps.

De laatste dagen 70 uur gewerkt.
Gisteren zo'n 20 flessen bier gedronken...
Döner kebab gegeten ipv iets waar ik wat aan zou kunnen hebben...
Maar de spirit is high! :D

Bench presses,
20x20
15x60
12x100
7x120

Incline dumbbell bench presses,
11x(2x)40
7x(2x)40

Seated dumbbell shoulder presses,
0x(2x)40, kreeg ze niet op m'n schouders!!!! :(
13x(2x)36
9x(2x)36

Standing side laterals,
15x(2x)6
11x(2x)7 :D heel licht, direct na de presses, twee sets zonder rust, enorm branden! Sissy weights, I know... Bodybuilding éh?! ;)

Standing two handed dumbbell triceps extensions,
12x36
8x40

Triceps rope push downs,
12x30
12x40
11x50
6x60

Het viel me (natuurlijk wel een beetje...) niets tegen! ;)
Maar toch een lekkere training.
Ongelofelijke pomp in m'n triceps gekregen vandaag!
Zal door al die koolhydraten zijn die ik de laatste dagen gevreten heb.... :o
Incline dumbbell bench presses gedaan met de handpalmen naar elkaar toe, boven aan de beweging.
Geeft een enorme "burn" in je borst! :cool:
Eigenlijk ben ik best tevreden als ik in ogenschouw neem dat het aan het eind van m'n werkweek is, de laatste dag zelfs!
Nog één (nacht?)dienstje, en het zit er weer op.
Ben van plan deze week een 3-daagse split te doen, en dan 2x, dus 6x trainen.
Volgende werkweek weer voornamelijk rusten ipv "all out" te trainen.
Pols doet nog steeds een beetje pijn, de 50's kon ik niet pakken voor de inclines vanwege die pijn... :o

Laatst bewerkt:
lekkere training en leuk voedingsschema :p
bier & kebab for the win !

Zware week zo te zien hum, dan mag je wel ff stoom afblazen.
Ik vind die shoulder press wel eng met geen warmingup meteen 40kg pakken. Ff een setje met 20kg pakken om die spieren lekker warm te maken ookal heb je de incline gedaan.

Ik vind die shoulder press wel eng met geen warmingup meteen 40kg pakken. Ff een setje met 20kg pakken om die spieren lekker warm te maken ookal heb je de incline gedaan.
Ik heb dat gevoel niet hoor.
Na die borstoefeningen zijn ze imo voldoende opgewarmd.
Alleen side laterals moet ik ltijd heel voorzichtig mee zijn....
Oh, die ben ik vergeten te vermelden... :o
Misschien omdat ik ze zo licht heb gedaan... :D

Je kan eens proberen de DB's te cleanen voor je gaat zitten. Helpt bij mij.
Dus van de grond deadliften, en zo op je schouders zwiepen en dan pas gaan zitten.

Nog maar eens een bewijs dat een mens kan zuipen en vreten en toch een sterke training kan afleveren. Ik moet er niet aan denken wat jij zou kunnen presteren als je niet zo'n zwaar werk had met zoveel uren, want dat is natuurlijk niet optimaal voor de training.
Toch altijd veilig om er één setje warm up voor te pakken alvorens je zo zwaar shoulder pressed, zelfs na een incline press. Het kost je geen kracht en je bent veiliger.

Ik zet ze op mijn knieen en schop ze omhoog.

Ik doe het zoals Robke, rechtstaand cleanen en dan omhoog zwaaien terwijl ik ga zitten.

Hehe toch mooi hoe je goede tips aan me kan geven met zo'n voedingsschema :p Klinkt wel erg lekker uiteraard.

Nette training verder weer hoor!

Even een mulitquote'tje (speciaal voor brother Sarge!)

Je kan eens proberen de DB's te cleanen voor je gaat zitten. Helpt bij mij.
Dus van de grond deadliften, en zo op je schouders zwiepen en dan pas gaan zitten.
Daar had ik ook al aan gedacht, maar eerlijk gezegd was ik van m'n 3 pogingen het zittend te doen zo kapot, dat ik alleen nog maar "lichter" wouw... :rolleyes:
Next time ga ik wel cleanen! :thumb:

Nog maar eens een bewijs dat een mens kan zuipen en vreten en toch een sterke training kan afleveren. Ik moet er niet aan denken wat jij zou kunnen presteren als je niet zo'n zwaar werk had met zoveel uren, want dat is natuurlijk niet optimaal voor de training.
Toch altijd veilig om er één setje warm up voor te pakken alvorens je zo zwaar shoulder pressed, zelfs na een incline press. Het kost je geen kracht en je bent veiliger.
Tnx. Maat! :thumb:
Ik zal eens een kantoorbaantje gaan zoeken...
M'n wrk hakt er inderdaad nog al in...
De meesten van mijn collega's voeren dus ook nooit wat uit, naast he werk.
Beetje bank hangen en tv kijken.
Maar ja, ik ben anders! :D
Van dat opwarmen weet ik eigenlijk wel, maar toch heb ik altijd wel het gevoel dat m'n schouders niets extra's nodig hebben. (tot het een keer fout gaat misschien... :eek: )

Ik zet ze op mijn knieen en schop ze omhoog.
Dat doe ik ook altijd, maar heb eerder ook al gemwerkt dat dit met 40's net niet gaat...
36's en 38's lukken altijd net... :p

Ik doe het zoals Robke, rechtstaand cleanen en dan omhoog zwaaien terwijl ik ga zitten.
Dat zal indrdaad de manier zijn, en ga ik donderdag denk ik wel eens proberen! :thumb:

Hehe toch mooi hoe je goede tips aan me kan geven met zo'n voedingsschema :p Klinkt wel erg lekker uiteraard.

Nette training verder weer hoor!
Tnx. Coolermaster! :thumb:
Hoe kom je eigenlijk aan je naam..?
Ja jongen, bulken kan ik wel les in gaan geven...
Had ik maar wat meer karakter zodat ik zelf eens wat zou kunnen afvallen... :o
Ik heb ook zo'n klote lichaam wat dat betreft...
Echt een enorme opgave! :(

Deze week tot het weekend heel netjes gegeten.
Veel eiwitten, weinig koolhydraten, redelijk wat gezond vet uit vis en olie, 's avonds 500gr. kwark.
Ging goed, voelde me goed, en was binnen "no time" 1,5 kg afgevallen! :thumb:
Dit weekend een keer chinees gegeten en mijn uitspatting van gisteren, en vanmorgen woog ik ruim 7kg(!!!!!!!!!!!!!) meer dan eergisteren!!!!!!!!!!!!!!!!! :eek:
k weet wel dat het vocht is dat ik vasthoud, en dat door mijn lage koolhydraatinname van deze week, de koolhydraten die ik daarna heb gegeten, er voor gezorgd hebbben dat ik als het ware aan het "koolhydraat laden" ben geweest, maar toch..... ???

Maar allez, een nieuwe dag, nieuwe kansen! :thumb:

Hmmm.. 20x .33cl -> Bijna 7l, maar ja, ervanuitgaande dat je blaas daar niet de ruimte voor heeft, kunnen we daar alleen niet alles aan toerekenen :D.

Strakke training hummer, ondanks je brute weekend.
Alleen die side raises zijn ronduit zielig, zelf voor bb-standaarden ;)
what the **** bro?!

wtf , wat een training na een avondje zuipen en kebab vreten :d
ik moet dringend eens wat sleutelen aan dat eetschema van mij :d

De laatste dagen 70 uur gewerkt.
Gisteren zo'n 20 flessen bier gedronken...
Döner kebab gegeten ipv iets waar ik wat aan zou kunnen hebben...
Maar de spirit is high! :D

Bench presses,
20x20
15x60
12x100
7x120

Incline dumbbell bench presses,
11x(2x)40
7x(2x)40

Seated dumbbell shoulder presses,
0x(2x)40, kreeg ze niet op m'n schouders!!!! :(
13x(2x)36
9x(2x)36

Standing side laterals,
15x(2x)6
11x(2x)7 :D heel licht, direct na de presses, twee sets zonder rust, enorm branden! Sissy weights, I know... Bodybuilding éh?! ;)

Standing two handed dumbbell triceps extensions,
12x36
8x40

Triceps rope push downs,
12x30
12x40
11x50
6x60

Het viel me (natuurlijk wel een beetje...) niets tegen! ;)
Maar toch een lekkere training.
Ongelofelijke pomp in m'n triceps gekregen vandaag!
Zal door al die koolhydraten zijn die ik de laatste dagen gevreten heb.... :o
Incline dumbbell bench presses gedaan met de handpalmen naar elkaar toe, boven aan de beweging.
Geeft een enorme "burn" in je borst! :cool:
Eigenlijk ben ik best tevreden als ik in ogenschouw neem dat het aan het eind van m'n werkweek is, de laatste dag zelfs!
Nog één (nacht?)dienstje, en het zit er weer op.
Ben van plan deze week een 3-daagse split te doen, en dan 2x, dus 6x trainen.
Volgende werkweek weer voornamelijk rusten ipv "all out" te trainen.
Pols doet nog steeds een beetje pijn, de 50's kon ik niet pakken voor de inclines vanwege die pijn... :o

Nette training old man! en 45cm armen is toch wel iets om trots op te zijn dacht ik zo..

LoL onze DBB-goeroe geeft hummer ons echte DBB beest advies over hoe hij zijn schouders moet trainen:D:D:D:D
Heb je uberhaupt wel eens 40 kg in je handen gehad of vind je ze eng om naar te kijken? Ik vind het vervelend chick dat jij in elk log wat ik lees je zogenaamde ervaring en kennis geeft. Deze hummer is een beest en traint al tig jaar hou eens op met deze flauwekul en let op je eigen trainingen en progressie er is nog een hoop werk aan de winkel in ieder geval!
Kijk hoeveel borst oefeningen hij heeft gedaan met welke gewichten...wat is het nut dan van 20 kg opwarmen?

Goed getraind beest jammer dat die 40 kg-ers niet lukte next time maybee zonder kebab?

Hmmm.. 20x .33cl -> Bijna 7l, maar ja, ervanuitgaande dat je blaas daar niet de ruimte voor heeft, kunnen we daar alleen niet alles aan toerekenen :D.
Het s inderdaad wel allemaal vocht dat ik vasthoud...
Maar zoveel man!! :eek:
Als ik heel erg terugga in koolh. dan verlies ik gelijk gewicht (=goed!) en ben ik 'minder opgeblazen' volgens mijn vrouw... ;)
Ik weet wat me te doen staat, maar hou dat altijd zo slecht vol... :o

Strakke training hummer, ondanks je brute weekend.
Alleen die side raises zijn ronduit zielig, zelf voor bb-standaarden ;)
what the **** bro?!
Weet ik, maar ik heb al ruim 20 jaar een beetje last van mijn schouders door vroeger belachelijk veel en zwaar te bankdrukken, en kan alleen op goede dagen zware side laterals doen....
Door mijn reumatische klachten is het huidige weer er de oorzaak van dat ik een beetje stram in de schouders ben.
Dan heb ik ook nog de blessure aan mijn pols die pijn geeft als ik zware dumbbells pak zoals bijv. bij de side lateals, dus je begrijpt dat ik even wat "mijn verstand gebruik" (in hoe ver dat mogelijk is dan toch... :o )
Presses = no prob! :cool:
Side laterals = (eigenlijk) not done! :rolleyes:
Op een goede dag kan ik ze ook gewoon met 20's en 30's pakken hoor.
Wacht maar af! ;)

wtf , wat een training na een avondje zuipen en kebab vreten :d
ik moet dringend eens wat sleutelen aan dat eetschema van mij :d
Tnx. :cool:
Ja, een vuile smerige vette bulk is voor mij geen pobleem om te volgen hoor! :D

Nette training old man! en 45cm armen is toch wel iets om trots op te zijn dacht ik zo..
Nou, vijftig is altijd een "magic number" geweest voor me wat betreft de omvang in cm's van de bovenarmen...
Ooit bijna gehaald, nu nog een lange weg te gaan! :rolleyes:

LoL onze DBB-goeroe geeft hummer ons echte DBB beest advies over hoe hij zijn schouders moet trainen:D:D:D:D
Heb je uberhaupt wel eens 40 kg in je handen gehad of vind je ze eng om naar te kijken? Ik vind het vervelend chick dat jij in elk log wat ik lees je zogenaamde ervaring en kennis geeft. Deze hummer is een beest en traint al tig jaar hou eens op met deze flauwekul en let op je eigen trainingen en progressie er is nog een hoop werk aan de winkel in ieder geval!
Kijk hoeveel borst oefeningen hij heeft gedaan met welke gewichten...wat is het nut dan van 20 kg opwarmen?

Goed getraind beest jammer dat die 40 kg-ers niet lukte next time maybee zonder kebab?
Tnx. Sarge.
Maar hij bedoelt het goed, daar ben ik zeker van. :cool:
We krijgen in onze logs zo veel opmerkingen, tips, en onzin toebedeelt, dat ik inmiddels wel al een redelijk idee heb waar ik wel wat mee kan, en met wat niet...
En in Spank z'n log zijn McChick en ik het in tegenstelling tot Dressed weer eens over iets, dus ga maar na... ;)

Volgende keer nog eens de 40's proberen éh..
En dan eerst even staand clean'en voor ik ze ga drukken.
Misschien eens proberen staand te dumbbell presses...
Maar dat is weer iets zwaarder dan zitted vind ik.
Ondanks dat je zittend de leg drive moet missen die je staand wel kan benutten natuurlijk...
Staand ook beter voor de buik en onderrug spieren natuurlijk...
En de benen...
Ik draaf doorrrrrrr!! :D

Het s inderdaad wel allemaal vocht dat ik vasthoud...
Maar zoveel man!! :eek:
Als ik heel erg terugga in koolh. dan verlies ik gelijk gewicht (=goed!) en ben ik 'minder opgeblazen' volgens mijn vrouw... ;)
Ik weet wat me te doen staat, maar hou dat altijd zo slecht vol... :o
Als je dan toch moet zuipen, stap over op de sterke drank...

Full body training van vandaag

Warming up laat ik achterwege...
Knieen voelen een beetje raar, dus de benen wat rustig aan gedaan.

Squat,
15x95 (conditioneel wel zwaar...)

Deadlift,
5x150 (kan ik langzaam wel eens een beetje gaan opvoeren, rug voelt perfect!)

Bench press,
5x130 (even schrikken van het gewicht omdat ik de laatste tijd niet boven de 120kg ben gegaan...)

Hang clean,
4x65 (pols is nog niet genezen, deed zeer... straps hielpen!)

Military press,
13x65 (met straps ivm pols...)
10x65 (om het af te leren, was op...)

Bent over row,
11x100 (straps!)
9x100

Barbell shrugs,
23x100

Lat pull down supinated/underhand grip,
10x135 (wat een uitvinding, die straps!)
8x135

Parallel bar dips,
13xBW (daar zag ik op dit moment behoorlijk tegenop...)
7xBW (deze helemaal!)

Standng dumbbell triceps extension,
14x40 (nog even op karakter...)

Goede/lekkere training! :thumb:
Binnen 1,5 uur klaar.
Tussendoor nog les gegeven aan de jeugd, dus niet slecht! ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven