XXL Nutrition

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.461
Rob, ik hoorde in het geruchten circuit dat je een manier hebt gevonden om enkele weken te overleven op -1200Kcal/dag! :eek:
Is dat waar, jongen..? :roflol:
:jk: as usual my friend.

:roflol: ik ga in ieder geval toch ervoor om tot in de min te gaan ja :roflol:

(en ondertussen nog PR's zetten ook)

• #1.463
:roflol: ik ga in ieder geval toch ervoor om tot in de min te gaan ja :roflol:

(en ondertussen nog PR's zetten ook)
Dat is inderdaad wel knap ja...
Volgens mij ben jij een genetisch gemanipuleerd experiment van de Belgische overheid.
Hebben je vader en moeder toen je baby'tje was wat geld voor gekregen, en altijd voor jou verzwegen...
Nu zullen ze je waarschijnlijk "op afstand monitoren".
Ben benieuwd wat ze van die zumba bevlieging denken?! :D

K*t man, hoop dat je een manier vind die je lichaam beter trekt :( Zou iig niet op dezelfde manier door blijven gaan, maar daar was je zelf ook wel achter.
Succes!!!!

• #1.466
K*t man, hoop dat je een manier vind die je lichaam beter trekt :( Zou iig niet op dezelfde manier door blijven gaan, maar daar was je zelf ook wel achter.
Succes!!!!
Tnx. man.
Ja, ik wil zo graag flink er tegenaan, maar m'n lichaam heeft me nu wel weer een serieus seintje gegeven dat ik het (even?) anders aan moet pakken...
Elleboog is nu echt een beetje beschadigd geloof ik.
Gisteravond veel pijn gehad in m'n borstbeen en op een plek in m'n rug.
Die pull ups gedaan met volledig lichaamsgewicht voor een paar reps, en dan met 1 voet op een bankje voor me, dus best zwaar geweest natuurlijk...
Dan ook nog de reps flink explosief gedaan, dus extra belastend...
Stom geweest...
Maar ja, da's niks nieuwzzzz! ;)
Vanmiddag "even" naar de dokter om wat steroïden enzo... :jk:
Damn, I'm over the hill... :mad:

Je hoeft niet perse zwaar te trainen om groot te worden. Kameraad van me vroeger deed dat ook altijd en had alleen maar blessures. Later ging ie alles licht doen en heel langzaam uitvoeren en hij kon blessure vrij blijven en hij ging groeien. Ga dingen proberen en kijk wat het voor je doet. Ik weet het zwaar trainen is het leukst, maar je bent nog niet op de helft dus je moet wel zuinig zijn op je lichaam!

• #1.468
Je hoeft niet perse zwaar te trainen om groot te worden. Kameraad van me vroeger deed dat ook altijd en had alleen maar blessures. Later ging ie alles licht doen en heel langzaam uitvoeren en hij kon blessure vrij blijven en hij ging groeien. Ga dingen proberen en kijk wat het voor je doet. Ik weet het zwaar trainen is het leukst, maar je bent nog niet op de helft dus je moet wel zuinig zijn op je lichaam!
Je hebt gelijk.
Ik ben soms een beetje roofbouw aan het plegen...
Doe ik al heel lang eigenlijk... :o
Niet alleen met trainen, dat is nog maar een maand of tien, maar ook op het werk en thuis enzo...
Niets is te zwaar, alles "pak ik wel even"...
Ik zal moeten veranderen!
Thuis trainen is misschien ook wel beter..?
Als ik nu in de sportschool kom, vragen ze gelijk: "ga je weer knallen vandaag?" of iets in gelijke strekking.
Dan wil ik graag voldoen aan de verwachtingen, en blaas ik weer op vol vermogen omdat ik dat zelf zo leuk vind! :rolleyes:
Als ik dan alleen in m'n donkere garage bezig ben heb ik daar geen last van...
I'll figure it out... ;)

Je stelt me teleur Hummer, jij was mijn GOD die iedere blessure kon negeren.
Watskebeurt?

Ik lees pijn aan borstbeen en rug. Zit dat bij je rug op dezelfde hoogte bij je ruggengraat? Dan kan het met je ribben te maken hebben. Wees daar voorzichtig mee.

Als ik jou was zou ik ff een weekje helemaal niets doen in de gym. Je hebt altijd je werk nog waarbij je fysieke arbeid verricht. En daarna een tijdje op 60% van je kunnen trainen (dus niet 60% van je 1 RM).

• #1.470
Je stelt me teleur Hummer, jij was mijn GOD die iedere blessure kon negeren.
Watskebeurt?

Ik lees pijn aan borstbeen en rug. Zit dat bij je rug op dezelfde hoogte bij je ruggengraat? Dan kan het met je ribben te maken hebben. Wees daar voorzichtig mee.

Als ik jou was zou ik ff een weekje helemaal niets doen in de gym. Je hebt altijd je werk nog waarbij je fysieke arbeid verricht. En daarna een tijdje op 60% van je kunnen trainen (dus niet 60% van je 1 RM).
Ik denk dat m'n pijngrens omlaag is gegaan! :roflol:

Ik gebruik al een paar maanden geen Ibuprofen meer, dat kan ook schelen natuurlijk...
Vandaag weer mee begonnen.
Net 1600mg gepakt met een banaan, glas melk, en een bak kip!

Borstbeen en rug zijn gewoon een beetje overzet gisteren, daar maak ik me geen zorgen over.
Die chins vlogen zo hard omhoog, ik werd gewoon te enthousiast denk ik...
Nee, ik vervloek die reuma.
Maar met wat ibuprofen kan ik de pijn wel wat verminderen, en dat kan volgens de dokter en de assistente in de apotheek geen kwaad, dus..

Ik ga deze week nog wel trainen, want in m'n werkweek is het de laatste tijd ook al niks, of nauwelijks iets, dus..
Gewichten gaan omlaag, reps omhoog.
Ik vind het maar niks denk ik, maar het zal moeten ben ik bang...

Bij jou gaat het een stuk beter man! :thumb:

De een-na-laatste sportschool waar ik zat, trainde ik vaak borst samen met een kerel, jaartje of 41 was ie. Had al een tijd lang flink last van zijn schouder, vnl. bij bankdrukken. Was er al een paar keer mee naar dokter geweest, die had em al afgeraden om zwaar te drukken. Maar toch elke keer weer maxen, kon het niet laten, net als jij. Maar over zijn max kwam hij niet, werd ook steeds lager. Op een gegeven moment lag hij helemaal scheef op de bank (een schouder omhoog gedraaid ander in de bank gedrukt), paar keer de andere schouder hierdoor geblesseerd. Nog steeds niet zijn training aangepast. Keer zo'n spuit in zijn schouder gekregen, weinig uitgehaald. Bij nadere inspectie bleek er een heel klein stukje van kom afgebroken te zijn, waarschijnlijk door slijtage. Daardoor was het gewricht onnatuurlijk gaan draaien, en was er nog meer slijtage ontstaan in de kom en het smeermiddel erg dun geworden. Na een operatie was de pijn verminderd, maar het probleem nog daar. Toen heeft hij een tijdje veel minder gedrukt, beetje BB-achtige trainingen, meer reps. Maar hij kon zich uiteindelijk toch weer niet inhouden. Toen ik de laatste keer vroeg hoe het ging met zijn schouder deed hij er een beetje lacherig over, m.a.w. hij negeerde het gewoon weer. Ik ben kort daarna van de sportschool gegaan en heb hem niet meer gesproken. Maar ik vond het wel altijd een zielig gezicht, lig je daar scheef op de bank een beetje door je afgebrokkelde schouderkom heen te duwen.

Gewoon even een anekdote tussendoor :D.

Ik denk dat je je aan kracht wel bewezen hebt eigenlijk. En als je meer BB-training zou doen, zal je 1RM misschien wel wat verminderen, maar nog steeds erg respectabel zijn. Bovendien bespeur ik een lichte wens wat aan het fysiek te doen, dat pik je dan mooi mee. En ik vermoed dat je in je werk nog voldoende zwaar werk verricht om de 'brute kracht' erin te houden.

• #1.472
De een-na-laatste sportschool waar ik zat, trainde ik vaak borst samen met een kerel, jaartje of 41 was ie. Had al een tijd lang flink last van zijn schouder, vnl. bij bankdrukken. Was er al een paar keer mee naar dokter geweest, die had em al afgeraden om zwaar te drukken. Maar toch elke keer weer maxen, kon het niet laten, net als jij. Maar over zijn max kwam hij niet, werd ook steeds lager. Op een gegeven moment lag hij helemaal scheef op de bank (een schouder omhoog gedraaid ander in de bank gedrukt), paar keer de andere schouder hierdoor geblesseerd. Nog steeds niet zijn training aangepast. Keer zo'n spuit in zijn schouder gekregen, weinig uitgehaald. Bij nadere inspectie bleek er een heel klein stukje van kom afgebroken te zijn, waarschijnlijk door slijtage. Daardoor was het gewricht onnatuurlijk gaan draaien, en was er nog meer slijtage ontstaan in de kom en het smeermiddel erg dun geworden. Na een operatie was de pijn verminderd, maar het probleem nog daar. Toen heeft hij een tijdje veel minder gedrukt, beetje BB-achtige trainingen, meer reps. Maar hij kon zich uiteindelijk toch weer niet inhouden. Toen ik de laatste keer vroeg hoe het ging met zijn schouder deed hij er een beetje lacherig over, m.a.w. hij negeerde het gewoon weer. Ik ben kort daarna van de sportschool gegaan en heb hem niet meer gesproken. Maar ik vond het wel altijd een zielig gezicht, lig je daar scheef op de bank een beetje door je afgebrokkelde schouderkom heen te duwen.

Gewoon even een anekdote tussendoor :D.

Ik denk dat je je aan kracht wel bewezen hebt eigenlijk. En als je meer BB-training zou doen, zal je 1RM misschien wel wat verminderen, maar nog steeds erg respectabel zijn. Bovendien bespeur ik een lichte wens wat aan het fysiek te doen, dat pik je dan mooi mee. En ik vermoed dat je in je werk nog voldoende zwaar werk verricht om de 'brute kracht' erin te houden.
Wat ben je toch een schat éh?!
Mij vergelijken met iemand die z'n verstand niet gebruikt... tsss.... :p

:roflol:

Zodra je het bb-virus te pakken hebt wil je niet meer terug.

• #1.474
Wat ben je toch een schat éh?!
Mij vergelijken met iemand die z'n verstand niet gebruikt... tsss.... :p
Ik heb mijn momenten :P.
Ga ik dan ook op een gegeven moment zoals een schoolmeisje voor de spiegel naar mezelf staan kijken enzo..? :rolleyes:
Zoiets, of je scheurt je t-shirt uit en beukt met een kopstoot een gat in de muur.

Ik kon altijd zo slecht mijn lachen inhouden als ik een setje aan het doen was en naast me rolt iemand zijn shirt op en begint te flexen voor de spiegel, dames op de achtergrond kijken wat bedenkelijk. Kon het dan ook nooit laten om zoiets te zeggen als 'en... doen ze het nog?'.

• #1.476
Ik heb mijn momenten :P.

Zoiets, of je scheurt je t-shirt uit en beukt met een kopstoot een gat in de muur.

Ik kon altijd zo slecht mijn lachen inhouden als ik een setje aan het doen was en naast me rolt iemand zijn shirt op en begint te flexen voor de spiegel, dames op de achtergrond kijken wat bedenkelijk. Kon het dan ook nooit laten om zoiets te zeggen als 'en... doen ze het nog?'.
Ja, ik ben er ook nooit zo van onder de indruk als die gasten dan een mouw omhoogtrekken en een arm van 32cm aan staan te spannen met de intensiteit die navenant is aan het kickstarten van "Harley Davidson Iron Head" uit 1962 met het ijs op de cilinders! :p

• #1.478
  • #1.479
Nieuwe inzichten.

Ik was altijd van het “to failure” trainen, maar ben tot inkeer gekomen.
Voor een natural misschien toch niet echt “de” manier…
In ieder geval niet voor mij, mijn blessures en slechte herstel zijn daarvan het bewijs…
Ik ga, tenzij iemand me op andere gedachten brengt met goede overtuigende argumenten, in ieder geval aan de volgende regels houden:

Krachttraining:
1-Ik doe nog uitsluitend “compound” oefeningen (niet veel nieuws onder de zon, I know…)
Eén oefening bovenlichaam-duwend, en één oefening bovenlichaam-trekkend, één oefening voor de benen, en e.v.t. nog iets extra’s voor buik, kuiten, onderarmen ofwatdanook als ik er héél veel zin in heb…
2-Ik hou geen sets meer aan, maar kies een totaal aantal herhalingen dat ik wil doen voor een oefening, en zie wel hoeveel sets ik daarvoor nodig heb.
3-Zo gauw de beweging duidelijk “langzamer” word, stop ik de set, en neem even rust.
4-Ik streef naar een gewicht van max. 80% van m’n 1rep.max. (Al vind ik het altijd wel moeilijk dat te bepalen…)
5-Ik doe de herhalingen zo snel mogelijk met een goede uitvoering, en goed gecontroleerd, i.v.m. het meer aanspreken van de juiste spiervezels voor spiergroei.

De dag na de krachttraining een hersteltraining met lichte gewichten, om de doorbloeding te verbeteren, en herstel te versnellen.

Ik hoop op deze manier blessures te voorkomen, en diegenen die ik al heb de kans te geven te genezen.
Ik zal heel voorzichtig beginnen op een nog iets lager niveau dan die 80% misschien zefs maar 60%

Iets als dit:

Bijlagen

Ik vind 80% veel te hoog, de rest klinkt goed.

Terug
Naar boven