MuscleMeat

Ouwe vent training (1966)

De lassen zijn verschrikkelijk!
Lijken wel chinees... ;)
Dat viel echt tegen... :o
Maar ik geloof wel dat alles vast zit! :D

Was weer even bijlezen.
aantal weken niet meer gevolgd. Je home-gym neemt serieuze vormen aan:thumbs:

Ik zou alleen die lassen wel even goed bekijken. Niets is zo lullig dat dat je rack met 300kg naar beneden komt donderen, of bij een serie chins je de boel naar beneden trekt ipv jezelf omhoog.
Zij ook meestal de 1e plekken waar het gaat roesten, bij een slechte las.

90kg cleanen is dan ook niet altijd vanzelfsprekend Koning ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.603
Was weer even bijlezen.
aantal weken niet meer gevolgd. Je home-gym neemt serieuze vormen aan:thumbs:

Ik zou alleen die lassen wel even goed bekijken. Niets is zo lullig dat dat je rack met 300kg naar beneden komt donderen, of bij een serie chins je de boel naar beneden trekt ipv jezelf omhoog.
Zij ook meestal de 1e plekken waar het gaat roesten, bij een slechte las.
Het is niet zo dat de lassen "te weinig" metaal bevatten zeg maar... ;)
Ze zijn nogal dik...
Past wel aardig bij me! :D

90kg cleanen is dan ook niet altijd vanzelfsprekend Koning ;)
Nee, dat blijkt... :o
Het is me wel al gelukt, maar toen was ik minder moe waarschijnlijk.
Volgende keer weer éh?! :thumb:

Nette work out en die curls zijn toch best pittig?

Die Bor? ??? shame on you grote.....

Alles goed verder met je..

• #1.605
Omdat m'n garage'tje mar laag is gebruik ik 5kg schijven ipv 20kg, en ligt de halter dus erg laag.
(sarcatic mode on:)Dat in combinatie met mijn enorme soepele hamstrings en onderrug helpen dus ook niet erg mee om die halter te clean'en...(sarcastic mode off:)
Ik zal echt eens moeten proberen wat soepeler te worden in de achterpartij.
Maar rekken en strekken stuiten me zo mogelijk nog meer tegen de borst dan cardio! :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:07 ----------

Nette work out en die curls zijn toch best pittig?

Die Bor? ??? shame on you grote.....

Alles goed verder met je..
Alles gaat (redelijk) goed, thanks.
Ellebogen worden langzaam aan beter gelukkig, maar wat duurt het lang als je er op wacht...
Die curls gaan echt netjes zo, ik denk dat ik op een goede dag wel tegen de 80kg kan curlen voor een klein setje.
Die gekkigheid die ik vroeger wel eens uithaalde ga ik maar niet meer proberen met m'n krakkemikkige frame'pje... :rolleyes:
Die bor was een beetje licht inderdaad... :o
Maar ik was moe, ik had al 13 uur gewerkt éh..? ;)

t*ring die curls dat is niet normaal man voor een fitnesser :p
Wat voor gekkigheid haalde je vroeger dan uit ben wel benieuwd naar je "sterke" verhalen!

Wow, lord have mercy! Ik voel het echt erg in m'n polsen bij 40kg curls.. De pijn is echt niet normaal. I dunno why. :p

• #1.608
t*ring die curls dat is niet normaal man voor een fitnesser :p
Wat voor gekkigheid haalde je vroeger dan uit ben wel benieuwd naar je "sterke" verhalen!
Zie één van m'n eerste berichten in het log. :D
Ik heb wel eens 5x140 barbell curls gedaan, voor een weddenschap.
Mind You!
Die waren niet netjes éh?!!! :rolleyes:
Dat was met een rechte/gewone olympische halter.
Nu had ik een Ez bar.

Wow, lord have mercy! Ik voel het echt erg in m'n polsen bij 40kg curls.. De pijn is echt niet normaal. I dunno why. :p
Gebruik je een rechte stang, of een Ez bar..?
Is het de stand van je polsen, of is het gewicht gewoon wat zwaar voor je polsen..?
Heb je het altijd al gehad, of is het iets van de laatste tijd, dat er op kan wijzen dat je polsen wat geïrriteerd zijn ofzo..?
Ik zou dan gewoon geen curls meer doen, maar een beetje meer gas geven bij de bent over rows enzo. :thumb:

Zie één van m'n eerste berichten in het log. :D
Ik heb wel eens 5x140 barbell curls gedaan, voor een weddenschap.
Mind You!
Die waren niet netjes éh?!!! :rolleyes:
Dat was met een rechte/gewone olympische halter.
Nu had ik een Ez bar.

Gebruik je een rechte stang, of een Ez bar..?
Is het de stand van je polsen, of is het gewicht gewoon wat zwaar voor je polsen..?
Heb je het altijd al gehad, of is het iets van de laatste tijd, dat er op kan wijzen dat je polsen wat geïrriteerd zijn ofzo..?
Ik zou dan gewoon geen curls meer doen, maar een beetje meer gas geven bij de bent over rows enzo. :thumb:

Ik doe nooit zware gewichten. Zit met me curls meestal rond de 30kg, en daar blijf ik dan bij. Het is gewoon als ik bij zware gewichten ga dat ik het vooral aan me polsen voel, het is een tijdelijke pijnscheut en irritatie wat normaal nooit voorkomt. Ik weet niet hoe het komt. :)

• #1.610
Ik doe nooit zware gewichten. Zit met me curls meestal rond de 30kg, en daar blijf ik dan bij. Het is gewoon als ik bij zware gewichten ga dat ik het vooral aan me polsen voel, het is een tijdelijke pijnscheut en irritatie wat normaal nooit voorkomt. Ik weet niet hoe het komt. :)
Is lastig...
Misschien he beste om toch maar niets te doen dat pijn doet...
Dumbbells gaat beter..?

damn, zeker nette krachtstats
respect!

dit ga ik zeker volgen :)

5 x 140kg curls dat is echt niet normaal haha beestachtig!! :fu:
Ben nou wel benieuwd wat je alltime records zijn op de grote drie?

• #1.614
5 x 140kg curls dat is echt niet normaal haha beestachtig!! :fu:
Ben nou wel benieuwd wat je alltime records zijn op de grote drie?
Het is dat ikdie 5x140 al eens vereeuwigd had op het forum, anders had ik het nooit meer vermeld...
Ik kreeg nogal wat reacties die niet zo positief waren.
Sommige mensen geloven dat niet.
Toch gebeurd, zo'n goede 20 jaar geleden.
Ik deed nooit echt powerlifting hoor.
Meer een beetje lekker trainen op kracht voor alle "gewone" oefeningen.
En dat meestal niet meer dan een half jaar tot driekwart jaar achter elkaar.
Die 8x180 kniebuigen die ik enkele maanden geleden gedaan heb is wel een beetje het hoogste wat ik ooit gehaald heb.
Ik herinner me ook wel een set van 5 ofzo met iets meer dan 200kg, maar ook weer zo'n ruime 20 jaar geleden, en toen heb ik ook m'n tussenwervel er vantussen geperst...
Deadlifts deden "we" eigenlijk nooit, maar toen heb ikwel ens "tussen anderen hun sets door" iets van 12x180 gedaan.
Maar na m'n rug toen met die squats, is vooral m'n deadlift héél zwak gebleven.
Enkele maanden geleden 5x180 gedaan, en dat is echt wel de max geweest voor me...
Echt geen kracht meer in de onderrug enzo, benen gaat wel.
Dippen met 65kg tussen m'n benen wel eens gehaald voor een setje van 6.
Maar toen woog ik nog geen honderd kilo!
Nu kan ik nog steeds dippen met m'n 140kg, dus dat maakt niet zo heel veel verschil meer... :rolleyes:
Waar ik eigenlijk nog het meest spijt van heb is dat ik vroeger ook 5x140 kon front pressen.
Dat gaat ook niet meer...
Dat was wel uit de steunen gepakt, en niet met een (power)clean vooraf.
Dat deden we niet, dat was iets voor gewichtheffers.
Hoe stom waren we...? :o
Maar dat is allemaal "ouwe" bluf, want dat kan ik nu niet meer waarmaken.
Nu eerst maar weer eens wat fitter worden, en wat sterker, want zoals het nu gaat is he maar droevig...
Zie volgende post zou ik zo zeggen... ;)

• #1.615
Ik dacht: "even voor ik moet gaan werken, even knallen!"

Sumo deadlifts,
6x60
6x80
6x100
6x120
6x140

Wat nekwerk met zo'n band.
Wat zit zo'n ding akelig zeg...
Met 5kg, was de eerste keer, even afwachten wat dat morgen doet... ;)

Power clean & front presses,
8x60
0x90... Tot 3x aan toe...

Toen maar weer even wat "high(?!) pulls" gedaan.

Ik was inmiddels zo pissed off dat ik het hier bij laat... :mad:

Straks nog even werken, laatste dagje, en dan morgen weer een dag.
Misschien krijg ik dan m'n steunen eens af, en kan ik proberen een schema te volgen.
Wispelturig, ongedurig, ongeduldig, allemaal begrippen die goed van toepassing zijn op me... :o

Deadlifts waren wel lekker aan m'n ruggetje, na de werkweek.
Allez, tijdens de werkweek nog natuurlijk... :rolleyes:

Het is dat ikdie 5x140 al eens vereeuwigd had op het forum, anders had ik het nooit meer vermeld...
Ik kreeg nogal wat reacties die niet zo positief waren.
Sommige mensen geloven dat niet.
Toch gebeurd, zo'n goede 20 jaar geleden.
Ik deed nooit echt powerlifting hoor.
Meer een beetje lekker trainen op kracht voor alle "gewone" oefeningen.
En dat meestal niet meer dan een half jaar tot driekwart jaar achter elkaar.
Die 8x180 kniebuigen die ik enkele maanden geleden gedaan heb is wel een beetje het hoogste wat ik ooit gehaald heb.
Ik herinner me ook wel een set van 5 ofzo met iets meer dan 200kg, maar ook weer zo'n ruime 20 jaar geleden, en toen heb ik ook m'n tussenwervel er vantussen geperst...
Deadlifts deden "we" eigenlijk nooit, maar toen heb ikwel ens "tussen anderen hun sets door" iets van 12x180 gedaan.
Maar na m'n rug toen met die squats, is vooral m'n deadlift héél zwak gebleven.
Enkele maanden geleden 5x180 gedaan, en dat is echt wel de max geweest voor me...
Echt geen kracht meer in de onderrug enzo, benen gaat wel.
Dippen met 65kg tussen m'n benen wel eens gehaald voor een setje van 6.
Maar toen woog ik nog geen honderd kilo!
Nu kan ik nog steeds dippen met m'n 140kg, dus dat maakt niet zo heel veel verschil meer... :rolleyes:
Waar ik eigenlijk nog het meest spijt van heb is dat ik vroeger ook 5x140 kon front pressen.
Dat gaat ook niet meer...
Dat was wel uit de steunen gepakt, en niet met een (power)clean vooraf.
Dat deden we niet, dat was iets voor gewichtheffers.
Hoe stom waren we...? :o
Maar dat is allemaal "ouwe" bluf, want dat kan ik nu niet meer waarmaken.
Nu eerst maar weer eens wat fitter worden, en wat sterker, want zoals het nu gaat is he maar droevig...
Zie volgende post zou ik zo zeggen... ;)

Vind ik altijd mooi om te lezen die goede oude verhalen!
Je bent echt een sterke vent veel respect voor je dat je door blijft gaan met trainen,
lijkt me erg lastig om het onder ogen te moeten zien dat je niet meer zoveel kunt als
dat je vroeger deed. Maar het blijf een uitdaging lekker door te gaan met trainen en als
je die foto's van de "oude garde" bij de forum contest zie, zie je dat je op een hogere leeftijd
nog veel kunt bereiken misschien dat het wat langzamer gaat maar het kan wel.
Uit dit soort verhalen put ik weer motivatie om lekker door te knallen en misschien dat setjes
met 5x 140 kg front pressen voor mij ook op een dag geen droom maar waarheid word! :D

• #1.617
Als ik zie wat jij nu al doet, is wat ik ooit gedaan heb voor jou geen probleem hoor.
Kwestie van volhouden, goed eten, en op jezelf passen.
Denk op lange termijn, en ga gestaag door met verhogen van je gewichten.
Niks overhaasten zoals ik altijd heb gedaan, daar krijg je alleen maar rottigheid van.
Maar je karakter moet het wel toelaten natuurlijk...
Zeker vroeger wilde ik geregeld echt eens knallen, en dan gaat het wel ens mis.
Nu lukt het me niet echt mer, en dat is inderdaad behoorlijk frustrerend.
Ik heb er echt wel eens moeite mee, maar heb aan de andere kant weer te weinig karakter om er eens echt aan te werken da te verbeteren...
Hufter dat ik daar ben! :o
Als je toch die foto's ziet van Ying Yang, fantastisch toch..?
Die kerel is 45!!!
Damn, wat ben ik dan een paarde...
Of de foto's van Jerney..?
Is dat geen plaatje..? :D

Ik moet regelmatiger, serieuzer, productiever, doelbewuster, en slimmer gaan trainen, en eens een fatsoendelijk diëet gaan volgen eigenlijk.
Ik ben nu slechts een dikke vetklep met mooie praatjes over "vroeger" en niets om nu te laten zien... :o
Time for a change!
Heeft er nog iemand een blik "karakter"..? :rolleyes:

Als ik zie wat jij nu al doet, is wat ik ooit gedaan heb voor jou geen probleem hoor.
Kwestie van volhouden, goed eten, en op jezelf passen.
Denk op lange termijn, en ga gestaag door met verhogen van je gewichten.
Niks overhaasten zoals ik altijd heb gedaan, daar krijg je alleen maar rottigheid van.
Maar je karakter moet het wel toelaten natuurlijk...
Zeker vroeger wilde ik geregeld echt eens knallen, en dan gaat het wel ens mis.
Nu lukt het me niet echt mer, en dat is inderdaad behoorlijk frustrerend.
Ik heb er echt wel eens moeite mee, maar heb aan de andere kant weer te weinig karakter om er eens echt aan te werken da te verbeteren...
Hufter dat ik daar ben! :o
Als je toch die foto's ziet van Ying Yang, fantastisch toch..?
Die kerel is 45!!!
Damn, wat ben ik dan een paarde...
Of de foto's van Jerney..?
Is dat geen plaatje..? :D

Ik moet regelmatiger, serieuzer, productiever, doelbewuster, en slimmer gaan trainen, en eens een fatsoendelijk diëet gaan volgen eigenlijk.
Ik ben nu slechts een dikke vetklep met mooie praatjes over "vroeger" en niets om nu te laten zien... :o
Time for a change!
Heeft er nog iemand een blik "karakter"..? :rolleyes:

Of die foto´s van Loca t*ring wat een billen :D

Denk dat een fatsoenlijk diëet het belangrijkste is op dit moment om aan te werken Hummie!
Want die trainingen van jou die zien er altijd goed uit!
Zou je eens flink gaan verdiepen in voeding en een goed voedingsschema aanhouden dan vliegen
de overtollige kilo´s er waarschijnlijk snel af!

Je zult aan de cardio moeten en wat hamburgers laten staan wil je naar de 120/130kg. Volgens mij zit er voldoende massa onder die dikke huid van je.

Je zult aan de cardio moeten en wat hamburgers laten staan wil je naar de 120/130kg. Volgens mij zit er voldoende massa onder die dikke huid van je.

Als je echt droog wil komen te staan is cardio een must maar in dit stadium hoeft het nog niet persee
Als hummie eerst een fatsoenlijk voedingsschema in elkaar flanst en ongeveer 500kcal onder onderhoud
gaat zitten vliegen die kilo´s er al snel genoeg af!
Werk aan de winkel hummie :p

Terug
Naar boven