XXL Nutrition

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.522
Bare basic fitness training can begin!!!

Vaste bank, geen bijzondere kwaliteit... Dunne kokerprofielen... Maar kan 300kg hebben geloof ik, dus dat zou genoeg moeten zijn! ;)
Olympische (?!) halter, ziet er goed uit! Is goed tot 250kg, dus genoeg voor een fitness boy...
2x20kg schijven, 14x5kg schijven, 4x2,5kg, en 4x1,25kg Schijven zijn een beetje ruw afgewerkt, maar dat maakt niet uit, kilo's zijn kilo's!
Ez bar haltertje, is gewoon goed, net als de oly halter.

Waarom 14x5kg vraag je je af..?
Omdat ik een beetje beperkt ben qua hoogte in de garage heb ik gekozen voor een berg 5kg schijfjes, voor als ik overhead presses e.d. wil doen.
Met de 20kg's ga ik denk ik het plafond raken... :p
De 20's heb ik gepakt voor alle oefeningen van de grond, anders moet ik zo ver bukken.
Ik zal hopelijk in de toekomst nog wel een paar 20's en/of 15's nodig hebben... ;)

30062009031.jpg

• #1.523
Eerste "Bare basic fitness training" in de garage...

Ondanks de blessures die nog niet helemaal "beter" zijn, toch maar even wat gedaan met de nieuwe spulletjes.
Light weights baby!!!

Bench presses,
20x60kg
22x60kg
14x60kg (ik wilde eigenlijk maar 50 reps maken, maar allez...)
Nog geen rack, dus moest de halter eerst even op de knieën leggen voor ik kon beginne aan de sets.
Voetjes tegen de muur omhoog gezet, beetje isoleren op deze manier...

Push ups,
10xBw (Damn, dat viel tegen! :o Al jaren niet meer gedaan, en het viel me echt enorm tegen om mijn eveneens enorme lichaamsgewicht "op te drukken"... :o Shame on me... :o )
10xBw (Ging al wat beter...)
10xBw Ging gelukkig makkelijk, en veel sneller! :thumb:
Push ups moet ik blijven doen tot ik over een paar weken flink omhoog vlieg en handjeklappen er bij kan doen.
Dit was beschamend...

Ez barbell curls,
10x8 (Even voelen...)
10x18
10x28
10x38 Dit was gewoon even een beetje pompen, en voelen hoe de ellebogen zich zouden houden.
Ellebogen doen wel een beetje pijn, maar ik denk dat de doorbloeding alleen maar goed is voor het herstel! :thumb:

Ez barbell reverse curls,
20x18
20x18 Voelde de ellebogen gewoon opknappen! :D

Het zweet baggert van m'n donder... :p

Lekker bezig geweest Hum en dat luie zweet eruit gegooid.
Gear ziet er goed uit nu nog even uitbreiden toch?

Groeten,
Mossad

• #1.525
Lekker bezig geweest Hum en dat luie zweet eruit gegooid.
Gear ziet er goed uit nu nog even uitbreiden toch?

Groeten,
Mossad
Ja, een rack maken waarin ik kan chinnen en dippen enzo, een ding om de schijven aan te hagen, en waarschijnlijk binnenkort nog wel wat schijven.
Maar eigenlijk is het wel goed dat ik nog niet zo heel veel schijven heb, dan kan ik ook niet gek doen.
Al is 145 kg natuurlijk ruim genoeg om me eens lekker te blesseren... :rolleyes:
Een beetje Dinosauriër hardcore fitness dude like me heeft eigenlijk niet veel meer nodig! ;)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik hoop alleen dat die schijven niet breken als je de stang vollaadt met 5kgs en het geheel slechts op twee dunne schijven landt.

• #1.527
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik hoop alleen dat die schijven niet breken als je de stang vollaadt met 5kgs en het geheel slechts op twee dunne schijven landt.
Tegen de tijd dat ik (weer) zwaar ga bestel ik gewoon nog wat 20's bij éh!
Eerst maar weer eens een beetje "wennen" aan de gewichten! :thumb:

Mooi man. Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft! Hopelijk net zoveel als ik! Beetje de buren afschrikken. Als ik deadlift op zolder moet de buurvrouw naderhand de schilderijen weer rechthangen.

• #1.529
Mooi man. Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft! Hopelijk net zoveel als ik! Beetje de buren afschrikken. Als ik deadlift op zolder moet de buurvrouw naderhand de schilderijen weer rechthangen.
Zelfs met je "hoge heupen!" :roflol:

echte mannen , hebben niet veel ruimte nodig om te trainen - train ze big bootsman

• #1.533
:D Daar klettert de halter niet minder hard van op de grond hoor!
Snap ik, I was :jk: brother! ;)

echte mannen , hebben niet veel ruimte nodig om te trainen - train ze big bootsman
Nee hoor, ik kan op die 5m2 alles wel doen wat ik wil doen hoor.
Tnx. maat! :cool:
Mini rom? :jk:

Altijd goed om met dit weer actief te zijn. :thumbs:
De rom is idd wel iets minder dan bij zo'n slanke den als jou... :o
Ik schrok me rot dat het me zo zwaar afging, dat opdrukken... :eek:
Vroeger (?!) kon ik dat nagenoeg onbeperkt.
Ik heb er verschillende keren wat kratten bier aan overgehouden, andthen some! :D

Ontmaagding van je materiaal is achter de rug ... ;)

Flink gepompt kerel. Las trouwens net nog op toilet dat Branch Warren ook vaak push ups
deed om de pomp er op het einde nog flink in te krijgen. Kerel kreeg er in het begin ook
amper 10 gedaan :D

Damn, 22x60kg Bench? Fitnessbeest! :hedbang:
Zie ik dat nou goed, je wou voor de 50x60kg gaan? :roflol: (are you kidding me? :p)

• #1.536
Ontmaagding van je materiaal is achter de rug ... ;)

Flink gepompt kerel. Las trouwens net nog op toilet dat Branch Warren ook vaak push ups
deed om de pomp er op het einde nog flink in te krijgen. Kerel kreeg er in het begin ook
amper 10 gedaan :D
Dan verkeer ik in "goed gezelschap"! :D
Het was vooral de eerste set hoor, daarna ging het beter gelukkig!
Als m'n ellebogen maar eens willen genezen, dan kan ik weer eens een beetje doorpakken...
Ik had het er met mijn collega's over van de week.
Hoeveel operaties er al niet gedaan zijn aan tennis en golfarmen bij de bootmannen! :eek:
Niet normaal meer...
Duidelijk een geval van "arbeidsgerelateerde klachten" maar daar schiet ik natuurlijk ook niet veel mee op... :rolleyes:

Ben benieuwd hoe lang je je nieuwe inzichten en schema ook daadwerkelijk gaat volgen.
Ik vermoed niet zo lang ;)

Maar we zullen zien, we zijn er voor je om je mentaal te ondersteunen Hummie.

• #1.538
Damn, 22x60kg Bench? Fitnessbeest! :hedbang:
Zie ik dat nou goed, je wou voor de 50x60kg gaan? :roflol: (are you kidding me? :p)
Ik herken sarcasme als ik het zie maat... :mad:
:jk: natuurlijk! ;)
Na enkele weken niets gedaan te hebben, en met m'n ellebogen blessures, ben ik al lang blij dat het lukte!
Gisteren kon ik me voor het eerst weer "opdrukken" met de handen op een verhoging van een meter ofzo...
Iets dat eergisteren nog te veel pijn deed!
Dus vandaag een beetje bankdrukken is een enorme vooruitgang! :D
Die 50reps waar ik het over had is een hersenspinseltje van me dat ik heb opgelopen na diverse artikelen over trainingsmethodes gelezen te hebben.
Ik heb het al eens eerder vermeld, maar here it goes.
Een vastgesteld aantal reps ipv sets.
Het aantal sets is niet vastgesteld, dus je beslist bijv. 50reps, je doet een set van 20 en je bent kapot, dan een set van 15 en je bent kapot, dan ééntje van 10, en nog ééntje van 5, en je bent klaar! :D
Daarnaast moeten alle reps "op snelheid" gedaan worden, wordt de snelheid duidelijk lager tijdens een set, dan moet je stoppen, even rust nemen, en verder!
Volgens mij een goede maier van trainen, dus ik ga he eens een tijdje proberen. :cool:

• #1.539
Ben benieuwd hoe lang je je nieuwe inzichten en schema ook daadwerkelijk gaat volgen.
Ik vermoed niet zo lang ;)

Maar we zullen zien, we zijn er voor je om je mentaal te ondersteunen Hummie.
Hahahaha, je leert mekaar kennen éh..?
Op zo'n forum...
Ja, echt een principiële volhouder ben ik niet natuurlijk...
Maar ik ben blij met de steun! :thumb:

Dat counting reps ben ik ook een voorstander van. Maakt trainen ook leuker.

Terug
Naar boven