AndroidHealthClinic

Ouwe vent training (1966)

en bertil fox... wij zijn een paar van de weinigen die hem kennen:D

• Topic Starter Topic Starter
Bertil was het "mass" monster in "mijn" tijd! :cool:
Flinke klauwen maat! :cool:
Ik moet misschien ook maar eens gaan fitnessen... ;)

Vandaag mijn grip training weer eens gedaan.

"Sledgehammer levering" / Voorhamer heffen? :rolleyes:
Gedaan met een voorhamer van 4 kg :D

Arm gestrekt naar beneden, en de hamer voorwaarts van beneden naar boven brengen richting de biceps met de onderarm.
Links en rechts:
10cm v.d. kop vandaan 8x
20cm v.d. kop vandaan 8x
30cm v.d. kop vandaan 8x
40cm v.d. kop vandaan 8x
50cm v.d. kop vandaan 8x

Arm gestrekt naar beneden, en de hamer achterwaarts van beneden naar boven brengen richting de triceps met de onderarm.
Links en rechts:
10cm v.d. kop vandaan 8x
20cm v.d. kop vandaan 8x
30cm v.d. kop vandaan 8x
40cm v.d. kop vandaan 8x
50cm v.d. kop vandaan 8x

Arm als bij een hammer curl, en de hamer naar binnen laten zakken en terug naar boven brengen met de onderarm.
Links en rechts:
10cm v.d. kop vandaan 8x
20cm v.d. kop vandaan 8x
30cm v.d. kop vandaan 8x

Arm als bij een hammer curl, en de hamer naar buiten laten zakken en terug naar boven brengen met de onderarm.
Links en rechts:
10cm v.d. kop vandaan 8x
20cm v.d. kop vandaan 5x
30cm v.d. kop vandaan 3x

Arm gestrekt horizontaal voor je houden op schouderhoogte, en de hamer richting het gezicht of de schouder laten zakken en weer terug rechtop brengen.
Links en rechts:
50cm v.d. kop vandaan 3x6 herhalingen

COC grippers:
Links en rechts:
Guide: 10x
Sport: 10x
Trainer: 10x
Nr.1: 5x8x (links sloot ik op de laatste herh. net niet... :o Met rechts knars ik de grepen bij iedere herhaling! :cool: )
Links en rechts:
Guide: 50x
Sport: 35x
Trainer: 25x
Nr.1: 22x rechts, 19x links, 18x rechts, 13x links...
Guide: alleen met de duim, links en rechts 10 - 20 reps.

COC grippers ondersteboven gehouden:
Links en rechts:
Guide: 20x
Sport: 15x
Trainer: 15x rechts, 9x links

Onderarmpjes waren hierna een heel eind "leeg" opgezwollen, trillerig, en mijn vingers voelden wat "dik" aan... :p

Vanaf het moment dat de Nr.2 binnen is kan ik mijn aandacht weer wat meer vestigen op zware sets met de zware grippers, en laat ik de lichte sets weer wat meer achterwege.
Ik ben wel lekker vooruit gegaan de laatste tijd.
De eerste weken had ik echt last van een slecht/langdurig herstel.
Nu voelt het gewoon goed aan, zonder pijn in de pezen en spieren.
Die pijn die ik toen had was volgens mij ook te danken aan een paar sets barbell curl met olympische halter, waarmee ik mijn polsen en onderarmen wat overbelast had door mijn polsen "vast" te zetten, in plaats van mijn gebruikelijke dumbbell curls te doen... :rolleyes:

Ik snap er werkelijk niks van :p. Goeie training ofzo?

:roflol:

Ik snap er ook al geen fl**ker van:p
Men neme een voorhamer, en houd die onder aan de steel vast, dat is 50cm van de kop vandaan.
Je houd de hamer met een gestrekte arm horizontaal voor je.
De hamer staat nu vertikaal omhoog...
Laat nu door enkel de pols te bewegen de hamer richting je gezicht zakken, en breng daarna de hamer weer naar de uitgangspositie.
Lees het verslag zo, en je zou het moeten gaan snappen... :rolleyes:
Jullie weten wel wat COC's zijn inmiddels..? :p

Men neme een voorhamer, en houd die onder aan de steel vast, dat is 50cm van de kop vandaan.
Je houd de hamer met een gestrekte arm horizontaal voor je.
De hamer staat nu vertikaal omhoog...
Laat nu door enkel de pols te bewegen de hamer richting je gezicht zakken, en breng daarna de hamer weer naar de uitgangspositie.
Lees het verslag zo, en je zou het moeten gaan snappen... :rolleyes:
Jullie weten wel wat COC's zijn inmiddels..? :p

:hamer: zo?

Lees eerst maar eens wat in die link die ik poste, dan snap je wel een beetje waar een dergelijke training vandaan komt.
Ik ben er ook nog maar nieuw in, en zou heel blij geweest zijn met wat specifieke trainings voorbeelden toen ik me er voor ging intereseren.
Vandaar dat ik dit gepost had.
Als je meer gripkracht niet interesant vind of niet nodig hebt, heb je er helemaal niets aan.
Ik had het idee dat je (weer...) zin had om te rellen, vandaar mijn korte antwoordje... :D
No harm done, jongen..? ;)

lekkere grip training hoor hummer!:cool:
mss binnekort zelf ook even rondzoeken voor die dingekes?=D

Armen recht vooruit, en de hamer van links naar rechts draaien met je pols (dus de kop van links, naar boven, naar rechts en terug). Zet vrij veel stress op je armen maar je wordt er wel sterk van.

Goed bezig met die hamer. (Y)
Pinch je weleens? Of fat bar lifts?

Kan ik je misschien warm maken voor een andere tak van de gripsport? Het buigen van ijzer?

Armen recht vooruit, en de hamer van links naar rechts draaien met je pols (dus de kop van links, naar boven, naar rechts en terug). Zet vrij veel stress op je armen maar je wordt er wel sterk van.

Goed bezig met die hamer. (Y)
Pinch je weleens? Of fat bar lifts?

Kan ik je misschien warm maken voor een andere tak van de gripsport? Het buigen van ijzer?
Met de armen recht vooruit bedoel je in plaats van zoals ik ze doe, als reverse curls..? ???
Als je dat bedoelt wil ik dat graag eens proberen.
Dit was een training om eens een beetje uit te vogelen waar ik de hamer moet pakken voor de zware sets, zodat ik de volgende keer wat minder veel sets kan doen. :rolleyes:
Om het dan hier te plaatsen vind ik wel handig voor mezelf ook om terug te kijken, en misschien komt er nog iets positiefs uit... ;)
Daar lijkt het wel op! :D

Pinchen doe ik (nog) niet.
Ik heb er de spullen niet voor, en heb deze training thuis gedaan.
In de sportschool kan ik nog wel een beetje oefenen met olympische schijven enzo, maar dat is het dan wel.
Ik ben trouwens wel van plan om serieus met wrist, reverse wrist, en finger curls te beginnen om de onderarmen wat meer op te bouwen en sterker te maken.
Ik ga morgen of overmorgen ook nog even de COC Nr.2 sluiten... :eek:
Hoop ik! :D
Ik ben bang dat daar nog wel enkele weken overheen zullen gaan... :o

Een "Fat bar" heb ik ook niet tot mijn beschikking, en de sportschool waar ik train heeft geeneens een squat rack, dus de aanschaf van een fat bar kan ik ook wel schudden! :(
Ik heb er al aan gedacht om er zelf één aan te schaffen.
Ik denk dan aan een "zelfgemaakte" door een kennis ofzo, maar dat soort dingen wordt ook steeds moeilijker te realiseren, omdat de (werk)mensen steeds minder mogen van de baas op dat gebied...
Een fat bar heeft toch gewoon de diameter van de uiteinden van een olympische halter, of worden er ook nog dikkere gebruikt..? ???

Het buigen van ijzer en hoefijzers is natuurlijk helemaal stoer! :cool:
Ik lees er wel eens over, en krijg ook altijd de nieuwsbrief van Dennis Rogers enzo, maar ik doe er verder niets mee/aan... :o

Maar je kan me er zeker wel warm voor maken! :cool:
Ik ben heel benieuwd hoe iemand die daar allemaal serieus mee bezig is traint, dus brand maar los zou ik zo zeggen! ;)

Laatst bewerkt:
Vandaag de Nr.2 gesloten! :hedbang:

Links en rechts:
Guide 5x
Sport 5x
Trainer 5x

Nr.2 rechts 1x (en 4 geforceerde reps, zo lang mogelijk, zo ver mogelijk open houden.)

Nr.2 links niet gesloten, bleef een mm of 12 open... :o (wel nog 4 geforceerde reps gedaan, maar die sloegen eigenlijk nergens op...)

Nr.1 rechts 5x

Nr.1 links 2x met heel veel moeite (linkerhand is leeg...)

Links en rechts:
Guide 10x
Sport 10x
Trainer 10x

Nr.1 rechts 6x

Nr.1 links 2x

Nr.2 rechts geforceerd 5x

Nr.2 links :o

Expand your hands bands:
Links en rechts:
Geel 10x
Blauw 10x

Tussen duim en één vinger, iedere vinger gedaan.
Groen 10x links en rechts

Hele hand links en rechts:
Blauw 10x

(Pauze, en dit even getikt...)

COC Nr.2 rechts 1x op 3mm na gesloten....
gevolgd door 4 negatieve reps...

COC Nr.2 links op ruim 1,5cm na gesloten...
gevolgd door 4 negatieve reps...

COC Nr.1 rechts 1x gesloten, daarna met een klein beetje hulp van links nog 5 geforceerde reps gedaan.

COC Nr.1 links ging niet meer dicht, maar met behulp van rechts ook nog 5 geforceerde reps gedaan...

Trainer rechts 27x...

Trainer links 12x...

De koek is op! :eek:

De kracht word op den duur duidelijk minder, maar ik heb wel het idee dat je met zo'n soort training door kan blijven gaan... ???
Het vreet niet zo energie als met grote spiergroepen, waarbij je er echt helemaal doorheen kan gaan zitten.
Ik stop er echt mee omdat ik vermoed dat je ook "te" veel kan doen met de grippers... ???

Met de grippers en de bands zit ik gewoon voorover op een stoel, met mijn armen op mijn bovenbenen, en de palm van mijn hand zo dat ik de gripper echt goed zie sluiten.
Niet dat het zien van het sluiten van de gripper veel uitmaakt, dat hoor ik wel aan het knarsen van de handvaten :D maar zo doe ik het gewoon...

Is dat een goede houding of is er een "voorgeschreven" houding voor.
Of een houding van de arm waardoor je meer kracht zou behoren te kunnen zetten..?

Zoals ik het doe is het wel handig omdat je gelijk aansluitend op je setje geforceerd door kan gaan, vandaar.

Ik ga nog even een beetje expand your handen banden... :D (Geel 30x links en rechts)

(Positieve) Reacties welkom! ;)

Hamers houden etc
wel, ik heb van dit soort training nog nooit gehoord... is dit standaard/basic stronmen training of zoiets?

(deze vraag zal wel stom overkomen bij veel zekers)

Hamers houden etc
wel, ik heb van dit soort training nog nooit gehoord... is dit standaard/basic stronmen training of zoiets?

(deze vraag zal wel stom overkomen bij veel zekers)
"domme" vragen bestaan niet zei een leraar van me vroeger wel eens! ;)
Het zijn oefeningen waar je behoorlijk sterke onderarmen mee kan ontwikkelen, wat dan inderdaad weer noodzakelijk is voor strong man enzo.
Als je meer wilt weten moet je maar eens kijken op Dennis Rogers zijn website, en vandaaruit gaat er een wereld voor je open als je het interesant vind. :cool:

Terug
Naar boven