Fitness Seller

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.842
Hahaha, ja zeker met een kilo mager rundergehakt er in! ;)

:D Moussaka is over het algemeen niet het meest magere gerecht, uiteraard afh. van de voorbereiding, maar toch :).
Nee, maar dat vergeet m'n schat nogal eens...
Ze vind het zeker geen slecht idee, dat ik eens probeer wat af te vallen, maar ze vergeet dat nogal eens tijdens het klaarmaken van het eten...
We liepen laatst in de winkel, ik wat pakken kipfilet, rundergehakt, tartaar e.d. in de kar gooien, komt zij afzetten met een pak speklappen!!! :eek:
Ik zeg: dat past niet echt in m'n dieet lieverd...
Zij: maar dat vind je toch zo lekker, die gemarineerde speklapjes..?

I'm doomed to walk the earth as a fat man!!!!! :rolleyes:

Hahaha, Dressed, net wat ik nodig heb, nog meer bulk! ;)

• #1.843
8 setjes Military presses

12x20
12x30
12x40
12x50
12x60
12x70
1x80 Te weinig rust genomen denk ik...
3x80 Ik ga terug naar m'n bed denk ik...

Ook niet veel assistance.. Al besloten over een schema Humz?

Ik heb geeneens zin om terug te kijken hoe lang het geleden is dat ik nog eens zwaar getraind heb, getraind heb überhaupt!
En nog steeds heb ik veel last van allerlei zaken, waar maar geen einde aan schijnt te komen...
Het is de reuma die me de das omdoet schijnbaar, en eigenlijk heb ik als ik train niet eens (veel) meer last dan wanneer ik niets doe...

Lijkt me heel erg vervelend en vooral frustrerend - die reuma - als je niet kunt zoals je graag zou willen. En reuma gaat net als artrose - mijn vader heeft artrose, ook een aandoening aan de gewrichten, inmiddels 2 kunstheupen verder :( - gaat nooit meer weg. Je moet ermee leren leven krijg je meestal te horen.

Mijn vader kreeg last na zijn 50e leeftijdsjaar...(dus wie weet wat me nog te wachten staat ;))...spijtig dat jij al op zo'n relatief jonge leeftijd last hebt van reuma. Je neemt natuurlijk medicatie als pijnbestrijding (heb ik ook al eens meen ik in je log gelezen).

Mijn vader was ook een fanatieke (vecht)sporter (Judo & Karate), en had er heel veel moeite mee dat hij bepaalde dingen absoluut niet meer kon doen. Maar hij sport nog altijd, uiteraard niet meer zo fanatiek en op een aangepaste wijze. Hij houdt rekening met zijn beperkingen. En wellicht dat jij dat ook voor ogen zult moeten houden...maar dat heb je alreeds gedaan...je traind thuis en toch al iets lichter dan voorheen in de sportschool (alhoewel met 80kg militarypress reps willen maken, natuurlijk niet echt licht is :p)

Niemand zal je erop aankijken als je wat gas terugneemt...je gezondheid staat voorop! Gewoon lekker verantwoord bezig blijven, want helemaal niets doen is ook niet de oplossing.
Ik wens je veel wijsheid toe in deze! :)

Inderdaad, als ik Hum was dan zou ik sets maken met reps tussen de 10 en 12 voor de compounds en tussen de 12 en 15 voor de isolatie. Volgens mij zal hij daarmee zelfs extra groei bewerkstelligen omdat zijn lichaam gewoon is aan zware gewichten en nu plots verrast word door lichtere. Neem daarbij een degelijk dieet en we zullen Hum aan het strand zien als afgetraind en dik beaderd beest.

• #1.848
Prima training, doen er je nog niet veel na die 3 x 80.
Tnx.maar ik had er, met het oog op de fitness standaard van 8-12 reps, eigenlijk 10 willen doen... ;)

Ook niet veel assistance.. Al besloten over een schema Humz?
Nee, nog niets definitiefs.
Ik heb wel redelijk wat veel gelezen van Rippetoe, Wendler, Pavel, Thibaudeau, enz. enz. en zal er die dingen uithalen die me het meest logisch lijken, en me het meest aanspreken.
Assistance doe ik misschien later op de dag nog.
Ik was wel van plan vandaag nog te bankdrukken, en wat triceps te doen.

Lijkt me heel erg vervelend en vooral frustrerend - die reuma - als je niet kunt zoals je graag zou willen. En reuma gaat net als artrose - mijn vader heeft artrose, ook een aandoening aan de gewrichten, inmiddels 2 kunstheupen verder :( - gaat nooit meer weg. Je moet ermee leren leven krijg je meestal te horen.

Mijn vader kreeg last na zijn 50e leeftijdsjaar...(dus wie weet wat me nog te wachten staat ;))...spijtig dat jij al op zo'n relatief jonge leeftijd last hebt van reuma. Je neemt natuurlijk medicatie als pijnbestrijding (heb ik ook al eens meen ik in je log gelezen).

Mijn vader was ook een fanatieke (vecht)sporter (Judo & Karate), en had er heel veel moeite mee dat hij bepaalde dingen absoluut niet meer kon doen. Maar hij sport nog altijd, uiteraard niet meer zo fanatiek en op een aangepaste wijze. Hij houdt rekening met zijn beperkingen. En wellicht dat jij dat ook voor ogen zult moeten houden...maar dat heb je alreeds gedaan...je traind thuis en toch al iets lichter dan voorheen in de sportschool (alhoewel met 80kg militarypress reps willen maken, natuurlijk niet echt licht is :p)

Niemand zal je erop aankijken als je wat gas terugneemt...je gezondheid staat voorop! Gewoon lekker verantwoord bezig blijven, want helemaal niets doen is ook niet de oplossing.
Ik wens je veel wijsheid toe in deze! :)
Het is inderdaad klote...
Alleen in m'n handen heb ik wat arthrose, in de vingers...
De afgelopen dagen kon ik niet eens een halterstang volledig vast pakken, m'n handen gingen niet ver genoeg dicht om te kunnen knijpen! :mad:
Maar ik leer er mee leven, en heb besloten als ik (te veel) last krijg, gewoon even m'n coctail van Ibuprofen en Paracetamol te nemen, maar alleen als ik vind dat ik even niet meer zonder kan.
Ik heb geen zin er helemaal afhankelijk van te worden...

Inderdaad, als ik Hum was dan zou ik sets maken met reps tussen de 10 en 12 voor de compounds en tussen de 12 en 15 voor de isolatie. Volgens mij zal hij daarmee zelfs extra groei bewerkstelligen omdat zijn lichaam gewoon is aan zware gewichten en nu plots verrast word door lichtere. Neem daarbij een degelijk dieet en we zullen Hum aan het strand zien als afgetraind en dik beaderd beest.
Hahaha, Dressed! :cool:
Ik doe al maanden bijna niets meer, mijn lichaam is helemaal nergens meer aan gewend... :o
Maar je hebt wel gelijk, wat die herhalingen betreft...
Van dat dikbeaderde gedeelte ben ik niet zo héél zeker...
Er is altijd maar één lichaamsdeel dikbeaderd bij mij! :penis:
Maar toch bedankt voor de positive vibes my friend!

Lekker speklappen hmmmm:p

Vandaag 4 tartaartjes, ook niet slecht!
Lekkerder dan speklappen vind ik, moeten ze wel lekker rood zijn vanbinnen. ;)

Ik moet es met mijn vriendin een hartig woordje wisselen, ik had vandaag slechts 2 biefstukjes en gisteren maar 3 tartaartjes :mad: ;)

ach wat is licht
ga er maar aan staan
6x 12 repsx gewicht
zwaar naar de klote gaan is dat gewoon
respect

• #1.857
Misschien dat je een tijdje een aangepast dieet kunt volgen (vooral rood vlees, suiker, en wit meel vermijden. Na een tijdje zou de artrose kunnen verbeteren. (http://gezondheidsweb.blogspot.com/2009/05/artritis-en-artrose.html)
Suiker en wit brood e.d. eet ik eigenlijk maar zelden.
Rood vlees, en dan vooral varkensvlees al eens mee gestopt, gaf geen resultaat...
Het is zo jammer dat ook de artsen in het ziekenhuis niet weten wat het is...
Ja, een soort van reuma.
Er zijn ook geen medicijnen voor, behalve de gewone pijnstillers.
Maar ik blijf de klachten houden, ook al train ik niet.
Dus ik kan net zo goed weer beginnen.
En dat ga ik dan ook morgen maar doen denk ik, een beetje freewheelen.
Ik zie wel waar het schip strand!
Op dit ogenblik vallen m'n klachten wel weer mee, dus...
Bedankt voor de moeite in ieder geval! :thumb:

Zelf heb ik herhaaldelijk gewrichtspijn gehad in tenen en handen. Aardappelsap (elke ochtend een glas op een nuchtere maag) hielp binnen een paar weken. Voor reuma werkt het als een medicijn, volgens deze websites:
[Link niet meer beschikbaar]
(de oorzaak die ze aanwijzen voor reuma dat lijkt me onzin, maar toch bruikbare tips op het gebied van voeding)
http://www.paradijsvogel.nl/aardappel.htm

Zelf koop ik het in fles bij de natuurvoedingswinkel, dan heb je meteen biologisch spul. Zelf van aardappels maken is natuurlijk wel goedkoper. Soms merk je een tijdlang niks, maar als je elke ochtend een glaasje blijft drinken, komt dat vanzelf. Meer per dag drinken heeft geen zin, meer is niet beter.

Het zal niet in alle gevallen werken, maar het is de moeite van het proberen waard.

• #1.859
Yeahbuddy, ik heb eens gekeken naar die links die je gegeven hebt, en zelfs het kruidenvrouwtje slaat de spijker op z'n kop in mijn geval.
Ik weet niet in hoeverre dergelijke door hun genoemde oorzaken kunnen zorgen voor reumatische klachten, maar het was wel heel toevallig om te lezen dat bepaalde dingen die ik meegemaakt heb, kunnen zorgen voor die klachten.
Dat van die aardappel is misschien iets om eens te proberen.
Bedankt nogmaals voor de moeite die je hebt genomen, ik zal proberen er mijn voordeel mee te doen.
Jij bent duidelijk heel erg op zoek geweest naar een oplossing voor je klachten.
Ik heb in het verleden ook wel al eens dingen geprobeerd die ik gelezen had, maar heb nooit iets gevonden dat echt afdoende was.
Nu moet iets bij mij ook wel binnen een maand ofzo iets laten merken, anders ben ik al snel geneigd er weer mee te stoppen.
Ik vind het heel moeilijk om de discipline op te brengen iedere ochtend bijv. hezelfde te eten en te drinken enzo.

De laatste keer verdwenen bij mij de klachten al na een week elke ochtend aardappelsap. Beste is om een paar flessen tegelijk in te slaan en in de koelkast te zetten, dan heb je niet het gedoe van zelf sap maken, en de minste kans om het te vergeten. Hoe dan ook succes met de volgende training!

Terug
Naar boven