MuscleMeat

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.001
we klagen allemaal wel eens ik ook - tijdje terug stonden na de training aan de bar ook een beetje over van alles te lullen - en ineens komt er iemand in een rolstoel binnen die gaat trainen - dan denk ik altijd : bek houden n*ger , er zijn veel ergere dingen dan een beetje spierpijn
DAt is inderdaad zo.
Soms moet je weer even 'op je plaats' gezet worden éh..?
Bij ons traind er ook een gast met een raar beentje, en één met de één of andere spierziekte.
Enorm magere ectootjes die met van die vrouwengewichtjes lopen te beulen, maar ze doen het wel! :bow:
Tsja, en dan ben ik niet tevreden als ik in een training de 150kg bent over rows niet helemaal strak tegen m'n buik kreeg getrokken.... :o
Laatst had m'n schoonmoeder een programma gezien, waarin een man begon te huilen om het feit dat z'n vrouw hem had bedrogen.
Daar had zij ook weinig compassie mee omdat ze zelf d'r zoon is verloren indertijd...
Verdriet, en tegenslag is voor iedereen anders éh?!
Ik moet eigenlijk blij zijn dat een peesontstekinkje me nog bezighoud! ;)

jij begrijpt het hummie - we moeten elke blij zijn dat we gezond zijn en dat we mogen sporten - amen

Afgelopen maandag ineens (weer...) opgestaan met rugpijn! :eek:

Dus ja, wat doe je dan..?
Dan ga je gewoon naar de sportschool, en gaat een beetje kniebuigen en deadliften, toch..?
Komt een man bij de dokter.
Man: Dokter ik heb zo'n enorme last van mijn rug en weet niet hoe het komt.
Dokter: Gaat u maar liggen op dat bankje en doe uw shirt maar uit.
Man: Au, ja daar zit het in mijn onderrug.
Dokter: Hmmm ok ik ga u een advies uitschrijven. Gewoon lekker flink wat kniebuigingen maken en rackpulls en dan komt het helemaal goed.
Misschien wat kettlebell swingen...
Gek dat die pees met een kettlebell best wel meevalt...

Soms vlt het niet mee een 'ouwe vent' te zijn! ;)
Bij de kettlebells wordt de pols volledig op trek belast. Zodra er een buiging ontstaat vindt je pees dat wat minder waarschijnlijk.
Doe rustig aan.

• #1.004
Jij snapt het Mc.! :D
Jij kent mijn dokter..? ;)

Toppunt van logica:

Probleem: Pijn in de onderrug.
Oplossing: deadliften en squaten.:D

U bent zojuist in aanzien gestegen:D:D:D

• #1.006
Toppunt van logica:

Probleem: Pijn in de onderrug.
Oplossing: deadliften en squaten.:D

U bent zojuist in aanzien gestegen:D:D:D
En ik ben er vanaf éh?! :D
Te lang stilzitten is denk ik niet goed voor me, maar ik ben nu eenmaal zo lui als de pest.... :o
Ik gun nu even m'n blessures wat rust, en dan ga ik weer wat serieuzer en gestructureerder aan de gang. :thumb:

En ik ben er vanaf éh?! :D
Te lang stilzitten is denk ik niet goed voor me, maar ik ben nu eenmaal zo lui als de pest.... :o
Ik gun nu even m'n blessures wat rust, en dan ga ik weer wat serieuzer en gestructureerder aan de gang. :thumb:

Gaat helemaal goed komen.. Onkruid vergaat niet.. ;)

• #1.008
05.50uur tot 06.10uur Cardio.
10.10uur tot 10.30uur Cardio.
Jaja, Hummertje gaat op de fiets naar z'n werk! :D
De kilo's vliegen er af! ;)

Even een beetje rust aan het nemen, en een gestructureerd schema aan het samenstellen m.b.v. Jim Wendler's 5,3,1 systeem.
Waarschijnlijk ga ik het combineren met een beetje hogere reprange voor de eerste paar weken i.v.m. wat irritante blessuretjes die ik heb.
Na de rust van nu, even een soort van deload, re upload! :D

Komt goed!
Hoop ik... :thumb:

en vanavond aan het bier?

• #1.010
  • #1.011
Jim Wendler's 5, 3, 1 systeem trainingsschema.

Hierbij mijn 15 12 10 8 5 3 1 deload 5 3 1 deload schema, gebaseerd op het systeem van Jim Wendler.
Ik ben héél licht begonnen met wat hogere reprange, daarin verschilt het schema wel wat van wat Jim aanbeveelt, maar vind ik verstandig i.v.m. de blessures die ik heb...
Aan het eind van de 12 weken ben ik dan op het punt gekomen waar ik nu eigenlijk sta.
Het zal wat karakter kosten om zo laag in gewicht te zitten, maar gelukkig mag ik iedere laatste werkset even wat meer gas geven.
Wie weet hou ik het wel vol zoals ik het gepland heb, en ander verhoog ik misschien wel een beetje tussendoor...
Ik heb ook een beetje assistance toegevoegd, waar ik heel losjes mee om kan gaan.
Op een "slechte" dag zal ik waarschijnlijk "I'm not doing Jack Shit" assistance den, wat er op neer komt dat je helemaal geen assistance doet! :D

Voor de geïntereseerden heb ik in een bijlage het schema bijgevoegd.
Voor de vakkundige geïntereseerden de oproep van mij om e.v.t. opmerkingen en verbeteringen kenbaar te maken! ;)

Harpep en Salieri bedankt voor jullie inbreng in het totstandkomen van deze beslissing! :thumb:

Bijlagen

Ziet er goed uit hummer. Is een deload en preload ineen volgens mij. Maar wel wijs om hier 12 weken voor uit te trekken. Hoop dat de blessure dan opgelost is.

Is goed man! Wel een wijs idee om eerst in een hogere reprange te gaan werken.
Zo zal je je niet overbelasten en kunnen die blessures rustig herstellen.
Veel succes ermee ;)

• #1.014
Tnx. Dudes! :thumb:

Ik was altijd verkeerd aan het zoeken naar jouw log :o
Ik wist niet dat je bij Trainingsdagboeken jouw log bij houdt...maar ik heb het gevonden, en ga het zeker volgen, omdat we toch zo'n beetje leeftijds- en gewichtsgenoten zijn ;)...respect voor je zware rows...geloof dat mijn rug zou overbreken. Heb je een tip voor me om m'n rows te verbeteren?

• #1.016
Ik was altijd verkeerd aan het zoeken naar jouw log :o
Ik wist niet dat je bij Trainingsdagboeken jouw log bij houdt...maar ik heb het gevonden, en ga het zeker volgen, omdat we toch zo'n beetje leeftijds- en gewichtsgenoten zijn ;)...respect voor je zware rows...geloof dat mijn rug zou overbreken. Heb je een tip voor me om m'n rows te verbeteren?
Harder trekken! :D
:jk:
Ik weet het eigenlijk niet...
Dat ging bij mij eigenlijk vanzelf.
Vroeger had ik altijd een enorme hekel aan alle oefeningen waarbij ik moest trekken(?! :rolleyes: )
Ik duwde altijd liever, net als jij misschien..?
Ik ben begonnen met een hele slechte rug, die nog al eens opspeelde, en toen was het een enorme uitdaging die rows en deadlifts (zwaar) te doen.
M'n rows zijn goed, iets beter dan m'n bank, en dat is goed.
Alleen m'n deadlift is ronduit zwak... :o
Maar dat komt ook wel weer eens goed! :thumb:
Maar een echte tip heb ik niet, behalve het:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/irish-heart-log-203226/
lezen voor wat inspiratie om zware gewichten te pakken! ;)

• #1.017
De rust doet me geen goed... :(
Zelfs als ik in m'n bed lig doet m'n linkerknie nog pijn...
Geen idee wat er aan de hand is.
Misschien iets met de reuma te maken.
De onderarm pees is nog steeds niet helemaal goed.
Nog een paar dagen rust! :rolleyes:

Dat is vervelend om te horen, kerel :(
Hoop dat je snel weer de "oude" bent!
Beterschap :)

Balen zeg!
Ik ken het...

Pak ff lekker je rust en ga over een paar dagen weer rustig (lees; met lichtere gewichten en meer reps) pompuh.
Beterschap ouwe!

Knap klote Hummer. Als rust je geen goed doet, en je er al last van hebt tijdens gewoon liggen, misschien toch maar even een professioneel advies vragen?

Terug
Naar boven