XXL Nutrition

Ouwe vent training (1966)

Te oordelen naar de laatste foto's van je kan ik me nauwelijks indenken dat jij zo'n hoog bmi hebt...
Maar nu ik er over nadenk, is het natuurlijk wel logisch.
Er word geen onderscheid gemaakt tussen de weefsels waaruit je gewicht bestaat!
Maar ik ben bang dat m'n vet% ook wel een 30 is... :o
Daarnet weer al even 3 hollandse nieuwe gegeten, omdat die zo gezond zijn! :D
Ook gelijk even van de markt 2 haantjes meegenomen voor morgen...
Ik heb eens gerekend naar m'n Kcal. die ik zo ongeveer per dag opeet, op een gewone doordeweekse dag, en dat valt eigenlijk best mee.
Ik denk zo'n 3500.
En dan val ik ook langzaam af, zoals het hoort.
Maar het zijn de (alcoholische) uitspattingen en de verkeerde snacks die daarbij horen, die me de das omdoen denk ik...
Waarschijnlijk zelfs omdat ik normaal gezien niet zo heel veel eet, en dus een redelijk laag metabolisme heb...
Vanavond maar weer eens flink aan het ijzer hangen, dat zal helpen! :thumb:
Goed bezig hummer met die visjes.
Eet jij grote maaltijden per dag of meerdere kleine maaltijden? Doe je dat laatste dan is het makkelijker vol te houden niet te snacken.

BMI heb je gelijk, zat 1 maand terug op 28,8 nu ik het bereken. Foutje :o
Op de foto op mijn prive pagina zat ik op 26,6. Maar ik ben druk opweg naar de 30. :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.722
3 maar?...hollandse nieuwe, dat zijn toch van die zielige kleine haringen, toch?

_Hollandse_Nieuwe.jpg

Werk je ze ook in één keer naar binnen, zoals het hoort? ;)
Lekker hoor! :D
Ik eet ze in 2 happen op, 87,5Eurocent/hap! ;)
Vet en eiwitten ftw zullen we maar zeggen... :rolleyes:

Goed bezig hummer met die visjes.
Eet jij grote maaltijden per dag of meerdere kleine maaltijden? Doe je dat laatste dan is het makkelijker vol te houden niet te snacken.

BMI heb je gelijk, zat 1 maand terug op 28,8 nu ik het bereken. Foutje :o
Op de foto op mijn prive pagina zat ik op 26,6. Maar ik ben druk opweg naar de 30. :D
Ik heb tot nu toe de beste resultaten behaalt door 'sochtends 5-6 boterhammetjes te eten, gevolgd door een kleine snack na 2-3 uur.
Dan 'smiddags weer 5-6 boterhammetjes, en dito snack in de middag.
Dan 'savonds "gewoon" warm eten, wat ik niet zo heel veel doe.
Ik eet dan gewoon één flink bord eten.
En 'savonds voor het slapen nog wat kwark ofzo.
Maar liever eet ik 'sochtends niet, en dan een gigantische brunch!
Dan vlak voor het avondeten lekker een beetje borrelenn met een hapje, en 'savonds weer flink (vr)eten, vooral veel vlees en vis! :D
Ik weet best hoe het moet, maar het gaat niet van nature... :o

Mijn sig heb ik daar met enige zelfkennis neergezet weet je..?
Veel mensen zullen "zomaar" wat in hun sig zetten, maar ik bedoel e eigenlijk altijd wel wat mee...
Jammer dat nooit iemand iets opvalt wat dat betreft... :rolleyes:

Ik weet best wat me te doen staat... ;)

sterk in training en jeetje man wat eet jij veel

Mijn sig heb ik daar met enige zelfkennis neergezet weet je..?
Veel mensen zullen "zomaar" wat in hun sig zetten, maar ik bedoel e eigenlijk altijd wel wat mee...
Jammer dat nooit iemand iets opvalt wat dat betreft... :rolleyes:

Ik weet best wat me te doen staat... ;)
Die sig van jou pas je zeker iedere week aan. :jk:
Zou mijn sig adopteren, die zegt eigenlijk hetzelfde.

• #1.725
  • #1.726
Revalidatie training Nr. kweenie...

24kg Kettlebell swings,
2x30

Overhead squats,
15x20kg
Damn, wat een moeilijke oefening! :eek:
Het was onmogelijk de halter goed boven m'n hoofd te houden.
De halter was veel te ver voor m'n hoofd om zwaar te kunnen gaan...
En met zwaar bedoel ik dan de 60kg die ik eigenlijk gepland had... :o

Squats,
10x60kg
10x80kg
10x100kg
Waren natuurlijk makkelijke herhalingen, die overigens ook geen pijn deden tijdens de uitvoering.
Even kijken wat dit voor m'n knieën doet... :(
Ik heb geen zin in weer die pijn, dagenlang...

Suitcase deadlifts,
10x60kg
Links en rechts.
De grip links is iets minder, waardoor de halter wat meer waggelt.
Echter blijft de halter goed onder controle tijdens de uitvoering. :thumb:

One arm deadlifts,
3x80kg
Links en rechts.
Links begint het waggelen erger te worden, en moet op een gegeven moment gecorrigeerd worden met de andere hand... :o
Nou ja, het is ook best een beetje "awkward"... 80kg lange halter, één hand... ;)

Bent over rows,
5x100kg
5x120kg
5x140kg
De laatste set waren eigenlijk weer Pendlay rows, omdat de grip het begint te begeven na al die éénarmige oefeningen... :rolleyes:

En toen wilde ik nog pull ups en chins enzo gaan doen, maar kreeg visite...
Dus even snel een sjéékje van chocolademelk en whey genomen, en me bij de visite gevoegd.
Flesje bier gedronken... :D
Zweten als een otter, en zo vuil als een ..... omdat ik het rek nog niet geschilderd heb, en nu nog wat roest en walshuid is ipv een mooi wit met zwart geheel, zoals het moet worden.
Het was heel zwaar doordat het in de garage nogal warm was, en het zuurstofgehalte nogal laag was blijkbaar...
De visite wees me daar op...
Die zei dat het "hier bloedheet is" en dat hij "haast geen zuurstof kreeg" :D
Hardcore fitness ftw baby! ;)

je zet harde trainingen neer ondanks je pijntjes die je hier en daar voelt
dan mag je wel wat meer eten

• #1.728
Lekker bezig geweest Hum een volwaardige training zoals wij van je gewend zijn.

Keep up the good work:thumbs:

Aparte oefeningen, allemaal mooie varianten. Die overhead squats lijken me mega zwaar.

Heel netjes Hummie! Wat een weergaloze training, haha.
Lol, lijken me superzwaar die overhead Squats. Denk dat balans en die stang op balans krijgen nogal moeilijk is.

• #1.733
Aparte oefeningen, allemaal mooie varianten. Die overhead squats lijken me mega zwaar.
De overheads bleken onmogelijk te zijn voor me...
Niet genoeg flexibiliteit in m'n schouders... :o

Heel netjes Hummie! Wat een weergaloze training, haha.
Lol, lijken me superzwaar die overhead Squats. Denk dat balans en die stang op balans krijgen nogal moeilijk is.
Dat heb je dus inderdaad goed gezien.
Omdat ik eigenlijk niet beter weet dan dat ik last van m'n rug heb, leek het me verstandig m'n core wat te verstevigen, vandaar deze variaties allemaal.

De suitcase deadlifts gaan ewoon heel erg lekker, en zullen ongetwijfeld bijdragen aan een sterkere core musculatuur. :D
De one arm deadlifts geven je buikspieren echt een opdonder af en toe.
Althans zo ervaar ik dat.
Het is niet zo dat je de volgende dag enorm veel spierpijn er van hebt of zo, maar tijdens de training voel je de spieren echt flink op spanning komen soms. :thumb:

De overheads bleken onmogelijk te zijn voor me...
Niet genoeg flexibiliteit in m'n schouders... :o

De one arm deadlifts geven je buikspieren echt een opdonder af en toe.
Dat heb ik bij DB rows, mijn schuine buikspieren voel ik dan.

Ik heb overhead squats ook wel eens geprobeerd, dat vereist wat oefening inderdaad. Was mij ook maar gelukt met wat zielige gewichtjes, maar ik denk dat als ik het een kans gaf het misschien nog wel zou lukken. Je moet je armen wel achter je hoofd kunnen krijgen, en verder je rug zo recht mogelijk houden, zodat je niet al tever met je armen naar achter hoeft. En dan die jongens op TV met 200kg snatch...

• #1.735
Dat heb ik bij DB rows, mijn schuine buikspieren voel ik dan.

Ik heb overhead squats ook wel eens geprobeerd, dat vereist wat oefening inderdaad. Was mij ook maar gelukt met wat zielige gewichtjes, maar ik denk dat als ik het een kans gaf het misschien nog wel zou lukken. Je moet je armen wel achter je hoofd kunnen krijgen, en verder je rug zo recht mogelijk houden, zodat je niet al tever met je armen naar achter hoeft. En dan die jongens op TV met 200kg snatch...
Ik vond bijv.de "power clean" al een heel moeilijke oefening (en dat vind ik nog!) maar de "overhead squats" waren werkelijk nagenoeg onuitvoerbaar voor me. :o
Inderdaad met lichte (eigenlijk geen...) gewichten gaat het wel, maar ik durfde ze niet aan met 60kg bijv.
Ik kan bijv. ook geen "clean grip front squats" doen, omdat ik m'n armen gewoon niet in die positie kan krijgen... :o
Ik kan pas sinds kort weer de halter verder op m'n rug leggen voor squats, dat lukte tot voor kort ook niet meer...
Tsja, als ik dan inderdaad die gewichtheffers op de tv zie, besef ik me maar weer al te goed wat een kruk ik eigenlijk ben... :o
Maar het kan nog erger, dat zie ik wel in mijn omgeving! :D

Sterke rows bro!

Probeer met squat anders wat meer reps te maken met licht gewicht, zo heb je toch een goede groeiprikkel maar blijven je knietjes onbelast...

• #1.737
Sterke rows bro!

Probeer met squat anders wat meer reps te maken met licht gewicht, zo heb je toch een goede groeiprikkel maar blijven je knietjes onbelast...
Ja, zoiets zal het worden denk ik.
Gisteren tot 100kg is wel redelijk bevallen.
Alleen een beetje "dikke olie" in de knieën nu... :rolleyes:

Ik vond bijv.de "power clean" al een heel moeilijke oefening (en dat vind ik nog!) maar de "overhead squats" waren werkelijk nagenoeg onuitvoerbaar voor me. :o
Inderdaad met lichte (eigenlijk geen...) gewichten gaat het wel, maar ik durfde ze niet aan met 60kg bijv.
Ik kan bijv. ook geen "clean grip front squats" doen, omdat ik m'n armen gewoon niet in die positie kan krijgen... :o
Ik kan pas sinds kort weer de halter verder op m'n rug leggen voor squats, dat lukte tot voor kort ook niet meer...
Tsja, als ik dan inderdaad die gewichtheffers op de tv zie, besef ik me maar weer al te goed wat een kruk ik eigenlijk ben... :o
Maar het kan nog erger, dat zie ik wel in mijn omgeving! :D

Het kan inderdaad altijd erger...kijk maar naar mij ;) ik doe nooit kniebuigen :o
Een halter in mijn nek, daar heb ik gewoon een hekel aan...
Ik train mijn benen door iedere dag 20km te fietsen (circa een uur) en diverse keren per week ruim 500 trappen of en af te lopen.
Respect dat je het überhaupt (nog) doet!

Het kan inderdaad altijd erger...kijk maar naar mij ;) ik doe nooit kniebuigen :o
Een halter in mijn nek, daar heb ik gewoon een hekel aan...
Ik train mijn benen door iedere dag 20km te fietsen (circa een uur) en diverse keren per week ruim 500 trappen of en af te lopen.
Respect dat je het überhaupt (nog) doet!
Volgens mij ga je ook meer benchen als je gaat squaten en deadliften. Doe je die laatste wel?

Volgens mij ga je ook meer benchen als je gaat squaten en deadliften. Doe je die laatste wel?

Hoop dat Hummy het niet erg vind dat ik zijn log effies een antwoord geef...Er word door velen beweerd dat je meer gaat benchen als je doet SQ & DL...ik heb dat zelf nooit aan den lijve ondervonden. Ik heb in het verleden ook SQ en DL gedaan, en drukte toen beduidend minder op de bank. Waarschijnlijk zal het voor de meesten wel werken, anders zou het niet door zovelen beweerd worden.

Daarbij heb ik naar een serieuze SQ- of DLtraining geen energie meer om ook nog zwaar te bankdrukken...ik zou dan echt minstens zo'n 3 à 4 x per week moeten gaan trainen...ik train nu 2x per week, en dat bevalt me prima!
Ik heb geen intenties om aan powerlift of strongmanwedstrijden te doen...ik doe alleen nog maar bankdrukwedstrijden en soms laat ik me verleiden om eens aan een truck te trekken ;), en dat dan just for fun.

Terug
Naar boven