MuscleMeat

Ouwe vent training (1966)

Heb eens gekeken maar die kroc row is toch gewoon een db row? Mis ik iets?

hey heb je log gevonden zal het eens gaan bijhouden.
succes met je herstel je komt er wel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.783
Hummie, waarom ga je niet een tijdje op 12 reps zitten. (heb al een keer of 10 gezegd hier).
Je begint oud te worden je komt zo niet meer door de APK, als je iedere keer die zware gewichten blijft pakken met low reps dan kom je er nooit vanaf.
Ik hoor je nog zo zeggen "ik ga voortaan fitnessen". Ik geloofde er al geen k*t van, en ik had gelijk; low reps high weight...

Je bent net zo'n ezel als ik.
Ik heb er geen aardigheid in als ik rustig aan doe.
Misschien dat ik hardcore 12reppers nog wel aardigheid zal vinden, maar dan pak je ook best veel gewicht...
Ach ik zie wel, nu ik een paar dagen niet getraind heb, enkele grammen ibuprofen per dag slik, en verder alleen maar wat ga werken en loop te lanterfanten, voel ik me al een stuk beter!
En ik dacht dat zo'n Engels mokkel in Mallorca me "donkey" noemde omdat ik zo zwaar geschapen was... :roflol:

Heb eens gekeken maar die kroc row is toch gewoon een db row? Mis ik iets?
Nee hoor, je mist niets, maar in bepaalde kringen word een "one arm dumbbell row" die je met veel reps maakt, opeens een "Kroc row"!!! :D

hey heb je log gevonden zal het eens gaan bijhouden.
succes met je herstel je komt er wel.
Verwacht er de eerste tijd niet te veel van... :o
Maar een intarnationaal powerlifter die meeleest, is welkom natuurlijk, en misschien wel goed voor de motivatie. ;) :cool:

Het is misschien wel een idee om nog eerst een paar weken te doen, als revalidatie... ;)
Ik ken het eigenlijk niet hoor, maar zal het eens opzoeken.
Tnx. :thumb:

Je kan mijn log checken voor de trainingen en bevindingen hierbij. Het gekke is: het is geen softe fitnesstraining, maar echt zwaar om vol te houden. Kan bijv. op dit moment maar 1x per week alle spiergroepen trainen met 100-en. Nu na 3 weken begint de spierpijn wel behoorlijk af te nemen (adaptie). Dus max. een week of 6 100-en lijkt me nuttig. Denk erover om daarna 50 reps te gaan doen voor een paar weken, dan 25 en zo langzamerhand terug naar low reps. Of het krachttoename bewerkt, weet ik nog niet.

Hummie, waarom ga je niet een tijdje op 12 reps zitten. (heb al een keer of 10 gezegd hier).
Je begint oud te worden je komt zo niet meer door de APK, als je iedere keer die zware gewichten blijft pakken met low reps dan kom je er nooit vanaf.
Ik hoor je nog zo zeggen "ik ga voortaan fitnessen". Ik geloofde er al geen k*t van, en ik had gelijk; low reps high weight...

Fittie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

flinke lange training weer,
ziet er goed uit gewoon lekker doorgaan en straks heb je helemaal geen pijntjes meer.

Ben jij nou constant aan de cardio die je niet durft te posten of zo? Is hier zo stil.

• #1.789
flinke lange training weer,
ziet er goed uit gewoon lekker doorgaan en straks heb je helemaal geen pijntjes meer.
Ik heb constant pijn aan m'n schouder, ook als ik niets doe...
Ik geloof zolangzamerhand dat trainen het niet eens "slechter" maakt...
Ik zal wel zien wat ik ga doen straks.
Nu nog even rust is misschien het beste...
Misschien nog even dat "honderden" eens proberen, dat is lekker licht qua gewicht.:cool:

Ben jij nou constant aan de cardio die je niet durft te posten of zo? Is hier zo stil.
Hahahaha, 2x/dag een minuut of twintig!
Maar ik ben bang dat m'n hartslag te hoog is voor vetverbranding, ik ga vééélz te hard! ;)

Dat zou dan mooi meegenomen zijn, vriend. :cool:
Ik heb m'n bankdruk max op 135 gezet, dus dat zou eigenlijk makkelijk genoeg moeten zijn...
Military's zijn ook beschaaft gekozen, net als de deadlift trouwens.
Echt fitness schemaatje!
Squats weet ik niet zeker of ik die ga blijven doen, m'n knieën vragen me soms om er aub mee op te houden...
Zelfs de lichte gewichten gaan me niet meer goed af.... :o
We'll see...

He Hummer, sorry dat ik het weer aanhaal, het is niet om te zieken of de wijsneus uit te hangen hoor, maar door een 5/3/1 schemaatje te pakken en de 1RM-basis omlaag te schroeven, krijg je nog geen fitness-schemaatje. Die 2x20-40-ers dan weer wel, als je je rust ertussen beperkt houdt. Maar ik snap niet dat je dan voor de compounds dan toch weer een 5/3/1 schema aanhoudt. Waarom doe je voor de compounds niet gewoon een BB-style routine, bijv. 4x10-12 met beperkte rust ertussen, strikte uitvoering, zodat je eerste 2 setjes makkelijk gaan, maar daarna de pomp erin hakt en de laatste paar reps niet meer gaan. Die 5/3/1 is toch weer low-reps, en dan ga je je vervelen met te laag gewicht; ik vermoed dat je daardoor of (1) stiekem de gewichten weer omhoog slingert, of (2) je reps alsnog omhoog gooit. Je gaf zelf al aan dat je er anders geen lol in hebt, maar ja, dan verval je dus weer in het oude stramien, daar wou je net vanaf.. toch?

PS: heb eens rondgekeken wat dat 'Kroc' nou precies moet voorstellen, maar kom slechts tot de conclusie dat het een lompe uitvoering is van een oefening om maar veel reps met veel gewicht te halen, is dat niet wat je precies wilt voorkomen gezien je blessures?

• #1.791
He Hummer, sorry dat ik het weer aanhaal, het is niet om te zieken of de wijsneus uit te hangen hoor, maar door een 5/3/1 schemaatje te pakken en de 1RM-basis omlaag te schroeven, krijg je nog geen fitness-schemaatje. Die 2x20-40-ers dan weer wel, als je je rust ertussen beperkt houdt. Maar ik snap niet dat je dan voor de compounds dan toch weer een 5/3/1 schema aanhoudt. Waarom doe je voor de compounds niet gewoon een BB-style routine, bijv. 4x10-12 met beperkte rust ertussen, strikte uitvoering, zodat je eerste 2 setjes makkelijk gaan, maar daarna de pomp erin hakt en de laatste paar reps niet meer gaan. Die 5/3/1 is toch weer low-reps, en dan ga je je vervelen met te laag gewicht; ik vermoed dat je daardoor of (1) stiekem de gewichten weer omhoog slingert, of (2) je reps alsnog omhoog gooit. Je gaf zelf al aan dat je er anders geen lol in hebt, maar ja, dan verval je dus weer in het oude stramien, daar wou je net vanaf.. toch?

PS: heb eens rondgekeken wat dat 'Kroc' nou precies moet voorstellen, maar kom slechts tot de conclusie dat het een lompe uitvoering is van een oefening om maar veel reps met veel gewicht te halen, is dat niet wat je precies wilt voorkomen gezien je blessures?
Je hebt wel gelijk hoor, maar ik wil het op een manier doen waarop ik er plezier in heb...
Kroc rows is precies wat ik leuk vind om te doen!
Net als van die achtelijke lange aflopende sets hammer curls.
Ik geloof dat ik eigenlijk ook nog nooit in m'n leven een "schema" heb gevolgd zoals jij, en velen hier doen.
Althans, niet voor langer dan een paar dagen! :D
Ik heb geen discipline, laat me door niets of door niemand de wet voorschrijven, zelfs niet door mezelf...
Het zal wel nooit goedkomen....
Tnx. voor het meedenken:cool:, maar ik ben bag dat ik onverbeterlijk ben... ;)
Nu eerst maar weer eens m'n coctail van 5x400mg Ibuprofen met 4x500mg paracetamol nemen... :o

Owkee duidelijk, strijdend ten onder! :wl:

Sterkte Hummy :aai:,
kan soms geen kwaad om naar iemand anders te luisteren toch.....

• #1.794
Sterkte Hummy :aai:,
kan soms geen kwaad om naar iemand anders te luisteren toch.....
Daar ben ik al te oud voor hoor, om te luisteren naar een ander! ;)
Paljas heeft wel gelijk natuurlijk, die buffel! :D
Ik ben eigenlijk gewoon een dikke, versleten, ouwe vent die niet wil toegeven dat hij "op de terugweg is" en geen jonge god meer! :rolleyes:
Ik vind m'n draai wel hoor, thanks Sister! :kiss:

Daar ben ik al te oud voor hoor, om te luisteren naar een ander! ;)
Paljas heeft wel gelijk natuurlijk, die buffel! :D
Ik ben eigenlijk gewoon een dikke, versleten, ouwe vent die niet wil toegeven dat hij "op de terugweg is" en geen jonge god meer! :rolleyes:
Ik vind m'n draai wel hoor, thanks Sister! :kiss:

:)

Zo makkelijk kom je er niet mee weg. 43... nog niet eens halverwege man, je komt net op gang! Je moet maar zo zien, je hebt tot nu toe een heeeeeeeeeeeele lange bulk gedaan, nu is het tijd voor de cut :P. Nou genoeg geleuter, knallen met die hap!

• #1.797
Zo makkelijk kom je er niet mee weg. 43... nog niet eens halverwege man, je komt net op gang! Je moet maar zo zien, je hebt tot nu toe een heeeeeeeeeeeele lange bulk gedaan, nu is het tijd voor de cut :P. Nou genoeg geleuter, knallen met die hap!
Jij bent een echte positieveling, en dat is een goede eigenschap! :thumb:
Maare....
Ik ben nog "maar" drieënveertig jaar jong, inderdaad...
Maar ik doe al vanaf m'n zestiende jaar zwaar werk.
Onregelmatig, in weer en wind, zware onhandige handelingen...
Ik had niet anders gewild hoor, maar het gaat niet "in je koude kleren" zitten, neem dat van me aan.
En misschien zijn sommige mensen wel sterker dan ik, en hebben na zo'n leven nog helemaal nergens last van. :o
Dat ik een beetje reumatisch ben, helpt er ook niet echt aan natuurlijk... :rolleyes:
Maar ik klaag niet hoor! (ahum...)
Vandaag of morgen ga ik er gewoon weer tegenaan, zolang het gaat, en dan ga ik weer deloaden! :roflol:
Tnx. voor je goede zorgen Paljask'n, maar ik ben onverbeterlijk ben ik bang... ;)

En Jerney, jij bent gewoon een lieverd! :kiss:

• #1.798
Ik was van plan vanavond even te trainen, maar heb net besloten naar de bioscoop te gaan in Antwerpen.
Vanzelfsprekend uit het oogpunt van de deload! ;)
Misschien ook nog even om een frietje daar... (sorry Paljask'n... :o )
Nu ben ik even een "curry" aan het maken, met kip en boontjes!
Dus nu even verantwoord, en vanavond zal het waarschijnlijk weer helemaal fout gaan...
Maar het is vakantie, en ik ben natuurlijk ook nog eens "vader" éh!
Dus, leuke dingen doen met de kinderen! :D

M'n laatste gedachten qua training zijn:
COMPOUNDS voor redelijk hoge herhalingen.
Deadlifts vervangen voor rack pulls om m'n heupen een beetje te sparen.
Geen gewichten bijkopen om op die manier me te dwingen niet te hoog in gewicht te gaan, en zo de gewrichten en aanhechtingen wat te sparen.
Geen squats, want ik loop een stuklekkerder sinds ik die niet meer doe... (I know, ouderdom, en een schande... :o )
Redelijk smal bankdrukken voor hoge herhalingen als dat beter voelt in de schouder.
Bent over rows, omdat die toch nooit problemem of pijn opleveren! :thumb:
Military's, heel strikt, zonder hupsjes (Sanca!) :D
Lichte power cleans (of doorrammen tot high pulls) om de techniek eindelijk eens onder de knie te krijgen.
Wat biceps en triceps gedoe, en wat grip en onderarm gedoe.
En als ik het niet vergeet: BUIK! :rolleyes: (al is die al zo goed ontwikkeld!)
Misschien verander ik het morgen weer wel, maar goed...
Na een halve fles rode wijn (gezond! :D ) klinkt dit als de beste manier! :thumb:

Lekker hummie! Moet ook wel eens kunnen toch Patatakes zijn altijd lekker.
Als ik naar Antwerpen ga zal ik je tip opvolgen die patat klinkt echt heel goed.

fijne avond

Laatst bewerkt:
Zo te lezen heb je vanmiddag een portie verstand gehaald in de supermarkt ;)

Terug
Naar boven