MuscleMeat

*Powerlift Log IRONSLAVE*

Mooie wagen man, straalt wel power uit :D

nice ride dude!

• Topic Starter Topic Starter
Training van gisteren:

Squat:
-9x120
-9x120
-9x120
-9x120
Easy pompsetjes

Bank:
-5x100
-5x100
-5x100
-5x100
-5x100
Strak en hard

Dippen:
-8xBW
-8xBW
-8xBW
-8xBW

Blok deadlift:
-5x170
-5x190
-5x220
-5x220

Pendlay Rows:
-8x80
-8x80
-8x80
-8x80

Box Squats:
-8x100
-8x100
-8x100
-8x100

Leg Curl:
-8x80
-8x80
-8x80
-8x80

Vandaag eerst even naar de fisio geweest, krijg steeds last van mijn nek en daarbij ook ernstige hoofdpijn tijdens het squatten, wat tips gehad en techniek nu iets aangepast.

Training van vandaag:

Squat:
-5x140
-5x140
-5x140
-5x140
-5x140
Heel easy natuurlijk

Leg extension:
-8x45
-8x45
-8x45
-8x45

Leg curl:
-8x75
-8x85
-8x95
-8x95

Bankdrukken met blok:
-3x110
-3x130
-3x130
-3x140
-3x140

Triceps extension:
-8x35
-8x35
-8x35
-8x35

Platform deadlift: (pronated en beltless)
-5x150
-5x150
-5x150
-5x150

Pull down front:"
-8x90
-8x90
-8x90
-8x90

lekker volume! wat ik bij jou wel apart vind is dat je leg extension en leg curl kwa gewicht helemaal omgekeerd zijn als wat ik en volgens mij de meeste hebben ? bij leg extension dus voor de quads ben ik veel sterker dan bij leg curl (hams) miss dat het bij jou andersom is of die apparaten heel raar ma viel me op.

lekker volume! wat ik bij jou wel apart vind is dat je leg extension en leg curl kwa gewicht helemaal omgekeerd zijn als wat ik en volgens mij de meeste hebben ? bij leg extension dus voor de quads ben ik veel sterker dan bij leg curl (hams) miss dat het bij jou andersom is of die apparaten heel raar ma viel me op.

Leg extension hou ik altijd wel in... is in mijn ogen geen oefening waar je echt zwaar bij hoeft te gaan om effect te hebben, houd hem bovenin altijd wel een tel vast

Is inderdaad niet gek dat je leg extension normaal zwaarder doet dan leg curls, leg curls vind ik ook maar een relatief nutteloze oefening gezien de hamstrings totaal niet effectief zijn bij het buigen van de knie t.o.v. de andere functies. Maar om beetje te pompen kan het wel denk.

Is inderdaad niet gek dat je leg extension normaal zwaarder doet dan leg curls, leg curls vind ik ook maar een relatief nutteloze oefening gezien de hamstrings totaal niet effectief zijn bij het buigen van de knie t.o.v. de andere functies. Maar om beetje te pompen kan het wel denk.

Ja idd, beide oefeningen zijn meer bedoeld voor het doorbloeden van de spieren. Weet ook nog niet of ik ze in mijn scheme houd

Veel coaches zeggen dat het alleen maar blessures kan opleveren en dat ze niks toevoegen, maar ja iedereen heeft een andere mening.

ik vind het best fijne oefeningen voor der bij. je kan de spiergroepen even lekker specifiek aanpakken.

Mja voor deze functie weet ik het niet echt, maar meestal zeggen ze GHR alleen ik neem aan dat je die niet kan doen.
Ik zou denken misschien romanian dl's of goodmornings met focus op de hams, misschien dat iemand anders nog wat weet.

De reden is overigens dat de hamstrings over de heup en over de knie lopen, alleen die knie buiging zijn ze niet sterk in, de heup strekken wel, vandaar de GHR daar zit allebei in, maar weet niet hoe je dat nog meer kan doen.

Mja voor deze functie weet ik het niet echt, maar meestal zeggen ze GHR alleen ik neem aan dat je die niet kan doen.
Ik zou denken misschien romanian dl's of goodmornings met focus op de hams, misschien dat iemand anders nog wat weet.

De reden is overigens dat de hamstrings over de heup en over de knie lopen, alleen die knie buiging zijn ze niet sterk in, de heup strekken wel, vandaar de GHR daar zit allebei in, maar weet niet hoe je dat nog meer kan doen.

Thanks, zal eens wat gaan proberen, GHR kan ik idd niet doen

Training van vandaag:

Squat:
-7x130
-7x130
-7x130
-7x130
tijdens 1e setje schoot het weer in me nek, 2e set nek beter gepositioneerd en toen ging het lekker, kost zowiezo weinig kracht.

Bankdrukken:
-5x110
-5x110
-5x110
-4x110
-4x110 (zat te denken om deze niet paused te doen zodat ik er toch nog 5 kon halen... maar toch maar paused gedaan:p)

Dippen:
-8xBW
-8xBW
-8xBW
-8xBW

Blok deadlift: (paar cm onder knie)
-5x200
-5x230
-5x240
-5x250

BOR
-8x70
-8x70
-8x70
-8x70

Box squats:"
-8x100
-8x100
-8x100
-8x100

Flinke training Joost, keep it up!

heavy training man! vanwaar eerst squat dan bank en assist en blokpulls en dan nog boxsquats ? gewoon om vermoeidheid in de benen wat te laten rusten off ?

Flinke training Joost, keep it up!

Thanks man!

---------- Toegevoegd om 12:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:37 ----------

heavy training man! vanwaar eerst squat dan bank en assist en blokpulls en dan nog boxsquats ? gewoon om vermoeidheid in de benen wat te laten rusten off ?

Vooral ook om gewoon veel setjes met buigen te maken... die box squats hadden een lange pauze en waren heel erg gericht op techniek. Heb dit nog niet eerder zo gedaan en kijk nu een aantal weken aan hoe het gaat

Vooral ook om gewoon veel setjes met buigen te maken... die box squats hadden een lange pauze en waren heel erg gericht op techniek. Heb dit nog niet eerder zo gedaan en kijk nu een aantal weken aan hoe het gaat

ja ik snap wel dat je extra buig oefening erbij pakt, ma dacht waarom dan niet meteen na je gewone buigingen ?
maar variatie is altijd goed :)

Terug
Naar boven