MuscleMeat

politieke voorkeur NL DBB

Peiling Peiling Ik stem/ heb gestemd?

• SP

Stemmen: 12 7,7%
  • Groenlinks

Stemmen: 9 5,8%
  • ChristenUnie

Stemmen: 4 2,6%
  • PvdA

Stemmen: 8 5,2%
  • CDA

Stemmen: 3 1,9%
  • D66

Stemmen: 13 8,4%
  • VVD

Stemmen: 39 25,2%
  • PVV

Stemmen: 57 36,8%
  • N/A

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal stemmers
    155
leeftijd heeft er imo weinig mee te maken, als je vanaf je 16de al amper maatschappelijke feeling hebt ga je dat er op latere leeftijd nog moeilijk kunnen inkloppen.
Zie mijn vorige post, we hebben gewoon terug nood aan wat sociale lijm, zowel bij die probleemmocro's als de voorbeeldige nederlandse student en de klagerige zestiger.

Toch denk ik dat een politieke stem ook afhankelijk moet zijn van een bepaalde basiskennis die een persoon bezit waarmee kan worden overwogen op welke partij hij of zij zal stemmen. Ik geloof niet dat een 16-jarige die kennis optimaal bezit. Maar aan de andere kant heb je wel een punt; hoe moet die basiskennis dan wel worden opgedaan? Grote kans dat een 16-jarige zonder basiskennis over 5 jaar een 21-jarige zonder basiskennis is.

• Topic Starter Topic Starter
Volendam heeft zo ongeveer de grootste dichtheid PVV stemmers, zo ook in allerlei Limburgse plaatsjes. Daar waar geen moslim te vinden is. Wilder's aantrekkingskracht is groter dan xenofobie en islamofobie. Heeft ook te maken met een **** Den Haag houding, met het idee dat veel provincialen zich met hem kunnen identificeren, chauvinisme, nationaal-conservisme, angst voor postmodernisme en anti Europa gevoelens, noem maar op.

---------- Toegevoegd om 13:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:36 ----------

Ben ik het helemaal mee eens. Als je sommige beta's over politiek hoort praten staan je tenen te krommen. Anekdotisch a la..

Klopt wat je zegt, het dorp op 10km afstand van mij heeft t hoogste relatieve pvv stemmers van Nederland, daar waar geen marokkaan te vinden is, maar feit blijft dat in bijv rotterdam het aantal pvv stemmers ook gigantisch hoog is en er is daar genoeg van dat rotjochmateriaal te vinden

Ja zeker, maar daar stemmen ze ook overwegend op basis van hun ervaringen, van wat ze zien op straat en wat ze horen bij een preek van Wilders. Wat ik aangaf is dat Wilder's aantrekkingskracht echter niet alleen te maken heeft met de Islam en buitenlanders in het algemeen. In de Randstad stemmen ze om andere redenen op Wilders dan in de provincies.

-

Laatst bewerkt:
Ik ben 17 en al sinds mijn veertiende levensjaar, al niet eerder, klaar om te stemmen of om gekozen te worden.

Aanwezig.

Als je een politieke carrière aspireert, dan zou ik als ik jou was eens gaan werken aan debatvaardigheden. Die ontbreken bij jou volledig, evenals accurate kennis en een duidelijke eenduidige boodschap.

En als ze eens een kijkje nemen op de site van het cbs bijvoorbeeld.

Ik ga hier niet weer met je over in 'discussie' dat heb ik en talloze anderen al tot treurens toe met je gedaan. Iedereen weet dat Marokkanen en Antillianen oververtegenwoordigd zijn in vele vormen van criminaliteit. Iedere keer op deze constatering komen zonder verder te willen graven geeft weinig blijk van mentale doorzettingsvermogen "HardcoreNL".

Ja zeker, maar daar stemmen ze ook overwegend op basis van hun ervaringen, van wat ze zien op straat en wat ze horen bij een preek van Wilders. Wat ik aangaf is dat Wilder's aantrekkingskracht echter niet alleen te maken heeft met de Islam en buitenlanders in het algemeen. In de Randstad stemmen ze om andere redenen op Wilders dan in de provincies.

Daar heb je gelijk in, ikzelf studeer in leiden maar woon in brabant, ik merk ook van veel mensen een denigrerende houding tov mensen die niet uit de randstad komen. Alles en iedereen zijn maar van die boeren, brabant, groningen, gelderland etc. Ook door deze houding wordt er op de pvv gestemd want den haag staat mede centraal voor deze houding.

En als ze eens een kijkje nemen op de site van het cbs bijvoorbeeld.

Oh, "hebben we hem weer" met zijn eeuwige cijfertjes. Gast, verzin eens iets anders, omdat ook cijfers in een context moeten worden geplaatst. Er zijn al een paar pagina's aan die context besteed (over bijvoorbeeld opleidingsniveau als invloedsfactor), maar ieder topic lijk je over dat soort dingen heen te lezen. Ik snap het ook wel; het wordt anders gewoon te lastig om je cijfertjes, die toch zo duidelijk lijken, goed te interpreteren.

-

Laatst bewerkt:
Oh, "hebben we hem weer" met zijn eeuwige cijfertjes. Gast, verzin eens iets anders, omdat ook cijfers in een context moeten worden geplaatst. Er zijn al een paar pagina's aan die context besteed (over bijvoorbeeld opleidingsniveau als invloedsfactor), maar ieder topic lijk je over dat soort dingen heen te lezen. Ik snap het ook wel; het wordt anders gewoon te lastig om je cijfertjes, die toch zo duidelijk lijken, goed te interpreteren.

Je moet bij die cijfers idd rekening houden met bepaalde factoren, maar deze cijfers liggen er al jaren en er is niet eens een goede aanpak voor bedacht. Altijd maar zeuren over interpretatie maar daadkracht om het op te lossen Ho maar

Je moet bij die cijfers idd rekening houden met bepaalde factoren, maar deze cijfers liggen er al jaren en er is niet eens een goede aanpak voor bedacht. Altijd maar zeuren over interpretatie maar daadkracht om het op te lossen Ho maar

Ja want complexe problemen los je natuurlijk op met simpele oplossingen. Misschien dat Geertjuhhh ook gelijk even kan langsgaan in Rio de Janeiro of zo.

Ik zeg verder niet dat de aanpak van probleemjongeren door de jaren heen altijd de juiste is geweest maar het is veel te gemakkelijk om alles af te schuiven op een verkeerde aanpak.

Daarbuiten vroeg ik een aantal pagina's terug om een andere oplossing van de problemen en ook die zijn niet gegeven. Ik vind t best als je t niet met me eens bent, maar geef dan wel een alternatief

Okay iets om over na te denken: Marokkaanse Nederlanders zijn oververtegenwoordigd in probleemwijken en dit heeft verschillende redenen. Als we in die probleemwijken kijken naar de criminaliteit van autochtonen weet ik vrij zeker dat ook "criminaliteit van autochtonen in probleemwijken" vele malen hoger ligt dan dat van Nederland als geheel genomen. Het is dus te simpel om puur naar Marokkanen te kijken; het is gewoon een sociaal probleem.

Ja want complexe problemen los je natuurlijk op met simpele oplossingen. Misschien dat Geertjuhhh ook gelijk even kan langsgaan in Rio de Janeiro of zo.

Ik zeg verder niet dat de aanpak van probleemjongeren door de jaren heen altijd de juiste is geweest maar het is veel te gemakkelijk om alles af te schuiven op een verkeerde aanpak.

dat zeg ik niet, maar eind jaren 90 kwamen de problemen al duidelijk naar voren en is er amper wat uit voortgekomen.. lijkt me veel tijd om wat meer te bedenken

HardcoreNL schijnt dood te zijn..

Daarbuiten vroeg ik een aantal pagina's terug om een andere oplossing van de problemen en ook die zijn niet gegeven. Ik vind t best als je t niet met me eens bent, maar geef dan wel een alternatief

Je doet net alsof Wilders een toepasbaar alternatief kan bieden, wat natuurlijk gewoon niet zo is. Ik denk dat de oplossing voornamelijk zit in scholing. Spreiding van studenten van verschillende afkomst (sociaal, etnisch) en afschaffing van confessioneel onderwijs zou denk ik veel problemen oplossen. Wilders zorgt er alleen voor dat groepen mensen zich buitengesloten gaan voelen, wat denk ik alleen de problemen erger zal maken.

Okay iets om over na te denken: Marokkaanse Nederlanders zijn oververtegenwoordigd in probleemwijken en dit heeft verschillende redenen. Als we in die probleemwijken kijken naar de criminaliteit van autochtonen weet ik vrij zeker dat ook "criminaliteit van autochtonen in probleemwijken" vele malen hoger ligt dan dat van Nederland als geheel genomen. Het is dus te simpel om puur naar Marokkanen te kijken; het is gewoon een sociaal probleem.

Gelijk, maar wat doen er aan dan?

Waarom ga je er dan niet op in? Het is 1 ding om je "harde, objectieve cijfers" te hebben, een ander om je af te vragen hoe deze cijfers gekomen te zijn. Of dweep je nog altijd met die obscure kerel in je sig, die alles terugbrengt tot genetische verschillen?

Je doet net alsof Wilders een toepasbaar alternatief kan bieden, wat natuurlijk gewoon niet zo is. Ik denk dat de oplossing voornamelijk zit in scholing. Spreiding van studenten van verschillende afkomst (sociaal, etnisch) en afschaffing van confessioneel onderwijs zou denk ik veel problemen oplossen. Wilders zorgt er alleen voor dat groepen mensen zich buitengesloten gaan voelen, wat denk ik alleen de problemen erger zal maken.

Hij heeft iig een poging tot wat ik van de andere partijen niet echt kan zeggen jammer genoeg. Niks doen helpt ook niet. Spreiding van studenten is oke, maar niet meer als 4-5 in een klas, want dan vormen ze weer een apart groepje

---------- Toegevoegd om 14:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:07 ----------

Niks, want rechts zal dit altijd verhinderen.

En andersom ook, dus we zijn de lul:D

Terug
Naar boven