Fitness Seller

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.501
Ga je nog op vakantie dit jaar Hums?
Weet ik nog niet eigenlijk...
Misschien een "last minute" maar heb nog geen plannen.
Ik had eigenlijk geen vakantie tijdens de schoolvakantie dit jaar, maar door een freaky samenloop van omstandigheden had ik ineens wel vakantie tijdens de periode dat m'n kinderen en vrouw ook vrij zijn! :thumb:
Ik heb wel zin, maar het is zoooooooo duur met 5, 6, of 7 man op vakantie... :o

Wat moet je op een achterlijk tijdstip op zeg, wat natuurlijk weer niet inhoudt dat je niet
hoeft te trainen :p ;)
Ik was net klaar met werken toen ik reageerde...
Mijn werkdagen zijn een beetje raar eigenlijk.
Oproepbaar op ieder tijdstip van de dag.
Een reactietijd van half uurtje (ik word gebeld, en binnen een half uur ben ik omgekleed en begonnenl met m'n werk)
Dan tijdens mijn werk fiets, loop, en klim ik op en af allerlei objecten, en trek aan dunne touwtjes, en hele dikke zware touwen! :roflol:
Je snapt dat het soms wel eens een beetje lastig cmbineren is met m'n trainingen tijdens mijn werkweek...
Vandaar de "homegym" (an exageration if there ever was one!)
Het word heel basic, maar toch!
Oh ja, ik doe het heel graag!
Dus accepteer ik de nadelen ook maar. ;)

Ik heb wel zin, maar het is zoooooooo duur met 5, 6, of 7 man op vakantie... :o
Schat, kinderen ik heb besloten dat we dit jaar lekker in Nederland op vakantie gaan... ik moet namelijk nog een homegym aanschaffen.

Zullen ze blij mee zijn. :D

Ik was net klaar met werken toen ik reageerde...
Mijn werkdagen zijn een beetje raar eigenlijk.
Oproepbaar op ieder tijdstip van de dag.
Een reactietijd van half uurtje (ik word gebeld, en binnen een half uur ben ik omgekleed en begonnenl met m'n werk)
Dan tijdens mijn werk fiets, loop, en klim ik op en af allerlei objecten, en trek aan dunne touwtjes, en hele dikke zware touwen! :roflol:
Je snapt dat het soms wel eens een beetje lastig cmbineren is met m'n trainingen tijdens mijn werkweek...
Vandaar de "homegym" (an exageration if there ever was one!)
Het word heel basic, maar toch!
Oh ja, ik doe het heel graag!
Dus accepteer ik de nadelen ook maar. ;)

Hm, jouw werk klinkt al als een total body workout :roflol:

Klinkt trouwens als een echte mannenbaan! In een 1/2 uurtje startklaar zijn, dat lukt maar weinig vrouwen :D

• #1.504
Schat, kinderen ik heb besloten dat we dit jaar lekker in Nederland op vakantie gaan... ik moet namelijk nog een homegym aanschaffen.

Zullen ze blij mee zijn. :D
M'n homegym kost tot nu toe 400,- Eurootjes.
Dat is excl. het powerrack dat ik zelf ga maken.
Halter met 145kg (Fitness, weet je nog...)
Ez bar voor de fitness beach muscles!
En een bankje...
Dat met het rack, en ik ben weg voor een ronde! :thumb:

Hm, jouw werk klinkt al als een total body workout :roflol:

Klinkt trouwens als een echte mannenbaan! In een 1/2 uurtje startklaar zijn, dat lukt maar weinig vrouwen :D
Een werkdag als gisteren is ook echt een total body workout geweest.
Het is wel eens een beetje belastend, en blessuregevoelig omdat je direct moet presteren/kracht moet zetten zonder enige vorm van warming up zeg maar.
Gelijk "koud" een werplijn weggooien bijvoorbeeld, doet je schouder geen goed.
En dan daaropvolgend een touw dat een gewicht van misschien 80kg weegt omhoog trekken, en rond een bolder leggen nadat je het 20meter over de grond hebt gesleept.
Ik had gisteren een touw dat ik maar net omhoog getrokken kreeg (eigenlijk hebben we daar heftrucks voor natuurlijk, maar ik ben geen mietje natuurlijk éh?!) ;)

Het helpt als je een beetje de "brandweer mentaliteit" hebt om mijn werk te doen.
Ideaal voor mij!
Maar mijn vrouw bijvoorbeeld, die laat d'r wekker om 06.40uur afgaan, en drukt hem dan enkele keren af tot het soms wel 07.20uur is, en moet dan alle zeilen bijzetten om de deur uit te gaan om 07.55uur!! :p

• #1.505
Mijn bestelling bij "Fitness Seller"

Het is verzonden! :cool:

Dat moet ik toch maar eens aan mijn man vertellen van jouw vrouw,
maak ik eindelijk weer eens een goede beurt :D

Misschien is het toch makkelijker om te vertellen wat voor werk je doet,
of zit je gewoon echt bij de brandweer? :)

• #1.507
Mijn nieuwste hersenspinsel...

Ik denk dat het volgende schema het gaat worden...
In theorie zou het trainen op deze manier er voor moeten zorgen dat ik:
a- bijna iedere dag wat kan doen, zodat "alles" een beetje "los" blijft zitten, maar het niet mijn herstel in de weg staat.
b- wat meer functionele kracht ontwikkeld die me in m'n dagelijkse bezigheden ook goed van pas kan komen (gripkracht, explosiever zijn)
c- iedere spiergroep de aandacht krijgt die ik denk dat hij in mijn geval nodig heeft (denk aan "slechte" rug, zwakke buikspieren)

"Warming up" voor iedere training, en "Cooling down" na iedere training, enkele sets "Kettlebell Swings" e.d
.

Maandag:
Borst, biceps, brachialis,
Bench presses
Incline presses
Push ups
Barbell curls
Reverse curls

Dinsdag:
Benen (en beetje traps...), buik, kuiten,
Sumo style deadlifts & shrugs
Squats
Hanging leg raises
“Janda” sit ups
Jump squats

Woensdag:
“Recovery” Core, onderarmen,
One arm deadlifts
Two handed woodchops
Wrist curls
Reverse wrist curls
Wrist roller

Donderdag:
Schouders, Triceps,
Military presses
Upright rows
Narrow grip bench presses
Skullcrushers
Triceps extensions

Vrijdag:
Core, Onderarmen, Kuiten,
Suitcase walks
Pronating & Supinating sledgehammer exercise
Seated calf ext’s
Standing calf ext’s
Jump squats

Zaterdag:
Rug, Traps,
Bent over rows
Wide grip pull ups
Chin ups
Hanging face pulls
High pulls

Zondag:
Rust…

Goede tips en aanbevelingen zijn vanzelfsprekend welkom! :thumb:

• #1.508
Dat moet ik toch maar eens aan mijn man vertellen van jouw vrouw,
maak ik eindelijk weer eens een goede beurt :D

Misschien is het toch makkelijker om te vertellen wat voor werk je doet,
of zit je gewoon echt bij de brandweer? :)
Je kunt het hem wel vertellen, maar ik kan je nu wel al zeggen dat "wij mannen" daar niet zo héél veel waarde aan hechten hoor...
Hoe het er bij andere stellen aan toe gaat.
Nee, dan zijn er wel makkelijkere manieren voor een vrouw om een "goede beurt" te maken bij papa! :D
:jk: (Just in case! ;) )

Ik ben trouwens Bootman, maar dat zegt de meeste mensen niet zo heel veel. :rolleyes:
Wij assisteren zeeschepen die in Terneuzen in de havens komen, en door de sluizen gaan.
En ook de schepen die lading moeten "overslaan" in "De Everingen" (bij Vlissingen/Borssele) en in "De Put van Terneuzen"
Daarnaast bezorgen wij ook de "stores" voor die schepen (boodschappen en onderdelen e.d.)
We brengen "agenten" van "agentschappen" naar en van de schepen die op zee liggen met een "snelle" boot, en we leveren drinkwater.
We rijden met "winchwagens" heftrucks, en taxi's, eigenlijk alles wat wielen heeft!
We varen met sleepboten en sleepbootjes.
Gaan als "runner" mee op "offshore pontons" e.d.
En we moeten "mooi" zijn voor de vele (bij voorkeur vrouwelijke) toeristen die onze sluizen trekken, vooral in de zomermaanden! ;)

Snap je het al een beetje..? :p

voor 400 uri's kan je heel wat aanschaffen

• #1.510
Nou...
Valt toch ook weer wel tegen hoor...
Oly halter met 145kg, Ez bar, en een bankje!
Maar het is een begin.
Tweedehands was er niet veel toen ik keek.
Zeker niet "in de buurt"! :rolleyes:

ik heb zelf thuis : power-rack - pulley - 3 stangen waaronder 1 ez - stangetjes voor de pulley - 2 bankjes , waaronder 1 verstelbaar - spiegelwand - 160 kg aan losse gewichten + db tot 32 kg - vraag me niet wat het heeft gekost - ( was ook niet in 1 keer )

Je kunt het hem wel vertellen, maar ik kan je nu wel al zeggen dat "wij mannen" daar niet zo héél veel waarde aan hechten hoor...
Nee, dan zijn er wel makkelijkere manieren voor een vrouw om een "goede beurt" te maken bij papa! :D

:roflol: daar was ik al bang voor :D

Ik ben trouwens Bootman, maar dat zegt de meeste mensen niet zo heel veel. :rolleyes:
Wij assisteren zeeschepen die in Terneuzen in de havens komen, en door de sluizen gaan.
En ook de schepen die lading moeten "overslaan" in "De Everingen" (bij Vlissingen/Borssele) en in "De Put van Terneuzen"
Daarnaast bezorgen wij ook de "stores" voor die schepen (boodschappen en onderdelen e.d.)
We brengen "agenten" van "agentschappen" naar en van de schepen die op zee liggen met een "snelle" boot, en we leveren drinkwater.
We rijden met "winchwagens" heftrucks, en taxi's, eigenlijk alles wat wielen heeft!
En we moeten "mooi" zijn voor de vele (bij voorkeur vrouwelijke) toeristen die onze sluizen trekken, vooral in de zomermaanden! ;)

:nut:
Ik begrijp het heel goed, je moet heel zwaar lichamelijk werk verrichten
maar er uitzien alsof je van de voorpagina van de Men's Health bent gestapt,
hahaha......

• #1.513
ik heb zelf thuis : power-rack - pulley - 3 stangen waaronder 1 ez - stangetjes voor de pulley - 2 bankjes , waaronder 1 verstelbaar - spiegelwand - 160 kg aan losse gewichten + db tot 32 kg - vraag me niet wat het heeft gekost - ( was ook niet in 1 keer )
Ja, als het bevalt, thuis trainen, dan breid de verzameling snel uit natuurlijk.
Ik krijg binnenkort van een collega nog een set halterschijven die hij nog had liggen, dus "it's allready begun baby" ;)

:nut:
Ik begrijp het heel goed, je moet heel zwaar lichamelijk werk verrichten
maar er uitzien alsof je van de voorpagina van de Men's Health bent gestapt,
hahaha......
Je hebt me gezien?! :p

Al een idee hoe je power-rack eruit gaat zien?

Je mag dan wel een oude vent zijn, je bent wel bere sterk!!!!! :D

Intensief en leuk schema Hum ik ben benieuwd wat de nieuwe omgeving voor je gaat brengen lijkt mij heel relaxed om thuis te trainen.

s6 beest

Geweldig beroep!:) Bijna net zo leuk als de mijne:p

• #1.519
Al een idee hoe je power-rack eruit gaat zien?
Ik heb wel een "general idea" natuurlijk.
Niet veel anders dan een ander rack hoor, ik heb niet het idee dat ik "iets speciaals" nodig heb.
Ik moet het alleen nog wel "even" maken... :rolleyes:

Je mag dan wel een oude vent zijn, je bent wel bere sterk!!!!! :D
Hahaha, het beste is er wel een beetje af hoor... :o
Als je nog eens terug komt lezen zul je "om de oren geslagen worden" met fitness training verslagen! :D
Maar tnx. anyway!

Intensief en leuk schema Hum ik ben benieuwd wat de nieuwe omgeving voor je gaat brengen lijkt mij heel relaxed om thuis te trainen.

s6 beest
Tnx. mate!
Nu moet ik het alleen nog "even" doen éh?! ;)

Geweldig beroep!:) Bijna net zo leuk als de mijne:p
Jij doet toch dingen met patiënten waarover je niet vrijuit kunt praten..? :roflol:

De spulletjes zijn binnen! :thumb:
Laatste nachtdienst gehad, om 07.00uur gaan slapen, staat er een vent met die spullen voor de deur om 11.15uur...
Ik was er het eerste uur nog niet helemaal bij... :o
Eerst chocolademelk met boterhammen met pindakaas, en zo eens even de zooi uitpakken! ;)

whiiii ... Kerstmis in Juni :D

Terug
Naar boven