AndroidHealthClinic

Ouwe vent training (1966)

Eigenwijze knuppel ben je Hum :p

Ik ben niet zo van het ziek melden als ik nog wel kan werken...
Iets van huis uit...
Dat ging bij pa niet door! ;)

En als ik ziek "thuis" ben, kan ik eigenlijk ook niets doen natuurlijk...
Niet gaan trainen, niks...
Nee, pas als het echt niet meer gaat meld ik me ziek.
Maar inderdaad een 14 dagen volledige rust en ontstekingremmers zou natuurlijk wel de oplossing zijn.

Die ontstekingremmers heb ik al! ;)

En tsja, die reuma is natuurlijk gewoon klote éh..?
Maar ondanks alles gaat het nog wel hoor.
Je pijngrens wordt door/voor dergelijke ongemakken ook wel wat hoger, als het er altijd is.
En echt alleen nog op de bank zitten, en voorzichtig wandelen kunnen we nog zo lang doen!
Ik geef er nog niet aan toe!

Maar zeker bedankt voor het medeleven mannen! :thumb:

Hee, Hum. gebruik je ook visolie en glucosamine...kan ook veel voor je doen.:D

• Topic Starter Topic Starter
Hee, Hum. gebruik je ook visolie en glucosamine...kan ook veel voor je doen.:D
Visolie capsules heb ik lang gebruikt, maar merkte ik niet echt veel van...
Ik eet wel veel, vooral vette vis.
Glucosamine hoor ik veel verschillende dingen over, en het schijnt niet echt veel te doen....

Shoulders, traps, upper back...

One arm Dressed presses (Standing one arm dumbbell presses) :D
20x14
12x20
8x30
8x36
8x40
8x42
6x44
5x46
4x48
3x50
Net als Dressed, niet volledig uitgestrekt, maar met een minimum leg drive.

Standing overhead barbell presses,
12x50
10x70
__x80 Omdat ik nu i.v.m. mijn peesontsteking straps draag, en het blijkt dat de "power clean" die hier aan voorafgaat, nauwelijks is uit te voeren, failde ik hier miserabel... :(
Ik wilde hem nog eens proberen, maar was zo geschrokken de eerste keer, dat ik er van afgezien heb... :o
De halter draaide zo uit mijn straps/handen, n donderde bovenop mijn borst/buik (net op de grens) :mad:

Upright rows,
6x80
12x50

Barbell shrugs,
20x80
12x110
12x140
12x170

Underhand, narrow grip lat pull down,
8x135
8x135
8x135

Wide grip lat pull down,
10x100
10x100
10x100
Met aan het eind van iedere set enkele tientallen keren een crunch beweging met de lats die je rug enorm doen branden.
Yeah, light weights bodybuilding buddy! :thumb:

Straight arm lat pull down,
10x40
10x40
Damn Dudes, deze oefening doet het bovenste deel van de lats branden!!! :eek: Lekkah! ;)

Ein Zoepertraining!
Sehr güt bevallen, dat bodybuilding op het einde.
En nu weet ik weer een beetje waar ik sta als D'n Dressed nog eens zo'n schoudertraining neerzet...
A long ways back, Buddy... :o
Maar goed, ik loop op "normaal" niet op "super" naturlijk! :roflol:

Sterk Hum, heel de training maar vooral die one arm shoulder press. 3 x 50 kg. met minimum leg drive is klasse, niet vergeten dat ik hem doe met maximale leg drive! Niet zo'n long way dus!

Zelf loop ik op diesel, maar dat heeft weer een hoog koppel :D.
Toch een sterke training en deze vlaamse zeeuw kan zelfs een woordje duits. Je bent van alle werelden thuis!

Pittig aantal setjes, zeker op de OADB press! Had je bij de standing OP je duimen niet om de stang?

Sterk Hum, heel de training maar vooral die one arm shoulder press. 3 x 50 kg. met minimum leg drive is klasse, niet vergeten dat ik hem doe met maximale leg drive! Niet zo'n long way dus!
Ik weet niet of ik er zo veel meer mee zou bereiken als ik maximale leg drive zou gebruiken...
Het is een f_cking zwaar gewicht om boven je hoofd te houden met één arm!
Ik heb een paar mooie blauwe plekken om het te bewijzen!
Maar met minder sets weet ik nu dat ik op een goede dag wel een mooie set mat 42-44 kan doen denk ik.

Zelf loop ik op diesel, maar dat heeft weer een hoog koppel :D.
Toch een sterke training en deze vlaamse zeeuw kan zelfs een woordje duits. Je bent van alle werelden thuis!
Ich spreche inderdhäädt noch al ein mënich wördchen Deutch, ünd auch nog wehl wass ändere tahlen auch! :D
Training ging inderdaad heel lekker, terwijl ik er eigenlijk niet zo heel veel zin meer in had...
De overhead shoulder presses gingen zo makkelijk.
Ik denk dat ik die 70kg inmiddels wel 20x kan drukken!
Ik schrok me kapot van die 80 die op m'n donder viel! :eek:
Als mijn pees weer in orde is, en ik kan alles weer zonder straps, pijnstillers en ontstekingremmers, probeer ik het nog eens. :p

Pittig aantal setjes, zeker op de OADB press! Had je bij de standing OP je duimen niet om de stang?
Die OADB was echt een kwestie van uitvogelen wat het zou worden, vandaar de grote hoeveelheid sets.
Een les voor de toekomst zullen we maar zeggen!
De schoudertjes zitten wel lekker vol nu!
Ze staan zelfs een beetje bol! :thumb:
En dat is iets nieuws hoor, een beetje vorm, in mijn verder redelijk vormloze lichaam... :o
Ik had mijn duimen wel rond de stang, en de stang viel ook niet los, maar draaide als een gek uit de straps tot hij op mijn lichaam tot stilstand kwam! :eek:
Dat was echt schrikken...
Ik ben nog twee keer klaar gaan staan daarna, maar zag het niet meer zitten om nog eens te proberen...
Nu is de power of hang clean toch niet echt een oefening die ik al veel gedaan heb, en heb er dus ook niet veel ervaring mee/in.
De clean is o dit moment de zwakke factor, het drukken koste me totaal geen moeite met die 70kg.

Wat een beest is het ook he die Hummer:D

Goede training weer maat..

Zonde van je pols(en?)

Vind het toch wel ballen hebben hoor, om gewoon stevig door te knallen;)

En das maar goed ook!:D
OT: Je zou toch verschieten wat de volledige leg drive voor een verschil maakt hoor bij de one arm shoulder press, het is echt een wereld verschil met de stricte uitvoering.
Ga jij dan echt een eind door de knieën voor je de dumbbell uitstoot?
Dat doe ik inderdaad niet, en kan misschien best wel wat schelen...
Maar met die 50's zat ik echt wel een eind aan m'n max. hoor...
Ook op de terugweg had ik best moeite met die 50's, en ze stuiterden dan ook aan iedere kant een keer redelijk hard terug op m'n schouders... :o
Als ik dan nog iets zwaarder zou kunnen gaan met behulp van een hoop leg drive, dan kwam de dumbbell nog harder naar beneden zeilen!!! :eek:

Ik vind qua beweging trouwens de "gewone" seated dumbbell presses fijner om te doen.
Maar daar krijg ik bij de zwaarste sets de dumbbells niet of nauwelijks op m'n schouders...
aar daar vind ik wel wat op! :D

Ga jij dan echt een eind door de knieën voor je de dumbbell uitstoot?
Dat doe ik inderdaad niet, en kan misschien best wel wat schelen...
Maar met die 50's zat ik echt wel een eind aan m'n max. hoor...
Ook op de terugweg had ik best moeite met die 50's, en ze stuiterden dan ook aan iedere kant een keer redelijk hard terug op m'n schouders... :o
Als ik dan nog iets zwaarder zou kunnen gaan met behulp van een hoop leg drive, dan kwam de dumbbell nog harder naar beneden zeilen!!! :eek:

Ik vind qua beweging trouwens de "gewone" seated dumbbell presses fijner om te doen.
Maar daar krijg ik bij de zwaarste sets de dumbbells niet of nauwelijks op m'n schouders...
aar daar vind ik wel wat op! :D

Ja ik ga echt een eind door de knieen hoor en al zeker bij de eerste uitstoot van elke set, maar je moet het gewicht natuurlijk onder controle hebben anders wordt het gevaarlijk. Ik stop overigens een klein stukje boven de schouders zodat het gewicht de schouders niet raakt.

Ja ik ga echt een eind door de knieen hoor en al zeker bij de eerste uitstoot van elke set, maar je moet het gewicht natuurlijk onder controle hebben anders wordt het gevaarlijk. Ik stop overigens een klein stukje boven de schouders zodat het gewicht de schouders niet raakt.
Juist.
I leg 'm op de schouder, en druk hem dan weg.
En ik leg 'm voor een fractie van een seconde terug op mijn schouder voor ik hem weer terug omhoog stoot.

Juist.
I leg 'm op de schouder, en druk hem dan weg.
En ik leg 'm voor een fractie van een seconde terug op mijn schouder voor ik hem weer terug omhoog stoot.

Neen hij raakt bij mij de schouder nooit, ik pak hem op met twee handen tot boven de schouder en neem dan met één hand een vast punt vast. In dezelfde beweging (het moet goed getimed zijn zodat de eerste aanzet eigenlijk even met twee handen plaatsvind) duw ik de halter omhoog met inzet van heel mijn lichaam en ik laat hem vervolgens tot boven de schouder zakken en weer omhoog.

Kijk kijk.. In deze log valt nog wat te leren ook!:D

Flinke dumbbell presses man.:D
Ziet er goed uit.

Jij blijft me toch verbazen Hummer! Pijn hebben maar toch zulke mooie resultaten boeken :thumb:

Terug
Naar boven