Naar mijn mening bestaat er geen "goed" werkend systeem, simpel weg omdat er bij wat voor soort instelling dan ook er altijd sprake is van machtsmisbruik.
Toch vind ik momenteel dat het volk te veel inspraak heeft, dus ik zie graag minder stemmers-praat en wat meer hoe-komen-we-verder-praat.
Wat mijn zeer aansprak was een filosofen aristocratie, lijkt mij het beste.
Maar goed, democratie is misschien de beste manier om machtsmisbruik tegen te gaan, heb er zelf niet genoeg verstand van.
Al heb ik wel het idee dat we nooit het "beste" politieke systeem hebben, maar het "minst slechte" systeem.
Ook moeten we af van de angst tegen niet democratische systemen, ik vind dat er zonder afschuw naar communisme en andere vormen gekeken moet worden.
Ik hoop op een nieuwe verlichting, als we allemaal zo bang blijven voor niet democratische systemen, krijg je het zelfde als met de kerk. Als we zo door gaan hadden we nog steeds allemaal god de schuld gegeven van alle natuurrampen

.
misschien eens tijd om ergens een afrikaans landje te gaan gebruiken als proefland voor verschillende systemen?