Fitness Seller

Peanuts road to mm episode 2: Becoming mm

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Snap ik, maar het is natuurlijk ook niet per se nodig om ****ing dik te worden om sterker te worden :D

Wat dat betreft raad ik je aan om je eens in te lezen met intermittent fasting: http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

I know, hoop nieuw leeswerk weer, maar erg nuttig en je ogen gaan geopend worden. Ikzelf pas het sinds een paar maanden met succes toe. In ieder geval succes verder met Wendler! :)

• Topic Starter Topic Starter
Snap ik, maar het is natuurlijk ook niet per se nodig om ****ing dik te worden om sterker te worden :D

Wat dat betreft raad ik je aan om je eens in te lezen met intermittent fasting: http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

I know, hoop nieuw leeswerk weer, maar erg nuttig en je ogen gaan geopend worden. Ikzelf pas het sinds een paar maanden met succes toe. In ieder geval succes verder met Wendler! :)
Zodra ik UD2 van Lyle Mcdonald uit heb ga ik daar mee aan de slag :D
Thanks!

geen repout?

Woensdag 11 januari
Op eerste gezicht dacht ik dat de target weights wat te licht zouden zijn, maar viel uiteindelijk flink mee!

1RM: 130
90% (max): 117

Warm-up

Bp
%1RM
65% 5x80
75% 5x90
85% 8x100

Bp @ 50% 1RM
%1RM
50% 10x60
50% 10x60
50% 10x60
50% 10x60
50% 10x60

Assistance:

Dips
Niet zwaarder dan RPE 8-9
10x15
8x15
8x15

Vreemd om jezelf toch wel zo te verbieden om zwaarder te gaan, normaal zou ik bijv met bp bij een 10x100 beginnen. Toch voel ik me wel voldaan :D

Rating: 3,5/5 [afbeelding niet meer beschikbaar][afbeelding niet meer beschikbaar][afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zeker, en imo ook stukke doelgerichter + doelmatiger. Al die zogenaamde "BB-crap" (4 oefeningen van 4 sets van 8-12 reps per spiergroep) zet totaal geen zoden aan de dijk.

Beetje kort door de bocht imo. Jeau heeft al zijn massa gebouwd met die "BB-crap".

Ben ook zeker van plan om dit een lagere tijd vol te houden! De eerste training voelde al goed en heb de laatste tijd flink wat kennis opgedaan (met name dat less more kan zijn).
Het enige waar ik een beetje over in zit is mijn vp dan.. Wil namelijk niet een uit de hand gelopen bulk hebben :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Update pics?

Dat is een lekkere stevige Bench man, beviel de bench voor reps een beetje?

wanneer become je nou eindelijk 'mmmm':mad:?

Beetje kort door de bocht imo. Jeau heeft al zijn massa gebouwd met die "BB-crap".
Ja, het is idd kort door de bocht gezegd, geef ik toe. Maar Jeau heeft massa opgebouwd met die ''BB-crap'' omdat hij nog niet zo lang traint en dus sterker is geworden. Als beginner (ja ik weet het, is ook een beetje kort door de bocht wat ik nu zeg en het verschilt per persoon, maar ik zou toch zeggen dat je de eerste 3-4 jaar echt nog wel in de beginfase zit qua kracht opbouwen) bouw je met zowat elk systeem wel kracht op, met de een efficiënter dan met de ander. En je kunt zeggen wat je wilt maar bijv. 4x4x10reps per spiergroep is niet bepaald efficiënt te noemen, vandaar dat ik zeg: houd je beter bezig met iets als Wendler, snap je een beetje wat ik bedoel? :) (Ik heb hier btw ook een aantal jaar over gedaan om achter te komen hoor :P)

Korte mededeling: Peanut stopt met wendler en begint aan een FB. :trollface:

Ja, het is idd kort door de bocht gezegd, geef ik toe. Maar Jeau heeft massa opgebouwd met die ''BB-crap'' omdat hij nog niet zo lang traint en dus sterker is geworden. Als beginner (ja ik weet het, is ook een beetje kort door de bocht wat ik nu zeg en het verschilt per persoon, maar ik zou toch zeggen dat je de eerste 3-4 jaar echt nog wel in de beginfase zit qua kracht opbouwen) bouw je met zowat elk systeem wel kracht op, met de een efficiënter dan met de ander. En je kunt zeggen wat je wilt maar bijv. 4x4x10reps per spiergroep is niet bepaald efficiënt te noemen, vandaar dat ik zeg: houd je beter bezig met iets als Wendler, snap je een beetje wat ik bedoel? :) (Ik heb hier btw ook een aantal jaar over gedaan om achter te komen hoor :P)

Dat 6-12 reps met 3/4 sets heeft zijn effect allang bewezen, wendler is imo te weinig volume voor massa. Jeau is zijn beginperiode voorbij en moet dus niet meer gaan focussen op kracht tenzij hij vast komt te zitten.

Jup.. Toch maar besloten om een FB variant te doen :D Na wat denken en praten lag de progressie van Wendler toch wat te laag in mijn ogen. Misschien een schema dat ik in een later stadium op kan pakken!

Als bonus een vers geschoten side chest:

352n3nn.jpg

Wie is die emo die de foto maakt?

SHADAAAAAAP KILLY FAG n_n ik ben dat trolololol

jouw buffheid amazes me
vooral voor je leeftijd

Dikke respect voor de inzet en massa voor je leeftijd! IN.

jouw buffheid amazes me
vooral voor je leeftijd

Dikke respect voor de inzet en massa voor je leeftijd! IN.

Eerste FB training:

Maandag 16 januari

Begin op 85% van 1RM - 15kg zodat ik binnen een maand weer op niveau zit (werkelijke 85% 1RM) en zo door kan knallen naar zwaardere gewichten :)
Nog even opbouwen voordat ik weer vol ertegenaan kan!

Benchpress:
5x95
5x95
5x95
5x95
5x95

Close-grip benchpress:
5x90
5x90
4x90

Bent-over rows:
5x90
5x90
5x90
5x90
5x90

Squats:
5x70
5x70
5x70
5x70
5x70
Rating: 3,5/5 [afbeelding niet meer beschikbaar][afbeelding niet meer beschikbaar][afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Woensdag 18 januari

Begin op 85% van 1RM - 15kg zodat ik binnen een maand weer op niveau zit (werkelijke 85% 1RM) en zo door kan knallen naar zwaardere gewichten :)

Wel balen dat ik zo laag moet beginnen maar efin :D

Military press:
5x55
5x55
5x55

Chins (bw+kg)
5x5
5x5
5x5
5x5
5x5

Deadlift:
5x130
5x130
5x130

Barbell curl
5x35
5x35
5x35

One-legged sq (v. rechterbeen)
12x
12x
12x
12x
Rating: 3/5 [afbeelding niet meer beschikbaar][afbeelding niet meer beschikbaar][afbeelding niet meer beschikbaar]

Niet echt iets te klagen.. Beetje lage gewichten maar dat was alles.

---------- Post toegevoegd Sat 21 Jan 2012 om 17:40 ----------

Zaterdag 21 januari

Benchpress:
5x95
5x95
5x95
5x95
5x95

Close-grip benchpress:
5x90
5x90
5x90

Bent-over rows:
5x90
5x90
5x90
5x90
5x90

Squats:
5x70
5x70
5x70
5x70
5x70

Rating: 3/5 [afbeelding niet meer beschikbaar][afbeelding niet meer beschikbaar][afbeelding niet meer beschikbaar]

CGBP blijft epic
maar hoe doe je die squats nu? met prothese?

Netjes, ben benieuwd hoeveel kracht je ermee gaat gainen :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven