XXL Nutrition

Psycomantje's log

Ik vind dat echt super irritant om telkens op de boxen te moeten kruipen met dat gewicht aan die riem. Ik doe ze daarom ook niet meer.
Ja dat snap ik, zat er zelf ook aan te denken om er eentje met pulley te maken maar hoe ik dat ga doen geen idee.

Ik deed zelf nog wel eens Belt squats door m'n dip belt aan m'n Pulldown machine te bevestigen en m'n utility seat in het rack te hangen. Ik vond alleen dat, doordat het gewicht voor je zit i.p.v. direct onder je, de oefening belastender is voor je knieën dan ik zou willen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.004
Ik deed zelf nog wel eens Belt squats door m'n dip belt aan m'n Pulldown machine te bevestigen en m'n utility seat in het rack te hangen. Ik vond alleen dat, doordat het gewicht voor je zit i.p.v. direct onder je, de oefening belastender is voor je knieën dan ik zou willen.
Wat ik zelf ook nog een handige vond is de barbell op 1 van de spotterbars leggen. Collar over de spotter. En dan 2 blokken om op te staan aan het ander uiteinde. En je riem aan de sleeve van je barbell hangen.

Weights->sluitring->belt->sluitring.

Wat ik zelf ook nog een handige vond is de barbell op 1 van de spotterbars leggen. Collar over de spotter. En dan 2 blokken om op te staan aan het ander uiteinde. En je riem aan de sleeve van je barbell hangen.

Slim man!

Dit of werken met een landmine aan ene kant en staan op verhoging met riem aan andere kant

Laatst bewerkt:
@Rik76 en @psycomantje : vanuit nieuwsgierigheid, wat doel jullie qua warming up? Zoals BBM adviseert: EMOM met lege stang en dan opbouwen met gewicht. En evt op koude dagen enkele minuten slow pace echobike (etc), voordat je met de halter aan de slag gaat?

Of doen jullie wel nog mobility (dynamic en foam rollen) oefeningen ter voorbereiding voordat je met halter aan de slag gaat?

PS. Ik ben op hoogte van stance van BBM over mobility dynamic drills als warmups of algemeen. Terwijl andere trainers er juist wel voorstander van zijn

• #2.008
@Misaa ik doe helemaal nieks :p geen mobility geen cardio toestellen dingen.

Als ik als eerste oef squat en ik moet naar 160:
10x20
5x70
2x120
2x140
En dan mijn doubles met 160

Bench naar 120:
10x20
5x50
2x70
2x100
Doubles met 120. (Als ik hoger dan 120 moet. Doe ik 70-90-110.)

@Misaa ik doe helemaal nieks :p geen mobility geen cardio toestellen dingen.

Als ik als eerste oef squat en ik moet naar 160:
10x20
5x70
2x120
2x140
En dan mijn doubles met 160

Bench naar 120:
10x20
5x50
2x70
2x100
Doubles met 120. (Als ik hoger dan 120 moet. Doe ik 70-90-110.)
Helder 😁, altijd goed om te zien hoe anderen het aanpakken.

Wat ik al zei, sommige zweren erbij als een must voordat ze gewichten aanraken. Anderen juist niet. Weer anderen doen het enkel icm stretchen op off days.

Vind dit artikel wel interessant erover: https://www.barbellmedicine.com/blog/mobility-explained/

Helder 😁, altijd goed om te zien hoe anderen het aanpakken.

Wat ik al zei, sommige zweren erbij als een must voordat ze gewichten aanraken. Anderen juist niet. Weer anderen doen het enkel icm stretchen op off days.

Vind dit artikel wel interessant erover: https://www.barbellmedicine.com/blog/mobility-explained/
Ik vind stretchen voor het trainen juist niet fijn, maar na het trainen van lowerbody of cardio doe ik het wel.
Doe jij het?

Ik vind stretchen voor het trainen juist niet fijn, maar na het trainen van lowerbody of cardio doe ik het wel.
Doe jij het?
Vroeger deed ik standaard, 5 min slow steady cardio, dan joe de Franco agile8 of limber 11 routine, dan opwarmen met lege stang en opbouwen met gewichten. Gaat stiekem best wel tijd in zitten, al zie ik wel nut van goede en degelijke warming up.
Maar precies dat: wat is een goede warm up.??... tegenwoordig volg ik al ruime tijd meer advies vanuit BBM. Maw 5 min slow steady echo bike, dan EMOM lege stang met 1e oefening en van daaruit opbouwen met gewicht.

PS. Stretchen idd nooit voor training. Maar stretchen doe ik nu ook al ruime tijd niet meer

Laatst bewerkt:
  • #2.012
Wat ik wel 3 weken gedaan heb nu op aanraden van de coach. Na al die shitload volume squats telkens savonds na het avondeten een heel korte wandeling op een heel rustig tempo. 10-15min, helpt eten verteren en heb echt het gevoel dat dit heel goed deed voor het herstel van mijn benen. Ga dit blijven doen na echt zware squats enzo

Wat ik wel 3 weken gedaan heb nu op aanraden van de coach. Na al die shitload volume squats telkens savonds na het avondeten een heel korte wandeling op een heel rustig tempo. 10-15min, helpt eten verteren en heb echt het gevoel dat dit heel goed deed voor het herstel van mijn benen. Ga dit blijven doen na echt zware squats enzo
Klinkt logisch.....slow space blood flow in die legs pompen

• #2.014

W1, training:2 - off season​

Paused ssb squat
1 x 145kg
1 x 145kg
1 x 145kg
1 x 145kg
1 x 145kg PR

Close grip bench press
1 x 105kg
1 x 105kg
1 x 105kg
1 x 105kg
1 x 105kg

Push up
25 x (wide) PR
25 x
25 x
25 x

Ez bar curl
25 x 7.5kg
25 x 7.5kg
25 x 7.5kg
25 x 7.5kg PR

Pull up
1 x (pause top)
1 x
1 x
1 x
1 x
1 x
1 x
1 x
1 x
1 x

Ok training,
-paused ssb voelde aardig.
-cgbp was easy.
-push ups beginnen toch wat vol te lopen na eventjes
-curl: build up to 100 reps, geen idee met welk gewicht ik hiermee moet starten dus licht gestart.

Squat wat bekeken tussen flats/heels. Heels leken beter te voelen voor de paused ssb, ook een iets mooier barpath in de hole.

squat shoe:

flat shoe:

side by side

Welke app gebruik je voor die barpath?

• #2.016
'wl analysis' op de gsm

goede vorm man :D wel handig die app thanks!

• #2.019
Eventjes geen trainingen hier.
Gisterennacht naar de spoed geweest. Mijn rug zat volledig geblokkeerd vanaf midden tot boven. Ik kon niet meer zitten, liggen, enorm veel pijn eigenlijk ook. En kon bijna niet meer ademen. Daar 2u rechtgestaan omdat zitten hel is. En dan eindelijk pijnstiller gehad (2tramadol) en spuit spierontspanner. Deze begonnen na een uur deftig in te werken. Kon weer beter ademen, kon weer zitten. Heb deze nacht ook kunnen slapen, kan maar in 1 positie slapen voorlopig.
Paar beurten naar de kine om wat los te masseren. En hopelijk snel verlost! Nu enkel nog pijn bij plotste bewegingen. Langdurig zelfde positie zitten, hoesten, niezen, geeuwen, etc....

Terug
Naar boven