MuscleMeat

Race naar 150kg bench press

Hey als jullie alleen maar trollen, dan mag ik dat ook wel af en toe, niet?!

nee dat mag jij niet yasmine

Hahahaha, ik zei dat ik iedere maand 10 kilo aan mijn bench ging toevoegen en dat ik nu al 4 maand op rij gelukt. EN nu, met de tips, ga ik de form verbeteren,, net zoals ik mijn form heb verbeterd op de deadlift, squat en ohp dankzij de tips hier;
Nee je zei het onderstaande en dat is je dus duidelijk niet gelukt. Zou de komende maanden niet de gewichten verzwaren maar de focus op je techniek leggen. Zie liever die 110kg met controle over het gewicht dan weer zo'n zwaber lift met 120kg.

En nee je hoeft hier niet op te reageren. Wat je uiteindelijk toch niet gaat lukken. :p
Dus afspraak hier, binnen 17 dagen, eind februari: 1 x 115! Eind maart: 1 x 120! Eind april 1 x 130. Eind mei 1 x 140. Eind juni 1x 150. En dan krijg ik van BigT het recht mijn nick name te vervangen door Superman! :)

Haaha inderdaad, omdat ik me terug had toegelegd op de big three en ik ondertussen de griep heb gehad.
Maar ik heb gemerkt dat de borstspieren en de triceps, of beter, de zenuwen die deze spieren aansturen volledig zijn genezen en de triceps en borstspieren eindelijk beginnen reageren op prikkeling.
Ik ga mijn schema goed volgen en eind februari poog is 1 x 115, maar 1 x 110 zal zeker lukken.

Mijn eerste bench sessie sinds 1 jaar of zo was op 14 december 2014
5 x 60
5 x 70
5 x 75
2 x 80
Gedurende 4 weken (10 bench trainingen) schoot dit maar niet op. En plots op 1 week kwam er plots 10 kilo bij op de 5 rm en een week later nog eens.

Dus afspraak hier, binnen 17 dagen, eind februari: 1 x 115! Eind maart: 1 x 120! Eind april 1 x 130. Eind mei 1 x 140. Eind juni 1x 150. En dan krijg ik van BigT het recht mijn nick name te vervangen door Superman! :)

Ik heb tien dagen zware griep gehad en had me 2 maand geleden terug meer toegelegd op de deadlift en squat. Inderdaad, mijn bewering was hier fout, ik had het me verkeerd herinnerd. Maar ik meen me te herinneren dat ik 3 maand geleden aan1 x 80 zat en nu aan 1 x 110.
Dus op 3 maand 30 kilo erbij

Op 13 feb had ik 1 x 100, en nu 1 x 110, dus sneller dan een maand.

Lachen met je eigen grappen. Beetje zielig, niet?

Wel vreemd te zien hoe men, in plaats van mensen tracht te motiveren, het omgekeerde probeert.
Ik had al aangegeven dat ik de tips ging toepassen, en de bench heraanleren, maar het getroll gaat door. E n als ik dan 1 keer een re-troll doe, o wee, dan is het huis te klein. Stelletje kinderen.

Wel vreemd te zien hoe men, in plaats van mensen tracht te motiveren, het omgekeerde probeert.
Ik had al aangegeven dat ik de tips ging toepassen, en de bench heraanleren, maar het getroll gaat door. E n als ik dan 1 keer een re-troll doe, o wee, dan is het huis te klein. Stelletje kinderen.

Ik snap niet zo goed wat jij op een forum doet. Je weet toch dat mensen op het internet dingen zeggen die ze in het echt allicht anders hadden verwoord? Als je er niet mee om kan gaan (en dat kun je niet), dan kun je beter je computer uitzetten en lekker TV gaan kijken.

Ik snap niet zo goed wat jij op een forum doet. Je weet toch dat mensen op het internet dingen zeggen die ze in het echt allicht anders hadden verwoord? Als je er niet mee om kan gaan (en dat kun je niet), dan kun je beter je computer uitzetten en lekker TV gaan kijken.

Doe ik alleen bij All you need is Love op RTL :heart:

Ik heb hier op dit forum al veel geleerd dankzij een aantal zeer bekwame en oprechte mensen. Moet ik dit forum verlaten omdat sommige arrogante eikels graag terug hun kindertijd beleven en terug anderen gaan pesten? Absurde redenering.

sommige mensen moet je motiveren en sommigen moet je tegenhouden (demotiveren kun je het wel noemen).

mensen die van zicht zelf er weinig voor willen doen moet je motiveren. mensen die er alles voor willen doen en ook te hard willen gaan (hier van jij onder) moet je soms tegen houden zodat ze zicht zelf niet de vernieling in helpen. dat laatste is een veel vergeten punt onder coaching.

maar uiteindelijk is het nog steeds je eigen keuze wat je doet en naar wie je luistert.

---------- Toegevoegd om 15:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:37 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=_VwlniISWIM&feature=youtu.be

115kg bench, niet verwacht dat die zo moeilijk zou zijn.

BW=98,2-98,6 weegschaal deed vannochtend een beetje raar en ging daarom steeds van getallen wisselen, in elk geval -100kg

sommige mensen moet je motiveren en sommigen moet je tegenhouden (demotiveren kun je het wel noemen).

mensen die van zicht zelf er weinig voor willen doen moet je motiveren. mensen die er alles voor willen doen en ook te hard willen gaan (hier van jij onder) moet je soms tegen houden zodat ze zicht zelf niet de vernieling in helpen. dat laatste is een veel vergeten punt onder coaching.

maar uiteindelijk is het nog steeds je eigen keuze wat je doet en naar wie je luistert.

---------- Toegevoegd om 15:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:37 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=_VwlniISWIM&feature=youtu.be

115kg bench, niet verwacht dat die zo moeilijk zou zijn.

BW=98,2-98,6 weegschaal deed vannochtend een beetje raar en ging daarom steeds van getallen wisselen, in elk geval -100kg
Daar ben ik het zeker met je eens. Ik moet af en toe wat getemperd worden.

Vroeger had ik dat probleem nog veel erger, het is toen een tijd beter gegaan, maar nu heb ik het terug. Het heeft me vaak heel hard geholpen, maar in deze sport kan het inderdaad zeer slechte gevolgen hebben.
Ik ga ook in de bench wat proberen temperen, het gewicht 5 a10 kilo doen zakken per set en de form trachten te verbeteren.

---------- Toegevoegd om 15:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:49 ----------

PS: iedereen hier weet dat ik veel te koppig ben, te vaak inga op trolls (vaak heb ik het niet door dat ik getrolld word, hopelijk komt dit niet door mijn gebrekkige intelligentie), maar ik denk dat de meesten ook wel weten dat ik de raad meestal wel opvolg.
Waar ik het moeilijk mee heb, en dat weten velen hier ook, is de manier waarop sommige mensen raad geven. Misschien ben ik daar wat te gevoelig in, wellicht wel. Maar als mensen waar je in zekere zin toch naar opkijkt omdat ze toch wel zeer sterk in hun sport zijn, je een raad geven als volgt: "je ligt daar maar wat de wiebelen, wat een kutform, ", ipv te zeggen: f**k dude, drie keer gefaald maar op karakter toch de vierde keer geslaagd", dat zou al heel wat toffer zijn. ALs men daarna zegt. Super kerel, maar tracht ook je form wat bij te schaven", dan aanvaard ik dat wat makkelijker. Ik ben allergisch aan verbale agressie, ook al is die passief.

Daar ben ik het zeker met je eens. Ik moet af en toe wat getemperd worden. Vroeger had ik dat probleem nog veel erger, het is toen een tijd beter gegaan, maar nu heb ik het terug. Het heeft me vaak heel hard geholpen, maar in deze sport kan het inderdaad zeer slechte gevolgen hebben. Ik ga ook in de bench wat proberen temperen, het gewicht 5 a10 kilo doen zakken per set en de form trachten te verbeteren.

Je zegt het eigenlijk al zelf; ga eerst eens de vorm perfectioneren en kijk daarna pas naar de kilo's. Zie liever een filmpje voorbij komen met check m'n vorm dan kijk mij al wiegelend een x getal omhoog krijgen

Kijk, dit is een hele andere Yasmine.

Respect dat je zo open bent, nu lekker met 3tjes en 5jes kracht opbouwen en snel naar die 120!

Ik merk trouwens dat ik bij de barbell bench soms de grip te narrow neem en daardoor mijn ellebogen flaren.
Vanavond oefen ik op de form met 50 kilo; Ik heb een paar zeer goede video's gezien die me zeker gaan helpen.

En wie weet lukt die 120 door die betere form toch op het eind van de maand :) (here I go again).

Super kerel, maar tracht ook je form wat bij te schaven", dan aanvaard ik dat wat makkelijker. Ik ben allergisch aan verbale agressie, ook al is die passief.

Dat is 't dus ouwe, 't is niet super dat je 115 kg drukt als je vorm echt bijna gevaarlijk voor jezelf is, dan is het superdom eerder. Oke, mensen mogen af en toe wel subtieler zijn hier maar een schouderklopje is nou ook weer niet terecht.

Maar dat kan ook zijn omdat ik liever gewoon recht toe hoor wat ik fout doe dan wat sugarcoated bull.

Ik merk trouwens dat ik bij de barbell bench soms de grip te narrow neem en daardoor mijn ellebogen flaren.
Vanavond oefen ik op de form met 50 kilo; Ik heb een paar zeer goede video's gezien die me zeker gaan helpen.

En wie weet lukt die 120 door die betere form toch op het eind van de maand :) (here I go again).

hier heb je misschien wel wat aan dan.

https://www.youtube.com/watch?v=SgCX4Sm5Gm0
https://www.youtube.com/watch?v=ReaIfedUlkk

Daar ben ik het zeker met je eens. Ik moet af en toe wat getemperd worden.

Vroeger had ik dat probleem nog veel erger, het is toen een tijd beter gegaan, maar nu heb ik het terug. Het heeft me vaak heel hard geholpen, maar in deze sport kan het inderdaad zeer slechte gevolgen hebben.
Ik ga ook in de bench wat proberen temperen, het gewicht 5 a10 kilo doen zakken per set en de form trachten te verbeteren.

---------- Toegevoegd om 15:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:49 ----------

PS: iedereen hier weet dat ik veel te koppig ben, te vaak inga op trolls (vaak heb ik het niet door dat ik getrolld word, hopelijk komt dit niet door mijn gebrekkige intelligentie), maar ik denk dat de meesten ook wel weten dat ik de raad meestal wel opvolg.
Waar ik het moeilijk mee heb, en dat weten velen hier ook, is de manier waarop sommige mensen raad geven. Misschien ben ik daar wat te gevoelig in, wellicht wel. Maar als mensen waar je in zekere zin toch naar opkijkt omdat ze toch wel zeer sterk in hun sport zijn, je een raad geven als volgt: "je ligt daar maar wat de wiebelen, wat een kutform, ", ipv te zeggen: f**k dude, drie keer gefaald maar op karakter toch de vierde keer geslaagd", dat zou al heel wat toffer zijn. ALs men daarna zegt. Super kerel, maar tracht ook je form wat bij te schaven", dan aanvaard ik dat wat makkelijker. Ik ben allergisch aan verbale agressie, ook al is die passief.

We zullen proberen voortaan wat aardiger te zijn :rolleyes:
Als je nu gewoon hard aan je vorm werkt en dat ter zijner tijd hier laat zien zul je vast wel een paar veren in je reet gestoken krijgen.

"f**k dude, drie keer gefaald maar op karakter toch de vierde keer geslaagd"
Dit gaat niemand hier zo zeggen, omdat hoe je dit hebt aangepakt gewoon totaal niet slim is.
je failt 3 keer, dat is toch wel een teken dat het genoeg is geweest? + daarbij je techniek gewoon niet goed is.
En dan heb ik het nog niet over je gebrekkige warmup en de volgorde waarin je maxed, verlaagd en weer probeert te maxen, om maar uit alle macht een pr te halen.

Terug
Naar boven