- Waardering
- 227
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 85kg
DBB'ers,
Twee weken geleden heb ik me ingeschreven voor de sportschool na een "stop". Ik heb op m'n 16e een tijdje in een healthcenter rondgelopen, weliswaar wel aan het squatten. Toen gestopt om voor mijzelf ook onbekende reden. Nu weer begonnen en ik kan niet snappen dat ik toen ooit gestopt ben, wat een heerlijk gevoel is en blijft het toch!
De laatste tijd veel ingelezen hier op het forum, maar ik weet nog lang niet alles. Een week geleden zat ik nog aan een splitschema totdat ik erachter kwam waar ik mee bezig was. Na hulp van een mede-DBB'er zijn oude schema mogen hebben waar we nu dus vol aan de slag mee gaan.
Eetschema ben ik al mee bezig geweest, maar nog verre van compleet. Eerst nog wat meer inlezen. Zodra ik vind dat het schema compleet is zal ik hem er hier ook bijzetten.
Qua blessures ben ik m'n hele leven een mazzelaar geweest, nooit wat gebroken of ernstig geblesseerd.
Dit logje houd ik meer bij voor mezelf, maar iedereen die wil kan het natuurlijk lezen
Doel: Massa en kracht
Trainingsschema:
Twee weken geleden heb ik me ingeschreven voor de sportschool na een "stop". Ik heb op m'n 16e een tijdje in een healthcenter rondgelopen, weliswaar wel aan het squatten. Toen gestopt om voor mijzelf ook onbekende reden. Nu weer begonnen en ik kan niet snappen dat ik toen ooit gestopt ben, wat een heerlijk gevoel is en blijft het toch!
De laatste tijd veel ingelezen hier op het forum, maar ik weet nog lang niet alles. Een week geleden zat ik nog aan een splitschema totdat ik erachter kwam waar ik mee bezig was. Na hulp van een mede-DBB'er zijn oude schema mogen hebben waar we nu dus vol aan de slag mee gaan.
Eetschema ben ik al mee bezig geweest, maar nog verre van compleet. Eerst nog wat meer inlezen. Zodra ik vind dat het schema compleet is zal ik hem er hier ook bijzetten.
Qua blessures ben ik m'n hele leven een mazzelaar geweest, nooit wat gebroken of ernstig geblesseerd.
Dit logje houd ik meer bij voor mezelf, maar iedereen die wil kan het natuurlijk lezen
Doel: Massa en kracht
Trainingsschema:
gewicht/sets x reps
Maandag
Benchpress - Borst 30 2x15
Leg press - Benen 80 15x2
Shoulder press - Schouders 10 15x2
BOR - Rug 19.5 15x2
Woensdag
Deadlift Rug 40 2x15
Upright row (wide grip) - Schouders 22 2x15
Lunges - Benen 22 2x30
Dumbbell pull-over - Borst 14 2x15
Vrijdag
Squat - Benen 45 2x15
Close grip bench press - Borst 35 2x15
Upright row (small grip = rug) - Rug 12 2x15
Barbell front raise - Schouders 12 2x15
Ga uit van een rep range tussen 5 en 15 reps.
Start met het gewicht waarmee je 15 reps kunt doen en doe daar 2 sets mee.
Verzwaar week daarna gewicht en doe hetzelfde.
Doe dit 8 weken en blijf verzwaren zolang je 5 reps of meer kunt maken.
Ga, zodra je de 15 reps niet meer haalt, dus door tot (bijna) failure.
Na 8 weken neem je 2 weken totale rust.
Hierdoor denkt je lichaam dat het klaar is met sterker worden.
Daarna doe je een nieuwe cycle maar met andere oefeningen (alleen DL, SQ en BP blijven gelijk).
Deze doe je ook weer 8 weken met 2 weken rust.
Elke week met 10% verhogen.
Maandag
Benchpress - Borst 30 2x15
Leg press - Benen 80 15x2
Shoulder press - Schouders 10 15x2
BOR - Rug 19.5 15x2
Woensdag
Deadlift Rug 40 2x15
Upright row (wide grip) - Schouders 22 2x15
Lunges - Benen 22 2x30
Dumbbell pull-over - Borst 14 2x15
Vrijdag
Squat - Benen 45 2x15
Close grip bench press - Borst 35 2x15
Upright row (small grip = rug) - Rug 12 2x15
Barbell front raise - Schouders 12 2x15
Ga uit van een rep range tussen 5 en 15 reps.
Start met het gewicht waarmee je 15 reps kunt doen en doe daar 2 sets mee.
Verzwaar week daarna gewicht en doe hetzelfde.
Doe dit 8 weken en blijf verzwaren zolang je 5 reps of meer kunt maken.
Ga, zodra je de 15 reps niet meer haalt, dus door tot (bijna) failure.
Na 8 weken neem je 2 weken totale rust.
Hierdoor denkt je lichaam dat het klaar is met sterker worden.
Daarna doe je een nieuwe cycle maar met andere oefeningen (alleen DL, SQ en BP blijven gelijk).
Deze doe je ook weer 8 weken met 2 weken rust.
Elke week met 10% verhogen.