- Waardering
- 1.530
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Ik begin lager, maar wil daar toch wel naartoe eigenlijk...
Is toch een kek percentagetje..?

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik begin lager, maar wil daar toch wel naartoe eigenlijk...

5-Ik doe de herhalingen zo snel mogelijk met een goede uitvoering, en goed gecontroleerd, i.v.m. het meer aanspreken van de juiste spiervezels voor spiergroei.
Ik denk dat als je goed gecontroleerd wilt uitvoeren, je niet meer uit moet gaan op je all-time 1RMs, dus is 60% een goed begin denk ik, ipv 80%. Vanaf daar verder kijken.Ik begin lager, maar wil daar toch wel naartoe eigenlijk...
Is toch een kek percentagetje..?![]()
Da's zo'n beetje wat ik van plan was.Ik denk dat als je goed gecontroleerd wilt uitvoeren, je niet meer uit moet gaan op je all-time 1RMs, dus is 60% een goed begin denk ik, ipv 80%. Vanaf daar verder kijken.

Binnenkort zijn hier verslagen van "High reps monstertrainingen" te lezen!Hey hummer,
ik kom jou ook even stalken
Ik heb erg weinig tijd om bij te lezen maar dat komt wel weer![]()

Tnx. kan ik inderdaad beter eens wat meer/beter gaan doen...je hebt helemaal gelijk hummie - luister naar je lichaam , je lichaam is je tempel ( edgar davids )

Binnenkort zijn hier verslagen van "High reps monstertrainingen" te lezen!
I hope...
Als mijn armen en knie nog ooit genezen...
Welkom, by the way!![]()

Tnx. kan ik inderdaad beter eens wat meer/beter gaan doen...
Luisteren!![]()

Zoals ik me nu voel, verwacht ik dat ik jouw voorbeeld wel kan volgen...Hummie, ik wil ook switchen naar high rep shizzle, dus ik wacht spannend af wat jij ervan gaat maken![]()

Zoals ik me nu voel, verwacht ik dat ik jouw voorbeeld wel kan volgen...
Ik ga eens wat spulletjes bestellen bij Fitness Seller zodat ik thuis aan de slag kan.
Eerst licht, dat kan dan, want dan is er niemand die naar me kijkt, niemand die enige verwachtingen heeft van m'n prestaties.![]()
Ik was altijd van het “to failure” trainen, maar ben tot inkeer gekomen.
Voor een natural misschien toch niet echt “de” manier…
In ieder geval niet voor mij, mijn blessures en slechte herstel zijn daarvan het bewijs…
Ik ga, tenzij iemand me op andere gedachten brengt met goede overtuigende argumenten, in ieder geval aan de volgende regels houden:
Krachttraining:
1-Ik doe nog uitsluitend “compound” oefeningen (niet veel nieuws onder de zon, I know…)
Eén oefening bovenlichaam-duwend, en één oefening bovenlichaam-trekkend, één oefening voor de benen, en e.v.t. nog iets extra’s voor buik, kuiten, onderarmen ofwatdanook als ik er héél veel zin in heb…
2-Ik hou geen sets meer aan, maar kies een totaal aantal herhalingen dat ik wil doen voor een oefening, en zie wel hoeveel sets ik daarvoor nodig heb.
3-Zo gauw de beweging duidelijk “langzamer” word, stop ik de set, en neem even rust.
4-Ik streef naar een gewicht van max. 80% van m’n 1rep.max. (Al vind ik het altijd wel moeilijk dat te bepalen…)
5-Ik doe de herhalingen zo snel mogelijk met een goede uitvoering, en goed gecontroleerd, i.v.m. het meer aanspreken van de juiste spiervezels voor spiergroei.
De dag na de krachttraining een hersteltraining met lichte gewichten, om de doorbloeding te verbeteren, en herstel te versnellen.
Ik hoop op deze manier blessures te voorkomen, en diegenen die ik al heb de kans te geven te genezen.
Ik zal heel voorzichtig beginnen op een nog iets lager niveau dan die 80% misschien zefs maar 60%
Iets als dit:

Hummie, ik wil ook switchen naar high rep shizzle, dus ik wacht spannend af wat jij ervan gaat maken![]()

Nope! Still alive... And kickin' I may ad!
Ik ben even extreem aan het deloaden!
Even flink geblesseerd, en aan het herstellen. Ik wacht ook een bestelling af van een bank en wat halters om thuis mee aan de slag te gaan. Nu doe ik alleen wat kettlebell oefeningen af en toe... 
Nou, ik ben m'n body nog flink aan het builden hoor!
Oh nee, bulken heet dat...
Ik heb voor nu even wat crosstraining aspiraties, op een laag niveautje. 
ls ik binnenkom krijg ik vaak genoeg: "Hé John, ga je weer knallen vandaag?!"Dat is het voordeel van thuis trainen...lekker anoniem...niemand die er raar van op kijkt als je een wat rustiger aan doet.
Als je in een sportgym traind wil je toch graag altijd laten zien wat je nog kan...en is er ook wel de competitiedrang. De een wil meer tillen dan de ander...thuis is die druk er niet. Luister naar je lichaam en zorg dat je verantwoord bezig blijft!
En dan ben ik gelijk weer in de stemming om voluit te gaan... Dat ga ik straks voorkomen als ik thuis train. Ik hoop wel dat ik de discipline op ga kunnen brengen om steeds m'n best te doen. Net als Sanca San, mijn grote voorbeeld op dat gebied!
En Paljas, en Chewie, en nog wel een paar, dus het is wel mogelijk! Hé, ouwe dumbbell jongleur!Hij dacht zeker dat ie niet gemist word, dat is wel zo maar dat laten we iig niet blijken![]()
Hartverwarmend te lezen dat je me mist. 
Inderdaad, beetje kettlebellen, verder niks eigenlijk...Hummer hangt hier wel rond... hij zal wat weinig getraind hebben.![]()

Tnx. maar ik heb weer zo veel ideeën, dat ik best wel weer met wat anders op de proppen kan komen hoor...Ziet er goed uit dat schema! Hoop dat je het bij die 60-80% kan houden.. en niet te enthousiast wordt, en weer gekke dingen doet
Succes ermee!![]()