MuscleMeat

Ouwe vent training (1966)

Powerracks en gewicht is inderdaad maar dun gezaaid 2de hands. En gewicht kan je inderdaad
beter gelijk bestellen bij fitness seller ofzo. Zijn goedkoop + geen gezeik of problemen met vervoer etc ...

Ik zou wel proberen om een pulley/latoptie te verkijgen kerel. Dat is werkelijk wel een redding geweest bij mij.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.402
Powerracks en gewicht is inderdaad maar dun gezaaid 2de hands. En gewicht kan je inderdaad
beter gelijk bestellen bij fitness seller ofzo. Zijn goedkoop + geen gezeik of problemen met vervoer etc ...

Ik zou wel proberen om een pulley/latoptie te verkijgen kerel. Dat is werkelijk wel een redding geweest bij mij.
Ik zag net ergens een mooie lat-pully voor 165 Euro!!! :eek:
Daar kan ik amper m'n ijzer voor afzagen... :rolleyes:
Het is een beetje een kwestie van plaatsgebrek wat ik allemaal kan neerzetten...
Eerst een paar steunen om te kniebuigen, bankdrukken, schouderdrukken, enz. enz.
Ik heb al wat rubberen matten voor op de vloer... :D

• #1.403
Een impressie van één van de aspecten van mijn werk.

Laatste werkdag een off-shore ponton versleept in Terneuzen, en later als "runner" meegegaan om het ponton tot buiten de sluis te brengen.
Ik bestuurde het kleine sleepbootje op de eerste foto's (de "VB4") en op foto 26 (geloof ik...) de foto met "PANAMA" nogal prominent aanwezig, sta ik in volle glorie met de haren in de wind wat te lanterfanten!
Gelukkig stond de fotograaf een eind weg!!! :D

[Link niet meer beschikbaar]

Wat moet jij nou met 300kg? Je ging toch verder fitnessen?

Leuke foto's van je werk hummer!
Met je haren in de wind te lantefanteren... welke haren haha :D
Je ziet wel dat je een reus van een kerel bent!

• #1.408
Zou Robke daarom altijd zoveel "chica's" in z'n log hebben..?
Misschien zijn wij niet "vies" genoeg..? ???

Wat moet jij nou met 300kg? Je ging toch verder fitnessen?
Alles tot 400kg is fitness, dus ik heb nog een marge! ;)

Ik vermoed om jou onder te begraven :D
:rolleyes:

Leuke foto's van je werk hummer!
Met je haren in de wind te lantefanteren... welke haren haha :D
Je ziet wel dat je een reus van een kerel bent!
Tsja, de haren op m'n rug waaierden nogal... :o
Ik ben maar een kort, dik stompje hoor... ;)

Sta je idd op een van die foto's?

Vroeger op mijn vijftiende begonnen met trainen, maar door verschillende omstandigheden altijd slechts een maand of zes getraind om weer enkele maanden niet te trainen.
Zo ging het jaren door, tot ik vanwege mijn werk een jaar of dertien niets of weinig aan sport had gedaan...
Mijn gewicht was inmiddels tot een belachelijke hoogte gestegen, en ik vond het tijd mijn lichaams samenstelling weer eens wat te veranderem...
Mijn lengte is 1,83 mtr. en toen ik begin juli 2008 weer begon te trainen woog ik 146 kg... :o
Op dit moment is mijn lich. gewicht (de laagste meting 's ochtends... :rolleyes: ) 134,5kg... :p
Omdat ik het zelf best interesant vind om anderen hun log te lezen heb ik besloten zelf ook (een beetje) bij te houden wat ik doe...
Ik beloof niet dat ik het heel secuur ga bijhouden, want ik ben nu eenmaal niet zo consequent... :(
En als niemand 'm wilt lezen heb ik in ieder geval zelf iets om later eens op terug te kijken... ???
Van de eerste training die ik deed in juli 2008 kan ik me herinneren dat ik 60 kg een keer of 8 heb gebankdrukt, en verder wat heb lopen aankloten.
De training van vorige week vrijdag kan ik me herinneren, en zal ik dus even optekenen.

In verband met een "verschoven tussenwervel" in mijn rug heb ik alleen bankdrukken, dippen, lat pull down, en triceps push downs gedaan.

Bankdrukken:
20x20kg
15x50kg
10x80kg
8x110kg
8x110kg
8x110kg
De 110kg ging vrij makkelijk, maar omdat ik alleen was heb ik niet geprobeerd 10herh. te doen

Dips:
2x8herh. zonder extra gewicht (huidig lich. gew. met kleren, shake, en een liter water ong. 140kg :o )

Lat pull down:
10x90kg
8x100kg
5x110kg

Triceps push down:
12x40kg
12x50kg
10x55kg

Afgelopen maandag:

Bankdrukken:
20x20kg
15x50kg
10x80kg
5x110kg
3x120kg
De laatste herh. met 120kg ging net niet zonder een klein beetje hulp van een spotter... :rolleyes:

Dips:
2x8herh. zonder extra gewicht (huidig lich. gew. met kleren ong. 140kg :o )

Lat pull down:
10x90kg
8x100kg
5x110kg

Triceps push down:
12x40kg
12x50kg
10x55kg

Vandaag 17 oktober om 10.00 uur:

Bankdrukken:
20x20kg
15x50kg
10x80kg
5x120kg
Met een spotter er bij ging de 120kg eigenlijk heel makkelijk.
Ik pak zelf de halter uit de steunen, en wordt op geen enkele manier geholpen door de spotter.
Tijdens de 3de herhaling voelde ik een vreemde steek in de rechterborst die me deed besluiten vandaag niet zwaarder meer te proberen...

Dips:
3x8herh. zonder extra gewicht (huidig lich. gew. met kleren ong. 140kg :o )
De dips gingen heel makkelijk, en ik zou nu graag met een riem willen beginnen!
Maar omdat ik die niet tot mijn beschikking heb, zal ik de reps de volgende keer verhogen, en misschien een setje meer doen.:cool:

Lat pull down:
3x5x110kg
(een oefening die ik echt niet graag doe!)

Triceps push down:
12x40kg
12x50kg
8x60kg
5x65kg
Volgende keer weer wat zwaarder! :cool:

Plate wrist curls:
3x12x10kg olympische schijf.

Behind the back wrist curls:
3x15x40kg barbell

In verband met mijn zware en langdurige werktijden tijdens mijn werkweek heb ik het hierbij gelaten.
In mijn werkweek (ik werk week op/week af) maak ik zeer onregelmatige werkdagen van soms wel 18uur, verdeelt over zowel de ochtend, de middag, avond, en nacht...
Niet echt ideaal dus voor mijn herstel... :(

Vanaf hier zal ik proberen iedere trainingsdag het log bij te houden... ;)

Niet verkeerd hoor... je hebt het over belasting ed.. maar niet over je herstel en wat je doet om goed te herstellen..
of lees ik erover heen?

• #1.411
Niet verkeerd hoor... je hebt het over belasting ed.. maar niet over je herstel en wat je doet om goed te herstellen..
of lees ik erover heen?
Inmiddels heb ik een andere werkgever gevonden, waar ik wel het zelfde werk doe.
Ik werk nu nog steeds zeer onregelmatig, maar in principe niet langer dan 13 uur per dag.
Wanneer de werkdag begint is iedere dag weer een verrassing...
Soms ben ik ook na een werkdag van 13 uur wel 34 uur thuis bijvoorbeeld.
Misschien is het je nu duidelijk dat "op tijd" gaan slapen, soms moeilijk in te schatten is...
13 uur gewerkt, slapen (meestal maar een uur of 5 a 6...) dan afwachten wanner ik weer opgeroepen zal worden...
Het komt er dus op neer dat ik in m'n werkweek te weinig slaap, en te onregelmatig, wat m'n herstel behoorlijk in de weg staat...
De onzekerheid over wanneer ik opeens op moet komen draven zorgt er vaak voor dat ik beslis om niet naar de sportschool te gaan.
Als ik gebeld word moet ik binnen een half uur op het werk beginnen...
Je snapt dat wanneer ik in de sportschoolbezig ben, dat een beetje moeilijk is...
Wat ik voor het herstel doe, is toch zo veel mogelijk slapen, ik neem wat ZMA, multivitaminepillen, en eet redelijk gezond en veel proteïnes.

waar staan die foto's dikke kale?

maar je hebt het dus goed als ik het zo beluister.. het mooiste wat je kan doen is je lichaam conditioneren in een machine die altijd en overal kan presteren..
mensen luisteren naar de maatschappelijke klok, maar je moet je biologische klok volgen.

op tijd slapen veranderd dan ineens omdat je je lichaam conditioneerd om elke dag andere tijden aan te houden..
Slaap is een van de herstellers, maar zonder bouwstoffen en brandstoffen kom je niet veel verder

je eten is dus belangrijk.. je kan in je eten van alles vinden tegen van alles..
met andere woorden.. Jou doelen zijn zeker natural haalbaar..
je moet alleen jezelf eerst beter leren kennen man..

TGA zijn log is niet gebaseerd op wijsheden, maar draait nu alleen maar om zichzelf te leren kennen.. pas daarna kan hij beginnen met trainen

• #1.414
Laatste werkdag een off-shore ponton versleept in Terneuzen, en later als "runner" meegegaan om het ponton tot buiten de sluis te brengen.
Ik bestuurde het kleine sleepbootje op de eerste foto's (de "VB4") en op foto 26 (geloof ik...) de foto met "PANAMA" nogal prominent aanwezig, sta ik in volle glorie met de haren in de wind wat te lanterfanten!

waar staan die foto's dikke kale?

maar je hebt het dus goed als ik het zo beluister.. het mooiste wat je kan doen is je lichaam conditioneren in een machine die altijd en overal kan presteren..
mensen luisteren naar de maatschappelijke klok, maar je moet je biologische klok volgen.

op tijd slapen veranderd dan ineens omdat je je lichaam conditioneerd om elke dag andere tijden aan te houden..
Slaap is een van de herstellers, maar zonder bouwstoffen en brandstoffen kom je niet veel verder

je eten is dus belangrijk.. je kan in je eten van alles vinden tegen van alles..
met andere woorden.. Jou doelen zijn zeker natural haalbaar..
je moet alleen jezelf eerst beter leren kennen man..

TGA zijn log is niet gebaseerd op wijsheden, maar draait nu alleen maar om zichzelf te leren kennen.. pas daarna kan hij beginnen met trainen
Ik sta (gelukkig heel klein...) op de 26ste foto uit die reportage die je krijgt als je de tugspotters link volgt.
Ik sta niet met m'n rug naar de fotograaf.
Er wordt vaak gevraagd om foto's aan iedereen, en ook wel eens aan mij, maar ik heb eigenlijk geen foto's van mezelf om hier te tonen...

Tsja, ik slaap een week gewoon regelmatig, en dan een week ben ik vogelvrij verklaart, en slaap ik "zo het uitkomt"...
Verre van ideaal...
Ik eet wel gezond, al zijn er dagen dat ik bijv. niet steeds "op tijd" kan eten, en wel eens wat minder dan 300gram proteIne per dag binnen krijg.

Op m'n goede dagen weet ik van geen stoppen als ik ga trainen, en op andere dagen ben ik niet vooruit te branden door pijnlijke gewrichten, vermoeidheid en weetikwatveel...
Het 5 3 1 systeem leek me daarom wel wat.
Een beetje een leidraad om me aan te houden.

Ben jij nou die kale reus of die ene die met z'n rug naar de camera toe staat???

Zou Robke daarom altijd zoveel "chica's" in z'n log hebben..?
Misschien zijn wij niet "vies" genoeg..? ???
Ik ga wel weer meer eten tijdens het schijten:D

Edit: Ik lees dat je die kale bent:D

Jij bent echt gigantisch Hum:eek:

Das echt niet alleen maar vet!

• #1.416
Nu begrijp ik die krachtstats, flink beest zeg.
Beetje fitness en dan moet je de vrouwen van je afslaan. :D

He Hummer een echte bikkel ben je man als je op zo`n schip staat.

Mazzel

• #1.419
Nu begrijp ik die krachtstats, flink beest zeg.
Beetje fitness en dan moet je de vrouwen van je afslaan. :D
Ach, ook zonder fitness red ik het wel hoor.
Sommige vrouwen "vallen" op types zoals ik, gelukkig... ;)
My favourite female quote: " Jij bent wel te zwaar, maar je bent niet papperig" :D

He Hummer een echte bikkel ben je man als je op zo`n schip staat.

Mazzel
Tnx. maar ik vind het allemaal niet zo heel speciaal meer.
Ik doe dit soort werk al zoooo lang! ;)

Als wat ga je werken bij Multraship?
Hoe serieus wordt je homegym?

Terug
Naar boven