AndroidHealthClinic

Peanuts road to mm episode 2: Becoming mm

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Wendler is niks voor jou Jeau.

Times have changed my friend :D

Je bent iemand die kickt op grote volumes en pompen, en je groeit er goed op. Hoezo ga je dan ineens 3 setjes doen met 5/3/1 reps? Om nog maar te zwijgen van de lage verhogingen. Wendler is langetermijn kracht, geen tussentijds krachtschema voor iemand die massa wilt.

:mad:

ben zo in-active als wat op dit forum, maar succes bro! Ik zal niet volgen, maar af en toe wel pm'en!

xx

Gruwelijke schouders en traps voor iemand van 16!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Maandag 9 januari
Als eerste mijn slechtste spiergroep aangepakt, hopen dat mijn rechterbeen snel bijtrekt :D

Warm-up

Squat
%1RM
65% 5x60
75% 5x70
85% 5x80

Squat @ 50% 1RM
%1RM
50% 10x45
50% 10x45
50% 10x45
50% 10x45
50% 10x45

Assistance:

One-legged squats
Niet zwaarder dan RPE 8-9
10x
10x
10x
8x​

Wat rustig begonnen vandaag, voelt goed moet ik zeggen! Gewichten wat licht en verder alles wat linear.. Maar ben al blij dat het lukt om mijn benen weer te trainen :D

Rating: 3/5 [afbeelding niet meer beschikbaar][afbeelding niet meer beschikbaar][afbeelding niet meer beschikbaar]

Laatst bewerkt:
Mooi begin :)

Je gaat voor de BBB template?

Mooi begin :)

Je gaat voor de BBB template?
Ja wel een mooi begin inderdaad :D Ben alleen natuurlijk wel gewend dat mijn trainingen over het algemeen zwaarder zijn (vooral met enige spiergroep behalve benen) maar het is gewoon even een kwestie van je ego achterlaten.

Doe idd BBB met evt assistance, het ligt er maar allemaal net aan hoe ik mij voel (RPE).

Ik vraag me alleen wel af hoe ik het moet gaan doen met mn vp en hoe lang ik dit schema moet volhouden. Heeft allemaal niet zo'n haast natuurlijk, wat is een paar maanden op een heel leven vol trainages.
Over mn vp: begin nu aardig dik te worden qua bb-principes en denk toch wel dat er over een paar maandjes ook een cut in moet.

waar heb je die wendler info vandaan? wel interessant schema.

Dank iedereen :D Vanavond eerste training. Gaat niet veel bijzonders worden.. Ga benen trainen en moet echt mijn rechterbeen bijtrekken.

Nope, altijd in Waalwijk. Zou wel eens Db willen trainen, Flashgym ofzo.
Woon sinds kort in DB en train dus toevallig bij Flash Gym man (heb ook nog gewoon mijn abbo in Waalwijk lopen hoor :D). Dus als je wilt kom je maar eens een keer langs met de 300, is ****ing dicht bij CS.

Wendler 5/3/1 is btw echt een zeer goede keuze! Hier ga je zeker weten flink wat massa mee aanzetten, sowieso omdat je Boring but Big als assistence gebruikt (als ik het goed gezien heb). Goed bezig :)

waar heb je die wendler info vandaan? wel interessant schema.
Het e-book van Wendler gedownload. Daarnaast heb ik een weekend lang met Harpep gePM'd.
Woon sinds kort in DB en train dus toevallig bij Flash Gym man (heb ook nog gewoon mijn abbo in Waalwijk lopen hoor :D). Dus als je wilt kom je maar eens een keer langs met de 300, is ****ing dicht bij CS.

Wendler 5/3/1 is btw echt een zeer goede keuze! Hier ga je zeker weten flink wat massa mee aanzetten, sowieso omdat je Boring but Big als assistence gebruikt (als ik het goed gezien heb). Goed bezig :)
Serieus? Dan kom ik zeker wel een keer langs! :D

Ja ik denk het ook wel! Een totaal andere impuls dan dat jaren lang split/volume training. Mooi ook dat ik flink wat kracht zal winnen, draagt allemaal mee aan het totaal plaatje.

Laatst bewerkt:
Ja wel een mooi begin inderdaad :D Ben alleen natuurlijk wel gewend dat mijn trainingen over het algemeen zwaarder zijn (vooral met enige spiergroep behalve benen) maar het is gewoon even een kwestie van je ego achterlaten.

Doe idd BBB met evt assistance, het ligt er maar allemaal net aan hoe ik mij voel (RPE).

Ik vraag me alleen wel af hoe ik het moet gaan doen met mn vp en hoe lang ik dit schema moet volhouden. Heeft allemaal niet zo'n haast natuurlijk, wat is een paar maanden op een heel leven vol trainages.
Over mn vp: begin nu aardig dik te worden qua bb-principes en denk toch wel dat er over een paar maandjes ook een cut in moet.

Vergis je niet, met BBB als assistance, is best bruut.
* Vond je oude routine ook zeer mooi, vooral je rug dag ;)

Abbo :D

Heb je er eigenlijk nog veel massa bij weten op te plakken sinds die laatste pic?

Peanuthead95 zei:
Serieus? Dan kom ik zeker wel een keer langs! :D
Serieus ja haha. Heb nu een kamer pal tegen het CS aan, dus je snapt wel dat Flash Gym dan ook de meest gebruikelijke keuze is.

Is een goeie gym met voldoende materiaal, maar persoonlijk vind ik het er niet beter dan bij iets als Hans of Elegance hoor. Wat ik er ook mis is een powerrack (wel squatrek of course).

Peanuthead95 zei:
Ja ik denk het ook wel! Een totaal andere impuls dan dat jaren lang split/volume training. Mooi ook dat ik flink wat kracht zal winnen, draagt allemaal mee aan het totaal plaatje.
Zeker, en imo ook stukke doelgerichter + doelmatiger. Al die zogenaamde "BB-crap" (4 oefeningen van 4 sets van 8-12 reps per spiergroep) zet totaal geen zoden aan de dijk. Wat je moet doen is sterker worden, en iets als Wendler doet dat uitstekend. Zeker als je je ego eens aan de kant zet en beseft dat hoe meer shit je doet, hoe langer het duurt voor je echt sterk wordt (maar dat zul je vast allemaal wel in Wendlers boek gelezen hebben). Ik raad je echt aan om hier een flinke tijd mee te doen man :)

Vergis je niet, met BBB als assistance, is best bruut
Jaa zeker, BBB is echt zwaar idd.

Ben ook zeker van plan om dit een lagere tijd vol te houden! De eerste training voelde al goed en heb de laatste tijd flink wat kennis opgedaan (met name dat less more kan zijn).
Het enige waar ik een beetje over in zit is mijn vp dan.. Wil namelijk niet een uit de hand gelopen bulk hebben :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven