Fitness Seller

politieke voorkeur NL DBB

Peiling Peiling Ik stem/ heb gestemd?

• SP

Stemmen: 12 7,7%
  • Groenlinks

Stemmen: 9 5,8%
  • ChristenUnie

Stemmen: 4 2,6%
  • PvdA

Stemmen: 8 5,2%
  • CDA

Stemmen: 3 1,9%
  • D66

Stemmen: 13 8,4%
  • VVD

Stemmen: 39 25,2%
  • PVV

Stemmen: 57 36,8%
  • N/A

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal stemmers
    155
Politieke filosofie, ideologie en parlementaire politiek liggen iets gecompliceerder dan jij je lijkt voor te stellen "TheUnknownKnown". Het is allemaal wat minder zwart/wit en links/rechts dan je leert tijdens het tweede uur maatschappijleer op de maandagochtend op school "TheUnknownKnown".

Ja ? Andre Krouwel is het anders nogal eens eens met mij..

Het is overigens grappig hoe de PVDA geen stelling durft te nemen tegen de Islam terwijl bijvoorbeeld Halsema van GL dit wel deed.

Zo komt dat linkse blok er noooooooit natuurlijk.

Dat linkse blok is dan ook onzinnig. De PvdA (of in ieder geval een deel..) begrijpt net als GL en D66 dat we een consensus samenleving zijn. Als linkse hond is niet een links kabinet mijn 'droomkabinet' maar een gezond centrumkabinet. Paars als je wilt. We zijn een samenleving van duizenden meningen en ideeën, enorm politiek gefragmenteerd binnen een liberale bandbreedte. Ieder zinnig en welingelicht persoon zou in moeten zien dat een middenkabinet het meest effectieve en electoraal recht doende bestuur is die we ons kunnen wensen, en wat ook bij ons hoort.

democratie word ons allemaal nog eens de strop

Ja leuk en wat is een goed werkende andere optie dan, "Killy"?

Ja leuk en wat is een goed werkende andere optie dan, "Killy"?

Naar mijn mening bestaat er geen "goed" werkend systeem, simpel weg omdat er bij wat voor soort instelling dan ook er altijd sprake is van machtsmisbruik.
Toch vind ik momenteel dat het volk te veel inspraak heeft, dus ik zie graag minder stemmers-praat en wat meer hoe-komen-we-verder-praat.

Wat mijn zeer aansprak was een filosofen aristocratie, lijkt mij het beste.
Maar goed, democratie is misschien de beste manier om machtsmisbruik tegen te gaan, heb er zelf niet genoeg verstand van.

Al heb ik wel het idee dat we nooit het "beste" politieke systeem hebben, maar het "minst slechte" systeem.
Ook moeten we af van de angst tegen niet democratische systemen, ik vind dat er zonder afschuw naar communisme en andere vormen gekeken moet worden.

Ik hoop op een nieuwe verlichting, als we allemaal zo bang blijven voor niet democratische systemen, krijg je het zelfde als met de kerk. Als we zo door gaan hadden we nog steeds allemaal god de schuld gegeven van alle natuurrampen :).

misschien eens tijd om ergens een afrikaans landje te gaan gebruiken als proefland voor verschillende systemen? :D

-

Laatst bewerkt:
Laat HardcoreNL het land regeren, Nederland zou nog nooit zo economisch en sociaal voorop lopen als dan.

Laat het topic nou aub niet weer uitmonden op de offtopic discussie over onzin systemen.
Als je een wet maakt tegen dikke mensen heb je mijn stem;)

---------- Toegevoegd om 22:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:30 ----------

Dat heeft kprophecy van zijn golf partner Klaaswitz
dacht ik al, maar waarom doe je zo iets???

Laat HardcoreNL het land regeren, Nederland zou nog nooit zo economisch en sociaal voorop lopen als dan.

Laat het topic nou aub niet weer uitmonden op de offtopic discussie over onzin systemen.

Dat heeft kprophecy van zijn golf partner Klaaswitz

golf is voor rijke mensen, niet voor slimme mensen die elitair willen lijken

klaaswitz is wat dat betreft ook gewoon een copycat hoor.

-

Laatst bewerkt:
Ik had het over de aanhalingstekens, "killy".

-

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven