MuscleMeat

*Powerlift Log IRONSLAVE*

Zo vandaag weer getraind, ging niet helemaal lekker:p
Wilde met squatten veel herhalingen draaien maar ging op een gegeven moment niet goed:

Squat:
-10x140
-10x150
-7x160 (hier gebeurde het, bij de 6e herhaling schoot er pijn door mijn nek gevolgd door vrij hevige hoofdpijn, rep 7 nog gemaakt maar voelde echt niet lekker. Het is nu weer weg dus denk dat ik gewoon iets verrekt heb ofzo omdat ik mijn nek probeerde omhoog te drukken.

Voelde wel fijn dat ik dit op kracht goed kan hebben.

Daarna allerlei oefeningen gedaan maar niet echt noemenswaardig. Maandag begin ik weer sirieus met een nieuw schema:

Powerliftschema Joost (2011)

Maandag:
-Squat: 5x5 (week één 10 omhoog, week twee 5 omlaag)
-Leg extension: 4x8
-Leg curl: 4x8
-Bankdrukken van blok: 5x3
-Triceps extension: 4x8
-Platform deadlift: 4x5
-Pull down front/back: 4x8
-Buik/Core

Woensdag:
-Squat: 4x9 (week 1, woensdag zwaar, week 2 vrijdag zwaar)
-Bank: 5x5 (week één 5 omhoog, week twee 2,5 omlaag)
-Dippen: 4x8
-Blok deadlift: 4x5
-Pendlay rows: 4x8
-Box squats: 4x8 (licht)
-Leg curl: 4x8
-Buik/Core

Vrijdag:
-Squat: 7x3 (zie squats woensdag)
-Bank: 3 sets 75% omhoog, 3 sets 75%omlaag
-Deadlift: 5x5 (week één 10 omhoog, week twee 5 omlaag)
-Cable Row: 4x8
-Push press: 5x5
-Biceps barbell Curl: 4x8
-Triceps extension: 4x8
-Buik/Core

Graag tips of aanmerkingen op het schema geven, sta altijd open om iets aan te passen.... als ik het schema daarna goed vindt ga ik er mee trainen, mocht ik tussendoor iets niet fijn vinden aan het schema pas ik het ook aan

---------- Toegevoegd om 00:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:03 ----------

owja, hoop natuurlijk vooral dat Pjotr, Gijs, Wim of bijvoorbeeld Anne even willen reageren op dit schema:d

ik heb even gekeken maar vind die 4x 9 raar en en 7x3 zou daar 3x3 max 5x3 van maken en 4x6, voor de rest ziet het er wel goed uit.

probeer het een aantal weken.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb even gekeken maar vind die 4x 9 raar en en 7x3 zou daar 3x3 max 5x3 van maken en 4x6, voor de rest ziet het er wel goed uit.

probeer het een aantal weken.

4x9 deed ik omdat ik het idee heb dat je met squatten met meer herhalingen ook snel sterker wordt... vooral het afwisselen dan tussen veel en weinig herhalingen. Zo werkt het met het Smolov schema in principe ook.

Maar ik zal er 4x7 van maken en 5x3... kijken hoe dat werkt, bedankt voor de tips iig;)

Kiek dat schem:eek: Ik ben al kapot van het lezen alleen.

Heftig kerel.

Succes:D

Training van gisteren:

Squat:
-3x160
-3x170
-3x170
-3x170
-3x170

Bank: ( 3x5 75% omhoog, 3x5 75% omlaag)
-5x100
-5x100
-5x100
-5x100
-5x100
-5x100

Pull down front:
-8x100
-8x100
-8x100
-8x100

Cable row:
-8x100
-8x100
-8x100
-8x100

Push Press:
-5x70
-5x80
-5x90
-4x90
Hmm, weer ff wennen, lang niet gedaan

Biceps curl:
-8x40
-8x50
-8x55
-8x60
Klaar!

Deadliften niet gedaan omdat ik na het squatten last het van een rib aan de linkerkant... erg vervelend, kon wel bukken maar zodra ik spanning zette deed het pijn

Zo vandaag weer geprobeerd om te trainen... moest beginnen met squatten... maar ging gewoon niet door de pijn in mijn rib, squatten dus overgeslagen en alleen bankdrukken gedaan... bij deadlift en dergelijke deed het ook pijn. Morgen even naar de dokter

Naar de dokter geweest.... rib is gekneusd... moet minimaal drie weken heel rustig aan doen met squat en deadlift... k*tZOOI!!

Beterschap, blessures zijn altijd klote.

pff gekneusde rib bahbah.. kneusingen zijn altijd k*t, veel pijn en best lang herstel..
Beterschap!

Beterschap, blessures zijn altijd klote.

Thanks man... is idd klote... maar komt wel goed

---------- Toegevoegd om 23:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:27 ----------

pff gekneusde rib bahbah.. kneusingen zijn altijd k*t, veel pijn en best lang herstel..
Beterschap!

Thanks Jorg.. het is k*t omdat ik net weer het idee had een sprongetje vooruit te kunnen maken... maar die moet nu even wachten

vandaag weer getraind, train nog gewoon door maar post de trainingen even niet totdat ik weer helemaal hersteld ben... het is nu gewoon veel bank werk... wat cleanen.. rug oefeningen en een beetje conditie... squat en deadlift doe ik ook wel... maar heel rustig omdat mijn rib het nog niet trekt

eey iron, hoe gaat het ? al wat beter ? ga je zondag de 10e eigenlijk wel naar Papendal of niet ?

hey, alles goed?
Nog hard aant het trainen de laatste tijd?

Zo mijn log gaat weer verder... heb nog iets langer last gehad van mijn rib dan ik gedacht had... vooral met squatten was het heel erg, kan daarom 10 juni dus ook niet het EK tillen... zonder maar kijk nu verder naar het WEC 16/17 september in Cuijk!

Ga in de komende week even mijn hele schema uitwerken tot aan het WEC toe maar ben vandaag al gestart.

Er zal ook iets meer zonder riem getilt worden... dit was nodig tijdens het herstel van mijn rib en ik denk dat dit me ook algemeen sterker gaat maken.
ALLES wat je de komende tijd dan ook leest in mijn log is absoluut raw behalve als het erbij staat.

Training vandaag:

Squat: (voorzichtig beginnen)
-5x130
-5x130
-5x130
-5x130
-5x130
Voelde vrij goed... geen echte pijn gehad aan me rib.. voel wel dat ik nog voorzichtig moet doen... maar gewicht is geen probleem.

Platform deadlift:
-5x150
-5x150
-5x150
-5x150
Bij deadlift gaat de focus de komende tijd ook meer op speed... dus wel gecontroleerd en zonder ruk lostrekken maar dan meteen vol gas door.

Pull down front:
-8x100
-8x100
-8x100
-8x100

Bankdrukken met blok:
-3x110
-3x110
-3x110
-3x110
-3x110
Moet bovenin echt sterker worden... ben onderin zoveel sterker dat mijn shirt vrij weinig doet.

Leg raises:
-4x8xBW

Redelijk rustige training... wel lekker getraind

Training van vandaag:

beetje weinig tijd omdat ik ook nog verjaardag had.

Squat:
-7x120
-7x120
-7x120
-7x120
easy en technisch perfect

Bankdrukken:
-5x90
-5x90
-5x90
-5x90
-5x90
veel gelet op mijn positie op de bank en manier van aanspannen. uiteraard makkelijk.

Dippen:
-4x8xBW
Rustig zakken, onderin vasthouden en snoeihard omhoog

Blok deadlift:
-5x180
-5x180
-5x180
-5x180
Stukje onder knie... rustig lostrekken en hard doorhalen.

Tijd op....

Training van vrijdag vergeten te postten....

Training van vandaag:

-Squat:
-5x140
-5x140
-5x140
-5x140
-5x140
Easy, goed op gelet dat de knieën naar buiten bleven.

Bankdrukken van blok:
-3x110
-3x110
-3x110
-3x110
-3x110
Vooral focus op de speed

Triceps rope extension:
-8x55
-8x55
-8x55
-8x55

Platform deadlift:
-5x160
-5x160
-5x160
-5x160

Pull down front:
-8x90
-8x90
-8x90
-8x90
Super strict

Buik/Core

Woensdag weer!

ik zie dat je weer gestart bent, top! hopen dat je nu weer snel de stijgende lijn door zal trekken. jammer dat je niet op het EK tilt maar had het wel verwacht gezien je nogsteeds niet aan het loggen was. suc6 komende tijd!

ik zie dat je weer gestart bent, top! hopen dat je nu weer snel de stijgende lijn door zal trekken. jammer dat je niet op het EK tilt maar had het wel verwacht gezien je nogsteeds niet aan het loggen was. suc6 komende tijd!

Thanks Jorg, ja hoop ook dat ik nu snel door kan... voel nog wel afentoe druk op mijn rib maar zit vooruitgang in.

idd jammer dat ik het EK niet kan tillen.... maar ga me nu volledig focussen op het WEC

Thanks Jorg, ja hoop ook dat ik nu snel door kan... voel nog wel afentoe druk op mijn rib maar zit vooruitgang in.

idd jammer dat ik het EK niet kan tillen.... maar ga me nu volledig focussen op het WEC

okee hopen dat snel helemaal genezen is dan zodat je ook weer in pak enzo kan gaan tillen.

is altijd jammer om zown kans te missen want jij stond er volgens mij van nederland nog het beste voor als ik me niet vergis ? maar op naar het WEC dan maar he! lekker dichtbij.

okee hopen dat snel helemaal genezen is dan zodat je ook weer in pak enzo kan gaan tillen.

is altijd jammer om zown kans te missen want jij stond er volgens mij van nederland nog het beste voor als ik me niet vergis ? maar op naar het WEC dan maar he! lekker dichtbij.

Ik had idd het hoogste aantal wilkspunten behaald van de junioren... maar zoals je weet gaan Ziyed en Niels erg hard... en aan de concurentie te zien had ik ook niet verder gekomen dan één na laatste:p

Terug
Naar boven