MuscleMeat

politieke voorkeur NL DBB

Peiling Peiling Ik stem/ heb gestemd?

• SP

Stemmen: 12 7,7%
  • Groenlinks

Stemmen: 9 5,8%
  • ChristenUnie

Stemmen: 4 2,6%
  • PvdA

Stemmen: 8 5,2%
  • CDA

Stemmen: 3 1,9%
  • D66

Stemmen: 13 8,4%
  • VVD

Stemmen: 39 25,2%
  • PVV

Stemmen: 57 36,8%
  • N/A

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal stemmers
    155
Gelukkig is het een typisch Marokkaans probleem en heeft het niets te maken met woonsituatie, opleidingsniveau en andere publieke omgevingen waarin mensen verkeren. Toch? oh wacht...

• Topic Starter Topic Starter
Als je het niet inhumaan vind om iemands nationaliteit te ontnemen of ze te laten berechten in het buitenland terwijl het Nederlanders zijn, dan stop ik nu met discussiëren, want rechten van de mens zeggen jou schijnbaar niets en aan argumenteren met iemand die zo weinig waarde hecht aan basisprincipes van een moderne westerse samenleving ga ik me niet wagen.

De daad die deze mensen begaan is veel inhumaner dan een paspoort ontnemen, dat is 1. Berechten in het buitenland zei ik om jouw manier van beargumenteren te ontkrachten, zij hebben ook een ander paspoort dus dan moet het ook op die manier mogelijk zijn en niet enkel op de manier die jij vind en zegt.(dat is de egotripperij van de westerse wereld die jij uitdraagt op dit moment) Ik hecht veel waarde aan de rechten, de mensen in Nederland moeten vrij kunnen leven zonder het gevaar van zulke idioten die mensen als jij steeds maar terug laat keren in de maatschappij. Dat vind ik mensenrechtenschending

Nee, ik ga niet dezelfde discussie nog een keer voeren. Ik kan wel uit blijven leggen waarom het onmogelijk is wat jij wil, maar het dringt niet tot je door. Blijf vooral doorgaan met je waanbeelden en stem vrolijk op de PVV.

Gelukkig is het een typisch Marokkaans probleem en heeft het niets te maken met woonsituatie, opleidingsniveau en andere publieke omgevingen waarin mensen verkeren. Toch? oh wacht...

Turkse mensen hebben ongeveer dezelfde woonsituatie en hebben lagere criminaliteitscijfers. Nu mijn grootste zorg van wat jij zegt: het opleidingsniveau. Iedere hier geboren Marokkaan geniet de zelfde opleiding die jij ook hebt, en feit blijft dat deze mensen er vaker met de pet naar gooien! Dit is dus geen factor om rekening mee te houden.

---------- Toegevoegd om 23:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:53 ----------

Nee, ik ga niet dezelfde discussie nog een keer voeren. Ik kan wel uit blijven leggen waarom het onmogelijk is wat jij wil, maar het dringt niet tot je door. Blijf vooral doorgaan met je waanbeelden en stem vrolijk op de PVV.

Ik weet ook dat het onmogelijk is wat ik wil, ik ken de wetten ook. Het gaat hier om een principediscussie en als het mogelijk zou zijn, dan moet het worden uitgevoerd. Waanbeelden heb ik totaal niet, als jij de problemen en zulke ernstige delicten bagatellisseert dan heb jij waanbeelden van de realiteit en de steeds maar groter wordende problemen op dit gebied

---------- Toegevoegd om 23:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:55 ----------

Daarnaast is dit hetzelfde als de discussie tussen de VVDer en de SPer, deze meningen zijn fundamenteel verschillend en daar zul je nooit uit komen.

Het is alleen een onmogelijkheid.

Ben zelf wel voorstander om degenen zonder Nederlands paspoort er uit te donderen na het uitzitten van de straf. Verblijfsrecht vervalt bij begaan van zware misdrijven.

Ik snap de redenering, maar druist dit ook niet in tegen bepaalde principes? Zo'n persoon komt dan aan in het land van herkomst, en dan? Die persoon zal daar nooit aan de bak komen, en waarschijnlijk vervallen in oud gedrag. Via een omweg verleg je dan het probleem bij een ander land.
Voor de anderen: complexe problemen los je niet op met simpele oplossingen. Dit komt van iemand die vaak genoeg ruzie heeft gehad met de klassieke probleemmocro's. De rotventjes worden ook uitgespuugd door eigen volk. Ik zie nog te vaak dat alle Marokkanen over 1 kam worden geschoren op dit (soms erg naar racisme neigende) forum. Begrijp ik dat? Ja, als je alleen maar met die takkeventjes te maken krijgt weet je niet beter. Ik zie wel veel van dit soort gasten van mijn leeftijd die toen foute dingen deden, alsnog proberen wat van hun leven te maken, en op legale wijze leven. Anekdotisch, zeker, maar te veel gasten roepen maar wat op dit forum.

Turkse mensen hebben ongeveer dezelfde woonsituatie en hebben lagere criminaliteitscijfers.

Nee, Marokkanen komen uit een andere cultuur en vanuit andere sociale omstandigheden dan Turken over het algemeen genomen. Ze mogen dan misschien veelal hetzelfde geloof aanhangen, het is nog steeds zo dat het twee volledig van elkaar verschillende landen zijn. Turkije is in veel opzichten een veel moderner land, een land dat een hele andere ontwikkeling heeft doorgemaakt dan Marokko.

Nee, Marokkanen komen uit een andere cultuur en vanuit andere sociale omstandigheden dan Turken over het algemeen genomen. Ze mogen dan misschien veelal hetzelfde geloof aanhangen, het is nog steeds zo dat het twee volledig van elkaar verschillende landen zijn. Turkije is in veel opzichten een veel moderner land, een land dat een hele andere ontwikkeling heeft doorgemaakt dan Marokko.

Klopt, maar als je gaat kijken naar andere problemen dan criminaliteit(als je het hier niet toe wilt rekenen) bijvoorbeeld de problemen op straat met ruziezoeken en mensen in elkaar slaan. Marokkanen en Turken hebben van oorsprong allebei een mannelijke machocultuur en van Turken heb je hier veel minder last van. Ze zijn in Nederland geboren en leren vaak op straat dit gedrag ipv thuis waar de ouders alles kort houden. Vanwaar dit verschil dan

Ik snap de redenering, maar druist dit ook niet in tegen bepaalde principes? Zo'n persoon komt dan aan in het land van herkomst, en dan? Die persoon zal daar nooit aan de bak komen, en waarschijnlijk vervallen in oud gedrag. Via een omweg verleg je dan het probleem bij een ander land.

Heb het al eerder aangehaald in andere threads maar het werkt nu eigenlijk ook al zo. Het wordt alleen niet consequent uitgevoerd. Verblijfsrecht is mede afhankelijk van goed gedrag en bij misdragingen kan dat verblijfsrecht vervallen. Momenteel wordt daar wel gebruik van gemaakt in de eerste 5 jaar van verblijf, als er nog sprake is van verlengingen, maar je zou het evengoed kunnen toepassen na die 5 jaar. Ook al wordt er dan meestal gebruikt gemaakt van naturalisatie, in zo'n geval zou uitzetting niet meer mogelijk zijn.

Dus het is oke dat ze hier de wet overtreden. Omdat hun land van herkomst slecht ontwikkeld is???

Ja het is Oké om de wet te overtreden....dat je dat hebt kunnen destileren uit die post, wat een held ben je ook.

Wat verwacht je dan van iemand die me zojuist een privé bericht heeft gestuurd of ik nou eens uit wilde leggen wat "empathie" betekent.

Klopt, maar als je gaat kijken naar andere problemen dan criminaliteit(als je het hier niet toe wilt rekenen) bijvoorbeeld de problemen op straat met ruziezoeken en mensen in elkaar slaan. Marokkanen en Turken hebben van oorsprong allebei een mannelijke machocultuur en van Turken heb je hier veel minder last van. Ze zijn in Nederland geboren en leren vaak op straat dit gedrag ipv thuis waar de ouders alles kort houden. Vanwaar dit verschil dan

Het probleem zit grotendeels thuis. Marokkaanse ouders houden er nog traditionele familiewaarden op na. Zoon is vaak nog de ouderwetse koning en zo niet alvast prins. Men gaat er vaak van uit de samenleving, de staat en politie die gasten wel in toom houdt en discipline bij brengt. Scholen zullen die jongens vast wel een beetje in toom houden maar dat gebeurd dus niet, want onze samenleving is niet zodanig ingericht. Persoonlijk zou ik ook niet willen dat we onze samenleving daarop aanpassen, of in ieder geval minimaal. Ik ben erg blij met wat we hebben, onze Westerse beschaving is namelijk veel sterker, want wij zijn werkelijk geciviliseerder, geavanceerder. Het enige wat we moeten hebben is geduld, dit lost zich vrij snel op. Je kan ze er ook allemaal uitknallen even gemakkelijk gezegd maar dat zal niet gebeuren, dat willen we niet en dat kunnen we niet. Dit is binnen een paar generaties redelijk opgelost, kunnen we daarna weer allerlei gevolgjes (oostblokkers?) aanwijzen en net doen alsof dat de oorzaken zijn. Jan met de Pet loopt altijd een stapje achter. En ik snap het wel, je leeft nu en niet over 20 jaar..toch is het zo dat wij hier zo'n beetje de meest comfortabele samenleving hebben gecreeerd, en een cultureel-hegemonisch nogal krachtige ook. Dat moet je niet willen aanpassen, verzwakken, voor wat vervelende uitwasjes. Daar moet je met een helder en objectieve blik tegenaan kijken.

---------- Toegevoegd om 00:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:12 ----------

Dus het is oke dat ze hier de wet overtreden. Omdat hun land van herkomst slecht ontwikkeld is???

:o

Het probleem zit grotendeels thuis. Marokkaanse ouders houden er nog traditionele familiewaarden op na. Zoon is vaak nog de ouderwetse koning en zo niet alvast prins. Men gaat er vaak van uit de samenleving, de staat en politie die gasten wel in toom houdt en discipline bij brengt. Scholen zullen die jongens vast wel een beetje in toom houden maar dat gebeurd dus niet, want onze samenleving is niet zodanig ingericht. Persoonlijk zou ik ook niet willen dat we onze samenleving daarop aanpassen, of in ieder geval minimaal. Ik ben erg blij met wat we hebben, onze Westerse beschaving is namelijk veel sterker, want wij zijn werkelijk geciviliseerder, geavanceerder. Het enige wat we moeten hebben is geduld, dit lost zich vrij snel op. Je kan ze er ook allemaal uitknallen even gemakkelijk gezegd maar dat zal niet gebeuren, dat willen we niet en dat kunnen we niet. Dit is binnen een paar generaties redelijk opgelost, kunnen we daarna weer allerlei gevolgjes (oostblokkers?) aanwijzen en net doen alsof dat de oorzaken zijn. Jan met de Pet loopt altijd een stapje achter. En ik snap het wel, je leeft nu en niet over 20 jaar..toch is het zo dat wij hier zo'n beetje de meest comfortabele samenleving hebben gecreeerd, en een cultureel-hegemonisch nogal krachtige ook. Dat moet je niet willen aanpassen, verzwakken, voor wat vervelende uitwasjes. Daar moet je met een helder en objectieve blik tegenaan kijken.

Kijk, weetje wat het probleem is. Degenen die er de meeste overlast van hebben zijn de jongeren. Zij worden bedreigd op school, op de sportclub en buiten.(ik zeg niet iedereen en ook niet door alle Marokkanen) Het probleem is zelfs zo groot dat de 2 partijen die het 't hardst willen aanpakken, de VVD en de PVV de grootste partijen onder de jongeren zijn. Ik zal er maar even bijzeggen dat dit natuurlijk ook afhankelijk is van de plek waar je woont.

Laatst bewerkt:
Er mag best wat doortastender opgetreden worden tegen vervelend tuig, iets sneller berechten ook.

En 't is weer tijd om te slapen, morgen weer een dag om te discussiëren hee, truste en tot morgen!:)

Maar denk je ook niet dat die partijen juist onder jongeren zo groot zijn, omdat die enige objectiviteit missen?

Eigenlijk bedoelde ik het in eerste instantie nog anders. Ook autochtone Nederlanders die in achterstandswijken met een slechte opleiding / omgeving vertoeven zijn eerder tot criminaliteit geneigd dan autochtonen die zich in een andere situatie bevinden. Ik denk dat er redelijk veel Marokkanen door een achterstand in onderwijs en taalgebrek in een dusdanige situatie zitten dat criminaliteit aantrekkelijker wordt. Ongeacht dus wat de afkomst is. Het is gewoon een complex probleem omdat er zoveel factoren van invloed kunnen zijn, waarvan de oplossing vaak moeilijk te vinden is. Hoe verbeter je de gemiddelde opleiding van Nederlandse Marokkaan? Komt dit door gegeven kansen, door thuissituatie, vriendengroep, behandeling door autochtonen? Er is niet zomaar een schuldige hierin aan te wijzen. Daarom durf ik dit ook niet een typisch Marokkaans probleem te noemen omdat de "Marokkaanse factor" (zoals Klaas uitlegde: de gezinsverhouding bijvoorbeeld) slechts een onderdeel van de problematiek vormt naar mijn mening.

---------- Toegevoegd om 00:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:21 ----------

Kijk, weetje wat het probleem is. Degenen die er de meeste overlast van hebben zijn de jongeren. Zij worden bedreigd op school, op de sportclub en buiten.(ik zeg niet iedereen en ook niet door alle Marokkanen) Het probleem is zelfs zo groot dat de 2 partijen die het 't hardst willen aanpakken, de VVD en de PVV de grootste partijen onder de jongeren zijn. Ik zal er maar even bijzeggen dat dit natuurlijk ook afhankelijk is van de plek waar je woont.

Inderdaad: hoe verder van de "problematiek" af, hoe groter de kans op PVV stemmen :roflol:

Laatst bewerkt:
Maar denk je ook niet dat die partijen juist onder jongeren zo groot zijn, omdat die enige objectiviteit missen?

even laatste reactie voor het slapengaan.
Ja dat klopt, maar in principe zijn vaak jongeren nog goed en niet wetende wat er gaande is op de financiële markt etc. Daarom hebben ze ook zo een goede participatie bij Greenpeace en de andere milieuorganisaties etc. Raar is dan weer dat nu de meeste jongeren vol voor de PVV en VVD gaan, en feit blijft dat de politici in den haag de last niet hoeven dragen van de overlast, maar wel de jongeren bijna overal in Nederland. Ikzelf woon in de buurt van de gemeente met het grootste aantal PVV-stemmers. Er is hier echter ook zeer veel overlast van Marokkanen, niet van Antillianen ofzo want die hebben we hier niet veel:p Ik denk dat bij jongeren het veiligheidsaspect een grote rol speelt in de beeldvorming op politiek gebied en dat deze overlast dus het grootste deel bijdraagt aan de keuze voor deze 2 partijen.(hoor ik ook bij mij in de stad onder de jongeren)
nu pitten en morgenochtend weer verder!:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 00:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:24 ----------

Eigenlijk bedoelde ik het in eerste instantie nog anders. Ook autochtone Nederlanders die in achterstandswijken met een slechte opleiding / omgeving vertoeven zijn eerder tot criminaliteit geneigd dan autochtonen die zich in een andere situatie bevinden. Ik denk dat er redelijk veel Marokkanen door een achterstand in onderwijs en taalgebrek in een dusdanige situatie zitten dat criminaliteit aantrekkelijker wordt. Ongeacht dus wat de afkomst is. Het is gewoon een complex probleem omdat er zoveel factoren van invloed kunnen zijn, waarvan de oplossing vaak moeilijk te vinden is. Hoe verbeter je de gemiddelde opleiding van Nederlandse Marokkaan? Komt dit door gegeven kansen, door thuissituatie, vriendengroep, behandeling door autochtonen? Er is niet zomaar een schuldige hierin aan te wijzen. Daarom durf ik dit ook niet een typisch Marokkaans probleem te noemen omdat de "Marokkaanse factor" (zoals Klaas uitlegde: de gezinsverhouding bijvoorbeeld) slechts een onderdeel van de problematiek vormt naar mijn mening.

---------- Toegevoegd om 00:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:21 ----------

Inderdaad: hoe verder van de "problematiek" af, hoe groter de kans op PVV stemmen :roflol:

In Rotterdam was het aantal stemmen PvdA en de PVV gigantisch, ook hier zijn veel problemen op integratiegebied. Lijkt me geen toeval toch? ik heb het over de jongeren die pvv stemmen, over de oudere mensen zonder andere mening als : marokkanen eruit, heb ik t niet

Knap dat je informatie hebt over wat jongeren stemmen, aangezien een stemformulier voor zover ik weet anoniem is.

(hierbij heb ik het uiteraard niet over prognoses want daarvan blijkt vaak geen reet te kloppen).

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven