XXL Nutrition

Ouwe vent training (1966)

Met dit sóort trainingen ben je op de goeie weg , zal je lichaam alleen maar goed doen.

Zie dat jij met die kettlebells traint, bevalt dat een beetje?
Waar doe je dat trouwens? Kan dat werkelijk nergens doen, als ik de bell niet meer hou sloop ik de hele boel. :(

Heb je trouwens nog meer kettlebells dan die van 24kg?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.886
Nee man, ik ben toch nog geen 67!!!! :rolleyes:
Nee, mij hebben ze nog niet! :D

Zie dat jij met die kettlebells traint, bevalt dat een beetje?
Waar doe je dat trouwens? Kan dat werkelijk nergens doen, als ik de bell niet meer hou sloop ik de hele boel. :(
Dat bevalt heel goed.
Doe het gewoon thuis, in de garage.
Ik heb 'm nog nooit laten vallen trouwens, da's meer iets voor watjes en mietjes imo.
Zeker voor het uithoudingsvermogen bevalt het zeer goed, als je de swings doet.
Ik doe het eigenlijk wel te weinig...
Ook als warming up is de swing een goede! :thumb:
En ja, de snatches en presses werken heel goed, ook voor je grip!
Het is nauwelijks te vergelijken met een dumbbell ofzo hoor.
Binnenkort wil ik eens "crush curls" doen, dat lijkt me ook wel een lekkere oefening.
Ik heb in de hamstrings nog nooit wat van gevoelt hoor, zoals sommigen.
Maar dat komt misschien omdat mijn benen hele dagen met dat logge lichaam op stap zijn... :rolleyes:

Heb je trouwens nog meer kettlebells dan die van 24kg?
Nee, ik heb er maar één, maar wil de 2 daarboven ook nog hebben.
1 van in de dertig kilo, en dat beest van 50kg! :D

Leuk je de hand geschud te hebben Johny, voor mij ben je toch wel een beest hoor!

• #1.889
Met dank aan Ed Coan.

Ik heb besloten te proberen een Coan Cycle te gaan doen voor het bankdrukken.
14 weken gestaag verhogen van de gewichten, en verlagen van de reps in de werksets.
[Link niet meer beschikbaar]

Ik heb als huidige max. 150kg ingevult, en ben begonnen vandaag.
150kg is een beetje(?!!!! :eek::D) optimistisch misschien, maar ik kijk wel tot hoe ver ik het volhoud.
De eerste 2 weken zijn easy, dan wordt het steeds gekker.
Maar ik ben nu een dwijl, en hoop door die eerste weken te trainen, weer een beetje in conditie te komen. :rolleyes:
Ik hoop in die cycles van 14 weken voldoende aan te sterken, en blessurevrij te blijven (worden...) om hem te volbrengen.

Heute:
Bankdrukken:
5x60
5x80
2x10x100 (werksets)

Smal bankdrukken:
2x12x70 (werksets)

Flyes:
2x12x16 (geloof ik, zelfgemaakte dumbbells... niet zo belangrijk, ik had een pompje!)

That's it, 6 werksets per training! :thumb:
Talk about lazy..? :D

Eén training per week, ga ik (denk ik) helemaal aan de schouders wijden, en één training helemaal aan al de rest, waarbij ik de benen (knieën!) flink ga ontzien.
M'n knieën krijgen door het traplopen en touwen trekken tijdens m'n werk al genoeg op hun donder, en geven me af en toe last, dus vandaar.
Ik baal er van dat ik sommige dingen niet of nauwelijks ga kunnen doen, maar neem een voorbeeld aan Huggy, en ga lekker ook doen wat ik leuk vind! ;)
Als m'n schouder het houd, ga ik me dus een beetje toeleggen op bankdrukken, en voor de rest een beetje op conditioneren van de overige spiergroepen.
Zorgen dat m'n rug een beetje sterk blijft door wat te deadliften, maar niet te zwaar, maar bijvoorbeeld met één hand, doe ik toch wat voor de rug, en word m'n grip ook gelijk weer wat beter.

Deze training was eigenlijk heel makkelijk, maar toch heftig omdat het weer al even geleden was dat ik iets gedaan heb!

6 werksets is ook zat, ik doe er soms 8... nooit meer!
ben ook beetje lui:)

• #1.891
ik doe wel veel opwarmsets - borst is de enigste spier die ik nog niet gescheurd heb gehad:D
bankdrukken:
20 x 40 kg
20 x 50 kg
12 x 75 kg
6 x 95 kg
3 x 115 kg

en dan knallen met 12 x 130 kg eentje erachteraan met 6 x 130 kg en de laatste met 4 x 130 kg afmaken met pompsetje 20 x 60 kg.

less is more ... even Dorian said it :D

• #1.895
ik doe wel veel opwarmsets - borst is de enigste spier die ik nog niet gescheurd heb gehad:D
bankdrukken:
20 x 40 kg
20 x 50 kg
12 x 75 kg
6 x 95 kg
3 x 115 kg

en dan knallen met 12 x 130 kg eentje erachteraan met 6 x 130 kg en de laatste met 4 x 130 kg afmaken met pompsetje 20 x 60 kg.
Skinnie, je bent een beest!
Lijkt me ook genoeg eigenlijk.
Als je het namelijk op deze manier bekijkt, doen niet veel mensen meer werksets hoor.
De meesten zitten eerst een hele hoop te k_tten met lichte(re) gewichten, voor ze eens iets serieus pakken.
Als er dan nog 1 of 2 "echte" sets gedaan worden is het ook wel op.

En dan toch zo'n bast, het is niet eerlijk ;).
Heb je de gewichten ook gezien, lieverd..? ;)

less is more ... even Dorian said it :D
Dorian knows best! :D

• #1.897
Ja dat heb ik, poepie van me :cool:, maar ik denk dat als ik zo'n schema volg, het lang kan duren voor ik daar in de buurt kom :).
En toch doen héél veel mensen betrekkelijk weinig, net als Skinnie in dit geval.
Die eerste lichte sets hebben alleen tot doel de spieren en de rest van het lichaam wat voor te bereiden op de echte sets.
Wat je qua opwarming nodig hebt is nogal persoonlijk vind ik.
Maar twee werksets per oefening is niet zo gek denk ik, ook niet voor jou.
Ook al doe je meer BB dan PL is het verstandig je een beetje te beperken, en niet urenlang tekeer te gaan.
Ik geloof dat het Lee Labrada was, of Rich Gaspari, die zei dat je een half uurtje moet besteden aan een grote spiergroep, en een tien minuten tot een kwartier aan de kleinere.
Als je dan ook nog wat opwarming nodig hebt in die tijd, schiet er niet veel meer tijd over om meer dan twee werksets te doen.
Al noemen de BB's natuurlijk eigenlijk alle sets werksets, en nemen PL's zoveel tijd tussen de sets dat het ze never nooit lukt om binnen een uur een training te doen....
Affijn, ik draaf door.... :rolleyes:

• #1.898
De Coan cycle voor 14 weken.

Coan cycle Max. van 150kg
Week: 1 2x10x67% 100kg
Week: 2 2x10x67% 100kg
Week: 3 2x8x71% 106kg
Week: 4 2x8x76% 112kg
Week: 5 2x5x78% 117kg
Week: 6 2x5x82% 123kg
Week: 7 2x5x86% 128kg