AndroidHealthClinic

Ouwe vent training (1966)

hey hummer! winterstop?

• Topic Starter Topic Starter
Man, vanmorgen bijvoorbeeld om 07.00 uur begonnen met werken, en ik was pas om 20.30 uur weer thuis!
Een hele dag gelopen, gefietst, en aan touwen getrokken, trappen gelopen, enz. enz.
Dan zit ik er een heel eind door...
Vanaf zaterdag begin ik bij een andere baas.
Zelfde werk, betere werktijdenregeling.
Dan werk ik ook nog wel (max.) 13 uur/dag, maar ben daarna wel 11 uur vrij.
En dat week op/week af, dus kan ik wat meer regelmaat in mijn training krijgen.
nu ben ik soms bijna 20 uur/dag met mijn werk bezig!
Ik doe wel af en toe een beetje gripper training, maar That´s it! ;)
Volgende week ga je hier verslagen van trainingen zien waar de honden geen brood van lusten! :D
Thanks voor je interesse trouwens! :cool:

Jammer Hummer, zulke dagen hakken er in. Hopelijk kom je straks in de gelegenheid om weer te trainen!

Man, vanmorgen bijvoorbeeld om 07.00 uur begonnen met werken, en ik was pas om 20.30 uur weer thuis!
Volgende week ga je hier verslagen van trainingen zien waar de honden geen brood van lusten! :D

Go for it Hummer.:D

Een hele dag gelopen, gefietst, en aan touwen getrokken, trappen gelopen, enz. enz.
Dan zit ik er een heel eind door...
Vanaf zaterdag begin ik bij een andere baas.
Zelfde werk, betere werktijdenregeling.
Dan werk ik ook nog wel (max.) 13 uur/dag, maar ben daarna wel 11 uur vrij.
En dat week op/week af, dus kan ik wat meer regelmaat in mijn training krijgen.
nu ben ik soms bijna 20 uur/dag met mijn werk bezig!
Ik doe wel af en toe een beetje gripper training, maar That´s it! ;)

20 uur werken , tijd voor een nieuwe uitdaging zou ik zeggen

Tnx. voor de reacties Dudes! :D
Komt allemaal goed... ???
Volgende week dinsdag ben ik vrij... :cool:
In principe... :p

pfff... klote voor je dat je werk de trainingen in de weg zitten... ben blij met mijn kantoorbaan.. ik doe geen fl**ker.. ja! energie opsparen voor het trainen:D

pfff... klote voor je dat je werk de trainingen in de weg zitten... ben blij met mijn kantoorbaan.. ik doe geen fl**ker.. ja! energie opsparen voor het trainen:D
Het is misschien niet ideaal, maar na zo'n werkweek ben ik wel altijd weer een weekje vrij! :D
Trainen is op dit moment toch een beetje moeilijker ivm die verdomde tussenwervel die niet op zijn plaats zit... ???
Ik heb daar best last van weet je.
Vooral tijdens mijn (zware) werk merk ik dat het beste...
Tijdens echt zwaar tillen/trainen heb ik er minder last van op de één of andere manier... ???
Maar dat komt weer wel goed! ;)
Ik zit er over te denken om deze week voor mezelf wat maximale gewichten te bepalen, en daar gewoon zo veel mogelijk herhalingen mee te doen.
Een beetje fitnessen eigenlijk... :o
Ik weet niet of ik het kan laten, om zwaarder te gaan dan de geplande gewichten, maar goed! :D:D

Het is misschien niet ideaal, maar na zo'n werkweek ben ik wel altijd weer een weekje vrij! :D
Trainen is op dit moment toch een beetje moeilijker ivm die verdomde tussenwervel die niet op zijn plaats zit... ???
Ik heb daar best last van weet je.
Vooral tijdens mijn (zware) werk merk ik dat het beste...
Tijdens echt zwaar tillen/trainen heb ik er minder last van op de één of andere manier... ???
Maar dat komt weer wel goed! ;)
Ik zit er over te denken om deze week voor mezelf wat maximale gewichten te bepalen, en daar gewoon zo veel mogelijk herhalingen mee te doen.
Een beetje fitnessen eigenlijk... :o
Ik weet niet of ik het kan laten, om zwaarder te gaan dan de geplande gewichten, maar goed! :D:D

Oeoeoeiiii ;) dat heb ik ook een paar keer geprobeerd tijdens blessuretijd, maar dat is een van de moeilijkste dingen; je voelt dat je meer kan, je bent geneigd er weer naartoe te kruipen :D. Wat bij mij helpt: pompen, concentreer je op het langzaam en volledig uitvoeren van de oefeningen, beheersing en goed ademen etc. Lopen je spieren goed vol, heb je toch een goed trainingsgevoel en dan weet je dat als je 2x zoveel gewicht doet je het nooit zo kan doen als dat je het dan uitvoert...

Eindelijk weer eens een update... :o
In verband met verschillende toestanden staat het trainen al een tijdje op een wat lager pitje... :o:o
Twee weken geleden mijn dieet opgegeven, en even nergens meer naar gekeken... :o:o:o
Bier, frites, vet vlees, gewoon met de pot meegegeten, en zelfs af en toe een snackje gegeten... :o:o:o:o
En wat denk je, vanmorgen op de weegschaal bijna 2 kilo afgevallen! :D
Ik ben niet verzwakt ofzo, dus verwacht ik geen verlies van spiermassa! ;)
Ik kan de COC Nr.2 al een paar keer achter elkaar dichtknijpen, en dat zie ik als een graadmeter voor mijn kracht(toename) :p

Deze ochtend:
Bankdrukken, 20x20, 10x50, 8x80, 8x100, 5x120, 4x130
Dat ging allemaal vrij easy.
De laatste set was met een spotter er bij, voor de zekerheid... :rolleyes:
Parallel grip pull downs, 12x80, 10x95, 8x115...
Klote oefening soms, geen zin... :o
Parallel bar dips voor de triceps, 3x8xBW :p
Pully push downs, 12x50, 10x65, 8x70, 4x80... ???
Niet echt tevreden eigenlijk...
Maar waarom eigenlijk niet, het was niet slecht, maar ik wilde graag meer... ???
Standing dumbbell curls, 12x22, 8x26, 6x32, 5x34
Descending dumbbell curls, 5x34/4x24/4x18 helemaal leeg! :eek:
Descending Hammer curls,3x 5x34/2x24/2x18 leeg... :rolleyes:
Seated wrist curls, 12x20, 10x20, 8x20, 8x20
Standing forearm flexion extensions, 3x 20x22
Reverse barbell curls, 30x20, 12x30, 12x30, 10x30 zwaar aan de duimen vind ik... :o
Hierna heb ik nog even 2 nagenoeg oneindige setjes gedaan "olympische schijf van 5 kg" hammer curls... :p
Ik pak dan de schijven vast als bij een hammer curl, en curl tientallen keren die schijfjes omhoog.
Dat brand! ;)
Ik heb het idee dat ik iets vergeten ben te melden, maar ja... :rolleyes:
Ik word natuurlijk al een dagje ouder... :D
Ik hoop heel snel weer wat meer structuur in mijn trainingen aan te brengen.
Maar door een blessure in mijn rug (verschoven tussenwervel die maar niet terug wilt schieten op zijn plek...) en een nieuwe baan doe ik even wat voorzichtig... :p
Ik ben bij mijn vorige baas nagenoeg nooit afwezig geweest i.v.m. ziekte of een blessure, en dat wil ik nu ook graag zo houden. :cool:

stevige bench!

Die bench is inderdaad niet verkeerd Hummer. Heb ik weer iets om naar toe te werken :). Wbt die ontevredenheid, misschien als je het vergelijkt met een vorige training, dan zou dat moeten zeggen of je het wel of niet goed hebt gedaan? Ik schrijf meestal precies op wat ik doe zodat ik het kan vergelijken met de vorige keer.

Die bench is inderdaad niet verkeerd Hummer. Heb ik weer iets om naar toe te werken :). Wbt die ontevredenheid, misschien als je het vergelijkt met een vorige training, dan zou dat moeten zeggen of je het wel of niet goed hebt gedaan? Ik schrijf meestal precies op wat ik doe zodat ik het kan vergelijken met de vorige keer.
Bankdrukken is me altijd wel goed afgegaan... :rolleyes:
Maar toch verwacht ik eigenlijk een snellere vooruitgang... ???
Ik moet gewoon weer wat meer structuur in mijn trainingen zien te krijgen.
En dan zonder blessures... :o
Ik zat hier daarnet in mijn stoel te rekken en te strekken met mijn linkerarm omdat ik zo'n enorme kramp had in mijn Brachialis door het hammer curlen... :o
Ik vind zelf die sets hammer curls bevredigender dan die sets bankdrukken! ;)
Ik heb net mijn bakje magere kwark weer op, dus wie weet... ???
Volgende keer weer beter! :cool:

zeker stevige bench..... en nog aan het opbouwen ook, klasse!

zeker stevige bench..... en nog aan het opbouwen ook, klasse!
Tnx. Big Man!

En wat mij nou zo opvalt, is dat je met het bankdrukken je schouders zo enorm meepakt.
Vroeger(?!) deed ik ook veel schouder oefeningen na het bankdrukken/borsttraining, en voelde ik nooit in mijn schouders wat ik nu na het bankdrukken voel.
Mijn hele schouderpartij lijkt wel opgepompt, voor, zij en achter! :eek:
Het lijkt wel of ik altijd gewend geweest ben alles te overtrainen... :o
Ik zag altijd heel veel mensen veel te veel oefeningen en sets doen, waardoor ze nauwelijks vooruit gingen...
Nu denk ik wel eens dat ook ik nog te veel deed! ???
Ook nu zie ik veel te veel kwantiteit t.o.v. de kwaliteit, in de mensen hun training...
De intensiteit waarmee ik train zie ik niet bij veel mensen terug.
De meesten doen een setje en staan direct daarna met een glimlach op hun gezicht wat rond te kijken... :rolleyes:
Ik sta na een set meestal leunend op het dumbbell rek of een machine te hopen dat mijn hart het (nog) niet begeeft! :eek:

Tnx. Big Man!

En wat mij nou zo opvalt, is dat je met het bankdrukken je schouders zo enorm meepakt.
Vroeger(?!) deed ik ook veel schouder oefeningen na het bankdrukken/borsttraining, en voelde ik nooit in mijn schouders wat ik nu na het bankdrukken voel.
Mijn hele schouderpartij lijkt wel opgepompt, voor, zij en achter! :eek:
Het lijkt wel of ik altijd gewend geweest ben alles te overtrainen... :o
Ik zag altijd heel veel mensen veel te veel oefeningen en sets doen, waardoor ze nauwelijks vooruit gingen...
Nu denk ik wel eens dat ook ik nog te veel deed! ???
Ook nu zie ik veel te veel kwantiteit t.o.v. de kwaliteit, in de mensen hun training...
De intensiteit waarmee ik train zie ik niet bij veel mensen terug.
De meesten doen een setje en staan direct daarna met een glimlach op hun gezicht wat rond te kijken... :rolleyes:
Ik sta na een set meestal leunend op het dumbbell rek of een machine te hopen dat mijn hart het (nog) niet begeeft! :eek:

volledig mee eens.. zie nu ook in dat ik vroeger eigenlijk slecht trainde..
verstand komt met de jaren he.. :D

volledig mee eens.. zie nu ook in dat ik vroeger eigenlijk slecht trainde..
verstand komt met de jaren he.. :D
Ik hoop het! ;)
Dan maak ik nog een kans... :p

Nee, maar ik ben er wel heilig van overtuigd dat de intensiteit veel belangrijker is dan de hoeveelheid oefeningen, sets, en reps je in een training stopt.

Kijk, als je natuurlijk de fysiek en de conditie hebt om veel te doen, en heel intensief te doen... :rolleyes:
En als je dan je herstel goed krijgt... :rolleyes:
Ja, dan ben je er helemaal natuurlijk! :cool:

Maar op mijn leeftijd ga ik voor intensiteit, en dan doe ik wel wat minder.
Want in mijn geval is minder, meer! :D

Terug
Naar boven