XXL Nutrition

Phatlogje AJ

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Balen van die deads man! Maar zo hebben we allemaal wat! In mijn geval...de benches:sad:

Ik vind het alleen zo zonde dat de kracht er wel gewoon lijkt te zitten. Vraag me om vandaag weer een DL van 185 te trekken en ik weet zeker dat ik hem haal, maar een nette rep met 155 kg dat kan ik niet. Bij de video van 155 kg kun je mooi zien hoe veel moeite ik moest doen om überhaupt al in de starthouding te komen. Ik was toen al helemaal op. Heb ik eigenlijk altijd met straps.

Anyway toch mijn PR met 5 kg verhoogd. De 150 vond ik voor een maxbeurt wel goed genoeg.

Mochten er nog mensen tips hebben voor de Deadlift dan voel ik me aanbevolen. Filmpjes staan op de vorige pagina.

Vanavond de laatste max-beurt weer: Military Press!!

Ga er voor om naar de records op de Squat, Bench en Deadlift ook hier weer een PR neer te zetten. Oude PR op de MP is 75 kg. Heb er zin in! :D

Jij hebt bij de deadlifts precies hetzelfde probleem qua mobiliteit als ik zie ik. Volgens mij ligt het probleem in heupen. Je schreef op de vorige pagina dat je sumo's geprobeerd had, gingen deze ook niet goed? Ik heb zelf totaal geen problemen met de sumo deadlift terwijl conventionals totaal niet willen lukken..

Als je die 75 kg weet te verbreken is dat een hele nette prestatie. :thumb:. Ik ben in ieder geval erg benieuwd!

Gelukkig
Jij hebt bij de deadlifts precies hetzelfde probleem qua mobiliteit als ik zie ik. Volgens mij ligt het probleem in heupen. Je schreef op de vorige pagina dat je sumo's geprobeerd had, gingen deze ook niet goed? Ik heb zelf totaal geen problemen met de sumo deadlift terwijl conventionals totaal niet willen lukken..

Als je die 75 kg weet te verbreken is dat een hele nette prestatie. :thumb:. Ik ben in ieder geval erg benieuwd!

Wanneer ik geen straps om heb, heb ik niks geen last van de mobiliteit, maar zo gauw ik ze wel om heb kom ik nauwelijks meer in de houding. Enorm vervelend. Sumo Deadlifts heb inderdaad gedaan ja. Ik heb hele zwakke hamstrings en die zijn bij de Sumo extra belangrijk. Ook had ik daar zelfs bolling. Denk dat ik het nu wel zou kunnen. Wil nu in ieder geval gaan zorgen dat ik mijn straps niet meer nodig heb. En heb er in ieder geval 5 kg bij. Moet ik maar gewoon blij mee zijn. Jouw DL is in verhouding toch juist best goed? Of bol je ook?

Training van vanavond. Nu was het tijd voor MP om te maxen.

Military Press:
10*20 kg
5*40 kg
3*50 kg
1*65 kg
1*72,5 kg
1*77,5 kg (PR!!)
Faal*80 kg

77,5 kg Military Press: http://youtu.be/fme23ukesOY

Hoppatee ook de laatste training van het maxen afgesloten met een PR. 77,5 kg ging heel solide omhoog. 80 kg kreeg ik al een dikke koppijn toen ik hem oppakte en die faalde dus hopeloos. Al met al meer dan tevreden met de PR's van deze week. Op de gehele grote 4 een PR.

Pull Ups:
12*BW (oeps morgen pas rugdag, stom!!)

Paused Bench Press:
3*6*80 kg

Floor Press:
8*80 kg
2*7*80 kg

Dumbell Flyes:
3*15*12,5 kg

Heerlijke pomp in de borst!

Rope Pushdowns:
3*15*30 kg

Voelde heerlijk in de triceps.

Al met al een heerlijke training weer! Rest van de week wel even rustig aan doen. Centrale Zenuwstelsel heeft een flinke klap gehad van al deze 1RM's. Dus ff het gas eraf nu.

Nette press man! Keurige PR neergezet :thumb:. Momenteel doe ik enkel sumo's trouwens en dat bevalt super goed.

lekker man 77,5kg dat doe ik je niet na.

Heel sterke MP man! Ik vind ook die DL mooi gewicht, maar als je weet dat er meer in zit, is het natuurlijk wel jammer.
Hoe zet je voor jouw gevoel kracht: door je rug omhoog te trekken of door je heupen naar voren te drukken? Die laatste moet het zijn.

Nette press man! Keurige PR neergezet :thumb:. Momenteel doe ik enkel sumo's trouwens en dat bevalt super goed.

Misschien dat ik ook wel weer een keer over zal gaan op de Sumo. Even aankijken hoe het gaat als ik magnesium koop en mixed grip ga gebruiken. Misschien is het dan wel opgelost. Who knows :)

lekker man 77,5kg dat doe ik je niet na.

Thx! :D

Heel sterke MP man! Ik vind ook die DL mooi gewicht, maar als je weet dat er meer in zit, is het natuurlijk wel jammer.
Hoe zet je voor jouw gevoel kracht: door je rug omhoog te trekken of door je heupen naar voren te drukken? Die laatste moet het zijn.

Het is vooral de verhouding die tegenvalt. Met een Squat van 145 hoort de Deadlift een stuk hoger dan 150 te zijn.

Het met de heupen naar voren drukken bedoel je de gedeelte na de knie mee denk ik he? Thanx voor de tip!! Vergeet dat namelijk wel altijd te doen. Ga er op letten.

Hier de resultaten van de maxweek:

Squat: 135 ---------145
Bench: 107,5 ----- 115
Deadlift: 145 ------ 150
Military Press: 75 --------- 77,5

Ben zeer tevreden :D

Aardig in de PR-trein gestapt!:thumb: Nette rep hoor met die 77.5kg!:D:D

Rest van de training ziet er ook goed uit man! 80kg paused benches:thumbs:

Hoe bevallen de floorpresses?

Aardig in de PR-trein gestapt!:thumb: Nette rep hoor met die 77.5kg!:D:D

Rest van de training ziet er ook goed uit man! 80kg paused benches:thumbs:

Hoe bevallen de floorpresses?

En die PR-trein wil ik nu niet los gaan laten haha, blijven vasthouden :D

Floor Presses zijn heerlijk man. Helpen me heel goed bij de bank en dan vooral de lock-outs. Om de lock-outkracht sterk te houden is dit echt een aanrader!

Vandaag even rustig aan rug/biceps gedaan. Ga hierna echt even deloaden. Helemaal gesloopt weer op het moment door het maxen.

Dumbell Row:
8*32,5 kg
8*37,5 kg
6*42,5 kg

Seated Cable Row:
3*12*90 kg

Close Grip Pulldowns:
3*12*90 kg

Preacher Dumbell Curl:
3*8*12,5 kg

Concentration Curl:
3*10*12,5 kg

Dumbell Holds:
30 sec * 32,5 kg
30 sec * 42,5 kg

Ga de komende tijd weer Sumo Deadliften. Bas was hier al met de tip gekomen en ik heb van de week weer eens de serie So You Think You Can gekeken over de Deadlift. Daarin werd ook min of meer de tip gegeven om over te gaan op de Sumo Deadlift. Zeker ook gezien mijn relatief korte armen denk ik dat het nog best eens goed uit kan pakken. Wil de Sumo Deadlift 2 maanden gaan doen en dan de beslissing maken waarbij ik me beter voel. Vanavond zal de eerste training zijn met Sumo DL.

En krijg als het goed is vandaag magnesium binnen.

Nice! Ik ben heel benieuwd hoe de sumo je gaat bevallen en of je er progressie op kunt maken komende tijd :). Welke trainingsopzet heb je in gedachten?

Wss wel beetje vertekend beeld als je sumo met magnesium ervaart en conventional zonder magnesium

Nice! Ik ben heel benieuwd hoe de sumo je gaat bevallen en of je er progressie op kunt maken komende tijd :). Welke trainingsopzet heb je in gedachten?

Zal niet super veel veranderen. Wil dan Sumo Deadlift en Paused Bench Press. Sumo om de hierboven genoemde redenen en Paused Bench Press omdat ik de onderkant van de ROM wil verbreken en wil kijken hoe ver ik nu sta met Paused ivm een eventuele wedstrijd in de verre toekomst.

Verder heb ik wat last van mijn schouder gekregen de laatste week/weken. Ik denk wat overbelasting door de push/pull. Mn schouders zal ik nu dus alleen op de UB-dag op de vrijdag aan gaan pakken en skip wat oefeningen waarbij ik last kreeg.

Wss wel beetje vertekend beeld als je sumo met magnesium ervaart en conventional zonder magnesium

Ik gebruikte straps he :D

Wil eigenlijk overstappen op Mixed Grip, maar dat voelt niet helemaal lekker aan, aan mn schouder. Wil dus eerst zorgen dat die klachten over zijn. Dan ga ik het een poging wagen. In de tussentijd ook gewoon lekker mijn grip blijven verbeteren. :)

Deload zal je goed doen, daarna weer lekker knallen:)

Deload zal je goed doen, daarna weer lekker knallen:)

Ja nu echt even rustig aan doen man. Al heb ik de Deadlift me daar niet helemaal aan gehouden.

Oke hierbij wil ik Bas benoemen tot de held van Dutchbodybuilding!!

Sumo Deadlift:

5*60 kg
3*80 kg
3*110 kg
2*130 kg
5*140 kg (PR!!!!!!!!!!!)

Op advies van Bas hier de Sumo Deadlift geprobeerd. Loop al een jaar te sukkelen met de Deadlift en krijg het maar niet voor elkaar om met fatsoenlijke gewichten zonder bolling te liften.

Vandaag Sumo gedaan zonder straps en zonder belt 5*140 kg! Alleen de laatste set had ik ietsjes bolling. Echt heerlijk dit! Werd helemaal gek van die Deadlift. Duizendmaal bedankt Bas, je ben een held!! :thumbup:

Video: http://youtu.be/bx-Q07nnAw4

Stiff Legged Deadlift:
5*75 kg
5*80 kg
5*85 kg

Squat:
5*60 kg
5*80 kg
5*100 kg

Leg Extensions:
10*30 kg
10*35 kg
10*40 kg (PR!)

Standing Calf Raise:
3*10*80 kg

Ab Rollouts:
3*12

Laatst bewerkt:
Super!! Je hebt precies hetzelfde als ik ervaren toen ik voor 't eerst sumo probeerde. De conventional zorgt alleen maar voor een hoop stress en helpt je rug naar de kloten. Vervolgens probeer je sumo en had je gewild dat je er veel eerder aan was begonnen :P. Het verschil tussen ons is alleen dat jij gelijk 140 kg trekt, hehe :')
Hoe gingen de squats trouwens daarna? Bij mij vallen ze altijd vies zwaar :P

Super!! Je hebt precies hetzelfde als ik ervaren toen ik voor 't eerst sumo probeerde. De conventional zorgt alleen maar voor een hoop stress en helpt je rug naar de kloten. Vervolgens probeer je sumo en had je gewild dat je er veel eerder aan was begonnen :P. Het verschil tussen ons is alleen dat jij gelijk 140 kg trekt, hehe :')
Hoe gingen de squats trouwens daarna? Bij mij vallen ze altijd vies zwaar :P

Bij deze oefening hoef ik tot op heden heel geen moeite te doen om in de goede houding te komen. Dat scheelt zo veel energie. Voor mij kan deze oefening echt even niet meer stuk.

Met Conventional deed ik 3*135 met straps en met Sumo deed ik nu 5*140, zonder straps. Hoe is het mogelijk. Wist ook niet dat mijn grip het zou houden. Bij de 140 kg pakte ik de stang ook heel impulsief met mixed-grip vast. Daarvoor nog nooit mixed-grip gelift.

Squats gingen eigenlijk wel lekker vond ik. 5*100 kg voelde ook nog wel aardig licht aan. Heb het idee dat ik met Conventional meer mijn onderrug sloop, waardoor Squat niet meer wil.

Gaan volgende week in Groningen met wat liftmaten trainen. Ik ga daarbij toch nog een keer een 1RM proberen te zetten op de Deadlift. Wannabeestrong van dit forum zal ook meetrainen en die kerel heeft zo veel kracht in de Deadlift en zo veel verstand ervan dat me dit wel mooi moment leek :)

Damn! Goede training AJ!

Goed dat die Sumo's bevallen!!:D Als ik vast loop met mijn gewone deads ga ik ook eens overstappen denk!

Mooi dat die Sumo zo goed bevalt, AJ. Daar kan je weer winst maken!
Bij mij is het net andersom, clean DL is eigenlijk wel prima voor de rug, maar Sumo vind ik niet lekker in de heupen ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven