MuscleMeat

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.901
Dat word een zware dobber, doe je best!

Als het je niet lukt ben je een ecto. :p

Ik beperk mijn warm-up sets tot 2 sets , anders blijf je aan de gang . Succes met coan

Wat staat daar nou... Hummer tired of lifting? :windup:

Go go go....you can do it ;)

Succes met je coan cycle. Ik hoop dat je schouder je niet neerhaalt, maar anders weet ik zeker dat je het kan!

• #1.913
Coan cycle Max. van 150kg
Week: 1 2x10x67% 100kg
Week: 2 2x10x67% 100kg
Week: 3 2x8x71% 106kg
Week: 4 2x8x76% 112kg
Week: 5 2x5x78% 117kg
Week: 6 2x5x82% 123kg
Week: 7 2x5x86% 128kg
Week: 8 2x5x89% 134kg
Week: 9 2x3x93% 139kg
Week: 10 2x3x97% 145kg
Week: 11 2x2x100% 150kg
Week: 12 2x2x104% 156kg
Week: 13 1x1x108% 162kg
Week: 14 1x1x112% 167kg

Het zal zwaar worden, maar ik ga m'n uiterste best doen. :D

Lijkt me een goed, maar pittig schema te zijn.
Het mooie van zulke schema's is dat ze in het begin altijd werken!
Omdat je dan immers met relatief lichte gewichten begint (max. 70% ofzo)...vanaf week 8 wordt het denk ik echt zwaar...maar alles wat je daarna haalt is pure progressie.

Het probleem wat ik zelf helaas heb is dat ik merk dat ik niet weken achter elkaar kan blijven opbouwen...na paar zware trainingen is het feest helaas afgelopen...en moet ik noodgedwongen een deload doen (minder volume of minder intensiteit). Tevens merk ik dat ik gewoon steeds meer tijd nodig heb om te herstellen...mja...zal wel de leeftijd zijn :o.

• #1.915
Ik weet precies wat je bedoelt Huggy.
Ik heb dat (voor al m'n blessures...) ook gemerkt, dat ik beduidend meer hersteltijd nodig heb dan ik had gedacht.
Die Coan cycle is natuurlijk pure bluf van me, om 150kg als huidige max. te kiezen, maar ik ga het proberen.
Als ik het red, zal het fantastisch zijn, en red ik het niet, dan heb ik in ieder geval een punt bereikt, van waaruit ik verder kan gaan.
Ik hoop alleen maar dat m'n schouder(s) en ellebogen het uithouden.
Ik hoop een kwestie van doseren, en goed herstellen! :thumb:

Ik zou, zelfs in het begin een degelijke warmin up doen. Wat bij mij vaak helpt als ik weer begin na een herstel fase, is om in plaats van, of voorafgaande aan een opbouwende warming up, light-weight te pakken, en dan 3x 12 op hoog tempo. Ook weer niet te licht, want dan belast je de spieren, pezen en aanhechtingen niet op dezelfde manier, is het weer niet een warming up voor wat er gaat komen. Bijv. eerste run van 2x10x 100kg, warming up zoiets als 3x 12x 50kg. Daar zul je niet moe van worden, maar op hoog tempo worden de spieren goed warm. Ook niet teveel rust tussen doen, minuutje oid. Tis maar een tip, werkt voor mij, weet niet of het voor jou iets is, misschien heb je er wat aan.

Hoop het ook voor je dat je schouder en elebogen het uithouden, man. Zodra je merkt dat het mis gaat, misschien toch maar weer even de rem erop, en sparen voor een volgende cycle, en zo weer in een zaagtand beweging omhoog proberen te komen. En als die 150kg te enthousiast blijkt te zijn, stel je te toch halverwege bij?

• #1.917
Tnx. voor de tips. :thumb:
Bijstellen naar beneden vanaf 150....
Dan ga ik toch maar biljarten denk ik.
Ik heb nog steeds die 180 in m'n hoofd, en eigenlijk wil ik er gewoon overheen.
Maar als ik niet zo'n positieveling was, zou ik bijna gaan denken dat het er nooit meer in zal zitten... :(
Misschien eens kijken of ik Dressed zijn oude voorraad niet kan overnemen... ;)
:jk: Dressed, jwz! :D

Tnx. voor de tips. :thumb:
Bijstellen naar beneden vanaf 150....
Dan ga ik toch maar biljarten denk ik.
Maar als ik niet zo'n positieveling was, zou ik bijna gaan denken dat het er nooit meer in zal zitten... :(
Misschien eens kijken of ik Dressed zijn oude voorraad niet kan overnemen... ;)
:jk: Dressed, jwz! :D

Heb mijn voorraad opgemaakt Hum, spijtig!:D

Tuuuuuuuuuuuuuurlijk zit dat er in!
Als een lazy bear als ik dat kan, lukt jou dat ook...alleen zal e.e.a. zijn tijd nodig hebben èn zul je prioriteiten moeten gaan stellen.
Je zult je ermee moeten verzoenen dat je met onze leeftijd niet én een topbodybuilder èn een toppowerlifter èn een topstrongman kunt zijn (ik overdrijf nu een beetje, maar je begrijpt wat ik bedoel, toch?).

Steek dan ook je energie in het Benchpress gebeuren...een doel heb je...180kg BD...en naar mijn mening moet dat mogelijk zijn (je hebt het in het verleden als eens gedrukt!). Blijf wel luisteren naar je lichaam, want progressie boeken is mooi, heel blijven is mooier!

Ik zou zeggen maak een "plan van aanpak", en wees daarbij realistisch wat de termijn betreft...ik weet een mooie datum om 180kg te drukken...wat dacht je van 10-10-2010 of als dat niet lukt 11-11-2011, laatste kans op 12-12-2012? ;)

Terug
Naar boven