- Waardering
- 1.520
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat is er nou weer mis met alle dagen 120 benchen..?![]()

Hoe breder ze zijn, hoe vriendelijkAls ze zien dat je zwaar en hard traint, krijg je in het algemeen wel respect hoor. Liever iemand 50 kg zien squatten, dan iemand alle dagen zien benchen met 120 kg.
.Heeey mede west-vlaming!
Heb je SS log eens goed doorlopen om te zien hoe je vooruitgegaan bent elke week.
Ben zelf van plan om maandag met Starting Strength te beginnen.
Aangezien ik de powerclean er in wil laten zonder de pendlay rows er uit te moeten gooien ga ik een kleine variant op de originele versie doen. Die werd al eens getest door een ervaren lifter.
Het ziet er zo uit:
week 1: A, B, A
week 2: B, A, B
(trainingen op: ma, woe, vrij)
A:
Squat 3x5
Bench Press 3x5
Deadlift 1x5
Pendlay Row 3x5
(Dips 2x8-12)
B:
Squat 3x5
Overhead Press 3x5
Power Clean 5x3
(Pull Up 2x8-12)
extra assistance oefeningen:
(- ma en woe: hanging leg raise/ab crunch 2x8-12)
(- vrij: incline dumbbell curl 2x8-12, tricep extension 2x8-12)
Heb een aantal vragen voor jou;
- Heb je de row uitgevoerd zoals op de instructie filmpjes van Rippetoe?
- Heb je high bar of low bar gesquat?
- Bij overhead pressen, laat je de stang bij aanvang van de rep rusten op je voorkant schouders?
- Heb je een riem gebruikt voor squat of deadlift?
- Weet je toevallig met hoeveel %1RM je zo ongeveer traint bij een 3x5?
- Heb je iets van cardio of dergelijke gedaan in die periode?
Zou leuk zijn moest je even antwoorden.
Jongen, verander dat plan nu niet, doe het gewoon zoals het bedacht is.
Hier even snel de antwoorden (heb niet veel tijd momenteel)
- Heb je de row uitgevoerd zoals op de instructie filmpjes van Rippetoe? Ja al zijn videos uitvoerig bestudeerd en zo de techniek geleerd
- Heb je high bar of low bar gesquat? Geen idee, gewoon precies zoals Rippetoe het in zn filmojes toont
- Bij overhead pressen, laat je de stang bij aanvang van de rep rusten op je voorkant schouders? Ja
Thx voor het antwoord.
Dus je deed een pendlay row uiteindelijk, waardoor je dus de stang met overhandse grip neemt en bij elke rep hem terug neerlegt?
filmpje high vs low bar squat: http://www.youtube.com/watch?v=cRMiUtscrHw
Ik zal eens oefenen, want nu al altijd van iets boven de schouder gedrukt. Vind ik toch erg moeilijk om die daar op te laten rusten.
Is ook niet nodigIk weet niet hoe je eruit ziet, ik zou je niet eens herkennen. Ik train 3 maanden in Ruddervoorde trouwens. In april terug bij Pure Senses.

Is het verschil van high en low-bar squat is dan het verschil de halter in je nek (gewoon squaten?) en een front squat?
Heb zo eens diagonaal je log doorgelezen, leuk dat je alles zo nauwkeurig bijhoudt.
Ik denk dat ieder van ons in het begin wel onzeker is geweest, of zelfs nog ijn, en ichzelf vergeleek met de breedste gast die in de sportschool liep. Misschien een dooddoender hoor, maar ook die zijn niet vanaf de eerste keer dat ze een gewicht op pakten zo breed geworden, die hebben ook maar net als al de rest elke week x-keer moeten buffelen om breder/groter/sterker te worden.
.
.
?