teakwonboxer
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 184
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
56 herhalingen kniebuigen wordt wel héél zwaar éh..?Wat een herhalingen man!
Goed bezig binnenkort ook een keer proberen met squaten![]()

56 herhalingen kniebuigen wordt wel héél zwaar éh..?
30x80 en 20x100 was al veel vond ik....
Vandaag nog wat van de "ouwe garde" gezien/gesproken...
Jongens waar ik vroeger mee trainde...
Kapotte knieën, heupen, rug en nek...
De éne moet 2 nieuwe heupen, de ander heeft net alle operaties aan z'n knieën en rug achter de rug, en moet nu z'n nek "laten doen"!!!
Een beetje fitnessen met lichte gewichtjes en meer herhalingen gaat steeds beter klinken...
Het waren wel allebei "gebruikers" van de heavy fuel...
Indertijd...
Nu doen ze natuurlijk al een tijdje niets meer...
Ik trainde toen "natural" mee met die mannen, al kon ik ze op een gegeven moment niet meer bijbenen hoor.
Maar ik ben wel blij dat bij mij alles nog redelijk in orde is!
Wat l_l ik dan over m'n blessuretjes...
Maar ja, die gasten werden toendertijd ook op zo'n korte tijd zo véél sterker tijdens een kuur...
Het is wel stof tot nadenken denk ik...![]()
De meesten die pakweg 20 jaar geleden "heavy fuel" hebben gebruikt trainen nu niet meer...het zijn slechts uitzonderingen die daar ongestraft decennia in volharden. Het probleem is dat als je 20 bent, 40 jaar "oud" en ver weg is...helaas ben je sneller 40 dan je denkt...en dat is het wel zo fijn als je nog een gezonde & sterke body hebt!
daar heb je idd gelijk. ik zeg altijd dat de meeste sporters die tegen hun 50 ste plots enkele hartaanval krijgen in hun jeugdjaren hebben zitten snoepen!
Sorry maar dit is onzin, hart- en vaatziekten zijn de belangrijkste doodsoorzaak in de westerse wereld, dit heeft alles met de levensT en voeding te maken, ik wil wel eens een doorslaggevende studie zien die zegt dat er meer hartpatienten zijn onder gebruikers dan onder de 'anderen'.
Ook het feit dat je meer blessures zou krijgen of sneller zou verslijten als je gebruikt is zever, het is het trainen met zware gewichten dat slijtage kan geven en niet het gebruik van steroiden.
Het standpunt dat je met steroiden meer kan pakken en dus meer kans hebt op blessures is ook waardeloos want kijk maar eens naar Hum, de gewichten die hij kan verplaatsen zijn groter dan bij menig gebruiker.

Ja maar zijn er ook bewijzen dat het van de as was, want dat is zeer moeilijk te bewijzen.
Ik zal even een voorbeeld geven met iets als haaruuitval, men beweert dat je kaal word van steroiden en inderdaad ben ik zwaar kalend, maar...mijn vader en grootvader waren dat ook en wisten nog niet eens van het bestaan van steroiden af, is het dus de erfelijkheid of de steroiden die mijn kaalheid veroorzaakt hebben? Ik gok toch maar op de erfelijkheid hoor, en zo is het met iets als hartziekten (of bijvoorbeeld kanker) ook, als in jouw familie veel hartkwalen voorkomen dan is er een procentueel redelijk grote kans dat jij ook het loodje gaat leggen door een hartkwaal. Maar als iemand dan toevallig steroiden genomen heeft, dan zegt men onmiddellijk zie je wel hij was een grbuiker. Hetzelfde met roken, als je iets aan je hart hebt en je rookt dan is de algemene mening dat het van het roken komt.
Volgens mij is het allemaal genetisch bepaald en heeft het ook veel te maken met iets dat je het lot zou kunnen noemen. Mijn dokter zei me vroeger eens, ieder mens trekt bij zijn geboorte een lotje van de loterij en staat daar op kanker (of hart of wat dan ook) dan heb je prijs. Wat je doet in je leven kan natuurlijk een en ander beinvloeden maar de grootste factor is toch de erfelijkheid en een dosis geluk hebben.
Ik kende vroeger iemand van diep in de tachtig, die reed nog elke dag met zijn fiets van cafe naar cafe, hij was elke dag zat en rookte als een ketter, toch was hij voor iemand van zijn leeftijd zeer gezond.
Mijn moeder bijvoorbeeld had nooit gerookt of gedronken en at steeds zeer gezond, toch is ze als prille zestiger heen gegaan.
Luck is all we need my friend!

Er zijn te veel voorbeelden om Dressed tegen te spreken.
Erfelijkheid e.d. zijn de grootste verdachten bij veel ziektes en doodsoorzaken.
Maar de enorme krachttoenames die ik in het verleden heb aanschouwd bij jongens die stevig in de kuur gingen/zaten, doen mij wel vermoeden dat dit wel eens tot extra slijtage kan leiden/lijden...![]()
Niet alle oude piefen geloven dat hoor, ik geloof ook niet meer in zware gewichten simpel omdat ik het lichamelijk niet meer kan. Daardoor heb ik ontdekt dat je wel degelijk kan groeien met lichte gewichten te trainen. Het is maar net hoe je je spieren stimuleerd dat spelletje leer je gewoon door de jaren heen te gebruiken. En het werkt! Maar als iemand gewoon zwaar blijft trainen zonder er enige hinder van te ondervinden why not.Je bent het eerste logje wat ik lees waar deze discussie echt losbarst.
Als je mijn trainingen bekijkt zijn de gewichten lich maar de uitvoeringen intensiever. En je schijnt er ook heel goed op te groeien. HELE zware gewichten is ouderwets en achterhaalt. Krijg je alleen maar een verrot lichaam van.
In mijn gym trainen een hoop pro-builders en die spelen allemaal met uitvoering intensiteit etc. Ben zef ook weer met zo`n nieuw schema bezig. Dus spreek (nog) niet ervaring. Ik hoop door deze manier van trainen toch te kunnen gainen. En mensen die ik ken gaan er heel hard op.....
In Amerika is dit al oud nieuws maar in NL moet het volgens mij nog aankomen of mensen die het eerst zelf moeten ervaren voor ze het geloven? Geen idee wat het is? Met name de oude garde geloven nog steeds in heavy weights maar nogmaals het is allang een oude slechte techniek en zeer belastend voor het lichaam.
Je bent het eerste logje wat ik lees waar deze discussie echt losbarst.
Als je mijn trainingen bekijkt zijn de gewichten lich maar de uitvoeringen intensiever. En je schijnt er ook heel goed op te groeien. HELE zware gewichten is ouderwets en achterhaalt. Krijg je alleen maar een verrot lichaam van.
In mijn gym trainen een hoop pro-builders en die spelen allemaal met uitvoering intensiteit etc. Ben zef ook weer met zo`n nieuw schema bezig. Dus spreek (nog) niet ervaring. Ik hoop door deze manier van trainen toch te kunnen gainen. En mensen die ik ken gaan er heel hard op.....
In Amerika is dit al oud nieuws maar in NL moet het volgens mij nog aankomen of mensen die het eerst zelf moeten ervaren voor ze het geloven? Geen idee wat het is? Met name de oude garde geloven nog steeds in heavy weights maar nogmaals het is allang een oude slechte techniek en zeer belastend voor het lichaam.
die gebruikten inderdaad hun enorme krachttoename in de kuur om zo zwaar mogelijk te trainen.

Gelukkig zijn er bodybuilders die enorm sterk zijn, want de gedachte aan iemand die eruitziet als Hercules, maar eigenlijk maar zwak is, doet mijn maag keren...
Ik denk, en hoop dus ook dat de waarheid in het midden ligt.
Er zijn inderdaad verschillende manieren waarop je een enorme pomp kunt krijgen, en waarmee je de spieren enorm kunt laten branden.
Ik geloof ook dat dit de beste manieren zijn om spiergroei te bevorderen, en het kan op veel manieren bewerkstelligt worden met medium zware gewichten.
Persoonlijk ben ik er nagenoeg van overtuigd dat ik meer baat heb bij "lichte" barbell curls als ik meer spiermassa wil, dan bij loeizware barbell curls.
Laatst enkele sets gedaan tot bijna 70kg, en bijna geen pomp.
Maar als ik ze doe met een lichter gewicht, harder aanspan op de top, geconcentreerd ben op de biceps (en niet alleen met dat zware gewicht boven te krijgen) super correcte uitvoering enz. enz. dan krijg ik dus wel een pomp, en branden ze als de ziekte!
Als ik de laatste maanden zo getraind had, zou ik dan nu al armen hebben van 52cm..?
Ik weet het niet hoor...
Die zware trainingen met weinig herhalingen, veel gewicht, en voornamelijk de compound oefeningen, hebben me wel sterker gemaakt, en zullen er voor kunnen zorgen dat ik straks misschien meer rendement heb van de wat meer "bodybuilding" achtige trainingen die ik noodgedwongen zal moeten doen.
Als ik incline dumbbell presses doe met een medium gewicht, en boven aanspan e.d. krijg ik ook meer gevoel dan wanneer ik gewoon zo zwaar mogelijk ga, ongeacht de gewichten die dan gebruikt worden.
Maar ik, en zo zullen er nog véél meer zijn, ben wel gefascineerd door kracht in de zin van zo veel mogelijk gewicht te kunnen verplaatsen.
Dat zal misschien juist de achillespees zijn van mensen zoals ik/wij, en echt de maximale spiergroei in de weg staan...
Daarom moet je op een gegeven moment de keuze maken wat je doel is, en waarom je krachttraining doet.
Ik heb het altijd heel leuk gevonden om "sterk" te zijn, en het is gewoon gaaf als je eens een "crowd" trekt in de sportschool omdat je iets doet wat niemand doet, daar.
Ik heb er echt van genoten als (jongere) mannen zeggen: gvd je bent één van de oudste die hier trainen, maar je laat al die jonge gasten in het stof bijten qua kracht man!
Maar goed, "dass wahr ein mahl" want ik ga kiezen voor iets anders.
Bodybuilding aspiraties kan ik wel vergeten op mijn leeftijd, en met dit dikke lichaam, dus ik ga voor de fitness!!!!
Hooguit medium zware gewichten voor mij, wat meer en kwalitatief hogere herhalingen, en hopelijk geen pijn meer aan gewrichten en pezen e.d.
Vroeger was het inderdaad zo dat "we" dachten dat je altijd maar zo zwaar als mogelijk was moest gaan om een beetje rendement te hebben van je trainingen.
Dus die jongens waar ik het eerder over had, die "gebruikers"...die gebruikten inderdaad hun enorme krachttoename in de kuur om zo zwaar mogelijk te trainen.
Trainden we eerst nog samen met gewichten om op een bankdrukwedstrijd 140 tot 160kg te kunnen drukken, ging er één opeens over de 200kg!!!
Di gasten waren bodybuilders, maar deden ook powerlifting wedstrijden en strongman enzo.
Opeens werd er gesquat met ruim over de 200kg voor reps, en dat alles meerdere malen per week.
Want toen deed iedereen nog minimaal iedere spiergroep 2x/week.
Ik werd zelf altijd al te snel sterk qua spierkracht in vergelijking met m'n peeskracht, en dat is blijkbaar nog steeds niet veranderd, en zal voor veel mensen zo zijn.
Maar die gasten melden ook altijd dat ze van blessures geen last hadden "in de kuur".
Ook blessures die ze al hadden gaven geen problemen tijdens de kuur.
En die kuren werden steeds heftiger, en volgden elkaar steeds sneller op...
Juist het "verdovende" aspect van die kuren zal er voor gezorgd hebben dat het die jaren een enorme slijtageslag geweest is voor die mannen hun lichaam.
Gelukkig zijn het er maar een paar waar ik het van weet, en zijn er misschien wel zat die er geen last van hebben ondervonden op de lange termijn.
Ik vind zelf de verandering in "gebruikers" hun gedrag en karakter véél zorgwekkender.
Misschien kun je het toeval noemen, maar er zijn hier in de buurt ook gevallen aan te wijzen van stevige gebruikers die zodanig depressief waren geworden dat ze er inmiddels niet meer zijn...
Waren die ook depressief geworden zonder de kuren..?
Niemand zal het met zekerheid kunnen zeggen, maar als ik (weer eens) hoor over zo'n geval moet ik ertoch onwillekeurig even aan denken...
Waren die jongens zo "onzeker" of hadden ze zo'n matig zelfbeeld dat ze het noodzakelijk vonden om naar dergelijke middelen te grijpen, of wat was de eigenlijke drijfveer..?
Ook dat zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Ik ken ook gasten die altijd behoorlijk stevig kuurden, en misschien nog wel doen (niet iedereen is er zo eerlijk over als hier op DBB) en niets mankeren, en goed in hun hoofd zijn, en er geweldig uitzien!!
Ik heb er wel eens over gefantaseerd, om ook eens "iets" te pakken, maar er was altijd een moment waarop ik zoiets had van: "krijg eerst maar eens wat meer karakter, train wat harder, verlies maar eens wat vet, en doe er maar eens wat meer voor"
En nu breekt de zomer weer aan, ben ik nog steeds een vetklep, heb er weer spijt van dat ik de afgelopen 9 maanden niet gebruikt heb om ook eens met een redelijk (af)getraind lichaam op het strand te gaan lopen, en zie ik er toch weer tegenop om de eerste keer in m'n zwembroek naar buiten te gaan...
Maar toch heb ik geen kuur besteld die me zou kunnen helpen om nog snel wat extra spiermassa te winnen, m'n vetpercentage naar beneden te helpen, en te zorgen dat iedereen duidelijk ziet dat ik "train"
Ik ga gewoon (weer) zo sterk mogelijk m'n buik inhouden als ik op het strand ben (zolang ik er erg in heb...) wetende dat het voor het zicht geen barst meer uitmaakt want daar ben ik al "te ver voor heen", en ga genieten van het mooie weer.
En dat is mijn grootste kracht waarschijnlijk, ik kan relativeren, en heb geregeld eens een moment waarop ik begrijp wat er eigenlijk echt belangrijk is in het leven!
Ben ik inmiddels ver genoeg afgedwaald..?![]()