XXL Nutrition

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.921
Darn Huggy, ik ben niet zo goed in "lage termijn planning" ben ik bang...
Als ik iets wil, wil ik dat eigenlijk gisteren al, met een uitloop naar vandaag evt.
Maar dat ken jij ook wel, mister "ik wil iedere training een nieuwe pr zetten" ! ;)
Ik ga m'n best doen, en me concentreren op het bankdrukken.
En weet je, m'n schouder doet ook wel eens zeer als ik niet getraind heb...
Het lijkt er soms wel "los" van te staan, klote reuma... :(
eerst maar eens die Coan cycle proberen, desnoods met hier en daar een pauze/deload er tussen ingelast! :thumb:

13-13-2013?

:p

Darn Huggy, ik ben niet zo goed in "lage termijn planning" ben ik bang...
Als ik iets wil, wil ik dat eigenlijk gisteren al, met een uitloop naar vandaag evt.
Maar dat ken jij ook wel, mister "ik wil iedere training een nieuwe pr zetten" ! ;)
Ik ga m'n best doen, en me concentreren op het bankdrukken.

Touché...je hebt gelijk...ik wil net zoals jij ook snel progressie boeken...en soms lukt het ook nog wel paar trainingen totdat ik dan weer met de neus op de feiten word gedrukt en merk dat ik het niet aankan wat ik me had voorgenomen...zucht...hummy, we're getting old ;)
Doe gewoon je best kerel, en dan zien we wel waar het schip strand...suc6 met je nieuwe schema!

• #1.925
Tweede Coan training.

Warming up:
Stukje fietsen met m'n hond enzo... :rolleyes:
5x60, 5x70, 5x80, 3x90 bankdrukken.

Coan cycle bankdrukken:
2x10x102,5
Ging redelijk, maar niet makkelijk, en m'n schouders doen een beetje pijn.
Allez, wat is pijn..?
Ik voel de schouders...

Smaldrukken:
2x12x70
Dit voelt veel fijner aan eigenlijk...
Heerleijke babyweights! ;)

JM drukken:
10x30
12x40
10x50
Moeilijke "korte" beweging, maar je voelt 'm wel héél goed in de triceps.
Triceps pompen op van m'n elleboog, tot helemaal bovenaan m'n armen.
Goede beweging die de aanhechting aan de elleboog goed aanpakt.
Niet te zwaar willen doen ivm gevaar voor blessures aan de ellebogen...

Ik had vandaag weer weinig energie, geen zin om te eten, geen zin om er aan te beginnen.
Maar ik dacht, hé, een maandag in de werkweek dat ik de kans heb nog even een training te doen, moet ik wel aangrijpen.
Waar is m'n trainingslust van vroeger gebleven..?
Had ik maar de "hardcoreness" van mijn vele vrienden hier op DBB... :o
Ach wie weet doet de Coan cycle, en de nieuwe richting die ik ben ingeslagen, het weer wel ontwaken, en vlieg ik er weer regelmatig volle bak in! ;) :thumb:

De eerste stap is gezet ... en van mij krijg je nog een trap onder je kont richting 2de stap :)

Trainen tot je er bij neervalt.je bent nog veel te jong om lustelöos te zijn.zet hem op big guy

Lekker die tities gepompt.
Die JM press is wel heel apart, laatst in een filmpje gezien. Past bij de dino trainingen. :D

• #1.930
Lekker die tities gepompt.
Die JM press is wel heel apart, laatst in een filmpje gezien. Past bij de dino trainingen. :D
Ja, ik heb een filmpje op de vorige pagina staan.
Heb net weer nog even gekeken, en besef dat ik 'm weer niet helemaal goed heb gedaan volgens de instructie.
Maar dat geeft niet volgens JM ;)
Ik voelde inderdaad wel de enorme kracht die op de aanhechting van de triceps bij de elleboog komt.
En de triceps pompte op, dus trainde ik de triceps wel goed, deed alleen de JMpress niet perfect! :D
Volgende keer weer een beetje aanpassen.
De JM press ontziet de schouders wel lekker, en daar zou ik wel eens baat bij kunnen hebben. :thumb:

---------- Toegevoegd om 15:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:16 ----------

Trainen tot je er bij neervalt.je bent nog veel te jong om lustelöos te zijn.zet hem op big guy
Zo waar, en oké! ;)

Geen zin om te eten ??? Dit is verdacht, klinkt raar als jij dit schrijft ;)

• #1.932
Geen zin om te eten ??? Dit is verdacht, klinkt raar als jij dit schrijft ;)
Ja, maar het begint inmiddels al weer een beetje op te knappen.
Net even een stroopwafel gegeten, en dat ging goed! :D
Het zijn misschien de onregelmatige diensten...
Gooien alles overhoop.
Vandaag weer de laatste werkdag, dan een weekje vrij! :thumb:

Gooien alles overhoop.

Ja het zijn die onregelmatige diensten;)

Ik heb ook zwaar moeite om eten naar binnen te werken nu.. heb net m'n 5e nachtdienst gedraaid. Bah bah..

Gaat lekker hier zie ik! Go for it John

• #1.934
Ja het zijn die onregelmatige diensten;)

Ik heb ook zwaar moeite om eten naar binnen te werken nu.. heb net m'n 5e nachtdienst gedraaid. Bah bah..

Gaat lekker hier zie ik! Go for it John
Net even wat "kerry zuurkool" en rookworst gegeten, maar het smaakt helemaal niet...
Nog één nachtdienstje, en dan lekker een weeekje vrij! ;)
Tot nu toe hou ik de Coan cycle nog vol! :D
Hahahaha, zou wat zij als ik nu al strandde... :rolleyes:
Tnx. for the support Mark. :cool:

Ik zou het maar lastig vinden nog op regelmaat te trainen met dat soort diensten.

Gooien alles overhoop.

:roflol:

Ik had vandaag ook helemaal geen moeite om die pure chocola naar binnen te werken :lick:

Lekker hoor, weekje vrij, blijft volgens mij best nog wel goed weer.
Genieten! :)

• #1.937
Ik zou het maar lastig vinden nog op regelmaat te trainen met dat soort diensten.
Dat is het ook, maar ja, het is niet anders...
Ik ben er inmiddels weer voor een week vanaf! (denk ik...):rolleyes:
:roflol:

Ik had vandaag ook helemaal geen moeite om die pure chocola naar binnen te werken :lick:

Lekker hoor, weekje vrij, blijft volgens mij best nog wel goed weer.
Genieten! :)
Ze geven goed weer af gelukkig! ;)

• #1.938
Eerste training in m'n vrije week, na een zooitje klotediensten...

Bent over rows,
15x20 :D
12x60
8x90
8x100
5x110
3x120
2x120
3x120
Man, wat was dat zwaar!
Ik wilde graag naar de 140 gaan, maar een vriendschappelijk steekje in m'n onderrug zei me dat ik dat misschien beter tot volgende week kon bewaren... :rolleyes:

One arm (geen Croc, maar strikt!) rows,
2x8x50
Vandaag even een dumbbell van 50kg gemaakt, omdat ik zin had in one arm rows! :D
Grip bleef goed tijdens alle sets! :thumb:
Dat is wel eens anders geweest...
Linker brachialis aanhechting zeurde even een beetje tijdens de BOR's, maar dat ging even later weer (nagenoeg) weg. ;)

Genoeg rust, even de biceps gaan doen! :D

(tien minuttjes later...)
Oké, dat was dus geen succes....
Ik had een ez-barbelltje klaargelegd met 60kg er op, en toen ik 'm pakte deed meteen de aanhechting bij mijn linkerelleboog pijn...
Een megaset van "rotating dumbbell curls/hammer curls/forearm flexion extensions/dumbbell curls" gedaan met 5kg schijfjes voor enkele honderden herhalingen, en nog eens geprobeerd.
Een herhaling of drie was er voor nodig om me er van te overtuigen dat ik misschien nog even beter geen biceps kan trainen...
De rows hebben m'n biceps ook al wat aangepakt natuurlijk (heeft een mens eigenlijk meer nodig..?) en de megaset heeft er wonderbaarlijk genoeg voor gezorgd dat ik een behoorlijke pomp had in de armen!!!!
Goes to show dat al dat pompen eigenlijk niets te betekenen heeft, als je het ook met meisjesgewichten kunt opwekken.
De rows waren belangrijk, morgen weer een dag! :thumb:

Laatst bewerkt:
Flink gewerkt! Goed dat je stopte. Voorkom je veel shit mee!

Beste rows Hummer. Heb ook een tijdje last gehad van de aanhechting van mijn linkeronderarm bij de eleboog. In die tijd gingen de DB curls me veel beter af dan BB curls. Bij de BB curl is in de startpositie je eleboog dan zo verdraait dat er rekspanning op de aanhechting komt, en als je onder die spanning kracht gaat zetten wordt het alleen maar erger. Dat probleem is minder met de DB curl, omdat je kan indraaien. Dan waren mijn aanhechtingen goed warm voor ze een probleem konden worden. Maar dan moet je vantevoren niet de pezen al hebben verknald door de BB curl, want dan heb je er alsnog last van met de DB curl. Misschien heb je er wat aan.

Terug
Naar boven