AndroidHealthClinic

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
Even een beetje structuur in de trainingen zien te krijgen...

Ik zit er sterk over te denken de rest van de week even rustig aan de volgende trainingen te doen...

Morgen, donderdag:

Deadlifts 100, 100, 100 Laatste sets allemaal: "amrap" (as much reps as possible)
Military presses 20, 50, 60
Power cleans 20, 40

Zaterdag:
Bench presses 60, 90, 100
Chin ups Bw, Bw, Bw
Front squats 50, 60

Maandag:
Squats 60, 90, 100
Bent over rows 60, 90, 100
Incline dumbbell presses 20, 30

Alles dus zo veel mogelijk reps met weinig gewicht.
Even een beetje bijkomen, en de pezen evenwat rust nemen.
Front squat wil ik wel eens voelen, na hem bijna 20 jaren niet gedaan te hebben...
Alle oefeningen die de schouders belasten even lekker laag in gewicht i.v.m. een seurende schouder, rechts...
De power cleans zijn technisch best moeilijk, en dus daarom hl laag in gewicht mee beginnen.

Ik denk dat het eigenlijk best een goed evenwichtig basic schema is, dat ook geschikt is om later weer lekker zwaar te doen.
En als de gewichten weer hoger worden, dan gaan ook de totaal aantal sets omhoog i.v.m. de warming up, vandaar dat er nu maar weinig sets gedaan hoeven te worden.
Het leek even dat deload de nieuwe rage was, dus waarom zou ik niet even een "breathertje" mogen hebben..? :D

Eventuele suggesties zijn natuurlijk welkom! :thumb:

Laatst bewerkt:
Heel wijs van je kerel, zou idd ff rustig aandoen met die gewichten. Je pezen zullen je dankbaar zijn.

Lekkere rustige, relaxte, lichte training van vanaag!

Dit is het rack waar ik het over had mannen!
http://www.youtube.com/watch?v=aC495nB2iEc

Vandaag alles in het MaxRack gedaan.

Deadlifts,
20x15 (=lege stang)
2x60
3x8x100

Seated Military press,
20x15
12x35
10x45
8x55
10x55

Hang Cleans,
12x15
8x35
8x45
8x55

Standing barbell curls,
12x15
12x35
12x45
12x55 (Voelde de pees een beetje klieren...)

Reverse Barbell curls,
12x25
12x35
12x45

Horizontal "Hammer Grip" Chin Ups,
3x8x Bw

Wide grip Chin ups,
1x5x Bw :o (Was even een beetje veel gevraagd...)

Daarna, jawel! :D
20 gruwelijke minuten cardio op de fiets aan 23km/uur bij ongeveer 130bpm hartslagen...
Zaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiii...... :rolleyes:
Je zag de kilo's er gewoon afvliegen!
De twee dames waar ik op dat moment mee in gesprek was beaamden dit met gretige blikken, en hongerige ogen! ;)

Die Max Rack van Star Track is echt een mooi ding jongens.
Het zijn geen "vrije" gewichten natuurlijk, maar man, het scheelt niet zo heel veel meer.
Een 1000% verbetering t.o.v. een Smith Machine i.m.o.
Je kan er wekelijk bijna iedere vrije gewichten oefening die je anders met eenhalter doet op doen.
Zelfs de barbell curls voelen goed aan.
Iets wat ik niet had verwacht!
Het enige nadeel is dat de halter niet van links naar rechts kan, en niet kan kan wiebelen.
Als je bijv. voor het kniebuigen de halter uit de steunen pakt, en je loopt achteruit, dan moet de halter eigenlijk een beetje kunnen wiebelen.
Links een beetje omlaag en omhoog, en rechts hetzelfde op hetzelfde moment, als je snapt wat ik bedoel...
Dat is even raar, en zal wat gewenning kosten.
Dat je dus op die manier niet moet stabiliseren ga je missen in je "core" stabiliteit denk ik, en zal je moeten ondervangen door wat extra side bents e.d. oefeningen te doen.
Mits je natuurlijk de MAx Rack exclusief gaat gebruiken, en geen vrije gewichten meer gebruikt.
Het is wel een heel veilig gevoel dat je hebt in die kooi!
Voor iemand zoals ik, die altijd alleen bezig is, i het best een uitkomst denk ik.
Alleen zwaar kniebuigen zal nog wel enkele weken gewenning/training vragen denk ik...
Tijdens de Military Presses merkte ik ook datje best snel geneigd bent de halter naar voren te laten gaan...
Ook een kwestie van gewenning misschien...
Misschien lag dat wel uitsluitend aan mij, omdat ik de Military Press altijd staand doe/deed, en dus altijd lekker naar achteren kon leunen zodat de halter bijna in een soort van Incline Press achtige baan boven mijn hoofd bewoog.
Nogmaals, ik ben enthousiast, zo na een eerste en tweede kennismaking.
Mits je de training er een beetje op aanpast, zeker een aanwinst voor onze sportschool! :thumb:

Lekkere training en top cardio :p

Dat rack ziet er freaky uit moet ik zeggen :p Klemt dat ding nooit ofzo?

Dat je dus op die manier niet moet stabiliseren ga je missen in je "core" stabiliteit denk ik, en zal je moeten ondervangen door wat extra side bents e.d. oefeningen te doen.
Ondervangen gaat niet lukken denk ik. De balans die je moet houden bij brute squats of deadlifts kun je niet nabootsen. Maar voor een ouwe man als jij zal het wel fijn zijn. :p ;) :D

Ondervangen gaat niet lukken denk ik. De balans die je moet houden bij brute squats of deadlifts kun je niet nabootsen. Maar voor een ouwe man als jij zal het wel fijn zijn. :p ;) :D
Ahum, snotkokertje... :mad:
Misschien moeten wij mijn ouwe mannen "core" kracht maar eens meten met jou nestzeikertjes blubberbuikje's gebrek aan kracht..? :D

:jk:

Ik zeg ook: "als je exclusief" in de Maxrack gaat trainen, moet je er wel wat aan doen om dat een beetje "up to par" te houden i.m.o. ;)
En je kan trouwens ook zijwaartse bewegingen maken in dat rek hoor, dus kun je best je "core" flink verstevigen als je een beetje aandacht er aan besteed. :thumb:

In zeeland is er maar 1 sportschool waar jij hoort te trainen! Iron minds.

O nee je woont in het belgische gedeelte:D

Anyway ik vind los 10x beter ook als je alleen traint. Doe het ook altijd zo.
Heb je geen los squat reck in dat hok van je?

Goede workout beest lekker bezig geweest!

In zeeland is er maar 1 sportschool waar jij hoort te trainen! Iron minds.

O nee je woont in het belgische gedeelte:D

Anyway ik vind los 10x beter ook als je alleen traint. Doe het ook altijd zo.
Heb je geen los squat reck in dat hok van je?

Goede workout beest lekker bezig geweest!
Ironminds ken ik niet...
Is "aan de overkant" zeker?! ;)
Daar eb'n ons nog nooit getraind éh! :D

Nee, we hebben geen los squatrack, maar het MaxRack kun je ook met losse halters gebruiken als ze dat goedvinden.

Heb je dit rek al eens gebruikt eigenlijk..?

Vooral de barbell curls gingen er superstrikt op.
En hé, als zelfs Dorian Yates vindt dat ook machines e.d. een plaats hebben in de trainingen van een gevorderde bodybuilder, dan komen wij er ook vanzelf een keer aan toe! :thumb:

En het was inderdaad een lekkere training.
Lekker licht, lekker makkelijk!

Ahum, snotkokertje... :mad:
Misschien moeten wij mijn ouwe mannen "core" kracht maar eens meten met jou nestzeikertjes blubberbuikje's gebrek aan kracht..? :D
:roflol:
Zou graag eens met jou willen trainen, over een half jaar dan. :D
Niet boos op mij worden, was maar een grapje :D

Daarna, jawel! :D
20 gruwelijke minuten cardio op de fiets aan 23km/uur bij ongeveer 130bpm hartslagen...
Zaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiii...... :rolleyes:
Je zag de kilo's er gewoon afvliegen!
De twee dames waar ik op dat moment mee in gesprek was beaamden dit met gretige blikken, en hongerige ogen! ;):

:roflol::roflol:

Vals beschuldigt van "substance abuse"!!!!

Was ik vandaag op bezoek bij kennissen die ik nog niet zo lang ken, wilde de vrouw van het stel eens wat vragen...
Ik stond bekend als een fervent hormonen en steroïden gebruiker!!! :eek:
En ik was pas dik(ker) geworden nadat ik daar mee gestopt was... :rolleyes:
Ze was benieuwd of dat waar was, en hoe dat dan kwam dat je dan dikker word ofzo...
Dit was echt nieuw voor me.
Ik was warempel een beetje geschokt! ;)
Kijk, ik trainde vroeger wel in enkele clubs waar het "gebruik" orde van de dag was, en ik trainde natuurlijk ook met die gasten samen, maar heb zelf, op één pilletje stromba na, nooit iets gebruikt...
Dat pilletje heb ik toen ingenomen, en omdat direct mijn bloedsuikerspiegel raar deed, ben ik er meteen ook weer mee gestopt.
Misschien verbeelde ik het me, maar toch...

Man, als ik dan toch de naam heb kan ik eigenlijk ook wel iedere week een gram of 10 Sustanol in m'n poeperd gaan spuiten! :D

Damn...
Laatst ervaarde ik het nog als een compliment als mensen aan me vroegen of ik toch niet stiekem "iets" gebruikte...
Maar dit zet alles wel een beetje in een ander licht... ???

Laatst bewerkt:
Aiiiiii dat lijkt me inderdaad klote. Nu je weet dat er achter je kont gepraat wordt!

Gelukkig heb ik daar geen last van met me 75 kilo's en ribbekast, maar ooit zal mischien die tijd ook wel komen :dunno:

Tip; laat een t-shirt drukken met de tekst; ''anabolen zijn voor mietjes''
Overigens, ik respecteer gebruikers hoor! Laat dat ff voorop staan :D

Aiiiiii dat lijkt me inderdaad klote. Nu je weet dat er achter je kont gepraat wordt!

Gelukkig heb ik daar geen last van met me 75 kilo's en ribbekast, maar ooit zal mischien die tijd ook wel komen :dunno:

Tip; laat een t-shirt drukken met de tekst; ''anabolen zijn voor mietjes''
Overigens, ik respecteer gebruikers hoor! Laat dat ff voorop staan :D
Tnx. en ik met m'n t-shirt over straat, en hele dagen knokken met van die gasten als Dressed Black enzo... :tanden:
Doe maar niet! ;)

Man, als ik dan toch de naam heb kan ik eigenlijk ook wel iedere week een gram of 10 Sustanol in m'n poeperd gaan spuiten! :D
Ik hoop maar dat je een geintje maak; ik neem aan dat je de beslissing hebt genomen naturel te trainen op basis van eigen overtuiging en/of principes, en niet om dat aan anderen te kunnen vertellen? Als zo nu en dan iemand mij verdenkt van moord omdat ik een koude blik heb, ga ik toch ook niet moorden omdat het toch niet uitmaakt wat anderen over mij denken of ik het nu wel of niet doe ???. Je hebt je tegen jezelf verplicht om dat niet te doen.
Damn...
Laatst ervaarde ik het nog als een compliment als mensen aan me vroegen of ik toch niet stiekem "iets" gebruikte...
Maar dit zet alles wel een beetje in een ander licht... ???
In wat voor opzicht was deze ervaring dan anders dan wanneer je iemand anders niet kon overtuigen dat je naturel traint? Je laat je toch niet beinvloeden door een of ander bevooroordeeld, onervaren grietje met weinig kennis van BB/KT, zeg? Zeker een man met staat van dienst als jij, je huidige stats en ervaring, zou stevig genoeg in de schoenen moeten staan om dit soort non-sense te verwerpen. Je bent gewoon zover gekomen zonder middelen en daar mag je trots op zijn. Punt. Wat zij daar van denkt mag ze zelf weten. Het is natuurlijk eervol om misverstanden te proberen uit de wereld te helpen, maar als de bevooroordeling te diep geworteld zit en het haar beter uitkomt om jouw verhaal ongegrond te verwerpen, dan is dat haar verlies.

Even de wenkbrauw ophalen, grinniken en weer doortrainen.

Ik hoop maar dat je een geintje maak; ik neem aan dat je de beslissing hebt genomen naturel te trainen op basis van eigen overtuiging en/of principes, en niet om dat aan anderen te kunnen vertellen? Als zo nu en dan iemand mij verdenkt van moord omdat ik een koude blik heb, ga ik toch ook niet moorden omdat het toch niet uitmaakt wat anderen over mij denken of ik het nu wel of niet doe ???. Je hebt je tegen jezelf verplicht om dat niet te doen.

In wat voor opzicht was deze ervaring dan anders dan wanneer je iemand anders niet kon overtuigen dat je naturel traint? Je laat je toch niet beinvloeden door een of ander bevooroordeeld, onervaren grietje met weinig kennis van BB/KT, zeg? Zeker een man met staat van dienst als jij, je huidige stats en ervaring, zou stevig genoeg in de schoenen moeten staan om dit soort non-sense te verwerpen. Je bent gewoon zover gekomen zonder middelen en daar mag je trots op zijn. Punt. Wat zij daar van denkt mag ze zelf weten. Het is natuurlijk eervol om misverstanden te proberen uit de wereld te helpen, maar als de bevooroordeling te diep geworteld zit en het haar beter uitkomt om jouw verhaal ongegrond te verwerpen, dan is dat haar verlies.

Even de wenkbrauw ophalen, grinniken en weer doortrainen.
+1
Wijze woorden!

Dat grietje is een vrouw van mijn leeftijd die zelf ook zo'n 100kg weegt! :D
Zij bedoelde het niet kwaad.
Ze vroeg zich geloof ik meer af hoe het kwam dat je door dergelijk gebruik dik word als je er mee stopt.

Haar familie is er één die bekent staan om hun kracht hier in de buurt.
Ze heeft een paar ooms die behoorlijk aktief waren in de krachtsport, voornamelijk powerlifting en gewichtheffen.
Bij die éne oom van haar ben ik ooit begonnen met trainen.
Die vent imponeerde mij toen met een ongelofelijke "one arm barbell clean and snatch" waarvan ik de gewichten in mijn verbeelding waarschijnlijk inmiddels verdubbelt heb zo veel leek het toen.
Maar dat terzijde... ;)
Haar andere oom heb ik vroeger wel eens tegelijkertijd mee getraind.
Ik voor een plaatselijke wedstrijd waar ik toen 142,5kg drukte bij een lich. gewicht van 112kg.
Hij voor de wereldkampioenschappen powerlifting masters, in Australië geloof ik... ???
Nee, zij bedoelde het niet verkeerd, zij is een sympathiek mens.

Maar achter m'n rug is er dus schijnbaar wel gel_lt... :(
Ach ja, dat zal je altijd wel blijven houden natuurlijk.
Aan de éne kant vind ik het nog altijd wel een compliment dat ik er van verdacht werd/word, maar aan de andere kant vind ik het toch ook wel jammer...
Ik ben zo'n integere natural, en dan dit! :rolleyes:

Dat is toch wel straf he, zo zie je maar hoe snel de mensen oordelen, iedereen die wat spieren heeft word onmiddellijk bestempeld als anabolen man.
Ga jij nog maar lekker zo verder Hum, met de gewichten die jij gebruikt heb jij geen AS nodig, misschien later als je zo oud bent als ik en je wilt nog trainen. Ja, dan is het kiezen of delen.

Dat is toch wel straf he, zo zie je maar hoe snel de mensen oordelen, iedereen die wat spieren heeft word onmiddellijk bestempeld als anabolen man.
Ga jij nog maar lekker zo verder Hum, met de gewichten die jij gebruikt heb jij geen AS nodig, misschien later als je zo oud bent als ik en je wilt nog trainen. Ja, dan is het kiezen of delen.
Tnx. Dude, maar ik heb nu Tribulus nogwa gekocht, en voor het slapen neem ik wat ZMA, dus de testosteron productie gaat hier gruwelijke vormen aannemen! :roflol:

Terug
Naar boven