XXL Nutrition

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Bezoekers in dit topic

Die hypertrophy variant is inderdaad niet door sheiko zelf gemaakt, deze repranges icm intensiteit schrijft hij nooit voor, ook niet voor hypertrophy.
 
Vreemde manier om een hypertrofie block te programmeren. Gewoon volume +100% en hopla.

Die hypertrophy variant is inderdaad niet door sheiko zelf gemaakt, deze repranges icm intensiteit schrijft hij nooit voor, ook niet voor hypertrophy.

Ja beetje dom en naïef wel van mezelf dat ik niet voldoende gekeken heb naar het volume icm de intensiteiten. Weer een leerpunt rijker laten we maar zeggen...

Morgen eens even kijken wat ik hiermee ga doen.
 
Ja beetje dom en naïef wel van mezelf dat ik niet voldoende gekeken heb naar het volume icm de intensiteiten. Weer een leerpunt rijker laten we maar zeggen...

Morgen eens even kijken wat ik hiermee ga doen.

Vind helemaal niet zo dom hoor, belangrijker is te leren van je trainingen en aanpassingen doet waar nodig en dat doe jij nu.
Over leren gesproken dit artikel is voor sommige dbb-ers die hier reageren zeker leerzaam als ik hun argumentatie soms hier lees...
https://www.strongerbyscience.com/hypertrophy-range-fact-fiction/
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Ja beetje dom en naïef wel van mezelf dat ik niet voldoende gekeken heb naar het volume icm de intensiteiten. Weer een leerpunt rijker laten we maar zeggen...

Morgen eens even kijken wat ik hiermee ga doen.
Die dingen gebeuren nu eenmaal, soms laat je je even meeslepen en let je net niet genoeg op. Ik vind jou allesbehalve dom, dus dit draagt alleen maar weer bij aan alle trainingskennis die je al hebt vergaart.

Ben wel een beetje benieuwd hoe een officieel Sheiko hypertrofieblock er nu eigenlijk uit ziet.
 
Die dingen gebeuren nu eenmaal, soms laat je je even meeslepen en let je net niet genoeg op. Ik vind jou allesbehalve dom, dus dit draagt alleen maar weer bij aan alle trainingskennis die je al hebt vergaart.

Ben wel een beetje benieuwd hoe een officieel Sheiko hypertrofieblock er nu eigenlijk uit ziet.
Het enige wat ik hierover online kon vinden is een post van hem op zijn forum.

The method differs by incorporating a larger number of lifts (6-8 reps), which leads to an increase in muscle mass of the athlete.
 
Ja beetje dom en naïef wel van mezelf dat ik niet voldoende gekeken heb naar het volume icm de intensiteiten. Weer een leerpunt rijker laten we maar zeggen...

Morgen eens even kijken wat ik hiermee ga doen.
Nee, ik vind dit ook niet dom (zoals Starx6673 ook al zei). Zeker niet als je zelf al zegt dat je er wat uit geleerd hebt.
Ik heb vaak genoeg fouten gemaakt in mijn eigen programming. Achteraf bekeken zou je die misschien ook als dom kunnen bestempelen, maar ze zijn het niet omdat ik er veel uit geleerd heb en die fouten dus hopelijk niet meer zal maken.
 
Die dingen gebeuren nu eenmaal, soms laat je je even meeslepen en let je net niet genoeg op. Ik vind jou allesbehalve dom, dus dit draagt alleen maar weer bij aan alle trainingskennis die je al hebt vergaart.

Ben wel een beetje benieuwd hoe een officieel Sheiko hypertrofieblock er nu eigenlijk uit ziet.

Nee, ik vind dit ook niet dom (zoals Starx6673 ook al zei). Zeker niet als je zelf al zegt dat je er wat uit geleerd hebt.
Ik heb vaak genoeg fouten gemaakt in mijn eigen programming. Achteraf bekeken zou je die misschien ook als dom kunnen bestempelen, maar ze zijn het niet omdat ik er veel uit geleerd heb en die fouten dus hopelijk niet meer zal maken.

Jullie hebben gelijk. Ben iemand die ook goed leert van fouten maken, dus wat dat betreft draagt dit positief bij aan m'n kennis.
En ik kom er nog redelijk optijd achter na vier weken dit gedraaid te hebben.

Voor nu ga ik de conventionele 4-day medium load weer draaien tot ik klaar ben met cutten. Vooral om het nu even niet gecompliceerder te maken dan dat het is.
Dan zoek ik over 1,5 week uit wat ik tijdens m'n bulk wil doen om het hypertrofie-aspect te verwerken in de trainingen.

Het enige wat ik hierover online kon vinden is een post van hem op zijn forum.

The method differs by incorporating a larger number of lifts (6-8 reps), which leads to an increase in muscle mass of the athlete.

Dat is inderdaad het enige wat ik zelf ook was tegengekomen van Sheiko zelf.
 
4/8/2018 - week 4, dag 4 (prep cycle I)
Training van vorige week zaterdag die ik had geswitch met de geplande van vandaag.

Deadlift paused 5-7 cm below knees
1x3 75 kg
1x3 90 kg
1x3 105 kg
1x2 112.5 kg
1x2 112.5 kg
1x1 120 kg
1x1 120 kg
1x1 120 kg
Alles HG vanaf 112.5 kg.
Stang bleef haken op m'n quads (met korte broek) dus heb de bar iets verder van me af moete houden dan normaal.
Gingen hard allemaal.

Incline BP (ipv BP cambered bar)
1x5 30 kg
1x4 40 kg
5x3 47.5 kg
Wachtte al even op het benchrek maar kwam maar geen einde aan, dus besloten de oefening aan te passen.

Deadlift with chains
1x3 75 kg
1x3 90 kg
1x3 105 kg
1x2 112.5 kg
1x2 112.5 kg
1x2 112.5 kg
1x2 112.5 kg
Alles HG vanaf 105 & rip duimen :emo:

Walking lunges
Geskipt
Sportschool dicht.

Trainingstijd: 120 min incl kletsen

---

Kreeg nog de opmerking van iemand: "zo hé, jij bent flink afgevallen of niet?!". Valt dus goed op ondanks dat gewicht de boel aan het vertekenen is.
Zag vandaag ook voor het eerst wat quad seperatie opkomen. Wel minimaal, maar het komt.

Nieuwe low weigh in van 69.3 vanochtend terwijl ik gisteren +200 kcals had ivm bbq.
 
Goed bezig pp.

Dank u zeer :)

---

Zat er de afgelopen week al een beetje over na te denken en heb besloten tussen nu en de DRC cup mee te gaan doen met het NSK in Delft.
Ik moet die week sowieso 100-105% draaien ter voorbereiding van de DRC en doe weer wat wedstrijdervaring ermee op. Ga dus niet te hard pieken maar hoop m'n voorgeschreven 100-105% te behalen.

Dit is dan de planning qua Sheiko weken:
WEEK 49 - comp cycle w5 - DRC
WEEK 48 - comp cycle w4
WEEK 47 - comp cycle w3
WEEK 46 - comp cycle w2
WEEK 45 - comp cycle w1
WEEK 44 - prep cycle III w5
WEEK 43 - prep cycle III w4
WEEK 42 - prep cycle III w3
WEEK 41 - prep cycle III w2 - NSK
WEEK 40 - prep cycle III w1
WEEK 39 - prep cycle II w6
WEEK 38 - prep cycle II w5
WEEK 37 - prep cycle II w4
WEEK 36 - prep cycle II w3
WEEK 35 - prep cycle II w2
WEEK 34 - prep cycle II w1 - start bulk

Ga nu prep cycle I week 3+4 van de 4-daagse advanced medium load draaien tot week 34. Even terug in de tijd als het ware want zat nu eigenlijk al in prep cycle II.
Wil alsnog meer hypertrofiegericht (reprange 6-8 compounds, acc. 8-15) trainen, maar ga van tevoren goed kijken naar de voorgeschreven intensiteiten.
 
Je wordt nog een echt competitie-beest! :D
Hoe meer ervaring op wedstrijd gebied hoe beter voor de kampioenschappen lijkt me.
 
Je wordt nog een echt competitie-beest! :D
Hoe meer ervaring op wedstrijd gebied hoe beter voor de kampioenschappen lijkt me.

Ja he :P
Dat vind ik dus ook. Elke keer leer ik weer nieuwe dingen die me alleen maar beter maken voor de volgende wedstrijd.
 
6/8/2018 - week 3, dag 1 (prep cycle I)
Squat

1x5 60 kg
1x4 72.5 kg
1x3 85 kg
1x3 97.5 kg
1x3 97.5 kg
1x3 97.5 kg

BP paused
1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 50 kg
1x2 55 kg
1x2 55 kg
1x1 60 kg
1x1 60 kg
1x2 55 kg
1x2 55 kg
Lekkerste benches sinds tijden. Gewoon goed zwaar voor m'n gevoel maar veel symmetrischer en gecontroleerder qua uitvoering dan afgelopen tijd.

Squat 2-3 sec paused
1x5 60 kg
1x4 72.5 kg
1x3 85 kg
1x3 85 kg
1x3 85 kg
1x3 85 kg
1x3 85 kg

Unilateral seated row
1x6 29 kg per kant
4x6 31.3 kg per kant
Lekker zeg unilateraal :)

Goodmorning
4x5 40kg
Ellebogen beetje gefrituurd wel hierna.

Dead hang
3x15 sec rechts - links - beide

Trainingstijd: 115 min

Nu heb ik nog beter door hoe veelste gek dat vorige was qua intensiteit vs volume.
 
Op welk punt pauzeer je je squats
 
8/8/2018 - week 3, dag 2 (prep cycle I)
Deadlift up to knees

1x3 75 kg
1x3 90 kg
1x3 105 kg
1x2 112.5 kg
1x2 112.5 kg
1x2 112.5 kg
1x2 112.5 kg

BP paused
1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 50 kg
1x7 50 kg
In tijden niet meer zo'n lekkere set gebencht. Nu al helemaal de bevestiging dat ik m'n setup niet moet tweaken, zo gaat het gord en heb ik nagenoeg geen last van asymmetrie.
1x4 50 kg
1x8 50 kg
1x2 50 kg
1x6 50 kg

Deadlift from boxes
1x4 90 kg
1x4 105 kg
Vanaf hier HG.
1x4 120 kg (3s hold)
1x4 120 kg (3s hold)
1x4 120 kg (3s hold)
1x4 120 kg (3s hold)
Easy peasy

Chest fly
3x10 5.7 kg (ipv 4x6)

Wrist curl slow negative
3x10 5 kg per kant

Ab rollouts
3x10 bw
Keer in de sportschool gedaan met een ez-bar. Ging best prima.

Trainingstijd: ?
 
Back
Naar boven