- Waardering
- 1
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat is het idee achter de negatives?
Gaat mooi man, hele verschillen tussen nu en een aantal weken geleden!
Smolov raadt negatieven & speed/power werk tijdens deload. Idee achter negatieven is volgens mij (en zo ervaar ik het ook) u laten wennen aan hoger gewicht, zowel lichamelijk als psychologisch. Toen ik 3weken geleden maxte met 120kg was het amper parallel. Nu rock bottom, paused met gemak. Ook geen "schrik" meer dat ik niet diep genoeg squat, gewicht voelt niet meer zwaar aan als ik het uit het rack neem.
Hoe doe je die negatieven in de praktijk? Je zakt tot de bar op de leggers ligt, maar hoe krijg je hem dan weer in het rack? Gewicht afnemen en weer naar boven squaten?
Is het ook niet de bedoeling dat je 10 reps maakt bij alle sets bij die OH press?
Maar ik geraak er niet
Brandt ongelooflijk in triceps eens boven de 6 reps op de laatste 2-3 sets. Is meer een kwestie van uithouding dan van kracht. Resultaat van maanden nooit boven de 5 rep range te trainen.Vreemd verschil tussen je power cleans en overhead press. Cleans zijn behoorlijk goed voor jouw lichaamsgewicht, 3 x 90-95 is niet mis.
Maar bij OHP houdt het al op met 50-55kg. Ik vind dat raar, alles wat ik kan cleanen kan ik ook pressen. Met het volume dat je nu doet zou het toch moeten verbeteren. Wat meer kilo's BW zou ook helpen, maar dat wil je niet dacht ik. Het is moeilijk om een goede strict OHP te hebben als je zo licht bent. Toen ik nog jouw lichaamsgewicht had presste ik namelijk precies hetzelfde, vandaar dat ik het zeg.
).Idd, wat een techniek, die rug!
Sterke stats, die front squats zijn lekker omhoog gegaan!